In-Ear Hovedtelefoner til Motorcykel kørsel



In-Ear Hovedtelefoner til Motorcykel kørsel

Indlægaf huml3 » 31. jul 2011, 22:34

Hej Hoved-fi klogskaber! :)
Jeg er helt ny her inde, dog håber jeg i kan være mig behjælpelige.
Jeg kører motorcykel hver eneste dag i sommeren, og jeg er en stor fan af musik som alle jer andre.
Dog har jeg ofte det problem at vibrationerne i hjelmen og nogle gange endda bare det at tage hjelmen på, rykker rundt på de in-ear headphones jeg har haft. Det har nok meget med kvalitet og pris niveau at gøre :)
Men som i nok har regnet ud, så er jeg på jagt efter de in-ears som sidder bedst under en hjelm i længere tid. Da meget af lyden går tabt ved støj så leder jeg ikke efter nogle super dyre headphones med super lyd. Dog er komforten top prioritet, jeg havde håbet på at de kunne holde sig på en prisklasse under de 700 kr.
Jeg havde haft kigget på Westone 1, men det har været mig umuligt at finde nogle i Danmark, (nogen der kan finde dem, send gerne en PM :)) Da de lå i en god pris af 600 kr ca. Tør ikke rigtig importere fra US da jeg er overbevist om at de bliver snuppet i tolden :)
Men kom endelig og del ud af jeres erfaringer og andre goder :)
Mvh Huml3 På forhånd tak.
huml3

 
Indlæg: 61
Tilmeldt: 31. jul 2011, 10:30
Geografisk sted: Horsens

Re: In-Ear Hovedtelefoner til Motorcykel kørsel

Indlægaf Aquila » 31. jul 2011, 22:56

Q-Jays skulle være ret små, så jeg ville tro at de kunne sidde under en hjelm. Jeg har Westone 3, som har samme formfaktor som Westone 1, og jeg har også en motorcykel hjelm, jeg kan lige prøve dem sammen, og så hvordan og hvorledes det er.
WESTONE ES5!!!!
Aquila

Brugeravatar
 
Indlæg: 907
Tilmeldt: 1. apr 2011, 18:30
Geografisk sted: Kolding.

Re: In-Ear Hovedtelefoner til Motorcykel kørsel

Indlægaf Niels » 31. jul 2011, 23:21

Øh. In ear's, isolation, trafiksikkerhed?
Hvordan hænger det sammen?
Mvh. Niels
Niels

 

Re: In-Ear Hovedtelefoner til Motorcykel kørsel

Indlægaf Aquila » 1. aug 2011, 00:04

Min kammerats far er døv - han kører i bil.

De ting du kan høre med motorcykelhjelm er: "wushhhhhhhhh", og "Wshhhhhhhhhhhh!", så mon ikke det går? :)
WESTONE ES5!!!!
Aquila

Brugeravatar
 
Indlæg: 907
Tilmeldt: 1. apr 2011, 18:30
Geografisk sted: Kolding.

Re: In-Ear Hovedtelefoner til Motorcykel kørsel

Indlægaf Henrik_sdk » 1. aug 2011, 01:15

bare man kan høre udryknings køretøjer..
Henrik_sdk

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 2385
Tilmeldt: 1. apr 2011, 23:46
Geografisk sted: Ringsted

Re: In-Ear Hovedtelefoner til Motorcykel kørsel

Indlægaf Claus-DK » 1. aug 2011, 08:41

Man skal bare køre så hurtigt at udryknings køretøjer holder sig bagved..

Jeg ved godt at mange siger at inears og trafik er forkert, men jeg kan da føre en samtale med mine i, bare jeg ikke skruer højt op..
Og det kan jeg med alle inears, men jeg er også vant til høreværn på jobbet..

Sæføllig kan man da drukne alt udenomsstøj med et par IEMs, men man behøver jo ikke gøre det, man kan jo tænke lidt på at passe på hørelsen, så kan man godt høre trafik og margarinemaskiner..

Jeg ville gå efter noget custom (formstøbt) hvis jeg skulle bruge dem under en hjelm, det er lidt mere kostbart, men de bliver på plads og er yderst comfortable, jeg kunne forestille mig en lidt farlig situation hvis den ene falder ud og man skal sidde og fumle med den på motorvejen..

Ellers ville både d og q JAYS kunne bruges, de sidder begge ret fladt på øret..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12673
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: In-Ear Hovedtelefoner til Motorcykel kørsel

Indlægaf aparthia » 1. aug 2011, 10:03

Jeg har hørt at isolere med nogle earplugs(her kan IEMs også bruges) kraftigt reducerer støjniveauet for ørerne under sådan en hjelm, hvilket får musklerne i øret til at slappe af, hvilket igen gør, at du bedre kan høre, hvad der foregår omkring dig, da øremuskulaturen ikke er i fuldt sving med at 'cancele'de høje larm, der kommer imod ørerne.
aparthia

Brugeravatar
 
Indlæg: 215
Tilmeldt: 27. jul 2011, 16:04

Re: In-Ear Hovedtelefoner til Motorcykel kørsel

Indlægaf huml3 » 1. aug 2011, 10:07

Ja bare rolig folkens :) Der bliver ikke skruet så højt op at jeg hverken kan høre dyt eller båt ;)
Nu har jeg ikke prøvet Weston 1 selv, men havde bare læst en test som indebar motorcykel + In-ear, og da vandt Weston ud af 65+ produkter. Og jeg tror det virker rigtig godt sådan som de sidder og fylder hele øre sneglen, men som sagt så er jeg meget uerfaren inden for dette emne, så jeg er åben for alle bud :) Vil kigge nærmere på JAYS
huml3

 
Indlæg: 61
Tilmeldt: 31. jul 2011, 10:30
Geografisk sted: Horsens

Re: In-Ear Hovedtelefoner til Motorcykel kørsel

Indlægaf Kolind » 1. aug 2011, 10:31

Min første tanke må også falde på q-JAYS eller hvis du vil gå lidt op i budget, customs.
Som et lille hint kan jeg fortælle at der er en herinde som har et sæt q-JAYS vældigt billigt til salg lige pt, hvis det skulle blive dit valg.
Grej
- Indsæt i dine tanker her en sej sætning efter eget valg..
Kolind

Brugeravatar
 
Indlæg: 1643
Tilmeldt: 1. apr 2011, 13:02
Geografisk sted: Holbæk

Re: In-Ear Hovedtelefoner til Motorcykel kørsel

Indlægaf huml3 » 1. aug 2011, 10:50

Herligt :) Har lige haft skrevet til ham, men hvis i ikke har noget imod det, så kunne jeg godt tænke mig at vide hvorfor q-JAYS? :)
Ud fra hvad jeg kan se så har de en meget standart form? Så vil de ikke ryste ud af øret eller blive rykket ud af øret ved på tagning af hjelmen? :) fordi hjelmen vil trække ned i dem. Det var bare en tanke :) Som sagt har jeg ikke den store erfaring :)
Men jeg vil rigtig gerne vide hvorfor i tænker q-JAYS :)
huml3

 
Indlæg: 61
Tilmeldt: 31. jul 2011, 10:30
Geografisk sted: Horsens

Re: In-Ear Hovedtelefoner til Motorcykel kørsel

Indlægaf Claus-DK » 1. aug 2011, 10:56

Jeg siger q-JAYS fordi de er små og lyder godt, samtidigt er de inden for prisrammen..
med de normale "tips" stikker de under en cm ud af øret, man kan faktisk ligge på en pude med dem i, ikke så komfortabelt som customs som jeg åbenbart kan sove med i, er da vågnet op "døv" et par gange..LOL

Men husk at vi er lydnørder og ikke motorcykelnørder, ja jeg turde sige motorcykelnørd *he he*

Så vores første prioritet vil være lyden..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12673
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: In-Ear Hovedtelefoner til Motorcykel kørsel

Indlægaf Claus-DK » 1. aug 2011, 11:06

Du kunne også prøve en købes annonce, du kunne være heldig at finde et par brugte westone 1..
Men mig bekendt er der vist ikke nogle her der har dem, men jeg ved jo heldigvis ikke alt..

Har lige lavet lidt eksperimenter og med min snublekyse er q-JAYS ikke noget problem, men det er sådan en knallerthjelm og sidder måske ikke helt så tæt som en "rigtig" hjelm..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12673
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: In-Ear Hovedtelefoner til Motorcykel kørsel

Indlægaf aparthia » 1. aug 2011, 11:45

Mht. Westones universelle modeller, er fit rigtig godt. Hvis du ikke bruger tips, der sætter dem unødvendigt langt ud af ørene sidder de ikke udenfor det tredje 'buk' på mine ører(har selv en Westone UM2). Isolationen er nogenlunde med siliconetipsene, men de medfølgende foam tips er langt mere behagelige og isolerer også langt mere(de skal dog udskiftes efter noget tid, da de bliver beskidte af ørevoks, personligt har jeg købt nogle Shure Olive Black Foam, som kan vaskes).
aparthia

Brugeravatar
 
Indlæg: 215
Tilmeldt: 27. jul 2011, 16:04

Re: In-Ear Hovedtelefoner til Motorcykel kørsel

Indlægaf huml3 » 1. aug 2011, 17:12

Eftersom jeg har lidt opgivet at finde westone 1 earphones, så faldt jeg over dem her som har lidt samme design.

Shure SE215-CL Clear
Specifikationer
• Frekvensområde: 22Hz – 17,5kHz
• Sensitivitet: 107dB SPL/mW (@ 1kHz)
• Impedans: 20 Ohms (@ 1kHz)
• Støjdæmpning op til 37 dB
• Indgangsstik: Minijack stik med 1.36 meter ledning
• Tilbehør: Opbevaringsetui og forskellige størrelser propper

37 dB støjdæmpning er det godt nok vil i tro, til motorcykel brug? :)
Og ellers hvad synes i om dem? Er det noget der virker? er kvaliteten god? osv. :)
Igen på forhånd tak, og jeg er evig taknemmelig for al den hjælp i er kommet med indtil videre.
huml3

 
Indlæg: 61
Tilmeldt: 31. jul 2011, 10:30
Geografisk sted: Horsens

Re: In-Ear Hovedtelefoner til Motorcykel kørsel

Indlægaf Kolind » 1. aug 2011, 22:22

Westone og Shure fylder muligvis en del af øret og sidder relativt godt fast. Til gengæld stikker de stadig noget ud fra øret og vil højest sandsynligt blive trukket i når du tager hjelm på. q-JAYS derimod er meget meget små og vil højest sandsynligt stikke minimalt ud af øret og blive trukket med. En god ide i det hele taget er at bære dem over øret, så vil de næppe blive trukket med ud eller flytte specielt meget på sig vil jeg tro. Jeg har personligt ingen erfaringer med at have lyd i en hjelm kan jeg dog tilføje. Det er rent spekulationer ud fra formfaktor. Jeg ejer dog selv et sæt q-JAYS og kan bekræfte at de lyder ganske fint og er utroligt små og fylder stikker derved ikke så langt ud af øret.
Grej
- Indsæt i dine tanker her en sej sætning efter eget valg..
Kolind

Brugeravatar
 
Indlæg: 1643
Tilmeldt: 1. apr 2011, 13:02
Geografisk sted: Holbæk

Re: In-Ear Hovedtelefoner til Motorcykel kørsel

Indlægaf huml3 » 2. aug 2011, 15:21

Pyh det er som en helt ny verden det her! :)
Hvorfor skal det være så svært haha :)
NÃ¥ men jeg vil spekulere videre, og kigge jeres svar igennem :) mange tak!
huml3

 
Indlæg: 61
Tilmeldt: 31. jul 2011, 10:30
Geografisk sted: Horsens

Re: In-Ear Hovedtelefoner til Motorcykel kørsel

Indlægaf huml3 » 6. aug 2011, 05:00

så I er alle sammen mere eller mindre enige om at q-JAYS ville være det mest optimale valg? :)
huml3

 
Indlæg: 61
Tilmeldt: 31. jul 2011, 10:30
Geografisk sted: Horsens

Re: In-Ear Hovedtelefoner til Motorcykel kørsel

Indlægaf Henriksen » 8. aug 2011, 23:29

Selv Tyll anbefaler q-Jays ;)
Og han er både hodetelefon òg motorsykkelnerd.
Henriksen

Brugeravatar
 
Indlæg: 3
Tilmeldt: 1. jun 2011, 22:02
Geografisk sted: Norge

Re: In-Ear Hovedtelefoner til Motorcykel kørsel

Indlægaf librarian » 9. aug 2011, 13:16

De er i hvert fald små og i formen minder de lidt om jelly beans...
Stationært: Sansui SR-222 MK-V|Ontech Monsterdac V3>Luxman C/M 02
Transportabelt: Zstella usb dac
Hovedtelefoner:
AKG K240 DF / AKG K400 / ER4S
AKG K340 / Hovedgrej No. 1 / ikko oh1
Stax SRD7 MK2 > Stax Lambda Pro
librarian

 
Indlæg: 2518
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:36
Geografisk sted: København

Re: In-Ear Hovedtelefoner til Motorcykel kørsel

Indlægaf Dr-Ludvig » 25. aug 2011, 16:52

Hvis du fik købt dig et par q-jays ville jeg være meget interesseret i at høre hvad du mener om dem ang motorcykel kørsel! Har nemlig selv lige fået mc, og mine nuværende Brainwavz M3 er fuldstændig umulige at have på under hjelmen i mere end 5 minutter!
iP4 -> FiiO L9 LOD -> Mini^3 HP amp -> Audio-Technica ESW9A
Backup IEM's - Brainwavz M3
Højtaler: Rega Planar 3 -> Rotel RC-972 -> RB-971 MKII -> B&W 685
Dr-Ludvig

Brugeravatar
 
Indlæg: 54
Tilmeldt: 14. jun 2011, 23:04
Geografisk sted: Vejle

Næste

Tilbage til Hovedtelefoner

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 13 gæster

cron