Custom Art Indtryk



Custom Art Indtryk

Indlægaf Gerner » 8. jul 2016, 12:00

Ser ikke ud til, at vi har nogen tråd til den lækre tour fra Walbum af, så den bliver hermed lavet. :-)

Nu er der er der jo hele 5 in-ears med i pakken, men lavet en samlet her. Vi kan altid splitte den op, hvis folk ser behovet tænker jeg.

I får min første test her, resten kommer. ;-)
Music One

Billede

Materialevalg

Jeg har, at gøre med et utroligt spændende produkt. Custom Art Music One er en formstøbt in-ear, som bliver støbt til ens ørekanal. Til selve støbningen, eller lad os kalde det skallen, så er der brugt silikone. Det er meget behageligt, at have i ørene. Nu skal det lige siges, at de in-ears jeg har hjemme er universale, hvor man bruger tips i stedet for en fuldendt formstøbt skal. Dem man køber direkte hos dem, vil være formstøbte, og ikke universale. At beskrive materialet i forhold til en direkte kontakt til huden, er derfor ikke mulig. Ud fra hvad jeg har mærket, er det ganske fint materialevalg.
Der findes forskellige kabler til formstøbte in-ears i denne kaliber, da de er aftagelige. Det kabel der fulgte med, var snoet. Kablet var af lidt tykkere og hårdere gummi end normale in-ears kabler, hvilket er grundet snoningen. Det giver en fin tyngde til kablet, og stivheden i kablet gør, at det ikke kludrer.

Billede

Test

Jeg vil nu tage at beskrive lyden, i disse bedårende Custom Art Music One formstøbte In-ears. Custom Art råder en til, at man bruger en forstærker, hvis man vil benytte sig af disse in-ears, så det har jeg gjort. Det udstyr jeg har brugt er følgende:

Aune X1 – Benyttet DAC delen
Audinst AMP-HP – Er forstærkeren i min kæde

Nu har jeg ikke stillet bekendtskab med særligt mange forskellige In-ears, og i sær ikke Custom In-ears. I al min tid som hoved-fi entusiast har jeg primært brugt store hovedtelefoner. Derfor blev jeg overrasket første gang, da jeg fik sat dem i min forstærker og spillede det første nummer. Det var lidt en – ”Hvad har jeg dog misset”-tanke, som strøg igennem mit hoved. For hold nu op en masse vellyd sådan et par små in-ears kan tilbyde.

Nok om det, for nu skulle der lyttes noget grundigere til dem, for de er ikke legetøj. Jeg begav mig hurtigt ud i, at søge min spilleliste igennem for min yndlings musik.
Nogle af de numre jeg spillede var:

Infected Mushroom – Becoming Insane
Agnes Obel – Brother Sparrow
Daft Punkt – Instant Crush
Aurora – Half the World Away
Róisín Murphy – Night of the Dancing Flame

Jeg gik i gang med, at høre alle ovennævnte numre, og et utal flere. De ovennævnte numre er mit valg af numre, som jeg synes dækker hele lydspektret på bedst mulige måde.

Noget af det første jeg lagde mærke til, ved afspilning af et diskant præget nummer var, hvor veldefineret det lød. Det er en helt fortryllende skarp lækker lyd, som lukker og åbner lige så hurtigt, som blinker man med øjne. Den formår at komme så langt frem i lydbilledet, at selv de små knitren i lyden kommer frem. Der er tale om en utroligt behagelig åben lyd, som stadig formår at få nakkehårene til at rejse sig.

Tager vi mellemtonen, så kan den lidt mere end bare spille. Den har en detaljegrad, som jeg ikke før har hørt i et set in-ears. De numre jeg før troede lød lækkert, bliver lige en tand bedre. Nu får man lige pludseligt den her følelse af, at man står midt i studiet, og kan fornemme guitarens strenge. Den lyd jeg før havde hørt, hængte nu anderledes sammen. Det var ligesom om, at lydene kom lidt længere ud, og jeg nu kunne begynde, at separere de forskellige instrumenter en smule bedre. Mellemtonen er nu engang stadig lidt hård i kanterne, hvor det hele godt kan virke lidt for klinisk. Uanset hvad, så kommer vokalen godt og solidt frem i lydbilledet. Man er på intet i tvivl om, hvad lyrik der bliver sunget.

Vi tager et kig på bassen, for selvom de har været en fornøjelse at bruge imens jeg har lyttet til hele min spilleliste, så er der et lille men ved bassen. Det er ikke fordi, at bassen er ikkeeksisterende, men den er på ingen måde så fremtrædende, som jeg ville have ønsket. Nu bruger jeg til dagligt et sæt Beyerdynamic T70, som ikke har specielt meget bas, men klarer sig utroligt godt i de højere frekvenser. Det er lidt det samme, jeg oplever ved brug af dem her. De andre frekvenser har virkelig overrasket mig, men her ved bassen, så kommer den for lidt frem. Man har lidt fornemmelsen af, at det er mellemtonen som klarer størstedelen af slæbet, og så engang imellem, så kommer der et ”brum” eller to fra bassen. Begynder vi at snakke sub-bas, som er den her dybe bas, så er den ikkeeksisterende. Man begynder først at bemærke bassen, når man kommer lidt tættere de 250Hz, hvor det er her mellemtonen træder i kraft. Så meget dyb kan de desværre ikke prale med, men dén bas der nu engang er, står knivskarpt, og er på ingen måde mudret. Den er nu engang stadig ret så begrænset, hvilket er utroligt ærgerligt, for de er ellers super lækre at bruge.

Billede

Konklusion

Det er en, utroligt pålidelig in-ears vi har at gøre med. Jeg har haft stor glæde af, at haft den på visit, for sikke en oplevelse man kan få, af så små enheder. Man stå tilbage med en ubeskrivelig følelse, for sikke en masse vellyd. Det eneste jeg har manglet er lidt mere bas. Vender vi tilbage til deres tanker bag Music One, så har de ramt ret godt. Jeg føler stadig ikke, at de går særlig dybt, men de skriver også, at det ikke er tænkt, som en overvældende bas. Det hele ender ud i, at ens egen præference har stor betydning, hvor jeg indrømmer, at jeg er til den lidt dybere in-ear. Resten af lydspektret overrasker utroligt, og holder hånd i hånd med Custom Arts tanker bag Music One.
Gerner

 
Indlæg: 1164
Tilmeldt: 8. maj 2014, 20:36

Re: Custom Art Indtryk

Indlægaf Gerner » 8. jul 2016, 22:02

SĂĄ kommer Custom Art Music Two.. ;-)

Billede

Test

I denne anmeldelse har jeg valgt, at lave den lidt anderledes. Jeg har i sinde, at prøve lidt forskelligt for, at finde min egen måde at skrive på, samt at det kunne gavne jer læsere.

Jeg tager forskellige numre, hvor jeg beskriver, hvad jeg synes Music Two gør for musikken. Herunder kan i se de numre, som jeg har valgt til anmeldelsen.

Sylvan Esso – Coffee
Infected Mushroom – Hush Mail
Richard Armitage – Misty Mountains
Arctic Monkeys – Brainstorm
Daft Punkt – Get Lucky

Sylvan Esso – Coffee: Lige da jeg fik sat dette nummer på, fik jeg samme glæde i kroppen, som da jeg først fandt nummeret. Det starter ud med, at man føler sig midt i en intim koncert, hvor man står helt oppe ved scenen. Starten af nummeret er uden vokal, hvor man virkeligt får at høre, hvor klart instrumenterne egentligt lyder. Ind imellem hører man også en lille triangel, som skinner utroligt meget igennem. De høje toner kommer til live, hvor man kan fornemme, hvordan der bliver slået på den lille triangel, og dominerer lydbilledet. Så kommer kvindestemmen, og man bemærker straks, hvor stærkt disse Music Two håndterer hendes vokal. Man kan næsten forestille sig, at sangerinden står i fronten af sit band og synger, hvor det er hendes stemme der er i centrum, hvor efterfulgt bliver rummet fyldt med instrumenternes klang.

Infected Mushroom – Hush Mail: Nummeret starter ud med, at der er en masse assorterede lyde, som spæner fra side til side. Det er dog intet problem for disse små in-ears, for de kan sagtens følge med. Man er ikke i tvivl på et eneste tidspunkt, hvor lyden placerer sig. Derfor formår man utroligt hurtigt at forstå, hvor bredt deres soundstage egentligt er. Taget i betragtning af, at det er små monitors der sidder klods op af ens ørekanal, så føles det slet ikke sådan. Prøver man at placere lydende, så finder man lige pludseligt også ud af, at man faktisk kan høre mange andre lyde, som er placeret længere væk i lydbilledet, men stadig står kniv skarpt. Her kommer vi så til den dejlige bas, som er noget jeg virkeligt godt kan lide ved Infected Mushroom. Det er en meget hurtig bas de leger med, men selvom Music Two ikke går så dybt, som måske ønsket, så følger de utroligt hurtigt med. Der er intet tegn af mudret ukontrolleret bas, men en stram og dynamisk bas.

Richard Armitage – Misty Mountains: Har man set ’Hobitten’, så er dette et nummer, som bare ikke går i glemmebogen. Det er sangen hvor man hører dværgene synge. Lige når deres nynnen går i gang, så kan man næsten mærke, hvordan deres stemmer vibrer. Man kan føle, hvordan de forskellige dværges stemmer harmonerer med hinanden, og man kan endda næsten adskille dem fra hinanden. Noget af det jeg savner ved dette nummer er, at deres dybe stemme ikke skinner så meget igennem. Nok lyder det godt, men det er som om, at disse Music Two ikke kan gengive det dybe i deres stemmer. Det er den der dybe stemme, som har en efterklang af autoritet og magt. De klarer sig ellers fint med deres stemmer, men kunne godt have ønsket, at lige de sidste ti procent af deres dybde i stemmerne havde været med.

Artic Monkeys – Brainstorm: Nu har vi at gøre med et nummer, hvor vi har lidt flere instrumenter, der spiller noget stærkere. Vi starter ud med trommen og guitaren, som egentligt lyder ganske fint, og Music Two kan også følge med. Det føles bare som om, at der mangler lidt, som nok er lidt mere dybde. Det hele bliver lidt for klinisk rent til, at man kommer i et godt rock humør. Nok lyder det godt, og detaljer er der nok af, men manglen på bas er altså ærgerlig. Til den her slags musik, skal der lige lidt mere buldren i kulkælderen før, at det bliver fedt og sjovt at høre.

Daft Punk – Get Lucky: Vi er nu kommet til dette meget klassiske nummer fra Daft Punk. Det oser af afslapning, og det fungerer utroligt godt til disse in-ears. Man kan meget nemmere adskille instrumenterne, hvor vokalen placerer sig lige i midten. Her fungerer bassen også lidt bedre, for det er den her meget afslappede bas, som placerer sig helt tilbage i lydbilledet. Hvad der også er sjovt ved dette nummer er, hvordan folk misforstår hvad der bliver sunget.

We’re up all night to the sun
We’re up all night to get some
We’re up all night for good fun
We’re up all night to get lucky


Med CustomArt Music Two, sĂĄ er man slet ikke I tvivl om, at der bliver sunget some, og ikke sun.

Billede

Konklusion

Nu har jeg haft Music Two i ørene i et stykke tid, og de lyder altså godt. Tager man et kig over deres tanker om produktet, så har vi at gøre med en ”storebror” til Music One. Den skulle yde bedre i de lavere frekvenser, hvilket er ganske rigtigt. Der er en tilnærmelsesvis bedre bas, som også går lidt dybere, man får nu stadig ikke den her gode sub bas at høre. Mellemtonen derimod den har de forbedret, for her kan man virkeligt forstå, at det er ”storebroren” vi har at gøre med.
De skulle være tunet til den varmere ende, men ud fra min anmeldelse vil jeg mene, at den læner sig mere op af den neutrale tuning. Om jeg synes, at de er tunet til det mere neutrale eller ej, så er det et godt sæt in-ears. De formår virkeligt at bringe nyt liv til sin musik.
Gerner

 
Indlæg: 1164
Tilmeldt: 8. maj 2014, 20:36

Re: Custom Art Indtryk

Indlægaf Peter Jensen » 8. jul 2016, 22:52

Flot review som altid - en fornøjelse at læse. Jeg er dog nysgerrig for at høre om du også har prøvet med skumpropper (alla Comply). Det undre mig nemlig lidt at du ikke føler at bassen er mere markant i Music Two i forhold til Music One.

Det skal siges at jeg ikke har hørt Custom Arts produkter, men jeg har hørt andre IEM´s som bruger samme drivere (også uden filtre), hvor jeg følte at der var en væsentligt tungere bass med den driver Music Two bruger. Jeg syntes dog at jeg bedre kunne høre forskellen med skum propper end silikone, men det er muligvis også en personlig ting alt efter hvordan ens ørekanal er formet :).
Peter Jensen

 
Indlæg: 894
Tilmeldt: 23. maj 2016, 12:31
Geografisk sted: København

Re: Custom Art Indtryk

Indlægaf Gerner » 9. jul 2016, 13:10

Jeg havde desværre ikke mulighed for, at bruge skumpropper, og brugte derfor normale silikone propper.
Nu har jeg ikke fået mine andre reviews færdige af de andre CA produkter, men der oplever jeg en mere markant bas, med samme propper som brugt til Music Two. Men om skumpropper hjælper skal jeg ikke kunne sige, mine ører kunne i hvert fald ikke høre det. :?
Gerner

 
Indlæg: 1164
Tilmeldt: 8. maj 2014, 20:36

Re: Custom Art Indtryk

Indlægaf Gerner » 20. jul 2016, 14:52

Test

Jeg vil i denne test prøve, at skrive den lidt anderledes, da jeg ikke føler, at testen med CustomArt Music Two gik som planlagt. Derfor prøver jeg, at skrive på en lidt mere traditionel måde.

Nu har jeg lidt forskellige forstærkere og DAC’s, men for at holde alle mine Custom Art tests retfærdige, holder jeg mig til samme udstyr. Det udstyr som jeg bruger er følgende:

AUNE X1 – Bruger DAC delen i den.
Audinst AMP-HP – Er forstærker delen i kæden
CustomArt Pro330v2 – Vores lille vidunder

Nu har jeg brugt både Music One og Music Two i et stykke tid, og de var nogle lækre banditter. Det er disse skam også, men bare allerede efter 5 minutter, kunne jeg høre en forskel. De har en lidt anden signatur i lyden, end de to andre. Hvor de andre to var meget neutrale, så føler jeg disse som værende ovre i den varme ende. Vokalerne får lige den her lidt mere dybe udstråling. Man får en lidt bedre fornemmelse af, hvordan vokalen vandrer ud af sangeren. Det hele er lige pludseligt ikke så klinisk rent, for de opfører sig på en måde bare lidt sjovere.

Det har så også sat en dæmper på diskanten, som ikke kommer lige så højt. Vi har stadig disse sprøde høje toner, men de har ligesom fået en runding. Man får næsten øreskade af det, ikke fordi den er skingrer, men fordi lysten til at skrue højere op, overstiger fornuften. At der er sat en dæmper for diskanten giver også et lidt bedre lydbillede. Man bliver ikke forstyrret af, de af og til høje toner, da de nu harmonerer noget bedre med resten af lydbilledet.

Går man lidt dybere ned i segmentet, så bemærker man hvordan, det faktisk brummer lidt mere i ørekanalerne. Den dybde jeg havde savnet hos de to sidste Custom Art produkter er blevet genfødt på ny. Det er kommet mere slag i trommerne, som gør det hele lidt mere sjovt og livligt. Overgangen fra mellemtonen til bassen fungerer helt fantastisk, det giver en sådan ro i mavsen, at der er så god kontrol.
De går nu heller ikke så dybt igen, men det gør overhovedet ikke noget. Man kan høre bassen når der er brug for den, og siger intet når behovet ikke er der.

Noget af det jeg har bemærket en smule, er hvordan ”Sss” og Scch” lyde, også kaldet sibilans, har været til stede. Jeg nænner ikke at indrømme det, men der kan godt opstå en smule for meget sibilans af og til. Det er ikke noget forfærdeligt, men på bordet skal det altså.

Billede

Konklusion

Jeg har nu haft disse i ørene i et stykke tid, og de har simpelthen kun overrasket mig. Lige fra første gange jeg hørte Music One, så har jeg ønsket mig en lidt sjovere omgang. De andre er slet ikke dårlige, overhovedet ikke, men de har været lidt for neutrale i lyden. Her i Pro330v2 får man en lidt varmere signatur, som har det lidt bedre til de genrer jeg hører. Bassen er nok det punkt ved disse, som jeg bedst kan lide. Den har ikke for meget, men heller ikke for lidt. Den trækker sig hurtigt ud og ind, så man ikke føler sig ensom tilbage, med en hungren af mere. Noget af det eneste, som jeg faktisk bemærkede som negativt, hvis det ord overhovedet skal på banen, var sibilans. Det er en meget lille ting, i min verden i hvert fald, hvorfor jeg derfor stadig ser dem, som et sæt gode in-ears.
Gerner

 
Indlæg: 1164
Tilmeldt: 8. maj 2014, 20:36

Re: Custom Art Indtryk

Indlægaf Claus-DK » 20. jul 2016, 15:24

det bliver bedre og bedre
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Custom Art Indtryk

Indlægaf Gerner » 23. jul 2016, 13:45

Test

Igen vil jeg prøve en lidt anden form for, når jeg skriver delen om lyd, da de forskellige måder at skrive på, kan give forskellige resultater. Nu har jeg haft testet nogle andre Custom Art produkter, hvilket gør det hele lidt mere spændende, for lyder de ens?

Billede

Det udstyr jeg har brugt til testen, er følgende:

AUNE X1 – Bruger DAC delen i den.
Audinst AMP-HP – Er forstærker delen i kæden
CustomArt Ei.3 – Vores lille stjerne

Mine første indtryk af Ei.3’eren er, at de minder mig ret meget om Pro330v2. Så fornøjelsen af en næsten velkendt stemme, var jo en herlighed. Man bliver mødt af denne silkebløde bas, som stadig kan giv pust i ørekanalen. Den rammer et sådant punkt, hvor man ikke tænker – ”Jeg bliver døv som 30-årig” – grundet den rungende bas. Det er nærmere en – ”Lad mig da skrue højere op, for den er stadig ligeså skånsom for mine ører” – for den er altså utroligt lækker. Vi mødes ikke af en kuldkælder bas, men en der er på vej op mod overfladen. Den vil være gode naboer med mellemtonen, hvor der bliver givet hånd ved overgangen.

Begynder vi at se på, hvor langt vores lyd breder sig, så bliver det lidt spændende. For vi får ikke denne meget brede lyd, men et lidt mere koncentreret lydbillede. At det hele bliver lidt mere kompakt, betyder som sådan ikke noget for helheden. For selvom vi ikke får et meget bredt lydbillede, så gør det på ingen måde separeringen af instrumenterne dårligere. Det hele sker bare på lidt mindre plads. Man får derimod også en lidt sjovere og mere alsidig in-ear. Der sker bare lidt mere sjov på lidt mindre plads, hvorimod hvis der havde været for meget plads.

Når man så begynder, at snakke om separering af instrumenter, gør den det faktisk ganske udmærket. Det hele er trossalt trukket lidt mere sammen, hvilket nok kan besværliggøre det en smule. For ens højre/venstre fornemmelse bliver lidt svære, men det er også noget af det, som jeg synes, er sjovt ved dem. For detaljegraden i dem er stadig helt fænomenal, de står klokke rent. Derfor bliver man stadig ikke i tvivl om, hvad instrument der bruges, hvorfor den tættere centrering ingen betydning har.

Lytter man så til vokalerne, så vil man kunne fornemme denne lidt varmere tuning. Det kan allerede ved første lytning konstateres, at dette ikke er en in-ear tunet hen imod det neutrale. For det hele er ligesom en smule mørkere, og dette kan i sær høres på vokalen. Den varmere signatur passer nu engang meget fint nu, hvor man også har et lidt mindre soundstage.

Hvilket bringer os til det næste, nemlig den fløjlsbløde mellemtone. Den er lidt mere afdæmpet, end hvad jeg er vant til fra min Beyerdynamic T70. Nu har vi så også at gøre med en varmere signatur, hvorfor det nok er forklaringen. Vi rammer ikke denne højrystende lyd, men noget der er blevet fintunet til, at ramme de lidt lavere regioner. Det giver en velbalanceret lyd, altså den her sprøde detaljerede klang, som bliver placeret en smule længere tilbage, så den ikke tager al opmærksomheden i lydbilledet.

Så er vi kommet til noget af det sidste, som er diskantens arbejde. Nu er Ei.3 jo tunet til den lidt varmere ende, hvilket også sætter sit præg på diskanten. Den giver lidt mindre lyd fra sig, hvor enderne er blevet filet til, og har derfor en lidt rundere lyd. Man får ikke nogle høje skingre lyde, men en afslutning der er rundet noget bedre af. Bliver der så sat lidt mere hidsig diskant musik på, kan man godt bemærke, at diskanten opfører sig lidt for langsomt. Den bliver lige en smule for sammenpresset, men går tingene lidt langsommere, så lyder diskanten og resterende lydspektre, som syngene engle.

Billede
Gerner

 
Indlæg: 1164
Tilmeldt: 8. maj 2014, 20:36

Re: Custom Art Indtryk

Indlægaf Kena » 17. aug 2016, 23:53

Det var en udsøgt fornøjelse at få besøg af Custom-art samlingen, men også en ny oplevelse. 5 forskellige in-ears at teste på samme tid! Dertil kom, at jeg hele tiden skulle have i baghovedet at de var var en smagsprøve på den ægte være; CIEM fra Custom-Art.

Først et par ord om mit udgangspunkt for at teste disse in-ears. Mit nuværende grej er altovervejende på vej over i den transportable genre. Jeg har solgt mine store hovedtelefoner og store dac/forstærker til fordel for den lille batteridrevne dac/amp Chord Mojo. Til dem benytter jeg primært q-Jays iem og BeoPlay H6 hovedtelefoner. Som kilde er det min iPhone eller iPad og Mac mini med min musiksamling i ALAC lossless eller Tidal Hifi. På min Mac Mini benytter jeg endvidere Audirvarna+ til både mine lydfiler og når jeg streamer med Tidal Hifi. I perioden med test af Custom-Art modellerne benyttede jeg dem udelukkende med Chord Mojo.

Mine q-Jays faldt jeg pladask for da jeg modtog dem på touren, men jeg havde indtil nu faktisk ikke prøvet andre kvalitets in-ears. Havde jeg hoppet for hurtigt ud i køb af relativt dyre in-ears uden at prøve alternativer først? Det var tid til at blive klogere.

Startede systematisk ud med den “mindste” model i sortimentet: Music One. På forhånd havde jeg regnet med en af de mindre modeller nok ville være mest interessant hvis jeg skulle “dyppe fødderne” i det farlige CIEM marked. En god model, uden at være for dyr, hvor jeg kunne opleve goderne ved CIEM uden at ofre for meget. Lyden var pæn, uden at stikke for meget i hverken den ene eller anden retning. I forhold til q-Jays dog lidt manglende musikalitet.

Derefter var det egentlig Music Two, der stod for tur, men jeg skulle liiige prøve topmodellen EI.XX. Resultatet blev dog, at jeg de næste 2 uger næsten udelukkende fik lyttet til EI.XX. Det var simpelthen svært at få dem ud af ørerne når de nu lød så godt. Især var der én grund til at jeg blev hængende med den model: bassen. Hvis jeg skal sammenligne den med en anden model, må det være de store full-size Denon D7000 som jeg solgte tidligere i år pga manglende brug. Jeg troede ikke man kunne få en sådan basoplevelse med in-ears. Bassen var ikke helt så præcis som med Denon D7000, men den var stor, buldrende og besad samme charme. På nummeret “Carry On” med Norah Jones er Bassen netop buldrende og charmerende ikke korrekt, men måske oplevelsesmæssigt korrekt? Det rette beskrivelse for mig kom frem under lytning af nummeret “Good Friend” af Emili King. Stor seperation i lydbilledet og masser af detaljer. Så meget at det til tider kunne virke lidt rodet ligefrem. Nok et resultat af, at jeg er vant til at lytte til q-Jays med kun 2 enheder. Nå, tilbage til beskrivelsen af EI.XX: “højttaler-agtig” var det ord der faldt mig ind. Med de in-ears jeg hidtil har lyttet til, har det været en mere koncentreret oplevelse med mindre rum og mere kompakt bas. I Keith Jarrets Kølner Koncert kender jeg hvert host fra salen og knirk fra klaverstolen, og her oplevede jeg et stort rum med alle detaljer, uden at det distraherede fra lydbilledet.

Pro330v2 leverede et korrekt, fint lydbillede og jeg forstår godt at producenten skriver at de henvender sig til folk der professionelt beskæftiger sig med musik. Jeg skulle dog ikke sidde med dem længe uden at længes efter især EI.XX.

E.i3 ramte måske den bedste balance. Korrekt og charmerende, men savnede den overdrevent indsmigrende lyd fra EI.XX. Klassisk musik passede rigtigt god med E.i3. Jeg eksperimenterede lidt med med DSD musik-filer og “Bach solo cello Suite no. 1 Prelude” hentet fra fra nativedsd.com lød virkelig godt balanceret med en korrekt formidling samtidigt med at den gav en engagerende musikoplevelse.

For at opsumere så har det været EI.XX der for alvor gav en wauv-oplevelse. Fik jeg sagt at den havde god bas? E.i3 var måske en teknisk optimal lytteoplevelse, men EI.XX havde bare så megen charme at det var svært at lytte meget til de andre modeller. Music One (og Music Two som jeg kun kort lyttede til) var udmærkede, men gav ikke noget ekstra i forhold til mine q-Jays. Pro330v2 kunne jeg godt se de analytiske styrker i, men den appellerede ikke rigtig til mig. Det skræmmende var så, at det her kun var smagsprøver og at custom in-ears må lyde endnu bedre! Mine q-Jays faldt dog på ingen måde igennem. Jeg sætter pris på at de er så små og lette i forhold de fleste andre modeller, og samtidigt lyder så musikalske og korrekte på samme tid. Alligevel sidder jeg her og savner de alt for meget, alt for overdrevne og alt for gode EI.XX….

Tusind tak til Custom-art for at levere til denne tour og især Walbum4262 for at have taget kontakten og organiseret den.
AudioQuest NightOwl Carbon & PowerBeats Pro & Chord Mojo
Kena

Brugeravatar
 
Indlæg: 665
Tilmeldt: 6. dec 2011, 16:33
Geografisk sted: Amager

Re: Custom Art Indtryk

Indlægaf aparthia » 19. aug 2016, 23:15

Efter at have lyttet lidt til de forskellige IEMs er jeg faldet pladask for Pro330v2. Dejligt neutral uden at glemme bassen.

EI.XX har en fænomal gengivelse af bassen, men også en basmængde, der er langt højere end hvad jeg kan holde ud at høre på i længere lyttesessioner.
aparthia

Brugeravatar
 
Indlæg: 215
Tilmeldt: 27. jul 2011, 16:04

Re: Custom Art Indtryk

Indlægaf Euklid » 12. sep 2016, 20:39

Kassen pakket og klar til at blive sendt videre, sĂĄ her er mine indtryk.

Jeg lagde ud med Music two, som blev sammenlignet med mine egne in-ears, som er Etymotic ER4S og Shure SE535. Indtrykket var rigtig godt. klarhed, transparens og sprød i toppen, som ER4, men med mere fylde og punch i bunden.
Særligt var jeg imponeret over dens evne til både at levere høj detaljering og samtidig have en medrivende musikalitet.
I sammenligningen synes jeg SE535, som jeg ellers har været meget tilfreds med, blev lidt mudret.

Jeg har desuden en ide om at den minder en del om q-jays, som jeg havde til låns tidligere, men det er ved at være lang tid siden, så hvem ved.

Derefter blev det Ei.XX og her var vi pludselig i en helt anden boldgade. Kæmpe basdomineret lyd, ekstremt imponerende. Jeg har aldrig hørt Metallica og Rammstein lyde så godt på en in-ear, men i sidste ende er den nok for voldsom til min smag. :shock:

Jeg sluttede af med pro330, den var noget mere afdæmpet i toppen end Music two, men ellers synes jeg de mindede en del om hinanden. Af de to foretrak jeg Music two, hvor jeg synes den lidt mere fremtrædende diskant gav musikken lidt mere liv, selvom pro330 muligvis gengiver det lidt mere troværdigt.

Så nåede jeg ikke mere, selvom der var to sæt hovedtelefoner mere i kassen :oops:

Som sædvanlig en fornøjelse at deltage i turene. TAK thumbs
Euklid

Brugeravatar
 
Indlæg: 510
Tilmeldt: 12. okt 2013, 14:16
Geografisk sted: Køge

Re: Custom Art Indtryk

Indlægaf Walbum4262 » 12. sep 2016, 21:31

Euklid skrev:Kassen pakket og klar til at blive sendt videre, sĂĄ her er mine indtryk.

Jeg lagde ud med Music two, som blev sammenlignet med mine egne in-ears, som er Etymotic ER4S og Shure SE535. Indtrykket var rigtig godt. klarhed, transparens og sprød i toppen, som ER4, men med mere fylde og punch i bunden.
Særligt var jeg imponeret over dens evne til både at levere høj detaljering og samtidig have en medrivende musikalitet.
I sammenligningen synes jeg SE535, som jeg ellers har været meget tilfreds med, blev lidt mudret.

Jeg har desuden en ide om at den minder en del om q-jays, som jeg havde til låns tidligere, men det er ved at være lang tid siden, så hvem ved.

Derefter blev det Ei.XX og her var vi pludselig i en helt anden boldgade. Kæmpe basdomineret lyd, ekstremt imponerende. Jeg har aldrig hørt Metallica og Rammstein lyde så godt på en in-ear, men i sidste ende er den nok for voldsom til min smag. :shock:

Jeg sluttede af med pro330, den var noget mere afdæmpet i toppen end Music two, men ellers synes jeg de mindede en del om hinanden. Af de to foretrak jeg Music two, hvor jeg synes den lidt mere fremtrædende diskant gav musikken lidt mere liv, selvom pro330 muligvis gengiver det lidt mere troværdigt.

Så nåede jeg ikke mere, selvom der var to sæt hovedtelefoner mere i kassen :oops:

Som sædvanlig en fornøjelse at deltage i turene. TAK thumbs


Ja Metallica lyder Mega fedt pĂĄ EI.XX :)
på skrivebordet: lenovo thinkpad/iphone6->tidal->david's mutant aune/Davids mutant moddet fostex t50rp mk3 med monkey pod træ kopper

PĂĄ farten: iPhone 7->Airpods eller Sony wh1000x mk2
Walbum4262

Brugeravatar
Tour Kaptajn
 
Indlæg: 1159
Tilmeldt: 25. mar 2015, 18:16
Geografisk sted: Sandved

Re: Custom Art Indtryk

Indlægaf mikkelmmk93 » 13. sep 2016, 16:06

Hej!
Da jeg stĂĄr og skal til at bestille ny in ear og netop har overvejet Customart Music One sĂĄ er det ret relevant om man kunne fĂĄ dem et smut forbi i Odense :D
Hvem/hvor skal jeg skrive for at dette er muligt?
Denon AH-D2000
ODAC
DIY O2 - viewtopic.php?f=12&t=5838
DIY CIEM - på vej. Følg udviklingen her: viewtopic.php?f=12&t=5793
mikkelmmk93

 
Indlæg: 175
Tilmeldt: 8. jan 2012, 22:24
Geografisk sted: Odense C

Re: Custom Art Indtryk

Indlægaf Gerner » 13. sep 2016, 16:14

Du skriver dig op herinde: viewtopic.php?f=44&t=5562
:-)
Gerner

 
Indlæg: 1164
Tilmeldt: 8. maj 2014, 20:36

Re: Custom Art Indtryk

Indlægaf dennistdk » 13. sep 2016, 16:58

Og jeg stĂĄr pt. sidst pĂĄ turen, hvilket betyder, at de i forvejen er i Odense (pĂĄ det tidspunkt). :-)
dennistdk

Brugeravatar
 
Indlæg: 14
Tilmeldt: 28. jul 2016, 23:00

Re: Custom Art Indtryk

Indlægaf mikkelmmk93 » 13. sep 2016, 20:10

dennistdk skrev:Og jeg stĂĄr pt. sidst pĂĄ turen, hvilket betyder, at de i forvejen er i Odense (pĂĄ det tidspunkt). :-)

Lækkert :D
Denon AH-D2000
ODAC
DIY O2 - viewtopic.php?f=12&t=5838
DIY CIEM - på vej. Følg udviklingen her: viewtopic.php?f=12&t=5793
mikkelmmk93

 
Indlæg: 175
Tilmeldt: 8. jan 2012, 22:24
Geografisk sted: Odense C

Re: Custom Art Indtryk

Indlægaf mikkelmmk93 » 13. sep 2016, 20:10

Tak skal i have!
Denon AH-D2000
ODAC
DIY O2 - viewtopic.php?f=12&t=5838
DIY CIEM - på vej. Følg udviklingen her: viewtopic.php?f=12&t=5793
mikkelmmk93

 
Indlæg: 175
Tilmeldt: 8. jan 2012, 22:24
Geografisk sted: Odense C

Re: Custom Art Indtryk

Indlægaf aparthia » 17. sep 2016, 13:20

Alt er kørt fra Google Play ud gennem en Dragonfly DAC

Jeg lyttede ikke sĂĄ meget til Music One el. Two. Der er som sĂĄdan intet galt med dem dem, men jeg skyndte mig lidt videre fordi jeg ikke fik sĂĄ meget tid sammen med disse 5.

Jeg gik straks til Pro 330v2 og faldt for dem. Jeg smed mine mest kendte numre efter dem og der er en meget klar instrumentseparation. Deres lyd er om noget lidt "klinisk", men det passer mig rigtig fint da jeg hurtigt kan få for meget af en overdreven bas. Bassen er dog stadig til stede og dejlig præcis.

Jeg prøvede hurtigt EI.3, men de har en varm lydsignatur, der ikke rigtigt passer mig. Sammenlignet med Ei.XX har den bedre instrumentseparation.

Ei.XX har til gengæld noget af den mest voluminøse og præcise bas jeg nogensinde har hørt. På nogle numre havde de detaljer i de lave toner med, jeg kun svagt havde kunnet ane med andre IEMs, hvilket da jeg først erfarede det overraskede mig en smule! Denne formidable bas kommer dog på bekostning af hvordan guitar og andre højere toner bliver mere mudrede. Disse ville passe rigtig godt til et bashoved!

Alle har god lyd, men man godt høre hvordan nogle er lavet med en særlig lydsignatur i sinde.
aparthia

Brugeravatar
 
Indlæg: 215
Tilmeldt: 27. jul 2011, 16:04

Re: Custom Art Indtryk

Indlægaf odderen » 20. sep 2016, 00:04

jeg er et kæmpe metalhoved. og har længe ledt efter noget der kunne klare den hurtige og hårde bas der kommer følger med genren. indtil videre har jeg enten kun kunne finde noget der havde nok bas. men var voldsomt langtsom og ødelagde resten. eller noget der var hurtigt og prøcist. men kedeligt som en i helvede. jeg havde ærligt tager næsten besluttet mig for at kaste håndklædet i ringen og lade mig takke med mine sennheiser 25-ii. men så blev jeg alligevel liiiiidt nysgerrig...

jeg har kun haft ei.xx hjemme i et par dage. men jeg er allerede solgt. lyden er noget nær perfekt til høj heavy. den er hurtig og præcis. men har samtidig det punch der skal til for at få det store smil frem. ja. den tager engang i mellem lidt over. men de her basser er så forbandet sjove at lytte til at det ikke gør noget. og sjov er nok den bedste måde at beskrive lyden på. den gør en glad og sætter gang i nakkemuskulaturen på en måde et stort anlæg kan gøre. og når alt kommer til alt er det hvad jeg mener at godt sæt hovedtelefoner skal kunne. gøre en glad og sparke røv. og så er den faktisk ikke så gal igen til stille numre trods alt

Jeg havde svoret at jeg aldrig ville købe et par in-ears til så mange penge. den tager jeg i mig igen. jeg har aldrig lyttet på en høretelefon der er så sjov og får mit smil så langt op. 4000.-+ er vel heller ikke så meget igen vel?

p.s. nogen der mangler en nyre? anyone? :roll:
7musik Autoriseret Odder 7musik
odderen

Brugeravatar
 
Indlæg: 952
Tilmeldt: 3. jan 2013, 23:33
Geografisk sted: Helsinge

Re: Custom Art Indtryk

Indlægaf Claus-DK » 20. sep 2016, 00:20

Du kan ikke blive ved med at sælge de nyrer, som jeg lige husker det har du allerede solgt 3 .. rulle2 rulle2 ruller1 ruller1 ruller1
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Custom Art Indtryk

Indlægaf mikkelmmk93 » 20. sep 2016, 19:47

Jeg har hørt man kan sælge sin ene, ehem, "sten" for gode penge ;)
Denon AH-D2000
ODAC
DIY O2 - viewtopic.php?f=12&t=5838
DIY CIEM - på vej. Følg udviklingen her: viewtopic.php?f=12&t=5793
mikkelmmk93

 
Indlæg: 175
Tilmeldt: 8. jan 2012, 22:24
Geografisk sted: Odense C

Næste

Tilbage til Hovedtelefoner

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 12 gæster

cron