MSUR N550-indtryk



Re: MSUR N550-indtryk

Indlægaf Kolind » 22. aug 2016, 21:50

Så blev Msur N550 sendt videre til næste mand i dag.

Jeg fik ikke lyttet helt sĂĄ meget til den som jeg gerne havde villet, men der kom som altid andre ting i vejen. NĂĄ - men nogle timer fik jeg da lyttet trods alt.
Først det fysiske. Jeg syntes at de er rigtigt flotte i træet og designet tiltaler mig som sådan også fint :)
De er dejligt lette, men virker alligevel solidt bygget. Hængsler og led føles ikke skrøbelige som det nogle gange kan være tilfældet.
Til gengæld ramte jeg lidt af et problem med dimensionerne på dem. Jeg har et ok stort hoved, og i og med at de ikke har nogen justeringsmulighed, men blot er elastiske og giver sig, syntes jeg at de sad lige rigeligt stramt på toppen. Samtidigt er hullerne i puderne lige små nok til mine ører. En løsning på dette er nok at bruge nogle andre puder - F.eks Brainwavz hm5 puderne. Dem mindes jeg er større.
Samtidigt er hovedbåndet lidt sart overfor berøringer, så det runger i det hele hvis man får rørt ved det, eller flytter rundt på hovedtelefonen - Ikke noget man er vant til. Men det kommer sig nok af dens noget fjedrende natur i bøjlen og at de ikke er så løse i samlingerne.

Nok om det ydre, og videre til det spændende; Lyden.
Jeg skal starte med at notere at jeg typisk lytter til nogle mærkelige og lidt atypiske farvede hovedtelefoner som f.eks Sony SA-5000, AKG K340 og Beyerdynamic T70p som alle er relativt lyse i klangen. Jeg oplevede derfor ikke nogen skingerhed :D
Til gengæld oplevede jeg ikke helt den samme klarhed i mellemtonen som med mine andre hovedtelefoner - Det fremhæves nok også til dels af den udprægede 'V-frekvensgang' som jeg bedømmer disse til at have. Der er godt med crisp top og godt med solid tung bund - Begge gode ting i min bog. Til gengæld har mine andre bøffer ikke helt så meget bund som disse, så når jeg sidder her og lytter til forskellene, er det primært det som stritter ud i forhold til de andre.
Bunden er til gengæld det som sælger disse bøffer for mine ører. De går nok ikke så meget dybere, eller har mere punch. Præsentationen er bare lidt anderledes alligevel - på en god måde. De har det som får foden til at vippe :D Ikke noget som mine andre bøffer klarer på helt samme måde.
Man kan sjældent få det hele på en gang, og her lader prioriteten til at være bas, diskant, mellemtone, hvor mine andre hovedtelefoner har bas som laveste prioritet. Det er et spørgsmål om personlig præference. Jeg kan godt sætte pris på lækker bas, men i længden prioriterer jeg top og mellemtone højere.
Min direkte sammenligning er i øvrigt lidt uretfærdig, i og med at alle de andre bøffer koster en ret god sjat mere. Jeg tror ikke at jeg vil bytte nogle af mine ud for N550'eren, men det er nok mere pga. dens lydsignatur og komfort end kvaliteten på dem. De lyder rigtigt lækkert, og jeg ville ikke være tøvende med at anbefale dem til andre. I og med at de klarer sig ok i en sammenligning med andre bøffer i en noget højere prisklasse, syntes jeg også at man får noget for skillingen med N550'eren.

Tak til Hoved-Grej for lĂĄn :)
Grej
- Indsæt i dine tanker her en sej sætning efter eget valg..
Kolind

Brugeravatar
 
Indlæg: 1643
Tilmeldt: 1. apr 2011, 13:02
Geografisk sted: Holbæk

Re: MSUR N550-indtryk

Indlægaf Psymon » 5. sep 2016, 11:23

SĂĄ vil jeg da lige komme med mit korte input :)

Som Kolind nåede jeg desværre heller ikke at lytte voldsomt meget, en blanding af tosset arbejdsuge og en lav komfort for os med store øre.

Mine indtryk er dog, bortset fra komforten, yderst positive! Jeg synes at bassen har en dejlig punch der er meget tiltalende!
Mellemtonen er ikke helt så klar som jeg har oplevet andre steder. Diskanten virkede fin på det jeg hørte, som hovedsageligt har været elektronisk.

Det jeg tager med fra disse er dog en klar lyst til at lytte til andre fra MSUR serien, specielt hvis de findes i en behagelig version til os med store øre!

Hvis man ikke generalt har problemer med komfort omkring ørene, så synes jeg de er et rigtig godt bud på en god og billig høretelefon!
Psymon

 
Indlæg: 786
Tilmeldt: 18. nov 2012, 13:11
Geografisk sted: Brønshøj

Re: MSUR N550-indtryk

Indlægaf Gerner » 11. sep 2016, 19:25

Vi er da lige glade med, om dine indtryk er korte.. ;-)

Godt du kunne lide dem, og hvad angĂĄr komforten, sĂĄ bliver komforten virkeligt forbedret med de Brainwavz puder Claus har sendt med i Hoved-grej No.1 pakken.
Gerner

 
Indlæg: 1164
Tilmeldt: 8. maj 2014, 20:36

Re: MSUR N550-indtryk

Indlægaf ledue » 31. okt 2016, 21:29

Billede

Havde den ære af at prøve MSUR N550 som jeg bare måtte prøve efter at have set dem blive skam rost gang på gang.

Vælger at opsætte MSUR N550 Vs Beyerdynamic DT 770 pro 32 custom.
Begge pĂĄ dac/amp Aune x1 - M2Tech HiFace 2 coaxial converter

MSUR ankommer I en flot æske som man nænsomt tager bøfferne ud af, man ser straks kobberne i rå træ og den flotte struktur i bøfferne er nærmest visuelt overdådigt syn som man bare må have sat til og høre om det lever op til både omtalen og synet der møder en. Sæt i gang !

Desværre går mange mislyde igennem det stofovertrukne kabel direkte i trækobberne , da man skal sidde helt stille med dem på for at mindske de lyde. Drejer vol, så højt op at jeg ikke bemærker mislydene længere og nyder den noget strammer Bass dybde de besidder modsat DT. Lyden er så detaljeret at man til tider lige skrue på EQ. Hvilket ikke er negativt. Men er man vand til bøfferne skal gaines og de så pludseligt spiller så overdådigt er jo overdrevet lækkert!
Andre puder og et andet kabel er prøvet på modellen kaldt hoved-grej No1 som er 1:1 til Sam ligning og der er hverken mislyde eller andre gener tilstede. Jeg kan godt se mig selv investere i disse vidunder og lave lidt custom på dem. De fortjener sgu den omtale de har fået og den er velbegrundet.
Tak fordi jeg måtte teste disse… ser frem til flere tours
Aune x1. -Little bear P2-1 GOLD Tube. - Marantz SR7015. Beyerdynamic 770 pro 32ohm. Beyerdynamic T70 moded. B&o h95
ledue

Brugeravatar
 
Indlæg: 63
Tilmeldt: 10. apr 2016, 18:54
Geografisk sted: Sydjylland

Re: MSUR N550-indtryk

Indlægaf Claus-DK » 31. okt 2016, 21:46

dobbelt tak og tak for sidst..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: MSUR N550-indtryk

Indlægaf LarsHP » 1. nov 2016, 21:50

@ ledue

Godt at høre, at du fik kabelstøjen til at blive tavs.
Hvad var det for et kabel, der fik støjen til at forsvinde?
Vi skal da ikke sidde her og vandsmægte i smertende uvidenhed? rulle4
Squeezebox Touch (Fidelity Audio digi. mod.) > Audio-gd Ref 7.1 DAC > Audio-gd Master-6 > HiFiMan HE-6
HiFiMan HM-901s > Atrox V2 > HE-6
Bærbart: HiFiMan HM-901s (Bal. amp) > Unique Melody Miracle
LarsHP

Brugeravatar
 
Indlæg: 641
Tilmeldt: 11. nov 2011, 21:58
Geografisk sted: Tromsø, Norge

Re: MSUR N550-indtryk

Indlægaf Claus-DK » 1. nov 2016, 22:09

Han brugte det kabel der var til Hoved-grej No 1, jeg ved godt at det også støjer, men slet slet ikke i samme grad som det kabel på MSUR modellerne..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: MSUR N550-indtryk

Indlægaf LarsHP » 3. nov 2016, 00:56

OK. SĂĄ bedre, men ikke kureret ....
Squeezebox Touch (Fidelity Audio digi. mod.) > Audio-gd Ref 7.1 DAC > Audio-gd Master-6 > HiFiMan HE-6
HiFiMan HM-901s > Atrox V2 > HE-6
Bærbart: HiFiMan HM-901s (Bal. amp) > Unique Melody Miracle
LarsHP

Brugeravatar
 
Indlæg: 641
Tilmeldt: 11. nov 2011, 21:58
Geografisk sted: Tromsø, Norge

Re: MSUR N550-indtryk

Indlægaf ledue » 3. nov 2016, 10:36

Mig og Claus snakkede også om at det har en del med overgangs stykket mellem kabel og kopperne at gøre. Men dette viser jo allerede at Hoved-grej No 1 er et godt skridt på vejen og derfor gir så meget mere value for money
Aune x1. -Little bear P2-1 GOLD Tube. - Marantz SR7015. Beyerdynamic 770 pro 32ohm. Beyerdynamic T70 moded. B&o h95
ledue

Brugeravatar
 
Indlæg: 63
Tilmeldt: 10. apr 2016, 18:54
Geografisk sted: Sydjylland

Re: MSUR N550-indtryk

Indlægaf Claus-DK » 3. nov 2016, 16:41

Jeg tror det kan kureres med en stykke latex mellem stik og stikdåse, det kunne virke som en dæmper på larmen..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: MSUR N550-indtryk

Indlægaf Peter Jensen » 3. nov 2016, 17:04

Jeg har prøvet at fore kopperne med dynamat og paxmate, samt putte plasticin i bafflen. Jeg syntes det hjalp lidt, men havde paktisk forventet lidt mere. Tror Claus ide kan hjælpe yderligere.

Skal nok komme med lidt billeder og indtryk i hovedgrej 1 trĂĄden nĂĄr jeg fĂĄr fundet tid :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Peter Jensen

 
Indlæg: 894
Tilmeldt: 23. maj 2016, 12:31
Geografisk sted: København

Re: MSUR N550-indtryk

Indlægaf Claus-DK » 3. nov 2016, 17:34

Det jeg tror er problemet er at der er for dårlig aflasting mellem stik og kabel, det er lidt bedre på mine kabler, men det kunne nemt være bedre og så at der er direkte kontakt mellem stil og stikdåsen.
Det hjælper ikke noget at fore kopperne og dæmpe dem, det er som at stikke en finger i hullet, der render mindre vand på gulvet, men problemet er ikke løst..

Erfaringen siger mig at flettede kabler er vejen frem her, jeg vil næsten lægge hovedet på blokken og sige at et løst flettet kabel vil fjerne støjen..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: MSUR N550-indtryk

Indlægaf LarsHP » 13. mar 2018, 21:41

Squeezebox Touch (Fidelity Audio digi. mod.) > Audio-gd Ref 7.1 DAC > Audio-gd Master-6 > HiFiMan HE-6
HiFiMan HM-901s > Atrox V2 > HE-6
Bærbart: HiFiMan HM-901s (Bal. amp) > Unique Melody Miracle
LarsHP

Brugeravatar
 
Indlæg: 641
Tilmeldt: 11. nov 2011, 21:58
Geografisk sted: Tromsø, Norge

ForegĂĄende

Tilbage til Hovedtelefoner

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 12 gæster

cron