semi åbne/ åbne hovedtelefoner



semi åbne/ åbne hovedtelefoner

Indlægaf hks777 » 5. apr 2011, 14:05

nu har jeg regnet med at købe et par Fischer Audio FA-011 men jeg er kommet i tvivl fordi der så mange forskellige hovedtelefoner :?:
så ville jeg høre om i havde andre gode forslag?
mine krav er:
semi åbne/ åbne
komfortabel
allrounder( dvs god til meget forskellige musik)
max 1200-1400 kr

jeg ved helt hvad min kilde bliver, men jeg regner med at købe en dac/amp (2 i 1 produkt)

update: så nu har jeg kigget på thormann,de og fundet nogle hovedtelefoner jeg synes kan være interessante det er:
http://www.thomann.de/dk/beyerdynamic_dt990pro.htm
http://www.thomann.de/dk/sennheiser_hd558.htm
http://www.thomann.de/dk/audio_technica_athad500.htm
http://www.thomann.de/dk/sennheiser_hd_598.htm
http://www.thomann.de/dk/akg_k601.htm

er det noget ?
Gear:
custom made stationær pc->v-link III->colorfly c4->RSA sr71b->He-500
Asus u46s->Fiio E10->HyperX Cloud
ipod classic->RSA sr71b-> ????
hks777

Brugeravatar
 
Indlæg: 537
Tilmeldt: 1. apr 2011, 16:19
Geografisk sted: 20 km fra kolding

Re: semi åbne/ åbne hovedtelefoner

Indlægaf Henrik_sdk » 6. apr 2011, 00:00

MÃ¥ske du skulle starte ud med et par superlux
Billede

Til 153 dk hos thomann og så lige et par VELOUR POLSTER
Henrik_sdk

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 2384
Tilmeldt: 1. apr 2011, 23:46
Geografisk sted: Ringsted

Re: semi åbne/ åbne hovedtelefoner

Indlægaf Claus-DK » 6. apr 2011, 00:01

Slå koldt vand i blodet og lyt til dine Fisher før du farer ud og brænder flere penge af, ikke at det kommer mig ved, eller jeg selv ville lytte til et sådant råd...

Vælger du at købe Beyer så skal du jo huske at medlemmer her får 10% ved TapeConnection, så måske kan de rent prismæssigt være med, Thoman..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: semi åbne/ åbne hovedtelefoner

Indlægaf nc8000 » 6. apr 2011, 00:23

Jeg har ikke hørt en eneste af dem du nævner men udfra hvad jeg har læst om flere af dem og hvem der har skrevet det sammenholdt med prisen ville mit førstevalg være Fischeren
nc8000

 

Re: semi åbne/ åbne hovedtelefoner

Indlægaf hks777 » 6. apr 2011, 07:43

Henrik_sdk skrev:MÃ¥ske du skulle starte ud med et par superlux
Billede

Til 153 dk hos thomann og så lige et par VELOUR POLSTER


ja men det virker bare som om at de skal moddes før de lyder godt og det er jeg ikke så glad for :|
Gear:
custom made stationær pc->v-link III->colorfly c4->RSA sr71b->He-500
Asus u46s->Fiio E10->HyperX Cloud
ipod classic->RSA sr71b-> ????
hks777

Brugeravatar
 
Indlæg: 537
Tilmeldt: 1. apr 2011, 16:19
Geografisk sted: 20 km fra kolding

Re: semi åbne/ åbne hovedtelefoner

Indlægaf hks777 » 6. apr 2011, 07:48

Claus-DK skrev:Slå koldt vand i blodet og lyt til dine Fisher før du farer ud og brænder flere penge af, ikke at det kommer mig ved, eller jeg selv ville lytte til et sådant råd...

Vælger du at købe Beyer så skal du jo huske at medlemmer her får 10% ved TapeConnection, så måske kan de rent prismæssigt være med, Thoman..


jeg har ikke købt noget endnu

jeg prøver lige at kigge på TapeConnection. hvordan giver jeg dem besked om at jeg er medlem her? (hvis det bliver dem)
der er disse her ikke? http://www.tapeconnection.dk/search.aspx?sval=beyerdynamic
Gear:
custom made stationær pc->v-link III->colorfly c4->RSA sr71b->He-500
Asus u46s->Fiio E10->HyperX Cloud
ipod classic->RSA sr71b-> ????
hks777

Brugeravatar
 
Indlæg: 537
Tilmeldt: 1. apr 2011, 16:19
Geografisk sted: 20 km fra kolding

Re: semi åbne/ åbne hovedtelefoner

Indlægaf hks777 » 6. apr 2011, 07:50

nc8000 skrev:Jeg har ikke hørt en eneste af dem du nævner men udfra hvad jeg har læst om flere af dem og hvem der har skrevet det sammenholdt med prisen ville mit førstevalg være Fischeren


ok tak :) det er bare træls, at at der ikke er flere der har dem, så man kunne finde nogle gode råd, om hvilken amp der passer til dem :|
Gear:
custom made stationær pc->v-link III->colorfly c4->RSA sr71b->He-500
Asus u46s->Fiio E10->HyperX Cloud
ipod classic->RSA sr71b-> ????
hks777

Brugeravatar
 
Indlæg: 537
Tilmeldt: 1. apr 2011, 16:19
Geografisk sted: 20 km fra kolding

Re: semi åbne/ åbne hovedtelefoner

Indlægaf Claus-DK » 6. apr 2011, 09:30

Du skriver bare til dem at du er medlem her, så skulle det gerne gå helt af sig selv, vi har ikke de tekniske muligheder for noget smart, men det kan være det kommer med tiden og tid er der nok af tilbuddet gælder resten af året..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: semi åbne/ åbne hovedtelefoner

Indlægaf hks777 » 6. apr 2011, 10:05

Claus-DK skrev:Du skriver bare til dem at du er medlem her, så skulle det gerne gå helt af sig selv, vi har ikke de tekniske muligheder for noget smart, men det kan være det kommer med tiden og tid er der nok af tilbuddet gælder resten af året..


ok tak :)
Gear:
custom made stationær pc->v-link III->colorfly c4->RSA sr71b->He-500
Asus u46s->Fiio E10->HyperX Cloud
ipod classic->RSA sr71b-> ????
hks777

Brugeravatar
 
Indlæg: 537
Tilmeldt: 1. apr 2011, 16:19
Geografisk sted: 20 km fra kolding

Re: semi åbne/ åbne hovedtelefoner

Indlægaf Kolind » 6. apr 2011, 10:47

hks777 skrev:
Henrik_sdk skrev:MÃ¥ske du skulle starte ud med et par superlux
Billede

Til 153 dk hos thomann og så lige et par VELOUR POLSTER


ja men det virker bare som om at de skal moddes før de lyder godt og det er jeg ikke så glad for :|


Mjah.. Det er nok så meget sagt, men lidt vat hjælper dem en anelse bedre på vej. Stadig er de nu ganske ok stock også. (naturligvis er de ikke helt på højde med 1000kr+ bøffer og således, men de gør det super godt til prisen)
Grej
- Indsæt i dine tanker her en sej sætning efter eget valg..
Kolind

Brugeravatar
 
Indlæg: 1643
Tilmeldt: 1. apr 2011, 13:02
Geografisk sted: Holbæk

Re: semi åbne/ åbne hovedtelefoner

Indlægaf hks777 » 6. apr 2011, 11:24

Kolind skrev:
hks777 skrev:
Henrik_sdk skrev:MÃ¥ske du skulle starte ud med et par superlux
Billede

Til 153 dk hos thomann og så lige et par VELOUR POLSTER


ja men det virker bare som om at de skal moddes før de lyder godt og det er jeg ikke så glad for :|


Mjah.. Det er nok så meget sagt, men lidt vat hjælper dem en anelse bedre på vej. Stadig er de nu ganske ok stock også. (naturligvis er de ikke helt på højde med 1000kr+ bøffer og således, men de gør det super godt til prisen)


de er heller ikke særlig pæne ;)
har de ikke en "kedelig lyd" ?
Gear:
custom made stationær pc->v-link III->colorfly c4->RSA sr71b->He-500
Asus u46s->Fiio E10->HyperX Cloud
ipod classic->RSA sr71b-> ????
hks777

Brugeravatar
 
Indlæg: 537
Tilmeldt: 1. apr 2011, 16:19
Geografisk sted: 20 km fra kolding

Re: semi åbne/ åbne hovedtelefoner

Indlægaf nc8000 » 6. apr 2011, 11:48

hks777 skrev:
nc8000 skrev:Jeg har ikke hørt en eneste af dem du nævner men udfra hvad jeg har læst om flere af dem og hvem der har skrevet det sammenholdt med prisen ville mit førstevalg være Fischeren


ok tak :) det er bare træls, at at der ikke er flere der har dem, så man kunne finde nogle gode råd, om hvilken amp der passer til dem :|


Prøv denne tråd på head-fi http://www.head-fi.org/forum/thread/545 ... e-deep-end
nc8000

 

Re: semi åbne/ åbne hovedtelefoner

Indlægaf hks777 » 6. apr 2011, 12:33

nc8000 skrev:
hks777 skrev:
nc8000 skrev:Jeg har ikke hørt en eneste af dem du nævner men udfra hvad jeg har læst om flere af dem og hvem der har skrevet det sammenholdt med prisen ville mit førstevalg være Fischeren


ok tak :) det er bare træls, at at der ikke er flere der har dem, så man kunne finde nogle gode råd, om hvilken amp der passer til dem :|


Prøv denne tråd på head-fi http://www.head-fi.org/forum/thread/545 ... e-deep-end


tak :)
den kender jeg godt den tråd men jeg synes ikke at der var nogle anbefalinger til amp :|
Gear:
custom made stationær pc->v-link III->colorfly c4->RSA sr71b->He-500
Asus u46s->Fiio E10->HyperX Cloud
ipod classic->RSA sr71b-> ????
hks777

Brugeravatar
 
Indlæg: 537
Tilmeldt: 1. apr 2011, 16:19
Geografisk sted: 20 km fra kolding

Re: semi åbne/ åbne hovedtelefoner

Indlægaf Kolind » 6. apr 2011, 12:37

hks777 skrev:
Kolind skrev:
hks777 skrev:
ja men det virker bare som om at de skal moddes før de lyder godt og det er jeg ikke så glad for :|


Mjah.. Det er nok så meget sagt, men lidt vat hjælper dem en anelse bedre på vej. Stadig er de nu ganske ok stock også. (naturligvis er de ikke helt på højde med 1000kr+ bøffer og således, men de gør det super godt til prisen)


de er heller ikke særlig pæne ;)
har de ikke en "kedelig lyd" ?


De er ikke de smukkeste hovedtelefoner der er skabt nej.
Jeg vil til gengæld påstå at de bestemt ikke er kedelige i lyden, nærmere modsat.. Godt med bas og klar lys top (som dog kan nærme sig at være lidt metallisk)

Er du dog villig til at spendere ca 10x prisen af dem, kan du naturligvis godt få noget som er klart bedre. Fischer lyder som et godt bud!
Grej
- Indsæt i dine tanker her en sej sætning efter eget valg..
Kolind

Brugeravatar
 
Indlæg: 1643
Tilmeldt: 1. apr 2011, 13:02
Geografisk sted: Holbæk

Re: semi åbne/ åbne hovedtelefoner

Indlægaf hks777 » 6. apr 2011, 13:17

Kolind skrev:
hks777 skrev:
Kolind skrev:
hks777 skrev:
ja men det virker bare som om at de skal moddes før de lyder godt og det er jeg ikke så glad for :|


Mjah.. Det er nok så meget sagt, men lidt vat hjælper dem en anelse bedre på vej. Stadig er de nu ganske ok stock også. (naturligvis er de ikke helt på højde med 1000kr+ bøffer og således, men de gør det super godt til prisen)


de er heller ikke særlig pæne ;)
har de ikke en "kedelig lyd" ?


De er ikke de smukkeste hovedtelefoner der er skabt nej.
Jeg vil til gengæld påstå at de bestemt ikke er kedelige i lyden, nærmere modsat.. Godt med bas og klar lys top (som dog kan nærme sig at være lidt metallisk)

Er du dog villig til at spendere ca 10x prisen af dem, kan du naturligvis godt få noget som er klart bedre. Fischer lyder som et godt bud!


ok tak :)

hvad synes i om de andre jeg har fundet?
Gear:
custom made stationær pc->v-link III->colorfly c4->RSA sr71b->He-500
Asus u46s->Fiio E10->HyperX Cloud
ipod classic->RSA sr71b-> ????
hks777

Brugeravatar
 
Indlæg: 537
Tilmeldt: 1. apr 2011, 16:19
Geografisk sted: 20 km fra kolding

Re: semi åbne/ åbne hovedtelefoner

Indlægaf Burning777 » 6. apr 2011, 13:31

Sennheiser HD598 og Beyerdynamic DT-990 var to af mine første hovedtelefoner som fik mig ind på Head-fi glidebane...Eller det vil sige Sennheiser HD595 som den hed dengang. De andre du har linket til kender jeg ikke. Men HD598 hørte jeg i Berlin og de er super lækre og lyder godt. De er netop det du leder efter - en Allrounder der kan det hele. DT-990 er derimod nok en lille tand mere HiFi og de er sjove at lytte til - hvis du har pengene så tror jeg godt jeg kunne finde på at starte der hvis det var mig.... :)
Desktop: Meier Daccord ff --> Meier Classic ff --> Beyerdynamic DT-1770 Pro
Portable: iPod Classic --> CLAS --> Meier Quickstep --> Etymotic ER4XR / Beyerdynamic T51p / Tzar 350
Burning777

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 3909
Tilmeldt: 2. apr 2011, 07:58
Geografisk sted: Herning

Re: semi åbne/ åbne hovedtelefoner

Indlægaf hks777 » 6. apr 2011, 13:58

Burning777 skrev:Sennheiser HD598 og Beyerdynamic DT-990 var to af mine første hovedtelefoner som fik mig ind på Head-fi glidebane...Eller det vil sige Sennheiser HD595 som den hed dengang. De andre du har linket til kender jeg ikke. Men HD598 hørte jeg i Berlin og de er super lækre og lyder godt. De er netop det du leder efter - en Allrounder der kan det hele. DT-990 er derimod nok en lille tand mere HiFi og de er sjove at lytte til - hvis du har pengene så tror jeg godt jeg kunne finde på at starte der hvis det var mig.... :)


ok tak :)
er hd 598 ikke sjove at lytte til?
"mere HiFi" hvad skal det betyde?
er DT-990 ikke en halv gammel model?
Gear:
custom made stationær pc->v-link III->colorfly c4->RSA sr71b->He-500
Asus u46s->Fiio E10->HyperX Cloud
ipod classic->RSA sr71b-> ????
hks777

Brugeravatar
 
Indlæg: 537
Tilmeldt: 1. apr 2011, 16:19
Geografisk sted: 20 km fra kolding

Re: semi åbne/ åbne hovedtelefoner

Indlægaf Burning777 » 6. apr 2011, 14:30

hks777 skrev:
Burning777 skrev:Sennheiser HD598 og Beyerdynamic DT-990 var to af mine første hovedtelefoner som fik mig ind på Head-fi glidebane...Eller det vil sige Sennheiser HD595 som den hed dengang. De andre du har linket til kender jeg ikke. Men HD598 hørte jeg i Berlin og de er super lækre og lyder godt. De er netop det du leder efter - en Allrounder der kan det hele. DT-990 er derimod nok en lille tand mere HiFi og de er sjove at lytte til - hvis du har pengene så tror jeg godt jeg kunne finde på at starte der hvis det var mig.... :)


ok tak :)
er hd 598 ikke sjove at lytte til?
"mere HiFi" hvad skal det betyde?
er DT-990 ikke en halv gammel model?


Med sjove at lytte til mener jeg at DT-990 er kendt for at have god bass og god diskant. Så til det meste musik vil de spille rigtigt godt. Der mangler måske lidt mellemtone i DT-990 - men det vil du få rigeligt af hvis du vælger DT-880 i stedet.

Med mere "HiFi" mener jeg at DT-990 er bedre til at "skalere"... og det er et andet indforstået udtryk, der betyder at jo bedre kilde og forstærker du kobler den til jo bedre vil den spille. Da jeg havde HD595 spillede den fint og godt uanset hvad den spillede fra. Den har ikke evnen til at spille bedre end den gør i forvejen - men det kan jo også være helt fint hvis den kun kommer til at spille ud fra en iPod eller mobiltelefon. Men hvis man har ambitioner om at få en forstærker eller udskifte sin kilde på et tidspunkt så mener jeg at DT-990 vil kunne vokse noget længere med systemet end HD598 kan.

Jo DT-990 er en gammel arbejdshest, der har været på markedet i mange år. Men det har HD650 jo også og det er stadig en af mine favorit hovedtelefoner.

Jeg skal lige sige en ting omkring HD598 - jeg tager udgangspunkt i at den ikke er nævneværdigt anderledes end HD595 som er dens forgænger. Jeg ved ikke om den er blevet forbedret ud over at udseendet har fået andre farver.
Desktop: Meier Daccord ff --> Meier Classic ff --> Beyerdynamic DT-1770 Pro
Portable: iPod Classic --> CLAS --> Meier Quickstep --> Etymotic ER4XR / Beyerdynamic T51p / Tzar 350
Burning777

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 3909
Tilmeldt: 2. apr 2011, 07:58
Geografisk sted: Herning

Re: semi åbne/ åbne hovedtelefoner

Indlægaf Burning777 » 6. apr 2011, 14:33

hks777 skrev:ok tak :)
er hd 598 ikke sjove at lytte til?


Engang ville jeg synes at de var super sjove at lytte til. Men når jeg finder mine gamle HD595 frem i dag for gammelt gensyns skyld lyder de usansynligt kedelige. Grænserne for hvad man synes lyder godt flytter dig desværre hele tiden. :)
Desktop: Meier Daccord ff --> Meier Classic ff --> Beyerdynamic DT-1770 Pro
Portable: iPod Classic --> CLAS --> Meier Quickstep --> Etymotic ER4XR / Beyerdynamic T51p / Tzar 350
Burning777

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 3909
Tilmeldt: 2. apr 2011, 07:58
Geografisk sted: Herning

Re: semi åbne/ åbne hovedtelefoner

Indlægaf Kolind » 6. apr 2011, 14:45

Hvis du har planer om at købe en dac/amp eller bare bruge dem til andet end lige ud af en moderat kilde, er HD598 (baseret på mine erfaringer med 595) ikke værd at købe. Bevares, de lyder ganske godt med moderat forstærkning, men som Burning siger, skalerer de ikke særligt godt, så selv med en fin dac/amp er det minimalt hvad man mere kan trække ud af dem.
Faktisk havde jeg delvist samme oplevelse med Beyer DT990 2005ed 250ohm som jeg også har haft. De lyder utroligt godt med moderat forstærkning men ikke SÅ meget bedre med en god amp. Om det så er godt eller skidt at de lyder godt uden god forstærkning må man jo så selv om :lol: Måske man bare har det med at blive lidt fanatisk nogle gange og så bliver skuffet over at der ikke er nat/dag forskel når man sætter sine nye bøffer til sin dedikerede forstærker :x
Grej
- Indsæt i dine tanker her en sej sætning efter eget valg..
Kolind

Brugeravatar
 
Indlæg: 1643
Tilmeldt: 1. apr 2011, 13:02
Geografisk sted: Holbæk

Næste

Tilbage til Hovedtelefoner

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 29 gæster