Custom IEM i den tunge ende



Re: Custom IEM i den tunge ende

Indlægaf kvik » 6. sep 2011, 19:13

Ok, bliver spændende at høre, hvad du synes om lyden. Tilsyneladende sælger Spiral Ear ikke ud af EU alligevel (pga forskellige eksport-/told-relaterede problemer), deraf min interesse for dit køb og dine valg.
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Custom IEM i den tunge ende

Indlægaf imbalance » 6. sep 2011, 20:00

Ketil B skrev:Ok, bliver spændende at høre, hvad du synes om lyden. Tilsyneladende sælger Spiral Ear ikke ud af EU alligevel (pga forskellige eksport-/told-relaterede problemer), deraf min interesse for dit køb og dine valg.


Hmm kunne du så ikk på anden måde bestille via en ven eller fætter i dk, så på en måde få dem sendt til norge efterfølgende?

Men nu får du dem jo på prøve, så hvorfor ikke lige se tiden an..

Jeg har givet 5900nok for mine totalt, sĂĄ alt det toldpjat senere...
If you cant EAT it or F**K it - Then KILL it!

Dap: Sony Z-1070 - Rocoo BA - DX100

On-Ear - DT1350

C/iems - Fischer DBA02MK2 - Ety HF3/ER4P - Starkey HF-2/SA43
imbalance

 
Indlæg: 333
Tilmeldt: 5. apr 2011, 12:37
Geografisk sted: På landet hvor ingen kan høre dig skrige!

Re: Custom IEM i den tunge ende

Indlægaf kvik » 6. sep 2011, 20:27

Har familie og venner i dk, så det ordner sig nok, hvis SE efter afprøvningen skulle smage efter mere.

Har du overvejet den nye Headstage Arrow 12H 4G som amp til din ipod touch? USD300 virker som en overkommelig pris, selv om ventetiden sikkert er lang. Eller er det udelukkende CLAS/Fostex/o.l. du tager sigte pĂĄ?
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Custom IEM i den tunge ende

Indlægaf imbalance » 6. sep 2011, 22:00

Ketil B skrev:Har familie og venner i dk, så det ordner sig nok, hvis SE efter afprøvningen skulle smage efter mere.

Har du overvejet den nye Headstage Arrow 12H 4G som amp til din ipod touch? USD300 virker som en overkommelig pris, selv om ventetiden sikkert er lang. Eller er det udelukkende CLAS/Fostex/o.l. du tager sigte pĂĄ?


Jeg tror ikke Arrow'en gir nogen fordel over en Just Audio uHA, og jeg håber at kunne prøve både AHA og Fostex senere, men form faktoren er smartere på Arrow'en det er helt sikkert, men ventetid og generel uklarhed om levering gør det ikke bedre..
If you cant EAT it or F**K it - Then KILL it!

Dap: Sony Z-1070 - Rocoo BA - DX100

On-Ear - DT1350

C/iems - Fischer DBA02MK2 - Ety HF3/ER4P - Starkey HF-2/SA43
imbalance

 
Indlæg: 333
Tilmeldt: 5. apr 2011, 12:37
Geografisk sted: På landet hvor ingen kan høre dig skrige!

Re: Custom IEM i den tunge ende

Indlægaf Claus-DK » 7. sep 2011, 01:01

Hej Ketil
Hvis du vil have Spiralerne vil jeg hjertens gerne være mellemstation for dig.

Lidt sjovt at gzregrorz sender sine prototyper til folk han ikke vil sælge til, det virker lidt mærkeligt, er du sikker på at der ikke er sket en misforståelse ??

Men jeg er klar til at hjælpe hvis du får brug for det..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Custom IEM i den tunge ende

Indlægaf kvik » 7. sep 2011, 08:08

Tak for tilbudet, Claus. Grzegorz var ikke opmærksom på at Norge ikke er i EU, da han tilbød at sende prototyperne. Han nåede at sende dem, før det gik op for ham pga et spørgsmål fra mig om evt momsfradrag ved eksport. Jeg nævnte det med vilje kun kort her i tråden, fordi jeg syntes det var bedst at evt interesserede nordmænd selv tog kontakt med ham og forhørte sig om situationen.
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Custom IEM i den tunge ende

Indlægaf imbalance » 8. sep 2011, 18:51

Hey

Mine Sparkey er blevet smidt til lazer modelering nu, så hvornår de så er færdig gør det lidt svært for mig om jeg skal få dem sendt til england eller til dk, man skal vel gå udfra at jeg kommer til at smide 12% told og moms oveni den norske pris, som jeg har beregnet til omkring 7300 ialt..

Dog har jeg ikke mulighed for at komme nemt til et told-kontor i uk, da jeg sidder fast pĂĄ et skib..

Nogen der har bestilt fra norge, altså præsist norge da de skrev de kendte danske regler og lader dem gå den korrekte vej, og det vil koste mig mest.. :?
If you cant EAT it or F**K it - Then KILL it!

Dap: Sony Z-1070 - Rocoo BA - DX100

On-Ear - DT1350

C/iems - Fischer DBA02MK2 - Ety HF3/ER4P - Starkey HF-2/SA43
imbalance

 
Indlæg: 333
Tilmeldt: 5. apr 2011, 12:37
Geografisk sted: På landet hvor ingen kan høre dig skrige!

Re: Custom IEM i den tunge ende

Indlægaf kvik » 8. sep 2011, 20:40

http://www.toldpriser.dk/ ..siger NOK 5900 = DKK 7535

Jeg ved dog ikke hvor præcis deres toldberegner er. Ser forøvrigt ud til toldsatsen for hovedtelefoner er 2%.
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Custom IEM i den tunge ende

Indlægaf imbalance » 8. sep 2011, 21:11

Ketil B skrev:http://www.toldpriser.dk/ ..siger NOK 5900 = DKK 7535

Jeg ved dog ikke hvor præcis deres toldberegner er. Ser forøvrigt ud til toldsatsen for hovedtelefoner er 2%.


Well det løber op i over 7K så det må jeg bare leve med, men vi ser hvornår de bliver færdige, så må jeg se hvad det bliver til...
If you cant EAT it or F**K it - Then KILL it!

Dap: Sony Z-1070 - Rocoo BA - DX100

On-Ear - DT1350

C/iems - Fischer DBA02MK2 - Ety HF3/ER4P - Starkey HF-2/SA43
imbalance

 
Indlæg: 333
Tilmeldt: 5. apr 2011, 12:37
Geografisk sted: På landet hvor ingen kan høre dig skrige!

Re: Custom IEM i den tunge ende

Indlægaf kvik » 14. sep 2011, 16:14

Har netop hentet Spiral Ear demo-sættet (2-Way Pro og 3-Way Ref) på posthuset. Jer, der prøvede dem i DK, hvilke af de (mange) medfølgende propper benyttede I? Har prøvet 3 størrelser grå, uden helt at få det til. Synes det er svært at vurdere om de sidder som de skal, dvs de slutter ikke helt tæt, og det må jo alt andet lige påvirke lydoplevelsen. Er startet med 3-Way Ref, og er ved at lytte mig igennem forskellige gamle klassiske optagelser, som er det jeg spiller mest, og således er hvad de helst skal lyde godt sammen med.
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Custom IEM i den tunge ende

Indlægaf imbalance » 14. sep 2011, 16:47

Hey

Du kan ikke nå Ety's isolation, om du så vælger gliderne som modstander...

Du burde fĂĄ bedst isolation med small eller medium, og du bruger de smĂĄ triflager normalt til Ety som eksempel...

SE's demo'er virker også noget store så måske støder de på inden du opnår optimal isolation, og nogen gange kan propperne være lidt for små eller store til en...
If you cant EAT it or F**K it - Then KILL it!

Dap: Sony Z-1070 - Rocoo BA - DX100

On-Ear - DT1350

C/iems - Fischer DBA02MK2 - Ety HF3/ER4P - Starkey HF-2/SA43
imbalance

 
Indlæg: 333
Tilmeldt: 5. apr 2011, 12:37
Geografisk sted: På landet hvor ingen kan høre dig skrige!

Re: Custom IEM i den tunge ende

Indlægaf kvik » 14. sep 2011, 18:25

Ok, har lyttet lidt til begge sæt nu. REF-3 er let at blive betaget af :-) med sit meget transparente og levende lydbillede. PRO-2 oplever jeg som mere en-dimensionel, og på den måde ikke så væsensforskellig fra ER-4 (som jeg har siddet og sammenlignet de 2 SE-sæt med). Der er een lille ting ved REF-3 som jeg ikke er helt tilfreds med. Der er en form for afstand i lydbilledet, som om jeg står bagerst i salen og lytter. Jeg tror dette skyldes, at den universielle udgave ikke når helt ind i øregangen (i hvert fald ikke med de M/L propper jeg synes isolerer bedst). Effekten minder mig nemlig om, når jeg prøvede Ety's glidere i stedet for de små tri-flange. Claus/Helledie, hvis I har fået jeres customs, så kan I måske kommentere forskellen i forhold til den universielle udgave? Hvis denne afstandsfornemmelse ophæves i custom-udgaven, så er jeg egentlig klar til at bestille REF-3 ved lejlighed, ellers vil jeg nok springe fra. Vil spørge Grzegorz om hans syn på sagen.
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Custom IEM i den tunge ende

Indlægaf helledie » 14. sep 2011, 19:18

Hej Ketil. Nej vi har desværre ikke fået dem endnu - de tager åbenbart meget lang tid at bygge;) Iflg Gzregorz skulle det at de er custom gør rigtig meget ifht universal udgaven. Forresten er det REF-5 vi har bestilt theking

Men god ide at spørge Gzregorz - han er utrolig hjælpsom og tager sig god tid til at svare, men det har du sikkert opdaget :) Hvis du vil har jeg en mail der forklarer hans mening om forskellen på ref 3 og 5. Så vil jeg gerne forwarde den til dig.
helledie

Brugeravatar
 
Indlæg: 658
Tilmeldt: 1. apr 2011, 14:33
Geografisk sted: Randers

Custom IEM i den tunge ende

Indlægaf nc8000 » 14. sep 2011, 19:47

Der er i hvert fald tydelig forskel pĂĄ JH13 i universal demo og full custom udgaverne. Universal demoen giver kun et indtryk af retningen, lidt som kun at lugte til maden frem for at smage den
nc8000

 

Re: Custom IEM i den tunge ende

Indlægaf kvik » 14. sep 2011, 20:04

@ Helldie, tror jeg læste den mail i Claus' Spiral Ear tråd, kan det passe? Tager mig næppe råd til REF-5, så ved ikke hvor meget jeg bør læse om dem ;-D Fik hurtigt svar fra Grzegorz på mit spørgsmål, og fordi svaret har stor informationsværdi for SE-interessede, så vælger jeg at viderebringe det her:

Yes, you are correct regarding the distance and the depth of insertion (especially with larger ear canals, which I assume you have from your description). It's not present in proper customs, which give a sense of intimacy. It has to be the correlation between your ears' shape and the demo version's shape. 3-way Reference have a larger body and a larger nozzle diameter. Therefore, it can take some time and practice for some ears to achieve the proper sweet spot. It's easier with 2-way Pro, because of their smaller dimensions. The demo versions have been cosntructed in order to approximate the idea of sound signature of proper customs, to an extent disregarding ergonomics and comfort and it depends on particular ear shape, of course. It's not possible to obtain that sweet spot in universal versions as there are certain aspects which will exist only in customs anyway.

Så, kort fortalt, betyder det, at den sidste del af nærhed jeg savnede, vil blive opnået med custom-udgaven. Det er jo gode nyheder, for så kan jeg fået taget aftryk, mens jeg alligevel er i Kbh, og så efter ferie og hjemkomst begynde at lede efter midlerne til REF-3.


@nc, det stemmer jo sĂĄ ogsĂĄ godt med dine erfaringer.
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Custom IEM i den tunge ende

Indlægaf Claus-DK » 15. sep 2011, 00:03

Hvis du har mulighed for det så prøv skumpropper på dem, så skal du bare høre..

Jeg var helt tosset med REF3 og ville sikkert kunne leve lykkeligt med et par af dem, meeeen så hørte jeg jo at Helledie ville gå "all in" og jeg kunne ikke leve med at han var bedre udrustet end jeg..
Måske har vi bare gejlet hinanden op i stedet hvad ved jeg men vi har da begge bestilt propper til omkring de 8 kilo, så jeg kan næsten garantere dig for at vi vil ælske dem, Ref5 skulle være meget lig signaturen i 3eren bare bedre til det hele og så går man ikke helt galt i byen..
Men det har godt været en laaaang ventetid, men alt godt kommer til dem der venter..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Custom IEM i den tunge ende

Indlægaf helledie » 15. sep 2011, 07:11

Jaja - selvfølgelig er det min skyld... Men er enig med Claus om, at REF 3 ville sikkert være rigeligt, men tanken om der findes noget betydeligt bedre, var ikke til at bære:) og jo det er rigtigt den mail er vist blevet postet.. Held og lykke med det hele hvert fald!!
helledie

Brugeravatar
 
Indlæg: 658
Tilmeldt: 1. apr 2011, 14:33
Geografisk sted: Randers

Custom IEM i den tunge ende

Indlægaf nc8000 » 15. sep 2011, 07:17

@ketil. Husk at aftryk som hovedregl kun har en levetid på omkring 3 måneder så hvis du forventer at det vil tage længere tid at finde midler så vent med at få lavet aftryk
nc8000

 

Re: Custom IEM i den tunge ende

Indlægaf kvik » 15. sep 2011, 07:45

Tak for info, nc, det er nyttigt at vide.
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Custom IEM i den tunge ende

Indlægaf kvik » 20. sep 2011, 14:59

Har nu sendt de to par retur. Prøvede de medfølgende skumpropper (ala comply tips) også, og de bragte lyden lidt nærmere. Alt i alt har det været en opmuntrende oplevelse, der har vist mig, at det faktisk er muligt at få kvalitetslyd på head-fi niveau også. Ikke helt samme lydsignatur som fra mit Naim-anlæg, men alligevel rigt og levende nok til at jeg går videre med head-fi projektet. Får lavet aftryk, mens jeg er i DK, og tager stilling til hvilken producent jeg vil bruge, når jeg er hjemme igen. Toldproblematikken favoriserer umiddelbart norske Starkey, idet det bliver enklere for mig at sende frem og tilbage ved evt ekstra tilpasninger. REF-3 fra Spiral Ear var dog så gode, at jeg måske alligevel går den vej, især siden jeg ikke har hørt Starkey. Vi får se.
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

ForegĂĄende

Tilbage til Hovedtelefoner

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 9 gæster

cron