q-Jays trĂĄden



Re: q-Jays trĂĄden

Indlægaf aparthia » 28. nov 2016, 16:02

Skulle måske have tilføjet at problemet for mig med skumpropper er at der sidder et rør i proppen, der hurtigt begynder at skrabe mod ørekanalen når man ligger med IEMen mod en pude/overflade. Jeg tror jeg må ud og købe et set af de fleste double-/tripleflanges på markedet og prøve.
aparthia

Brugeravatar
 
Indlæg: 215
Tilmeldt: 27. jul 2011, 16:04

Re: q-Jays trĂĄden

Indlægaf Burning777 » 29. nov 2016, 22:53

Så har jeg modtaget mit nye sæt q-Jays. Oplevelsen med at pakke produktet ud var stadig ligeså fantastisk som første gang. Derudover spiller de også som jeg husker dem. De får stadig højeste anbefaling!
Desktop: Meier Daccord ff --> Meier Classic ff --> Beyerdynamic DT-1770 Pro
Portable: iPod Classic --> CLAS --> Meier Quickstep --> Etymotic ER4XR / Beyerdynamic T51p / Tzar 350
Burning777

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 3909
Tilmeldt: 2. apr 2011, 07:58
Geografisk sted: Herning

Re: q-Jays trĂĄden

Indlægaf rasse1977 » 17. mar 2017, 10:27

Er der nogen der har prøvet både Myst Nail 1 og q-Jays og kan give en sammenligning af lyden i de 2?

Jeg var så uheldig at miste mine Nail i toget for et par dage siden, så med mindre DSB ringer indenfor de næste 2 uge og fortæller at de er dukket op, skal jeg ud og have noget nyt.
iPhone --> ALAC/Qobuz/Spotify --> Chord Mojo 2 --> Campfire Audio Vega 2020
rasse1977

 
Indlæg: 150
Tilmeldt: 6. feb 2014, 15:10
Geografisk sted: Bornholm

Re: q-Jays trĂĄden

Indlægaf Claus-DK » 17. mar 2017, 11:03

Hvis du holder/holdte af dine Nail 1, gĂĄr du ikke galt i byen med q-JAYS.
q-JAYS er på alle måder mere lækker end Nail 1, nail er lidt lettere, men ellers tager qJays prisen i alt, bedre lyd, bedre bygning ..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: q-Jays trĂĄden

Indlægaf rasse1977 » 17. mar 2017, 11:17

Har været rigtig glad for mine Nail 1. Købte dem efter demo-touren her på siden for et par år siden. Nail 3 som jeg også havde på demo-besøg var jeg ikke helt så begejstret for. Men du mener altså, at lydsignaturen i q-Jays ligger tættere på Nail 1 end på Nail 3?
iPhone --> ALAC/Qobuz/Spotify --> Chord Mojo 2 --> Campfire Audio Vega 2020
rasse1977

 
Indlæg: 150
Tilmeldt: 6. feb 2014, 15:10
Geografisk sted: Bornholm

Re: q-Jays trĂĄden

Indlægaf Claus-DK » 17. mar 2017, 11:24

Så vidt jeg lige husker lød nail 3 som en kastereret nail1, temmelig syntetiske i deres lyd.

Jeg har et par liggende hvor plomben er brudt, hvis jeg må sende dig dem, ved eventuelt køb, kan du prøve dem og sende dem retur, hvis de ikke er noget, normalt er der ingen returret på inears, hvis de har været pakket op, det ville være næsten lige så klamt som et brugtmarked for kondomer..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: q-Jays trĂĄden

Indlægaf Claus-DK » 17. mar 2017, 11:26

Der er da en tour med dem, du kan melde dig til
https://hoved-fi.dk/viewtopic.php?f=70&t=5016&hilit=q+jays
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: q-Jays trĂĄden

Indlægaf rasse1977 » 17. mar 2017, 11:38

Claus-DK skrev:Der er da en tour med dem, du kan melde dig til
https://hoved-fi.dk/viewtopic.php?f=70&t=5016&hilit=q+jays


Den er låst, men hvis du ved hvor de ligger henne og jeg stadig kan tilmelde mig, vil jeg rigtig gerne have dem på prøve et par dage.
iPhone --> ALAC/Qobuz/Spotify --> Chord Mojo 2 --> Campfire Audio Vega 2020
rasse1977

 
Indlæg: 150
Tilmeldt: 6. feb 2014, 15:10
Geografisk sted: Bornholm

Re: q-Jays trĂĄden

Indlægaf Claus-DK » 17. mar 2017, 12:10

Åhh ja den var slut, jeg er ved at være en gammel slidt mand, sorry...
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: q-Jays trĂĄden

Indlægaf rasse1977 » 17. mar 2017, 12:20

Helt ok Claus. Ved du om demo-sættet stadig er der ude et sted...?
iPhone --> ALAC/Qobuz/Spotify --> Chord Mojo 2 --> Campfire Audio Vega 2020
rasse1977

 
Indlæg: 150
Tilmeldt: 6. feb 2014, 15:10
Geografisk sted: Bornholm

Re: q-Jays trĂĄden

Indlægaf Claus-DK » 17. mar 2017, 18:57

Jeg kan ikke lige huske om det blev solgt eller om jeg har det liggende..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: q-Jays trĂĄden

Indlægaf rasse1977 » 11. apr 2017, 18:49

Det lykkedes Claus at finde demo-sættet og sælge dem til mig for en rigtig skarp pris. Super service Claus, mange tak for det thumbs

Der er allerede skrevet ret meget om q-Jays i denne tråd og andre steder på nettet, så jeg vil ikke begynde at gentage. Men lige et par tanker efter de første uger med dem.

- kablet er lidt "klistret" og skal pakkes struktureret sammen for at passe i den medfølgende æske. Efter et par forsøg er det ikke noget problem.
- de kræver kvalitetsmateriale, dårlige indspilninger afsløres hurtigt.
- diskant og mellemtone er klasser bedre en de Myst Nail 1 jeg havde før.
- bassen skal man lige vende sig til. Den mangler ikke, men lyden kan godt virke lidt tynd / lys. Mit indtryk er dog, at dette i høj grad skyldes indspilningerne. Hvis jeg f.eks. lytter til en klasse-indspilning som The Pineapple Thiefs nye album Your Wilderness er alt i skønneste orden. Også mere intens musik som f.eks. det nye The Interbeing nummer Sins Of The Mechanical lyder fantastisk.

Alt i alt er jeg rigtig godt tilfreds.
iPhone --> ALAC/Qobuz/Spotify --> Chord Mojo 2 --> Campfire Audio Vega 2020
rasse1977

 
Indlæg: 150
Tilmeldt: 6. feb 2014, 15:10
Geografisk sted: Bornholm

Re: q-Jays trĂĄden

Indlægaf Claus-DK » 12. apr 2017, 10:02

Dejligt at læse Rasmus.
Sjovt det du skriver med bassen, jeg rotere selv en del og når jeg kommer fra q-JAYS og er glad for den gode bas, bliver jeg ofte overvældet af lige netop bassen, når jeg skifter, det forsvinder efter nogle timer, ligesom q-JAYS får bas efter et par timer, når jeg går den anden vej..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: q-Jays trĂĄden

Indlægaf M.Gjøl » 29. nov 2017, 21:06

SĂĄ kom mine Q-Jays

De er jo helt fantastiske forarbejdet thumbs

Jeg syntes de har en meget flot præsentation og meget flot mængde micro dynamic.

Men jeg finde bassen mangelfuld, nogen der har erfaringer med dette?
Jeg vil sige det meste af min musik er i god kvalitet, dog finder jeg at der stort set ikke er nogen bas.
M.Gjøl

Brugeravatar
 
Indlæg: 1296
Tilmeldt: 8. okt 2012, 21:59
Geografisk sted: Sjælland

Re: q-Jays trĂĄden

Indlægaf Euklid » 29. nov 2017, 21:40

M.Gjøl skrev:Så kom mine Q-Jays

De er jo helt fantastiske forarbejdet thumbs

Jeg syntes de har en meget flot præsentation og meget flot mængde micro dynamic.

Men jeg finde bassen mangelfuld, nogen der har erfaringer med dette?
Jeg vil sige det meste af min musik er i god kvalitet, dog finder jeg at der stort set ikke er nogen bas.
Hvilke tips bruger du?
Jeg havde den samme oplevelse da jeg fik mine, men efter at have skiftet til comply-tips, synes jeg bassen er tæt på perfekt.



Sendt fra min HUAWEI CUN-L21 med Tapatalk
Euklid

Brugeravatar
 
Indlæg: 510
Tilmeldt: 12. okt 2013, 14:16
Geografisk sted: Køge

Re: q-Jays trĂĄden

Indlægaf M.Gjøl » 29. nov 2017, 22:13

Jeg har kun lige testet med de comply der var med og et sæt silicone
M.Gjøl

Brugeravatar
 
Indlæg: 1296
Tilmeldt: 8. okt 2012, 21:59
Geografisk sted: Sjælland

Re: q-Jays trĂĄden

Indlægaf Kolind » 1. dec 2017, 14:12

Hah - Jeg bestilte også et sæt med mic til android - Jeg har så fået et sæt tilsendt til iPhone..... plus et ekstra kabel til android = win!
Grej
- Indsæt i dine tanker her en sej sætning efter eget valg..
Kolind

Brugeravatar
 
Indlæg: 1643
Tilmeldt: 1. apr 2011, 13:02
Geografisk sted: Holbæk

Re: q-Jays trĂĄden

Indlægaf Kolind » 1. dec 2017, 14:34

De har en fin wow-faktor alligevel syntes jeg. Crisp! og detaljeringen i lyden.. imponerende - særligt for så bittesmå dutter.
Selvom jeg ikke er den store IEM-bruger tænker jeg at de formentligt nok skal få en god plads i mit lineup når jeg er på farten.
Grej
- Indsæt i dine tanker her en sej sætning efter eget valg..
Kolind

Brugeravatar
 
Indlæg: 1643
Tilmeldt: 1. apr 2011, 13:02
Geografisk sted: Holbæk

Re: q-Jays trĂĄden

Indlægaf Walbum4262 » 1. dec 2017, 20:23

Kolind skrev:De har en fin wow-faktor alligevel syntes jeg. Crisp! og detaljeringen i lyden.. imponerende - særligt for så bittesmå dutter.
Selvom jeg ikke er den store IEM-bruger tænker jeg at de formentligt nok skal få en god plads i mit lineup når jeg er på farten.


Som jeg husker din preferencer for lyd sĂĄ er de da lige dig :)
på skrivebordet: lenovo thinkpad/iphone6->tidal->david's mutant aune/Davids mutant moddet fostex t50rp mk3 med monkey pod træ kopper

PĂĄ farten: iPhone 7->Airpods eller Sony wh1000x mk2
Walbum4262

Brugeravatar
Tour Kaptajn
 
Indlæg: 1159
Tilmeldt: 25. mar 2015, 18:16
Geografisk sted: Sandved

Re: q-Jays trĂĄden

Indlægaf M.Gjøl » 1. dec 2017, 23:13

Sider her til aften og tester Q-Jays endnu engang og sammenligner dem med Final Piano Fotre VIII.

Fotre har en eller anden helt sindsyg magi med kvinde vokaler, ihverfald for mig, og der kan de små Q-jays ikke følge med og kan tilmed blive lidt skingre med nogle indspilninger.

Så efter mine faste vokaler test numre var jeg ved at pakke dem ned igen, men så tænkte jeg at jeg lige ville prøve med lidt elektronisk og metal.

Der er ikke den dybe bas, som flere har beskrevet, men nøj hvor er de hurtige :-o og den hi-hat sikker et smæld thumbs

Q-Jays er nogle af de hovedtelefoner/iems, som jeg oplever reagere mest pĂĄ 16bit/41khz kontra 24bit+.


Så på en måde, den diametrale modsætning til Forte.
Forte: lidt langesomme, enormt lydbillede ala HD800, lidt varm lyd der glatter de værste indspilnings fejl ud, fortryllende vokal.
Q-Jays: Hurtige, kniv skarp diskant (sætter store krav til indspilning), mange detaljer.

Kan stadigvæk ikke helt bestemme mig om jeg skal beholde Q-Jays rulle4 for med min 24 bit /DSD kan de altså noget alligevel, men savner lidt mere tryk på bassen, dog har de en hurtighed fx med album som "legend of the black shawarma".

Alle tests har været med min Astell & Kern AK70 som kilde, både lagret musik og Tidal.
M.Gjøl

Brugeravatar
 
Indlæg: 1296
Tilmeldt: 8. okt 2012, 21:59
Geografisk sted: Sjælland

ForegåendeNæste

Tilbage til Hovedtelefoner

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 36 gæster

cron