Heir Audio Universal IEMs



Re: Heir Audio Universal IEMs

Indlægaf Victor Halgaard » 10. aug 2012, 21:09

Jeg sidder nu, takket være Søren, og nyder 4ai som jeg ville have en tendens til at kalde en in-ear version af HD800, og af samme grund tror jeg næppe jeg slipper uden om at skulle have et par bestilt selv. Jeg vil lave er ordenligt review ar både dem og sennheiser IE80 inden alt for længe :)

Hvad magnus kable angår har jeg en umiddelbart bekymring (nok mest fordi jeg selv fletter) som er at de har begået en gylden fejl i fletningen af de 4 ledere. Om det er bevidst skal jeg så ikke kunne sige, men det består i at den måde de har gjort det på esentielt bare er 2 ledere der er snoet om hinanden ligesom på stock-kablet, og så er der taget to af dem som så igen på samme måde er snoet om hinanden. Det betyder at de med tiden kan begynde at skilde sig ad når lederne bliver "trætte" fordi de eneste som afholder dem fra det er at de er svagt snoede individuelt... Det er betydeligt nemmere at masse-producere, og det kan sagtens ske at det ikke bliver noget problem, men det er værd at overvejde.

Og så lige som svar på hvordan de er at have på, så kan jeg i vert fald sige at det er de første IEMs jeg nogensinde har kunnet få til at forsegle helt i begge ører, og at det også er de mest behagelige/u-mærkelige jeg har prøvet. Og jeg har trods alt haft et par formstøbte så det imponere mig en del!
The Headphone Viking - Courtesy of the sixth circle of Hell... | Mine Kabler kan ses her: http://huginmunincables.blogspot.dk/

Astell&Kern AK240 > Questyle CMA800r / ALO Rx Mk3b > Sennheiser HD800 / Beyerdynamic T1 / IE800 / Beyer DT1350 / Heir 4.A / Fostex TH600 / Pioneer SE-L40 / Koss KDE-250 /
Victor Halgaard

Brugeravatar
 
Indlæg: 1493
Tilmeldt: 17. sep 2011, 15:28
Geografisk sted: AsgĂĄrd

Re: Heir Audio Universal IEMs

Indlægaf Sorensiim » 10. aug 2012, 22:14

Mertodinlo & Victor: Rart vi er enige 8-)

3.Ai og 4.Ai er begge fandens gode, det er kun et spøgsmål om humør & smag hvad man foretrækker. Synd man skal så langt op i pris for at få det bedste fra dem begge i én hovedtelefon...
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Heir Audio Universal IEMs

Indlægaf Victor Halgaard » 10. aug 2012, 23:55

Jeg sad lige og lyttede til noget ambient/electronica halløj, og ville lige se forskællen imellem Sennheiser IE80 og så 4.Ai. Tak for kaffe... Nat og dag... SYNC24 - Walking on Spheres har en dejlig dyb rumlende bas, og jeg må være helt erlig og sige at på IE80 en den nærmest bedøvende at lytte til, hvilket den skal være, hvorimod på 4.Ai er den nærmes ikke til stede... Det tog godt nok lige toppen af min begejstring. Lige pt så står der 1-0 till sennheiser i sammenligningen, og det på et punkt som betyder en del for mig. Jeg er ikke noget full-blown basshead, men hvis bassen simpelt hen bare mangler, må jeg nok indrømme at jeg så småt står af. Dette var direkte ud af min macbook, så jeg må lige se om min forstærker kan gøre noget ved det, men jeg frygter lid at det er så meget at end ikke den kan rede det. musik10

Edit:
Så er forstærkeren testet, og nej, ingen cigar :(
The Headphone Viking - Courtesy of the sixth circle of Hell... | Mine Kabler kan ses her: http://huginmunincables.blogspot.dk/

Astell&Kern AK240 > Questyle CMA800r / ALO Rx Mk3b > Sennheiser HD800 / Beyerdynamic T1 / IE800 / Beyer DT1350 / Heir 4.A / Fostex TH600 / Pioneer SE-L40 / Koss KDE-250 /
Victor Halgaard

Brugeravatar
 
Indlæg: 1493
Tilmeldt: 17. sep 2011, 15:28
Geografisk sted: AsgĂĄrd

Re: Heir Audio Universal IEMs

Indlægaf Sorensiim » 11. aug 2012, 07:26

Victor Halgaard skrev:Så er forstærkeren testet, og nej, ingen cigar :(

Bas er en del af musikken og den mĂĄ ikke mangle... 4.Ai er gode til mange ting, men sub-bassen mangler de. Der er 3.Ai noget bedre med. Tjekkede du det link til 6.A review?
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Heir Audio Universal IEMs

Indlægaf nc8000 » 11. aug 2012, 08:34

Nej bas mĂĄ ikke mangle. ER4 har et fint bas niveau sĂĄ det har 4.Ai nok ogsĂĄ (i hvert fald i forhold til min definition af et fint bas niveau)
nc8000

 

Re: Heir Audio Universal IEMs

Indlægaf Victor Halgaard » 11. aug 2012, 11:08

nc8000 skrev:Nej bas mĂĄ ikke mangle. ER4 har et fint bas niveau sĂĄ det har 4.Ai nok ogsĂĄ (i hvert fald i forhold til min definition af et fint bas niveau)


Altså HD800 er jo ikke lige kendt for stærk bass, og de har mindre end den. Det er sådan et i numre hvor det er meningen a bassen skal være meget prominent, er den helt omme bagerst i lydbilledet. Jeg vil sige at hvis man ikke hat hørt musikken på andre hovedtelefoner, lægger man ikke ikke nødvændigvis mærke til det, men hvis man har...


Og ja, jeg har kigget på 6.A, og den kunne godt være interessant - prisen er jo så også der efter. 4 bas enheder, 1 mid og 1 high virker lidt vildt, men man må gå ud fra at de ved hva de laver. Efter sammenligningen med IE80 tænker jeg lidt at jeg gerne ville have en 4.A med dens enhed til bassen...
The Headphone Viking - Courtesy of the sixth circle of Hell... | Mine Kabler kan ses her: http://huginmunincables.blogspot.dk/

Astell&Kern AK240 > Questyle CMA800r / ALO Rx Mk3b > Sennheiser HD800 / Beyerdynamic T1 / IE800 / Beyer DT1350 / Heir 4.A / Fostex TH600 / Pioneer SE-L40 / Koss KDE-250 /
Victor Halgaard

Brugeravatar
 
Indlæg: 1493
Tilmeldt: 17. sep 2011, 15:28
Geografisk sted: AsgĂĄrd

Heir Audio Universal IEMs

Indlægaf nc8000 » 11. aug 2012, 11:25

8.A
nc8000

 

Sv: Heir Audio Universal IEMs

Indlægaf Sorensiim » 11. aug 2012, 11:27

nc8000 skrev:8.A

8.A har en varmere lyd end 4.A, mens 6.A er 4.A plus bas (når det er nødvendigt).
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Heir Audio Universal IEMs

Indlægaf Victor Halgaard » 11. aug 2012, 11:33

nc8000 skrev:8.A


Jeg tror mest på 6.A da den er beskrevet som 4.A med lidt mere bund til at gøre tingene interessante, hvilke er nøjagtig hvad jeg søger. Hvorimod 8.A er blevet sammenlignet med LCD 2 og He500's lyd kom er for mørk til min smag... Jeg er helt vild mé 4.Ai, det er bare et problem de steder hvor jeg ved der mangler noget. Deres krystal-klarhed bliver ved med at imponere mig!
The Headphone Viking - Courtesy of the sixth circle of Hell... | Mine Kabler kan ses her: http://huginmunincables.blogspot.dk/

Astell&Kern AK240 > Questyle CMA800r / ALO Rx Mk3b > Sennheiser HD800 / Beyerdynamic T1 / IE800 / Beyer DT1350 / Heir 4.A / Fostex TH600 / Pioneer SE-L40 / Koss KDE-250 /
Victor Halgaard

Brugeravatar
 
Indlæg: 1493
Tilmeldt: 17. sep 2011, 15:28
Geografisk sted: AsgĂĄrd

Sv: Heir Audio Universal IEMs

Indlægaf Sorensiim » 11. aug 2012, 11:37

Victor Halgaard skrev:
nc8000 skrev:8.A


Jeg tror mest på 6.A da den er beskrevet som 4.A med lidt mere bund til at gøre tingene interessante, hvilke er nøjagtig hvad jeg søger. Hvorimod 8.A er blevet sammenlignet med LCD 2 og He500's lyd kom er for mørk til min smag... Jeg er helt vild mé 4.Ai, det er bare et problem de steder hvor jeg ved der mangler noget. Deres krystal-klarhed bliver ved med at imponere mig!

Efter at have hørt 4.Ai tænker jeg også at 6.A kunne være MEGET interessant...
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Sv: Heir Audio Universal IEMs

Indlægaf Victor Halgaard » 11. aug 2012, 13:37

Sorensiim skrev:
Victor Halgaard skrev:
nc8000 skrev:8.A


Jeg tror mest på 6.A da den er beskrevet som 4.A med lidt mere bund til at gøre tingene interessante, hvilke er nøjagtig hvad jeg søger. Hvorimod 8.A er blevet sammenlignet med LCD 2 og He500's lyd kom er for mørk til min smag... Jeg er helt vild mé 4.Ai, det er bare et problem de steder hvor jeg ved der mangler noget. Deres krystal-klarhed bliver ved med at imponere mig!

Efter at have hørt 4.Ai tænker jeg også at 6.A kunne være MEGET interessant...


Min største frygt ved dem er nok "upgrad-ing-gittis" som kunne irritere mig. Hvilket er tåbeligt :P
The Headphone Viking - Courtesy of the sixth circle of Hell... | Mine Kabler kan ses her: http://huginmunincables.blogspot.dk/

Astell&Kern AK240 > Questyle CMA800r / ALO Rx Mk3b > Sennheiser HD800 / Beyerdynamic T1 / IE800 / Beyer DT1350 / Heir 4.A / Fostex TH600 / Pioneer SE-L40 / Koss KDE-250 /
Victor Halgaard

Brugeravatar
 
Indlæg: 1493
Tilmeldt: 17. sep 2011, 15:28
Geografisk sted: AsgĂĄrd

Sv: Heir Audio Universal IEMs

Indlægaf Sorensiim » 11. aug 2012, 15:55

Victor Halgaard skrev:
Sorensiim skrev:
Victor Halgaard skrev:
nc8000 skrev:8.A


Jeg tror mest på 6.A da den er beskrevet som 4.A med lidt mere bund til at gøre tingene interessante, hvilke er nøjagtig hvad jeg søger. Hvorimod 8.A er blevet sammenlignet med LCD 2 og He500's lyd kom er for mørk til min smag... Jeg er helt vild mé 4.Ai, det er bare et problem de steder hvor jeg ved der mangler noget. Deres krystal-klarhed bliver ved med at imponere mig!

Efter at have hørt 4.Ai tænker jeg også at 6.A kunne være MEGET interessant...


Min største frygt ved dem er nok "upgrad-ing-gittis" som kunne irritere mig. Hvilket er tåbeligt :P

Især da 8.A og 6.A er tvillingeflagskibe... Project86 omtaler dem som to top modeller og det tror jeg han har ret i. 8.A er den varme og musikalske, 6.A er den korrekte.
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Heir Audio Universal IEMs

Indlægaf nc8000 » 11. aug 2012, 16:27

Lyder lidt som JH13 kontra JH16
nc8000

 

Re: Heir Audio Universal IEMs

Indlægaf Victor Halgaard » 11. aug 2012, 20:42

nc8000 skrev:Lyder lidt som JH13 kontra JH16


Hvilken værende hvad? :P
The Headphone Viking - Courtesy of the sixth circle of Hell... | Mine Kabler kan ses her: http://huginmunincables.blogspot.dk/

Astell&Kern AK240 > Questyle CMA800r / ALO Rx Mk3b > Sennheiser HD800 / Beyerdynamic T1 / IE800 / Beyer DT1350 / Heir 4.A / Fostex TH600 / Pioneer SE-L40 / Koss KDE-250 /
Victor Halgaard

Brugeravatar
 
Indlæg: 1493
Tilmeldt: 17. sep 2011, 15:28
Geografisk sted: AsgĂĄrd

Sv: Heir Audio Universal IEMs

Indlægaf Sorensiim » 11. aug 2012, 21:33

Victor Halgaard skrev:
nc8000 skrev:Lyder lidt som JH13 kontra JH16


Hvilken værende hvad? :P

JH13 = Neutral
JH16 = Varm Bas & ballade
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Heir Audio Universal IEMs

Indlægaf Sleazy » 12. aug 2012, 13:42

Det tror jeg ikke er helt rigtigt. Jeg oplever overhovedet ikke JH16 som værende varm, men derimod mere som JH13 med ekstra bas.

8.A var i hvert fald utroligt varm og afrundet i forhold til JH16 :-)
Sleazy

 
Indlæg: 531
Tilmeldt: 20. nov 2011, 21:03
Geografisk sted: Aarhus C

Heir Audio Universal IEMs

Indlægaf nc8000 » 12. aug 2012, 14:19

Det er korrekt, JH13 og JH16 er meget ens i tonalitet og mellemtone og diskant er næsten identiske, JH16 har bare en del mere bas. Jeg mente sammenligningen med Heir modellerne som at der er tale om parallelle topmodeller der er tunet forskelligt og ikke en der er mere topmodel end den anden
nc8000

 

Re: Heir Audio Universal IEMs

Indlægaf Sorensiim » 13. aug 2012, 09:38

Victor Halgaard skrev:Hvad magnus kable angĂĄr har jeg en umiddelbart bekymring (nok mest fordi jeg selv fletter) som er at de har begĂĄet en gylden fejl i fletningen af de 4 ledere. Om det er bevidst skal jeg sĂĄ ikke kunne sige, men det bestĂĄr i at den mĂĄde de har gjort det pĂĄ esentielt bare er 2 ledere der er snoet om hinanden ligesom pĂĄ stock-kablet, og sĂĄ er der taget to af dem som sĂĄ igen pĂĄ samme mĂĄde er snoet om hinanden.


Det er lige præcis hvad der er sket! :shock:
Dammit, nu overvejer jeg at vikle dem op, rette dem ud og flette om. Hmm... Jeg HAR jo faktisk et utermineret Magnus liggende man kunne starte med...
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Heir Audio Universal IEMs

Indlægaf Sorensiim » 13. aug 2012, 09:47

Advarsel inden I andre får 4.Ai og 3.Ai i ørene

3.Ai og 4.Ai blev sendt herop sammen. 3.Ai var mine, 4.Ai en review sample. Der er kun 4 sæt af hver i omløb i hele verden så til gengæld for låneren har jeg lovet at skrive reviews af begge og jeg håber at Jer der låner dem også vil nedfælde ord om dem. Men pas på... Efter at have hørt begge sæt har jeg måttet fortælle The Wizard at jeg gerne ville beholde 4.Ai i stedet for 3.Ai. 3.Ai ser han dog heller ikke igen for Mertodinlo har efter at have hørt dem smidt pengene for at få lov at beholde dem. Grunden til at jeg skiftede mening var at 3.Ai er en lidt varmere lillebror til 8.A, en glimrende backup - 4.Ai er noget andet. Mindre bas, men med en klarhed i lyden og en mere direkte præsentation end 8.A så jeg ser dem mere som et supplement end en backup. Jeg er meget, meget spændt på at høre hvad Etymotic-garderne siger til 4.Ai... Begge modeller kommer stadig ud til et par stykker selvom de nu er den private ejendom af hhv. Mertodinlo og jeg selv, men en full-scale Hoved-Fi tour kan det nok desværre ikke blive til i denne omgang. De vil dog komme med på meets så ofte som muligt og enkelte lånere kan vi nok finde ud af 1musik
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Heir Audio Universal IEMs

Indlægaf librarian » 17. aug 2012, 10:11

findes der nogle specifikationer pĂĄ dem?
Stationært: Sansui SR-222 MK-V|Ontech Monsterdac V3>Luxman C/M 02
Transportabelt: Zstella usb dac
Hovedtelefoner:
AKG K240 DF / AKG K400 / ER4S
AKG K340 / Hovedgrej No. 1 / ikko oh1
Stax SRD7 MK2 > Stax Lambda Pro
librarian

 
Indlæg: 2518
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:36
Geografisk sted: København

ForegåendeNæste

Tilbage til Hovedtelefoner

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 10 gæster

cron