Grado lyd: Balanceret VS. SE og Kopper VS. Sølv



Grado lyd: Balanceret VS. SE og Kopper VS. Sølv

Indlægaf Victor Halgaard » 26. jun 2012, 21:56

Hey, siden jeg igen har en grado, eller rettere Symphones, i huset og nu er i besiddelse af en fantastisk forstærker, tænkte jeg at jeg ville høre om folk har erfaring med hvad Grado-lyden har bedst af? Eller rettere hvad tingende gør ved lyde. Fx. Balanceret eller "normal" forstærkning, og sølv vs. copper kabler.

For mit vedkommende er det en Symphones V1 jeg har med at gøre - den lyder som en SR325i på steroider, endu flere detaljer og endu klarere lyd etc. men som resultat også en relativt lys lyd, som, var det ikke for bass-boosteren på min Rx Mk3, nok kunne blive lidt for let i bassen til min smag en gang imellem. Som det er nu kan jeg rigtig godt lide lyden, men jeg tænker at man måske kan få endu mere ud af dem, eller i det mindste komme af med det horrible kabel de har (det nye grado-kabel er way-overkill til en on-ear hovedtelefon i denne størrelse).


HĂĄber der er nogen der har eksperimenteret rulle6
The Headphone Viking - Courtesy of the sixth circle of Hell... | Mine Kabler kan ses her: http://huginmunincables.blogspot.dk/

Astell&Kern AK240 > Questyle CMA800r / ALO Rx Mk3b > Sennheiser HD800 / Beyerdynamic T1 / IE800 / Beyer DT1350 / Heir 4.A / Fostex TH600 / Pioneer SE-L40 / Koss KDE-250 /
Victor Halgaard

Brugeravatar
 
Indlæg: 1493
Tilmeldt: 17. sep 2011, 15:28
Geografisk sted: AsgĂĄrd

Re: Grado lyd: Balanceret VS. SE og Kopper VS. Sølv

Indlægaf Sorensiim » 26. jun 2012, 23:10

Sølvkabel på Grado, er det ikke bare at slibe issylen inden man hugger den gennem trommehinden?

Spøg til side - Jeg tror det bliver for meget af det gode.
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Grado lyd: Balanceret VS. SE og Kopper VS. Sølv

Indlægaf Victor Halgaard » 26. jun 2012, 23:16

Hehe, det kan der nok være noget om, selvom jeg vil sige at sølvbelagte kabler var godt på de custom HF2'ere jeg havde - men de havde så heller ikke ligfrem den normale Grado-lyd som man tænker på...
The Headphone Viking - Courtesy of the sixth circle of Hell... | Mine Kabler kan ses her: http://huginmunincables.blogspot.dk/

Astell&Kern AK240 > Questyle CMA800r / ALO Rx Mk3b > Sennheiser HD800 / Beyerdynamic T1 / IE800 / Beyer DT1350 / Heir 4.A / Fostex TH600 / Pioneer SE-L40 / Koss KDE-250 /
Victor Halgaard

Brugeravatar
 
Indlæg: 1493
Tilmeldt: 17. sep 2011, 15:28
Geografisk sted: AsgĂĄrd

Re: Grado lyd: Balanceret VS. SE og Kopper VS. Sølv

Indlægaf Kolind » 27. jun 2012, 01:02

I og med at SR325i er kendt for at være skarpe og hidsige i toppen, er sølv næppe vejen at gå! Kobber vil nok være din ven.. Praktisk erfaring med Grado har jeg dog ingen af.
Grej
- Indsæt i dine tanker her en sej sætning efter eget valg..
Kolind

Brugeravatar
 
Indlæg: 1643
Tilmeldt: 1. apr 2011, 13:02
Geografisk sted: Holbæk

Re: Grado lyd: Balanceret VS. SE og Kopper VS. Sølv

Indlægaf Buyer no 1 » 27. jun 2012, 16:43

Hvad angår balanceret v. "normal" forstærkning, har jeg kun erfaringer med T1 og HD800. Og de peger klart i retning af balanceret :!: Men på den baggrund vil jeg umiddelbart tro, at også en Grado vil kunne have glæde af at blive balanceret.

Med hensyn til sølv v. kobber i kabler, har jeg ikke alene på baggrund af ledermaterialet, kunnet kategorisere de kabler jeg har lyttet til. Det er ikke min personlige erfaring, at sølv generelt lyder skarpt eller lyst, og at det omvendte skulle være tilfældet med kobber.Jeg har med andre ord hørt kobberkabler jeg syntes bedre om end sølvkabler, og vice versa. Hvad der er optimalt til Grado ved jeg ikke, men netop ledermaterialet i kabler er jo noget af det der har givet anledning til meget få konstruktive og rigtig mange "sjove", debatter rundt omkring :-)
Buyer no 1

Brugeravatar
 
Indlæg: 3685
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:40
Geografisk sted: Region Hovedstaden

Sv: Grado lyd: Balanceret VS. SE og Kopper VS. Sølv

Indlægaf Sorensiim » 27. jun 2012, 17:50

Når mine 8.A dukker op har jeg kobber, sølv og hybrid kabler klar... Jeg skal nok sørge for at teste dem grundigt igennem!
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg


Tilbage til Hovedtelefoner

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 20 gæster