Creative Aurvana Live!



Creative Aurvana Live!

Indlægaf Ostebaronen » 10. aug 2011, 01:04

Jeg faldt lige over dette review pĂĄ innerfidelity og mindes om at jeg selv har haft et par Denon AHD-1001 i en kortere periode, som jeg ofte brugte pĂĄ min togtur fra og til arbejde. Men som Tyll siger sĂĄ er de jo udgĂĄet og Foster (Fostex's moderfirma) er begyndt at lave disse Creative hovedtelefoner.

Jeg tænker at disse måske kunne gå hen at blive de nye Superlux, hvis man modder dem lidt. Så vidt jeg husker manglede de AHD-1001 lidt i bassen, men mon ikke man kunne lave lidt med noget filtervat og dæmpning af kopperne for at få lidt mere ud af dem.

Aurvana Live! koster lidt over 400 kr i Danmark og jeg har fundet en liste over forhandlere pĂĄ EDBpriser:
http://www.edbpriser.dk/Product/Details ... pid=405180

Det kunne være man skulle undersøge disse lidt nærmere!

Link til review:
http://www.innerfidelity.com/content/cr ... eincarnate
Mmm... Ost...
Ostebaronen

Brugeravatar
Code Poet
 
Indlæg: 2481
Tilmeldt: 17. maj 2011, 10:00
Geografisk sted: Søllerød

Re: Creative Aurvana Live!

Indlægaf Claus-DK » 10. aug 2011, 01:22

Jeg synes at have læst at de er identiske med de Denon du nævner..
Der kan så være forskel i kopperne og dæmpningen etc. men det er mekaniske ting som er sjove at fuske rundt med og til den pris er det da et overkommeligt projekt..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Creative Aurvana Live!

Indlægaf Rappo » 10. aug 2011, 10:06

Claus-DK skrev:Jeg synes at have læst at de er identiske med de Denon du nævner..
Der kan så være forskel i kopperne og dæmpningen etc. men det er mekaniske ting som er sjove at fuske rundt med og til den pris er det da et overkommeligt projekt..
Jeg er også sikker på at have læst mig til, at de i hvert fald anvender de samme drivere. Man kan nok også (med lidt held) finde et sæt Denon AHD-1001 til omkring 400,- kr brugt. :-)
Mit grej <--
I need my 1987 DG-20 Casio electric guitar, set to mandolin, yeah. Drop the drums!
Rappo

Brugeravatar
 
Indlæg: 1980
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:37
Geografisk sted: Odense


Tilbage til Hovedtelefoner

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 22 gæster

cron