Hi-End høretelefoner på iPhone?



Re: Hi-End høretelefoner på iPhone?

Indlægaf kvik » 16. apr 2014, 22:23

@Jimmbo, prøv at søge lidt på egen hånd, du har fået et masse ‘startere’, og både her på siden og på andre sider er det masser af tilgængelig info. Sidens søgefunktion er ikke den bedste, men du kan også bruge google, med site:hoved-fi.dk foran det du søger på. Generelt jo mere specifikke spørgsmålene er, jo lettere er det at hjælpe/svare (med maksimal nytteværdi).
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Hi-End høretelefoner på iPhone?

Indlægaf Claus-DK » 16. apr 2014, 22:49

Det er ikke AH-oplevelsen, det er AHAoplevelsen, den første kan man opleve med noget kendt, AHAoplevelsen er knyttet til første gang, det er stadig en AHoplevelse at have sex for en gammel mand, men "AHA det er sådan det er at have sex" oplever man kun een gang i livet..

SÃ¥ i den terminologi er det faktisk kilden der giver dig AHHHH oplevelsen...
Med mindre du går helt grassat og bløder 6-10 kilo for så fr du også en AHAoplevelse..

Vi har en sektion med anmeldelser der er masser af reviews og indtryk af produkterne, jeg MÃ… ikke skrive om dem her..

Du kan da tage dem en af gangen og se hvad der eventuelt passer dig bedst, skriver du lidt på siden om dine oplevelser, er jeg en glad mand..

Du skal finde noget slange der kan gå ned over stilken, slangen skal klippes af så den er 1-2 mm fra kanten af stilken, altså stritte lidt forbi og så monterer du dine dutter, det fjerne ikke din produktion af ørevoks, men du får ikke mast det ind i dine inears, det kommer til at sidde i det stykker slange og kan fjernes ret let..
Luftslange tl et akvarie plejer at passe, det koster ikke alverden og der er nok til tusinde inears i sådan en pose..
Det er da et forsøg værd og gør også din forstærker til et mindre problem, du kan måske opleve mere støj i stedet, men det er svært at vide..

Skulle jeg anbefale dig noget at rense dine ører med, vil jeg mene at det eneste man bør stikke ind i sine ører for at rense dem er albuerne..

Hold dig langt væk fra vatpinde og andet skrammel, de irriterer dine slimhinder og øger voksproduktionen, samtidigt skubber du også snavs IND i øret med vatpinde, vatpinde er til at rense gearet på din mountain bike, de hører IKKE hjemme i dine ører...
Voksen skal være der, ellers får du bøvl med ørerne, det har et formål og producerer man for meget er der et eller andet der er i ubalance og det er ofte vatpinde der er skyld i meget ulykke i folks liv..

Så lad være med at rense dine ører, er det vildt så lad lige en stråle ramme ned i øret mens du er under bruseren, gør det til en vane, så holder du ørerne rene, uden at skade noget, husk det skal være før, eller efter shampoo, det vil vi heller ikke have i øret..

Det kan tage noget tid inden der er oprettet en balance igen, men vær tålmodig, med mindre der er noget alvorligt galt er der INGEN mennesker, der er indrettet til at der skal rende ørevoks i store mængder ud af deres ører, der er forskel på hvad type voks og hvor kraftigt man reagerer på irritationer..
Jeg havde skrevet en masse ulækre facts om ørevoks, men dem har jeg slettet igen, det er jo lidt ligemeget..

Skal du have dine ører renset grundigt, køber du en flaske removaks på apotektet og følger brugsanvisningen på flasken..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Hi-End høretelefoner på iPhone?

Indlægaf Henrik_sdk » 17. apr 2014, 00:48

Måske ørelys kan gøre det ruller1
Billede

http://www.wikihow.com/Use-Ear-Candles
Henrik_sdk

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 2384
Tilmeldt: 1. apr 2011, 23:46
Geografisk sted: Ringsted

Re: Hi-End høretelefoner på iPhone?

Indlægaf Jimmbo » 17. apr 2014, 08:31

Claus-DK skrev:Det er ikke AH-oplevelsen, det er AHAoplevelsen, den første kan man opleve med noget kendt, AHAoplevelsen er knyttet til første gang, det er stadig en AHoplevelse at have sex for en gammel mand, men "AHA det er sådan det er at have sex" oplever man kun een gang i livet..

SÃ¥ i den terminologi er det faktisk kilden der giver dig AHHHH oplevelsen...
Med mindre du går helt grassat og bløder 6-10 kilo for så fr du også en AHAoplevelse..

Vi har en sektion med anmeldelser der er masser af reviews og indtryk af produkterne, jeg MÃ… ikke skrive om dem her..

Du kan da tage dem en af gangen og se hvad der eventuelt passer dig bedst, skriver du lidt på siden om dine oplevelser, er jeg en glad mand..

Du skal finde noget slange der kan gå ned over stilken, slangen skal klippes af så den er 1-2 mm fra kanten af stilken, altså stritte lidt forbi og så monterer du dine dutter, det fjerne ikke din produktion af ørevoks, men du får ikke mast det ind i dine inears, det kommer til at sidde i det stykker slange og kan fjernes ret let..
Luftslange tl et akvarie plejer at passe, det koster ikke alverden og der er nok til tusinde inears i sådan en pose..
Det er da et forsøg værd og gør også din forstærker til et mindre problem, du kan måske opleve mere støj i stedet, men det er svært at vide..

Skulle jeg anbefale dig noget at rense dine ører med, vil jeg mene at det eneste man bør stikke ind i sine ører for at rense dem er albuerne..

Hold dig langt væk fra vatpinde og andet skrammel, de irriterer dine slimhinder og øger voksproduktionen, samtidigt skubber du også snavs IND i øret med vatpinde, vatpinde er til at rense gearet på din mountain bike, de hører IKKE hjemme i dine ører...
Voksen skal være der, ellers får du bøvl med ørerne, det har et formål og producerer man for meget er der et eller andet der er i ubalance og det er ofte vatpinde der er skyld i meget ulykke i folks liv..

Så lad være med at rense dine ører, er det vildt så lad lige en stråle ramme ned i øret mens du er under bruseren, gør det til en vane, så holder du ørerne rene, uden at skade noget, husk det skal være før, eller efter shampoo, det vil vi heller ikke have i øret..

Det kan tage noget tid inden der er oprettet en balance igen, men vær tålmodig, med mindre der er noget alvorligt galt er der INGEN mennesker, der er indrettet til at der skal rende ørevoks i store mængder ud af deres ører, der er forskel på hvad type voks og hvor kraftigt man reagerer på irritationer..
Jeg havde skrevet en masse ulækre facts om ørevoks, men dem har jeg slettet igen, det er jo lidt ligemeget..

Skal du have dine ører renset grundigt, køber du en flaske removaks på apotektet og følger brugsanvisningen på flasken..

Det var faktisk også AHA-oplevelse jeg ville skrive, jeg gik bare ikke lige det sidste A på.

Okay, jeg må lige forbi anmeldelserne. Det kan være det kan gøre mig klogere.
Jeg kan godt forså dit behov for at være uvildig.

Hvis jeg skal skrive noget om dem, så bliver det nok ikke særlig nørdet og udførligt, da jeg som sagt ikke har noget at sammenligne med.
Men jeg vil da gerne skrive lidt, hvis jeg kan komme på noget at skrive.

Okay, jeg har aldrig hørt at tricket med et lille rør. Det eneste jeg har hørt, det var noget nylon hen, for at det kunne tage voksen. Men hvis jeg får fat i nogle in-ear igen, så må jeg lige prøve dit trick.
Super mange gange tak for det!

Jeg har sådan en - ting? - som jeg kan suge vand op med, og sprøjte ind i øret. Ved du noget om, det er en okay ting at bruge eller om man skal holde sig fra det også?
Jimmbo

Brugeravatar
 
Indlæg: 218
Tilmeldt: 15. apr 2014, 18:05
Geografisk sted: Risskov - Aarhus

Re: Hi-End høretelefoner på iPhone?

Indlægaf Claus-DK » 17. apr 2014, 08:58

Der følger sådan en bold med i et sæt removoks, så den er fin, men husk ikke at bruge varmere vand end at det ikke føles varmt på hænderne, er det varmt gør det NAS, så pas på med det..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Hi-End høretelefoner på iPhone?

Indlægaf kvik » 17. apr 2014, 11:29

Vandet bør koges først, så det er sterilt. Ellers risikerer du bare en øre-infektion oveni. Kog det, lad det køle ned til kropstemperatur (37 grader), og skyl så med ballonen.

(hvis det ikke er nævnt allerede)
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Hi-End høretelefoner på iPhone?

Indlægaf Jimmbo » 17. apr 2014, 11:43

Ketil B skrev:Vandet bør koges først, så det er sterilt. Ellers risikerer du bare en øre-infektion oveni. Kog det, lad det køle ned til kropstemperatur (37 grader), og skyl så med ballonen.

(hvis det ikke er nævnt allerede)

Jeg havde ikke lige tænkt, at jeg nok var nødt til at koge vandet først. Det må jeg lige huske at gøre.

Tak for lige at nævne det.
Jimmbo

Brugeravatar
 
Indlæg: 218
Tilmeldt: 15. apr 2014, 18:05
Geografisk sted: Risskov - Aarhus

Re: Hi-End høretelefoner på iPhone?

Indlægaf Claus-DK » 17. apr 2014, 14:21

Drikkevandet i Danmark er kimfrit, så i princippet behøver du ikke koge det, men det skader bestemt ikke, husk at koge bolden med i gryden..
Hvis det skal være helt efter bogen skal du også tilsætte 9 g salt/Kilo vand, så har man det, der hedder en isotonisk væske, det betyder at den har samme osmotiske tryk som der er i dine celler, det er iøvrigt så identisk med den væske der er i "Audiospray".
Den er god nok man bløder en formue for kogt saltvand i en smart flaske..
Fordelen er at sarte slimhinder ikke drænes for eller aflevere deres salt/vand til deres omgivelserne, sådan meget kort..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Hi-End høretelefoner på iPhone?

Indlægaf Claus-DK » 17. apr 2014, 14:23

Jeg har en tynd slange jeg kan montere på mit brusehoved og så går det bare derud af, man skal passe lidt på med trykket, så man ikke bliver svimmel 7musik
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Hi-End høretelefoner på iPhone?

Indlægaf Jimmbo » 17. apr 2014, 14:24

Claus-DK skrev:Drikkevandet i Danmark er kimfrit, så i princippet behøver du ikke koge det, men det skader bestemt ikke, husk at koge bolden med i gryden..
Hvis det skal være helt efter bogen skal du også tilsætte 9 g salt/Kilo vand, så har man det, der hedder en isotonisk væske, det betyder at den har samme osmotiske tryk som der er i dine celler, det er iøvrigt så identisk med den væske der er i "Audiospray".
Den er god nok man bløder en formue for kogt saltvand i en smart flaske..
Fordelen er at sarte slimhinder ikke drænes for eller aflevere deres salt/vand til deres omgivelserne, sådan meget kort..

Bare ganske almindelig køkkensalt der skal bruges?

Skal salten koges med, eller tilsættes efter vandet er kølet ned?
Jimmbo

Brugeravatar
 
Indlæg: 218
Tilmeldt: 15. apr 2014, 18:05
Geografisk sted: Risskov - Aarhus

Re: Hi-End høretelefoner på iPhone?

Indlægaf Claus-DK » 17. apr 2014, 15:37

ja, og det må du selv om, men du slipper for at tage højde for at det fordamper, hvis du venter til det er afkølet, så det er nok at foretrække..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Hi-End høretelefoner på iPhone?

Indlægaf Jimmbo » 17. apr 2014, 15:38

Claus-DK skrev:ja, og det må du selv om, men du slipper for at tage højde for at det fordamper, hvis du venter til det er afkølet, så det er nok at foretrække..

Super! Det vil jeg prøve..

Tak for rådene..
Jimmbo

Brugeravatar
 
Indlæg: 218
Tilmeldt: 15. apr 2014, 18:05
Geografisk sted: Risskov - Aarhus

Re: Hi-End høretelefoner på iPhone?

Indlægaf DavidB » 18. apr 2014, 07:01

Jeg er på linje med Claus i for hold til at det er i nye bøffer at du vil få den største aha oplevelse. Forstærker og dac er så ting der kan få udnyttet bøffernes fulde potentiale, hvis der er potentiale at hente.

Jeg kan også godt forstå at du gerne vil bruge iphonenn som afspiller. Det har jeg også selv valgt efter at have været forbi primært en anden afspiller. Men jeg lytter også primært til musik gennem spotify, og du finder altså bare ikke en bedre brugerflade på en bærbar afspiller end den en telefon kan give, og skal der streames er telefonen tæt på at være det eneste fornuftige valg.

Jeg har en iphone 4 og har valgt at putte en ekstra forstærker på (quickstep), som jeg synes fungerer rigtig godt. Har fået lavet en ledning fra iphone til forstærker, der er lang, så hele pakken bliver lettere at håndterer på farten http://hoved-fi.dk/viewtopic.php?f=37&t=105&start=160. Der findes andre muligheder, hvor der også er en dac med, men så begynder det er blive lidt større ting. Der er et par muligheder til salg forøjeblikket her på siden.

Hvis det er en iphone 5 du har, så ville jeg tjekke Beyerdynamic A200p ud. Det er en kombi/amp men jeg har ikke selv hørt den. Den forhandles vist af en af forhandlerne her på siden og der er vist et introtilbud lige nu, men kunne ikke lige finde det.

Vær opmærksom på at his du skal bruge forstærkeren til en telefon, så er mange plaget af radiostøj. Det har quicksteppen elimineret næsten helt (men dog ikke helt væk).

Hvis det skal være computeren der er din afspiller, så åbner der sig en helt anden verden :)

Men nu var det jo bøffer du spurgte til, og jeg har kun skrevet om alt det andet :)
DavidB

Brugeravatar
 
Indlæg: 781
Tilmeldt: 18. aug 2012, 21:04
Geografisk sted: Værløse

Re: Hi-End høretelefoner på iPhone?

Indlægaf Jimmbo » 18. apr 2014, 08:28

DavidB skrev:Jeg er på linje med Claus i for hold til at det er i nye bøffer at du vil få den største aha oplevelse. Forstærker og dac er så ting der kan få udnyttet bøffernes fulde potentiale, hvis der er potentiale at hente.

Jeg kan også godt forstå at du gerne vil bruge iphonenn som afspiller. Det har jeg også selv valgt efter at have været forbi primært en anden afspiller. Men jeg lytter også primært til musik gennem spotify, og du finder altså bare ikke en bedre brugerflade på en bærbar afspiller end den en telefon kan give, og skal der streames er telefonen tæt på at være det eneste fornuftige valg.

Jeg har en iphone 4 og har valgt at putte en ekstra forstærker på (quickstep), som jeg synes fungerer rigtig godt. Har fået lavet en ledning fra iphone til forstærker, der er lang, så hele pakken bliver lettere at håndterer på farten http://hoved-fi.dk/viewtopic.php?f=37&t=105&start=160. Der findes andre muligheder, hvor der også er en dac med, men så begynder det er blive lidt større ting. Der er et par muligheder til salg forøjeblikket her på siden.

Hvis det er en iphone 5 du har, så ville jeg tjekke Beyerdynamic A200p ud. Det er en kombi/amp men jeg har ikke selv hørt den. Den forhandles vist af en af forhandlerne her på siden og der er vist et introtilbud lige nu, men kunne ikke lige finde det.

Vær opmærksom på at his du skal bruge forstærkeren til en telefon, så er mange plaget af radiostøj. Det har quicksteppen elimineret næsten helt (men dog ikke helt væk).

Hvis det skal være computeren der er din afspiller, så åbner der sig en helt anden verden :)

Men nu var det jo bøffer du spurgte til, og jeg har kun skrevet om alt det andet :)

Jeg tror jeg vil starte med at kigge på en AMP/DAC, og så kan nye hovedtelefoner være næste projekt. Jeg har skrevet mig op i køen til Tour-De Hoved-FI, så jeg venter bare på det bliver min tur.

Jeg glemte helt at skrive, at det er en iPhone 4S jeg har. Jeg har lige i går købt Wimp Premium abonnement, for at se om det er noget jeg skal have.

Det jeg sådan er ude efter, er vel egentlig en DAC/AMP som både kan bruges til min Mac og min iPhone 4S - og selvfølgelig også iPhone 6, hvis jeg skulle købe den.
Det er vel ikke helt umuligt at finde en DAC/AMP der kan alt dette?
Jimmbo

Brugeravatar
 
Indlæg: 218
Tilmeldt: 15. apr 2014, 18:05
Geografisk sted: Risskov - Aarhus

Re: Hi-End høretelefoner på iPhone?

Indlægaf DavidB » 18. apr 2014, 08:55

Det er sku ikke helt så let, som man skulle tro. Der er ihvertfald ikke noget der er perfekt til det hele.
Jeg fandt ud af at til 4'eren var en forstærker det rigtige valg for mig. Hvis dac'en skal med bliver det lidt mere besværligt og den ekstra klump blive sværere at have med sig.
Som Ketil skriver så er det ikke alle dac's der kan få lov til at gå uden om iphonens dac. Der er vist to fostex HP-P1 til salg her på siden som er både dac og amp. Men de bliver ikke så brugbare, når du på et tidspunkt opgradere til iphone 6. Så er der ihvertfald andre muligheder der umiddilbart er mere tiltrækkende.
Hvis det er iphonen der er din primærer afspiller, så ville jeg tjekke en forstærker, der er Claus's audinst et fint bud, hvis den ikke genere med radiostøj når du bruger den.
Hvis du så gerne vil tilslutte til computeren, kan gå gå efter en lille billig dac ala Stoner Acoustics eller Dragonfly (tag du bare en første generation og spar penge) og så bruge din transportable forstærker dertil.
DavidB

Brugeravatar
 
Indlæg: 781
Tilmeldt: 18. aug 2012, 21:04
Geografisk sted: Værløse

Re: Hi-End høretelefoner på iPhone?

Indlægaf Jimmbo » 18. apr 2014, 09:25

DavidB skrev:Det er sku ikke helt så let, som man skulle tro. Der er ihvertfald ikke noget der er perfekt til det hele.
Jeg fandt ud af at til 4'eren var en forstærker det rigtige valg for mig. Hvis dac'en skal med bliver det lidt mere besværligt og den ekstra klump blive sværere at have med sig.
Som Ketil skriver så er det ikke alle dac's der kan få lov til at gå uden om iphonens dac. Der er vist to fostex HP-P1 til salg her på siden som er både dac og amp. Men de bliver ikke så brugbare, når du på et tidspunkt opgradere til iphone 6. Så er der ihvertfald andre muligheder der umiddilbart er mere tiltrækkende.
Hvis det er iphonen der er din primærer afspiller, så ville jeg tjekke en forstærker, der er Claus's audinst et fint bud, hvis den ikke genere med radiostøj når du bruger den.
Hvis du så gerne vil tilslutte til computeren, kan gå gå efter en lille billig dac ala Stoner Acoustics eller Dragonfly (tag du bare en første generation og spar penge) og så bruge din transportable forstærker dertil.

Okay, så Apples interne DAC kan simpelthen skabe så mange problemer, at jeg ikke vil kunne være sikker på at kunne bruge en ekstern DAC til iPhone 4S og en evt. 6'er?
Det var da super irriterende.

Virker en fostex HP-P1 ikke på en fx iPhone 5S?

Jeg har ikke andre afspillere end iPhonen lige pt. så det er min primære. Jeg ved ikke om jeg vil have en ekstren lige pt. Så mit udgangspunkt er, når jeg kigger DAC/AMP er at det er iPhonen der skal håndtere kilderne.

Det er ikke muligt at købe en DAC/AMP som jeg kan tilslutte min iPhone og som samtidig kan bruges til min Mac? Eller er vi så oppe i en helt vild prisklasse?

Forresten, hvad er radiostøj? Er det den skratten man kunne høre i gamle dage, med analog radio?
Jimmbo

Brugeravatar
 
Indlæg: 218
Tilmeldt: 15. apr 2014, 18:05
Geografisk sted: Risskov - Aarhus

Re: Hi-End høretelefoner på iPhone?

Indlægaf davidsh » 18. apr 2014, 10:11

Der skal da nok findes en DAC der kan tilslutte til både iPhone og computer.. Men 4S OG 6. Det tvivler jeg på.
Hvis du vil have en afspiller kan fiio x3 jo bruges som både afspiller og DAC/amp (det virker vel også til Mac?)

Personligt skyller jeg bare mine ører hver morgen når jeg er i bad.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Hovedtelefoner: B&O H6, Hifiman HE-500, Hifiman HE-5LE, Koss KSC75, Sennheiser HD800, Sennheiser Momentum, Stax Sigma (NB), Stax SR-307, Stax Lambda Signature
Forstærkere: Musical Fidelity X-can V8P, Stax SRM-T1, Emotiva Mini-X
DAC's: Danish Audio Design DAC 05
Kilde:Fiio X3, PC
davidsh

Brugeravatar
 
Indlæg: 1799
Tilmeldt: 26. nov 2012, 14:16
Geografisk sted: Ã…rhus, Danmark

Re: Hi-End høretelefoner på iPhone?

Indlægaf davidsh » 18. apr 2014, 10:48

Jeg retter lige mig selv. Ifølge Søren virker hp-p1 med både lightning og 30 pin. A200p gør også ved brug af camera kit når man bruger 30 pin
Hovedtelefoner: B&O H6, Hifiman HE-500, Hifiman HE-5LE, Koss KSC75, Sennheiser HD800, Sennheiser Momentum, Stax Sigma (NB), Stax SR-307, Stax Lambda Signature
Forstærkere: Musical Fidelity X-can V8P, Stax SRM-T1, Emotiva Mini-X
DAC's: Danish Audio Design DAC 05
Kilde:Fiio X3, PC
davidsh

Brugeravatar
 
Indlæg: 1799
Tilmeldt: 26. nov 2012, 14:16
Geografisk sted: Ã…rhus, Danmark

Re: Hi-End høretelefoner på iPhone?

Indlægaf Jimmbo » 18. apr 2014, 11:20

davidsh skrev:Jeg retter lige mig selv. Ifølge Søren virker hp-p1 med både lightning og 30 pin. A200p gør også ved brug af camera kit når man bruger 30 pin

Kan jeg bruge hp-p1 på min Mac også?

Hvis det er helt umuligt at finde en DAC/AMP der virker til begge, så kan jeg godt undvære til Mac'en..
Jimmbo

Brugeravatar
 
Indlæg: 218
Tilmeldt: 15. apr 2014, 18:05
Geografisk sted: Risskov - Aarhus

Re: Hi-End høretelefoner på iPhone?

Indlægaf davidsh » 18. apr 2014, 11:38

Hp-P1 virker ikke til Mac. A200p kan til gengæld det hele, omend det kan være omstændigt med iPhone 4.
Jeg aner ikke hvordan de lyder. Google is your friend ;-)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Hovedtelefoner: B&O H6, Hifiman HE-500, Hifiman HE-5LE, Koss KSC75, Sennheiser HD800, Sennheiser Momentum, Stax Sigma (NB), Stax SR-307, Stax Lambda Signature
Forstærkere: Musical Fidelity X-can V8P, Stax SRM-T1, Emotiva Mini-X
DAC's: Danish Audio Design DAC 05
Kilde:Fiio X3, PC
davidsh

Brugeravatar
 
Indlæg: 1799
Tilmeldt: 26. nov 2012, 14:16
Geografisk sted: Ã…rhus, Danmark

ForegåendeNæste

Tilbage til Hovedtelefoner

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 16 gæster

cron