Heir Audio Universal IEMs



Re: Heir Audio Universal IEMs

Indlægaf Sorensiim » 29. aug 2012, 14:59

Burning777 skrev:Hmmm - ja så! Det er endnu et bevis på at et meet er meget kort tid til at danne sig hurtige konklusioner om noget. Det er først når man får produkterne hjem til sig selv at man for alvor lærer dem at kende.

Jeg havde selv en umiddelbar meget positiv oplevelse af 4.ai på meetet. Dog er det sjældent jeg bruger mine ER-4S for tiden så det var rart at læse dine grundige analyser mellem de to. Jeg tror dog stadig at hvis jeg skulle - men det står ikke lige i kortene - ud og investere i customs så ville jeg lige efter disse. Nu kan det måske være, efter det du skriver librarian, at man hellere skulle få sig nogle custom tips til ER-4?


For min skyld kan Librarian da bare sende 4.Ai videre til dig når han er færdig?
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Heir Audio Universal IEMs

Indlægaf librarian » 29. aug 2012, 16:56

DEt gør jeg gerne...
Stationært: Sansui SR-222 MK-V|Ontech Monsterdac V3>Luxman C/M 02
Transportabelt: Zstella usb dac
Hovedtelefoner:
AKG K240 DF / AKG K400 / ER4S
AKG K340 / Hovedgrej No. 1 / ikko oh1
Stax SRD7 MK2 > Stax Lambda Pro
librarian

 
Indlæg: 2518
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:36
Geografisk sted: København

Heir Audio Universal IEMs

Indlægaf nc8000 » 29. aug 2012, 17:05

Lyder som om jeg ikke helt kan huske ER4 lyden men det er ogsĂĄ 1-2 ĂĄr siden jeg sidst lyttede til dem
nc8000

 

Heir Audio Universal IEMs

Indlægaf Burning777 » 29. aug 2012, 20:07

librarian skrev:DEt gør jeg gerne...


Altså det ville jeg sætte meget stor pris på! Men nu skal Lasse også lige nå at have dem så lang tid han vil. Jeg ved ikke hvad de skal bagefter? Men hvis der er lidt tid ville jeg gerne bruge et par dage med dem!
Desktop: Meier Daccord ff --> Meier Classic ff --> Beyerdynamic DT-1770 Pro
Portable: iPod Classic --> CLAS --> Meier Quickstep --> Etymotic ER4XR / Beyerdynamic T51p / Tzar 350
Burning777

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 3909
Tilmeldt: 2. apr 2011, 07:58
Geografisk sted: Herning

Re: Heir Audio Universal IEMs

Indlægaf Sorensiim » 29. aug 2012, 21:30

Burning777 skrev:
librarian skrev:DEt gør jeg gerne...


Altså det ville jeg sætte meget stor pris på! Men nu skal Lasse også lige nå at have dem så lang tid han vil. Jeg ved ikke hvad de skal bagefter? Men hvis der er lidt tid ville jeg gerne bruge et par dage med dem!


Det er mine sekundære iems så tag I Jer bare en god lytter 1musik
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Sv: Heir Audio Universal IEMs

Indlægaf Rappo » 29. aug 2012, 21:34

Sorensiim skrev:Det er mine sekundære iems så tag I Jer bare en god lytter 1musik
Jeg kører alligevel i Ferrarien til hverdag, så lån du bare min Mercedes... :lol:
Mit grej <--
I need my 1987 DG-20 Casio electric guitar, set to mandolin, yeah. Drop the drums!
Rappo

Brugeravatar
 
Indlæg: 1980
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:37
Geografisk sted: Odense

Re: Sv: Heir Audio Universal IEMs

Indlægaf Sorensiim » 29. aug 2012, 21:35

Rappo skrev:
Sorensiim skrev:Det er mine sekundære iems så tag I Jer bare en god lytter 1musik
Jeg kører alligevel i Ferrarien til hverdag, så lån du bare min Mercedes... :lol:

Nåja det lød måske lige lidt flot det der :mrgreen:
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Heir Audio Universal IEMs

Indlægaf Sorensiim » 30. aug 2012, 13:18

Jeg PM'ede lige med Librarian og hans kilde var Colorfly C4 som jeg finder alt for mørk og rør-agtig i lyden. Det kunne måske forklare hvorfor ER4 for ham sidder lige i skabet og 4.Ai bliver for varm og mudret. DX100 er i hvert fald noget klarere i lyden. Spændende at se hvad Burning får ud af dem... 1musik
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Heir Audio Universal IEMs

Indlægaf librarian » 30. aug 2012, 13:27

Nu har jeg ikke hørt dx100, men det sidste jeg ville mistænke C4 for, det ville være at "mudre"... F.eks. synes jeg at den strammer gevaldigt op på mine varme og lidt sløsede X10 iems. C4 ved udmærket hvor skabet skal stå, og den sætter også tingene på plads ;-) Samtidig er den da ganske blød og behagelig, men ikke noget der går ud over instrument seperation, klarhed eller andet...
Stationært: Sansui SR-222 MK-V|Ontech Monsterdac V3>Luxman C/M 02
Transportabelt: Zstella usb dac
Hovedtelefoner:
AKG K240 DF / AKG K400 / ER4S
AKG K340 / Hovedgrej No. 1 / ikko oh1
Stax SRD7 MK2 > Stax Lambda Pro
librarian

 
Indlæg: 2518
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:36
Geografisk sted: København

Re: Heir Audio Universal IEMs

Indlægaf Sorensiim » 30. aug 2012, 13:40

librarian skrev:Nu har jeg ikke hørt dx100, men det sidste jeg ville mistænke C4 for, det ville være at "mudre"... F.eks. synes jeg at den strammer gevaldigt op på mine varme og lidt sløsede X10 iems. C4 ved udmærket hvor skabet skal stå, og den sætter også tingene på plads ;-) Samtidig er den da ganske blød og behagelig, men ikke noget der går ud over instrument seperation, klarhed eller andet...


Jeg hørte C4 (jeps, DIN C4 :mrgreen:) da NC8000 havde den med til meet hos Kvaksalver og når man kommer lige fra DX100 så er C4 altså en varmere lyd. Den spiller godt, men jeg oplever mere "hul igennem" på DX100. C4 lød fantastisk med Louise Rogers og skulle jeg beskrive min opfattelse af dens lyd vil det være som en god rørforstærker. Vi må snart ses til et meet så vi kan prøve kilder og iems på kryds og tværs... ;-)
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Heir Audio Universal IEMs

Indlægaf librarian » 30. aug 2012, 13:44

Jeps, jeg vil ogsĂĄ meget gerne give dx100 et lyt :-)
Stationært: Sansui SR-222 MK-V|Ontech Monsterdac V3>Luxman C/M 02
Transportabelt: Zstella usb dac
Hovedtelefoner:
AKG K240 DF / AKG K400 / ER4S
AKG K340 / Hovedgrej No. 1 / ikko oh1
Stax SRD7 MK2 > Stax Lambda Pro
librarian

 
Indlæg: 2518
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:36
Geografisk sted: København

Re: Heir Audio Universal IEMs

Indlægaf Sorensiim » 30. aug 2012, 13:49

librarian skrev:Jeps, jeg vil ogsĂĄ meget gerne give dx100 et lyt :-)

Jeg har nemlig en snigende mistanke om at med 4.Ai pĂĄ DX100 rammer man en lyd der ligger midt mellem hhv. 4.Ai og ER4 pĂĄ C4... 8-)
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Heir Audio Universal IEMs

Indlægaf librarian » 30. aug 2012, 13:59

Sorensiim skrev:
librarian skrev:Jeps, jeg vil ogsĂĄ meget gerne give dx100 et lyt :-)

Jeg har nemlig en snigende mistanke om at med 4.Ai pĂĄ DX100 rammer man en lyd der ligger midt mellem hhv. 4.Ai og ER4 pĂĄ C4... 8-)

Ha ha, du har i hvert fald ret i, at synergi i nogle tilfælde kan være afgørende... Men jeg tror altså at de to (4ai og er4s) er mere forskellige, end du regner med. Elelr også ér det kun i mine ører :lol:
Stationært: Sansui SR-222 MK-V|Ontech Monsterdac V3>Luxman C/M 02
Transportabelt: Zstella usb dac
Hovedtelefoner:
AKG K240 DF / AKG K400 / ER4S
AKG K340 / Hovedgrej No. 1 / ikko oh1
Stax SRD7 MK2 > Stax Lambda Pro
librarian

 
Indlæg: 2518
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:36
Geografisk sted: København

Heir Audio Universal IEMs

Indlægaf nc8000 » 30. aug 2012, 14:04

Jeg vil heller ikke kalde C4 mørk og røragtig, den karakteristik passer bedre på HM-801 og tildels HM-60x modellerne men det er rigtigt at den nok er mørkere og mindre skarp i det end dx100
nc8000

 

Re: Heir Audio Universal IEMs

Indlægaf Sorensiim » 30. aug 2012, 14:12

librarian skrev:Ha ha, du har i hvert fald ret i, at synergi i nogle tilfælde kan være afgørende... Men jeg tror altså at de to (4ai og er4s) er mere forskellige, end du regner med. Elelr også ér det kun i mine ører :lol:


Vi er HELT enige om at de er forskellige! Men kilde/forstærker kan være det der skubber 4.Ai lige det nøk for langt mod The Dark Side for dig. Hvis lyd er en skala med 0 som neutral, -10 er XB1000 på en rørforstærker og +10 er SR325i med sølvkabel tunet mod ekstra diskant så tror jeg ER4 i forvejen ligger lidt på den positive side mens C4 er lidt på den negative. Tilsammen bliver det godt. Jeg tror 4.Ai og DX100 begge er tættere på midten, men med 4.Ai lidt til den negative. Sammen med C4 bliver det så trukket lidt for langt ned til at være sådan rigtig godt. DX100 og ER4 tror jeg til gengæld bliver trukket lidt for langt opad mod diskanten...

Ovenstående er bare mig der "tænker" højt og indeholder næppe megen saglig værdi. Men det er sådan jeg tænker... Sammenholdt med at jeg foretrækker lyden lidt til venstre for midten på vores skala (lidt mørk, men ikke for meget) og du vil have den lidt til højre (altså lysere) så tror jeg at vi kan forklare præcis hvorfor vi må være enige om at være uenige. ruller1

Puha jeg skal have mere kaffe. Eller mindre. En af delene.
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Heir Audio Universal IEMs

Indlægaf Anda » 30. aug 2012, 14:17

Sorensiim skrev:Puha jeg skal have mere kaffe. Eller mindre. En af delene.

Klassisk dilemma! :-)
HiFiMAN HE-6 | Yamaha M-4 | Palmer Monicon | Audio-GD SA-1.32 | Gustard U10
Grejliste
Anda

Brugeravatar
 
Indlæg: 2239
Tilmeldt: 15. nov 2011, 00:46
Geografisk sted: København V

Re: Heir Audio Universal IEMs

Indlægaf Sorensiim » 30. aug 2012, 14:20

Anda skrev:
Sorensiim skrev:Puha jeg skal have mere kaffe. Eller mindre. En af delene.

Klassisk dilemma! :-)

Jeg har her til morgen fået monteret en såkaldt holter monitor til at logge min hjerterytme de næste 48 timer. Jeg burde nok vælge "mindre"... :mrgreen:
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Heir Audio Universal IEMs

Indlægaf Kena » 30. aug 2012, 14:32

Sorensiim skrev:Puha jeg skal have mere kaffe. Eller mindre. En af delene.

Ingen af delene. Du skal da bare have noget nyt grej du kan fable om rulle4
AudioQuest NightOwl Carbon & PowerBeats Pro & Chord Mojo
Kena

Brugeravatar
 
Indlæg: 665
Tilmeldt: 6. dec 2011, 16:33
Geografisk sted: Amager

Re: Heir Audio Universal IEMs

Indlægaf librarian » 30. aug 2012, 14:40

@Siim: jeg kan godt følge din tankegang, men for det første tror jeg ikke at man får den bedste lyd ved at parre modsætninger. Så hvis dx100 er for lys til din smag og 4ai for mørk, så kan du sikkert godt finde noget bedre til din smag.

For det andet er det ikke kun frekvensbalancen (forholdet mellem lys mørk, høje/lave frekvenser), jeg mener er forskellig. Det er i virkeligheden det mindste af det. De to iems vi snakker om har i mine ører en meget forskellig præsentation. Det er præsentationen, det handler om. Grundlæggende egenskaber, som jeg ikke tror kan (eller mener bør) ændres afgørende med en kilde eller forstærker. 4ai lyder lukket, er4s lyder åben osv...

Men det kommer til at lyde som om jeg ikke kan li' 4ai, og forsøger at forsvare det synspunkt med næb og kløer. Sagen er, at jeg syntes den var udmærket, ja, den var faktisk ret god, men noget helt andet end ER4s. Og noget helt andet end det, jeg søger. Jeg tror ikke på at den kommer til at lyde som ER4S om den så bliver langtidsbagt i en ovn ved 40 grader sammen med T1, tre engle og en sky.
Stationært: Sansui SR-222 MK-V|Ontech Monsterdac V3>Luxman C/M 02
Transportabelt: Zstella usb dac
Hovedtelefoner:
AKG K240 DF / AKG K400 / ER4S
AKG K340 / Hovedgrej No. 1 / ikko oh1
Stax SRD7 MK2 > Stax Lambda Pro
librarian

 
Indlæg: 2518
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:36
Geografisk sted: København

Re: Heir Audio Universal IEMs

Indlægaf librarian » 30. aug 2012, 14:43

Kena skrev:
Sorensiim skrev:Puha jeg skal have mere kaffe. Eller mindre. En af delene.

Ingen af delene. Du skal da bare have noget nyt grej du kan fable om rulle4

Ja, du skal have en ER4 :mrgreen:
Stationært: Sansui SR-222 MK-V|Ontech Monsterdac V3>Luxman C/M 02
Transportabelt: Zstella usb dac
Hovedtelefoner:
AKG K240 DF / AKG K400 / ER4S
AKG K340 / Hovedgrej No. 1 / ikko oh1
Stax SRD7 MK2 > Stax Lambda Pro
librarian

 
Indlæg: 2518
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:36
Geografisk sted: København

ForegåendeNæste

Tilbage til Hovedtelefoner

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 5 gæster