MSUR N550-indtryk



Re: MSUR N550-indtryk

IndlĂŠgaf Claus-DK » 17. jun 2016, 16:12

Du skal have HM5 puder pÄ, der fungerer supergodt og giver meget mere plads..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
IndlĂŠg: 12675
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: MSUR N550-indtryk

IndlĂŠgaf LarsHP » 19. jun 2016, 14:27

@ Claus:
Kunne du fortĂŠlle lidt om hvordan N650 og N550 lyder i forhold til hinanden? Her tĂŠnker jeg isĂŠr frekvenskurve / tonalitet.
Squeezebox Touch (Fidelity Audio digi. mod.) > Audio-gd Ref 7.1 DAC > Audio-gd Master-6 > HiFiMan HE-6
HiFiMan HM-901s > Atrox V2 > HE-6
BĂŠrbart: HiFiMan HM-901s (Bal. amp) > Unique Melody Miracle
LarsHP

Brugeravatar
 
IndlĂŠg: 641
Tilmeldt: 11. nov 2011, 21:58
Geografisk sted: TromsĂž, Norge

Re: MSUR N550-indtryk

IndlĂŠgaf Claus-DK » 19. jun 2016, 15:00

helst ikke, det er tÊttere pÄ vores regler end jeg kan lide at vÊre..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
IndlĂŠg: 12675
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: MSUR N550-indtryk

IndlĂŠgaf nc8000 » 19. jun 2016, 15:30

Claus-DK skrev:helst ikke, det er tÊttere pÄ vores regler end jeg kan lide at vÊre..


Du kan vel gÞre det i dit forhandler forum uden at komme pÄ kant med noget ?
Auralic Aries Mini > Audiolab 8200CD cd/dac > RudiStor RPX-100
Sony NW-ZX2
iPhone SE

HiFiMan HE-6, Ultrasone Signature Pro, JH13 (alle balanceret TWau Reference)
q-Jays second gen
nc8000

Brugeravatar
 
IndlĂŠg: 1513
Tilmeldt: 18. nov 2012, 13:28
Geografisk sted: Kalundborgegnen

Re: MSUR N550-indtryk

IndlĂŠgaf Claus-DK » 19. jun 2016, 15:38

https://hoved-fi.dk/viewtopic.php?f=43&t=5646

SÄ gÞr vi sÄdan her, sÄ mÄ Ham den der tosse der ejer forumet rende mig.. ruller1 ruller1 ruller1
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
IndlĂŠg: 12675
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: MSUR N550-indtryk

IndlĂŠgaf Gerner » 3. jul 2016, 13:43

SÄ kommer mine indtryk - skulle lige pÄ ferie fÞrst.. rulle6

Materialevalg

Det fÞrste vi tager et kig pÄ, er stikket. Vi har at gÞre med et ganske normalt stik, der er stÞbt i plastik. Der er mulighed for, at sÊtte en 6.3mm adapter pÄ. Selve kablet har fÄet stof pÄ ydersiden, hvilket giver en flot finish til selve hovedtelefonen. Det er ganske fleksibelt, men har stadig en vis stivhed i sig. Kablet gÄr op til hver sin kop, som ender ud i to stk. 2.5mm Jack stik. Her er stikkene ogsÄ lavet af samme plastik, som det fÞrstnÊvnte stik.

Tager vi sÄ et kig pÄ selve kopperne, sÄ har vi, at gÞre med de her pÊne trÊkopper. Banker man blidt pÄ koppen, sÄ lyder det meget hult, men har nok at gÞre med, at trÊet ikke er sÄ tykt. Kigger vi sÄ lidt lÊngere oppe, sÄ kommer vi til hÊngslerne. HÊngslerne er lavet af aluminium, hvilket giver hÊngslerne en bedre hÄrdhed, end hvad f.eks. plastik ville. HÊngslerne kan drejes 90 grader til hver side.

Nu kigger vi pÄ selve bÞjlen, som er todelt. Vi har selve bÞjlen, som er lavet af rustfrit stÄl, der er med til, at kopperne sidder fint pÄ ens hoved. Under bÞjlen har vi vores hovedbÄnd, som er monteret fast i hÊngslerne i hver sin ende. HovedbÄndet er lavet er syntetisk lÊder, hvor undersiden er en lang pude, som giver en god stÞtte til Þverste del af hovedet.

Det ender ud med, at vi har en pÊn hovedtelefon, som skiller sig ud fra mÊngden. Der er brugt fine materialer hele vejen rundt, som gÞr hovedtelefonerne utroligt lette, hvilket er rart nÄr man bruger dem i lÊngere tid.

Billede

Test

Det er blevet tid til at teste, som jeg har glÊdet mig til. Vi har, at gÞre med et nyt spÊndende produkt, sÄ det er interessant, om det kan fÞlge med resten af slÊnget.
Hvad jeg tester med:
‱Aune X1 – Fungerer som DAC
‱Objective 2 – Fungerer som forstérker
‱MSUR N550 – Vores lille stjerne

Det fÞrste man ligger mÊrke til er, at det er en lidt anderledes lyd, som kommer ud af MSUR N550. Den kaster om sig med renhed, hvor den ved fÞrste lytte indtryk virker neutral i signaturen. Efter lidt tid, fÄr man en lidt bedre fornemmelse, hvor den faktisk gÄr hen, at fÄr et mere varmt udtryk.
De hÞjere frekvenser er lidt specielle, for de har en sÊrlig klang. Vi har, at gÞre med en diskant, som fryder af charme. Den kommer et godt stykke op i hÞjderne, hvor den formÄr, at holde sig klippestabil. Man fÄr ikke en skinger lyd, der gÄr ind, at driller Þrekanalen. De smÄ detaljer i lyden, viser den ogsÄ med en fin overbevisning, hvor selv de mindste knitre-lyde bliver vist. Begynder vi sÄ, at gÄ lidt hÞjere op, sÄ fÄr jeg fornemmelsen af, at den ikke fÄr styrke nok. Der mangler ligesom det sidste pust fÞr, at den kommer derop, hvor englene synger. Det er slet ikke meget den mangler, men ellers fremstÄr den stadig utroligt fin og detaljeret.
Vi fÄr et meget fint lydbillede, som fremstÄr rigtig detaljeret. Man formÄr virkeligt, at kunne placere instrumenterne. Det gÞr dem en smule mere levende, hvor man fÄr lov til, at leve sig ind i numrene, i stedet for at stÄ som tillskurer.
NÄr der er tale om mellemtonen, sÄ fremstÄr den utroligt tydeligt. Man fÄr virkeligt den her intime fÞlelse, nÄr man f.eks. sÊtter Michael Jacksons - Heal the World pÄ. Det hele bliver genfortalt sÄ tydeligt, at man fÄr kuldegysning ned langs ryggen. Guitar lyder specielt godt, man fÄr en bedre fornemmelse af, hvordan fingrene glider ned langs strengene, og ender ud i en formidabel klang.
SÄ har vi bassen, som er hvad jeg bedst kan lide, ved disse hovedtelefoner. Den opfÞrer sig uhÞrt eksemplarisk, der er ikke meget, som den gÞr forkert. Skal der vÊre bas, sÄ er der bas, skal der ikke vÊre bas, sÄ tier den stille. Man fÄr en fin dybde, hvor det nÊsten er muligt at tÊlle de forskellige lag i frekvenskurven. Det er pÄ ingen mÄde, en kuldkÊlder bas, for man kan skrue rigtig hÞjt op fÞr, at ens Þrer begynder at klage. Den bas der er der, er lige tilpas, og gÄr ikke lÊngere ned, sÄ den begynder at genere, men bevÊger sig i takt med mellemtone og diskant. Der bliver ikke domineret, men der bliver sÞrget for, at alle gÄr til bords samtidigt.

Billede

Konklusion
Det er en rigtig fin hovedtelefon, som jeg har fÄet ind ad dÞren denne gang, og er ikke noget der ses ofte i danske hÊnder. Vi taler om trÊkopper, aluminium, god lyd, sÄ hvad mere kan man Þnske sig. Nu sidder der kun standard puder pÄ, men jeg synes, at de sidder ganske fint, men et pudeskift skulle give en bedre komfort.
Hvad angÄr lyden, sÄ er det en lyd, som jeg nyder at lytte til. Den er ikke for skinger, den er ikke for mÞrk, den er lige tilpas. I de Þverste frekvenser mangler der mÄske en smule volumen, men renheden skal nu ikke glemmes. De spiller godt, hvor hele frekvensomrÄdet harmonerer med hinanden.
Senest rettet af Gerner 9. jul 2016, 13:11, rettet i alt 2 gange.
Gerner

 
IndlĂŠg: 1167
Tilmeldt: 8. maj 2014, 20:36

Re: MSUR N550-indtryk

IndlĂŠgaf Claus-DK » 3. jul 2016, 13:54

rulle2 rulle2 rulle2 rulle2 3musik 3musik theking theking theking
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
IndlĂŠg: 12675
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: MSUR N550-indtryk

IndlĂŠgaf LarsHP » 4. jul 2016, 12:05

Hov du, Gerner. Hvor meget er du blevet bestukket for at lyve om den hovedtelefon? 2musik

Fra spĂžg til alvor: God anmeldelse og godt at lĂŠse, at du ikke synes der er for meget diskant. Det er vel det, jeg er mest bekymret for mht. lyden. Jeg er vel solgt nu. MĂ„ bare se at bestille...
Squeezebox Touch (Fidelity Audio digi. mod.) > Audio-gd Ref 7.1 DAC > Audio-gd Master-6 > HiFiMan HE-6
HiFiMan HM-901s > Atrox V2 > HE-6
BĂŠrbart: HiFiMan HM-901s (Bal. amp) > Unique Melody Miracle
LarsHP

Brugeravatar
 
IndlĂŠg: 641
Tilmeldt: 11. nov 2011, 21:58
Geografisk sted: TromsĂž, Norge

Re: MSUR N550-indtryk

IndlĂŠgaf Decadence » 6. jul 2016, 00:30

SpĂŠndende lille tvekamp her i de tidlige nattetimer

Billede


Sent from my iPhone using Tapatalk
Rega Apollo R --> Zigis Rock'n Glass --> Philips Fidelio X2 / ZMF Vibro Galaxy / Superlux HD681B
Decadence

Brugeravatar
 
IndlĂŠg: 569
Tilmeldt: 15. mar 2012, 09:39
Geografisk sted: Aarhus

Re: MSUR N550-indtryk

IndlĂŠgaf Claus-DK » 6. jul 2016, 08:01

Hvis der er en af jer der har en baby, sÄ tag lige en engangs-vaskeklud og klip et stykke af der kan ligge under puderne, det gÞr godt...
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
IndlĂŠg: 12675
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: MSUR N550-indtryk

IndlĂŠgaf LarsHP » 6. jul 2016, 16:42

... engangsvaskeklud der skal ligge under puderne - som gÞr godt for hvad? Komforten? Eller skal kluden dÊkke driveren, sÄ der bliver dÊmpet diskant?
Squeezebox Touch (Fidelity Audio digi. mod.) > Audio-gd Ref 7.1 DAC > Audio-gd Master-6 > HiFiMan HE-6
HiFiMan HM-901s > Atrox V2 > HE-6
BĂŠrbart: HiFiMan HM-901s (Bal. amp) > Unique Melody Miracle
LarsHP

Brugeravatar
 
IndlĂŠg: 641
Tilmeldt: 11. nov 2011, 21:58
Geografisk sted: TromsĂž, Norge

Re: MSUR N550-indtryk

IndlĂŠgaf Claus-DK » 6. jul 2016, 17:12

Den tager lige spidsen af diskanten,nÄr de lÊgges sÄ de dÊkker driveren
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
IndlĂŠg: 12675
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: MSUR N550-indtryk

IndlĂŠgaf LarsHP » 6. jul 2016, 20:27

Claus-DK skrev:Den tager lige spidsen af diskanten,nÄr de lÊgges sÄ de dÊkker driveren

OK. Det skal prÞves, nÄr jeg fÄr fingrene i dem.
Squeezebox Touch (Fidelity Audio digi. mod.) > Audio-gd Ref 7.1 DAC > Audio-gd Master-6 > HiFiMan HE-6
HiFiMan HM-901s > Atrox V2 > HE-6
BĂŠrbart: HiFiMan HM-901s (Bal. amp) > Unique Melody Miracle
LarsHP

Brugeravatar
 
IndlĂŠg: 641
Tilmeldt: 11. nov 2011, 21:58
Geografisk sted: TromsĂž, Norge

Re: MSUR N550-indtryk

IndlĂŠgaf Claus-DK » 6. jul 2016, 20:39

Det er en yderst mod venlig hovedtelefon, der ligger et enormt potentiale i dem, jeg er begyndt at lave flere smÄjusteringer for at trÊkke dem lidt mere i retningen af min smag, som jo er den rigtige rulle6 rulle6 rulle6

Jeg regner med at lave en stor modtrÄd om dem, men det er nÞd til at blive i forhandlerdelen, jeg skal ikke reklamerer her og sÄdan noget er sÄ tÊt pÄ grÊnsen at det er ubehageligt for mig..

Dog vil jeg da lige benytte chancen til at opfordre dem der kÞber et sÊt, til at vÊre med til at modde dem, i fÊllesskab er jeg sikker pÄ vi kan opnÄ nogle resultater der sparker R.. !
Vi gjorde det pÄ Rockgrotto med Superlux HD681 og ogsÄ pÄ hejfej var der gang i den, det var hele startskuddet til dette sted, sÄ det kan fÞre store ting med sig at proppe vat i hovedtelefoner ruller1 ruller1
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
IndlĂŠg: 12675
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: MSUR N550-indtryk

IndlĂŠgaf Decadence » 30. jul 2016, 18:26

Indtryk af MSUR

Jeg har vÊret sÄ heldig, at jeg har fÄet lov at vÊre med pÄ denne tour og har haft denne mÞglÊkre bÞf til lÄns.

Her fÄr man en lydkvalitet, der er svÊr at toppe for de smÄpenge man skal betale for den, for der er ingen tvivl om at pengene er lagt i lyden.

Lyden er lidt lysere end hvad jeg normalt lytter til, men jeg er overbevist om at langt de fleste vil kunne fÄ stor glÊde af den. Bassen er dyb uden at blive for fremtrÊdende, diskanten er stadig blÞd omend en tand skarpere end X2 og ZMF Vibro, som jeg bruger i dagligdagen. Dette er ingen overraskelse, da de begge har en frekvenskurve, der minder om den sorte piste i et fransk skiomrÄde ;)

MSUR er en ”easy listener” som fĂ„r en til at glemme at lytte efter detaljer, men bare fĂ„r en til at flyde vĂŠk, og prĂŠcis det er mit succeskriterium.

Der er dog en ting, som taler imod den som den perfekte bĂžf under 1000 kroner: Man skal sidde helt stille nĂ„r man bruger det lange kabel, da dette opfanger al berĂžring (mikrofoni?). Det korte kabel er noget bedre. Derudover kan man heller ikke bevĂŠge sig uden at hovedbĂžjlens ”trinlĂžse” justeringssystem hopper lidt frem og tilbage, hvilket resulterer i en vibration i metalbĂžjlen som kan hĂžres. AltsĂ„ er der to ankepunkter: hovedbĂžjlen og det lange kabel. Kan man leve med det, sĂ„ kan man spare 1000 kroner, for man fĂ„r lyd for det dobbelte af prisen hvis man spĂžrger mig.

Tak for lÄn, Claus!
Rega Apollo R --> Zigis Rock'n Glass --> Philips Fidelio X2 / ZMF Vibro Galaxy / Superlux HD681B
Decadence

Brugeravatar
 
IndlĂŠg: 569
Tilmeldt: 15. mar 2012, 09:39
Geografisk sted: Aarhus

Re: MSUR N550-indtryk

IndlĂŠgaf Gerner » 30. jul 2016, 19:04

De to ankerpunkter skal da moddes til perfektion. 3musik

Men fine ord. :-)
Gerner

 
IndlĂŠg: 1167
Tilmeldt: 8. maj 2014, 20:36

Re: MSUR N550-indtryk

IndlĂŠgaf Claus-DK » 31. jul 2016, 07:42

Tak for dine indtryk, dejlig lĂŠsning..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
IndlĂŠg: 12675
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: MSUR N550-indtryk

IndlĂŠgaf Decadence » 1. aug 2016, 00:45

Det er nemlig sager, der sikkert kan moddes til en ret sÄ fin og aldeles alsidig bÞf!

Og den er en no-brainer til prisen, hvis man har lidt penge ĂžremĂŠrket til lyd :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Rega Apollo R --> Zigis Rock'n Glass --> Philips Fidelio X2 / ZMF Vibro Galaxy / Superlux HD681B
Decadence

Brugeravatar
 
IndlĂŠg: 569
Tilmeldt: 15. mar 2012, 09:39
Geografisk sted: Aarhus

Re: MSUR N550-indtryk

IndlĂŠgaf Mortenhoe » 1. aug 2016, 20:31

Jeg har slet slet slet ikke hÞrt nok om N550 pÄ RØR, RÞd fugl????
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
IndlĂŠg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

MSUR N550-indtryk

IndlĂŠgaf Decadence » 3. aug 2016, 11:47

AltsÄ, jeg tÊnker at mange ville finde matchet ret passende med russerrÞr og de lidt lysere msur. Selvom de er lysere end det jeg er vant til, sÄ er diskanten stadig helt smooth og blÞd :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Rega Apollo R --> Zigis Rock'n Glass --> Philips Fidelio X2 / ZMF Vibro Galaxy / Superlux HD681B
Decadence

Brugeravatar
 
IndlĂŠg: 569
Tilmeldt: 15. mar 2012, 09:39
Geografisk sted: Aarhus

ForegÄendeNÊste

Tilbage til Hovedtelefoner

Hvem er online

Brugere der lĂŠser dette forum: Ingen tilmeldte og 29 gĂŠster