'Obskure' in-ears/earbuds



Re: 'Obskure' in-ears/earbuds

Indlægaf telum » 12. jul 2016, 15:07

De her dimser er måske lidt mere lovende, da de ikke ser ud til at dække en del af driveren:
http://earhoox.com/shop/#for-earbuds
telum

Brugeravatar
Ridder af Hoved-fi
 
Indlæg: 1731
Tilmeldt: 12. apr 2011, 12:32
Geografisk sted: Dronninglund

Re: 'Obskure' in-ears/earbuds

Indlægaf kvik » 12. jul 2016, 17:19

Jeg har netop snuppet et par Earhoox. Zen skulle vist lyde bedst 'au naturel', men er ikke sikker på, at mine ører vil lege med der i længden. Måske er Earhoox så svaret, vi får se.
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: 'Obskure' in-ears/earbuds

Indlægaf Mommerman » 12. jul 2016, 17:24

fandt lige nogle no-name earhooks til under 3USD

http://www.aliexpress.com/item/2Pcs-Lot ... d45408fc03
Mommerman

 
Indlæg: 293
Tilmeldt: 9. okt 2015, 10:54

Re: 'Obskure' in-ears/earbuds

Indlægaf Psymon » 13. jul 2016, 09:15

Kvik der følger vist earhooks med til Zen som std, bare så du ikke spilder penge ;)
Psymon

 
Indlæg: 786
Tilmeldt: 18. nov 2012, 13:11
Geografisk sted: Brønshøj

Re: 'Obskure' in-ears/earbuds

Indlægaf kvik » 13. jul 2016, 21:02

Psymon skrev:...bare så du ikke spilder penge ;)

Det er nok desværre fem år for sent :?

Billede
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: 'Obskure' in-ears/earbuds

Indlægaf kvik » 15. jul 2016, 17:27

Har hentet Zen 2.0 på posthuset. 14 dage fra bestilling til modtagelse er godkendt. I pakken lå som lovet af sælger også 2 sæt Monk Plus og 1 sæt Monk. Nu skal der lyttes :-)
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: 'Obskure' in-ears/earbuds

Indlægaf Mommerman » 16. jul 2016, 00:35

kvik skrev:Har hentet Zen 2.0 på posthuset. 14 dage fra bestilling til modtagelse er godkendt. I pakken lå som lovet af sælger også 2 sæt Monk Plus og 1 sæt Monk. Nu skal der lyttes :-)


Det bliver spændende hvordan du får dem tilpasset ørerne. ville gerne selv have et par, men frygter, at der er for meget arbejde med blot at få dem til at sidde i ørerne, og derefter at få fantastisk lyd
Mommerman

 
Indlæg: 293
Tilmeldt: 9. okt 2015, 10:54

Re: 'Obskure' in-ears/earbuds

Indlægaf kvik » 16. jul 2016, 00:53

Umiddelbart sidder de fint, som de er. Får testet dem mere indgående i løbet af arbejdsdagen i morgen. Lyden er jeg foreløbigt en anelse lunken overfor, måske skal de have burn-in.
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: 'Obskure' in-ears/earbuds

Indlægaf kvik » 17. jul 2016, 22:03

Et par foreløbige indtryk i stikordsform (ned og op er kabelføringen):

Nøgen, ned - anæmisk lyd
Nøgen, op - korrekt tonalitet
Silikone ring, ned - let loudness effekt
Silikone earhook, op - kraftig loudness effekt
Skum ring, ned - undertrykt lyd

Tydeligvis foretrækker mine ørekanaler Zen 2.0 sat omvendt i, dvs med kabelføring op og bag øret. Så lyder den til gengæld slet ikke værst. Min iPhone SE har ingen problemer med de 320 Ohm. Nu hvor jeg har knækket (ned/op) koden, skal jeg teste igen med Trissturis.
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: 'Obskure' in-ears/earbuds

Indlægaf Claus-DK » 18. jul 2016, 13:59

kvik skrev:
Psymon skrev:...bare så du ikke spilder penge ;)

Det er nok desværre fem år for sent :?

Billede


Øhh snart stort tillykke eller måske ikke 1musik 1musik 1musik
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12675
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: 'Obskure' in-ears/earbuds

Indlægaf Mommerman » 26. jul 2016, 10:10

Jeg har nu modtaget mine 1More Triple Driver in ears, og er ved at få dem spillet til.
Jeg har dog et spørgsmål, når jeg afspiller bestemte passager i bestemte sange, kan jeg med meget billigere in-ears høre en form for artefakter i den ene kanal... altså den der sizzle fra komprimeret musik, I kender den nok (frekvensområdet er i området for tromme-bækkener)

I mine billige Mrice E300 til §15, kan jeg høre det meget tydeligt.
I mine Fostex T50RP MK3 kan jeg også høre det, dog ikke helt så tydeligt.
I mine 1More triple driver 2x Balanced Armature 1x dynamic driver, kan jeg næsten ikke høre det..

Umiddelbart undrer det mig, da jeg havde forestillet mig, at man i alle tilfælde ville kunne høre flere detaljer i et par triple driver in-ears, end i et par $15 china in-ears.

Handler dette alene om hvordan de er tunet, er det noget mellem dynamiske drivers og BA, me no understand... musik14


Stykket hvor man kan høre det i højre kanal, (ADVARSEL) det er Sepultura, så start med at skrue ned for volumen.
https://1drv.ms/u/s!Ava-3bfdj5PZg6wLjQ2FUAVzmoq9VQ
Mommerman

 
Indlæg: 293
Tilmeldt: 9. okt 2015, 10:54

Re: 'Obskure' in-ears/earbuds

Indlægaf Claus-DK » 26. jul 2016, 12:34

Mon ikke det er følsomheden der får dem til at opfører sig forskelligt ??
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12675
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: 'Obskure' in-ears/earbuds

Indlægaf Mommerman » 26. jul 2016, 13:34

Claus-DK skrev:Mon ikke det er følsomheden der får dem til at opfører sig forskelligt ??


Mrice har 110db følsomhed og 16ohm modstand, 1More triple driver har 98db følsomhed og 32 ohm. Kan det have en effekt?

ville der være måder hvorpå jeg kunne få mere ud af 1More in-ear'en?
Mommerman

 
Indlæg: 293
Tilmeldt: 9. okt 2015, 10:54

Re: 'Obskure' in-ears/earbuds

Indlægaf Peter Jensen » 26. jul 2016, 19:59

Jeg er ikke lyd ingeniør, så hvis nogen kan se at det jeg forsøger at skrive er helt tåbeligt så sig endelig til :)

Et nysgerrigheds spørgsmål: Er der altid kun forskel i den samme kanal? Det ville undre mig hvis en komprimeringsartefakt kun opstår på den ene kanal, så det kunne måske tyde på at du kan høre ting på
det ene øre forskelligt fra det andet øre...

Det giver mening at en IEM med større følsomhed og lavere modstand (den billige IEM) afsløre flere små detaljer i musikken. Men er det støj og artefakter eller reelle detaljer? Jeg tænker i baner alla hvid støj... kan de følsomme enheder overhovedet "holde kæft" ? Med en go DAC?

Hvis det er reelle detaljer i musikken som kan høres med det super følsomme udstyr og ikke det lidt mere krævende, så kan man self. spørge sig selv om hvor godt det track er mastered... Eller om man har en forstærker som har nok kræfter. Hvis man tror eller ved at det er mastered helt super godt, og det er en forstærker med massere af kræfter hvor man lytter ved samme niveau, så kan man self. begynde at diskutere kvaliteten. Jeg ville nok lede efter nogle mere tekniske tracks som kan udfordre på forskellige parametre for så at se om man kan lokalisere hvor de enheder som burde være bedre fejler... Jeg tænker tracks fra dr. Chesky´s test samling, men der er sikkert andre muligheder...

Hvis det har interesse at lytte til følsomme IEM´er, så har jeg en IEM med 113db følsomhed og en impedans på 11 ohm som har en meget lav distorsion på 0.1%. Du skal være velkommen til at kigge forbi og høre den, ellers kan jeg komme forbi med den hvis du gerne vil høre den på eget anlæg (pm hvis det har interesse).
Peter Jensen

 
Indlæg: 894
Tilmeldt: 23. maj 2016, 12:31
Geografisk sted: København

Re: 'Obskure' in-ears/earbuds

Indlægaf Claus-DK » 26. jul 2016, 20:41

MrRice spiller cirka 3 gange så højt med samme kraft og som Peter skriver er vi sikre på at det er musikken og ikke støj fra udstyret du hører ??

Hvad er din kilde i de her tests ??
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12675
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: 'Obskure' in-ears/earbuds

Indlægaf Mommerman » 26. jul 2016, 20:46

Claus-DK skrev:MrRice spiller cirka 3 gange så højt med samme kraft og som Peter skriver er vi sikre på at det er musikken og ikke støj fra udstyret du hører ??

Hvad er din kilde i de her tests ??

Jeg har vedlagt et link i min oprindelige post. Jeg har testet forskellige høretelefoner fra samme kilde. Tidal Premium-macbook pro-høretelefon. Jeg synes lyden er meget tydelig i højre kanal med nogle af høretelefonerne
Mommerman

 
Indlæg: 293
Tilmeldt: 9. okt 2015, 10:54

Re: 'Obskure' in-ears/earbuds

Indlægaf Claus-DK » 26. jul 2016, 21:32

Så er det sikkert støj fra din PC du hører i de billige og letdrevne..
Det ville være mit bud.
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12675
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: 'Obskure' in-ears/earbuds

Indlægaf Peter Jensen » 27. jul 2016, 10:12

Jeg er ikke helt sikker på om jeg lytter efter det rigtige og jeg har hvist heller ikke specielt gyldne øre, men jeg syntes i hvert fald at jeg kan høre mere støj med mine mere sensitive IEM´s end med apple earbuds og Fostex MK3.

Jeg syntes ikke det er så underligt at man kan høre mere hvid støj eller andre små artefakter på mere sensitive enheder, men det interessante må vel være at teste reelle detaljer i musikken istedet? Har du prøvet at teste gennem en DAC med ukomprimerede lydfiler for at minimere støj? Hvis de billige in-ears så stadig gengiver detaljer bedre end den 3-vejs, så er den muligvis bare ikke særligt god, ellers kan det self. skyldes at den måske har en kurve som ikke gengiver de frekvenser du lytter efter særligt godt.
Peter Jensen

 
Indlæg: 894
Tilmeldt: 23. maj 2016, 12:31
Geografisk sted: København

Re: 'Obskure' in-ears/earbuds

Indlægaf Burgunder » 17. aug 2016, 15:04

Det vælter frem med kinesiske IEMs som paddehatte i en våd efterårskov.

Jeg hoppede på hypen og købte de her http://www.aliexpress.com/item/2016-SEN ... .56.3Q8E6f

som nu er på vej til mig. Det bliver spændende om de kan leve op til andres anmeldelser til den pris, men jeg kan sige, at den BA enhed, der der sidder i, koster det samme som hele IEM'en gør, hvis man skal købe den seperat.
Burgunder

 
Indlæg: 206
Tilmeldt: 4. apr 2011, 13:46

Re: 'Obskure' in-ears/earbuds

Indlægaf Clifton » 18. aug 2016, 16:33

Burgunder skrev:Det vælter frem med kinesiske IEMs som paddehatte i en våd efterårskov.

Jeg hoppede på hypen og købte de her http://www.aliexpress.com/item/2016-SEN ... .56.3Q8E6f

som nu er på vej til mig. Det bliver spændende om de kan leve op til andres anmeldelser til den pris, men jeg kan sige, at den BA enhed, der der sidder i, koster det samme som hele IEM'en gør, hvis man skal købe den seperat.


De ser lækre ud. Kommer du med et lille review når du får dem?
Clifton

 
Indlæg: 38
Tilmeldt: 18. okt 2011, 10:11

ForegåendeNæste

Tilbage til Hovedtelefoner

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 5 gæster

cron