The custom art Harmony 8,2 Tour indtryk



Re: The custom art Harmony 8,2 Tour indtryk

Indlægaf DavidB » 15. dec 2016, 16:57

Jeg tog de her lækre in-ears i ørene og blev ved første hørekast skuffet. Det lød mudret og var et godt stykke væk fra den lyd, der er i mine Spiral Ears 3 ref. Jeg havde mest lyst til hurtigt, at tage dem ud, putte dem tilbage i deres æske og videre til næste mand på touren. Men jeg gav dem lige lidt lyttetid, og langsomt begyndte det hele at falde på plads.

Jeg valgte at høre dem op mod SE3ref, som jeg efterhånden har haft en del år. SE3ref synes umiddelbart ikke at gøre meget væsen af sig, ud over at de bare lyder knald godt, på deres egen underspillede måde. Det er et par propper jeg lydmæssigt “stoler” meget på, og som leverer musikken ret meget som jeg godt kan lide den.
Jeg valgte ikke at spille dem op mod fuld size bøffer, selvom full size bøffer er det jeg foretrækker for øjeblikket. Jeg synes det er lidt som at sammenligne æbler og pære. Propper bruger jeg på farten. Er jeg derhjeme er det bøffer omkring ørene jeg foretrækker.

Tilbage til Harmony 8.2… Jeg hører dem nu som virkeligt harmoniske og rigtig godt afbalanceret. God harmoni gennem/mellem hele lydspektret, hvor det hele hænger godt sammen. Jeg hører dem som mørkere og mere tilbagelænet end mine SE3ref, og specielt den lidt tilbagelænede lyd plejer jeg at være til fals for. Harmony 8.2 gav mig rigtigt meget musik, med en følelse af at jeg får mere af musikken med, eller måske flere lag / flere nuancer end jeg får med SE3ref, hvilket kunne være meget forførende. Det var som om der var lidt mere at komme efter - simpelthen mere musik.

Men… De var lige en anelse for bastunge for mig. Eller også var det deres lidt mørkere lyd, der gjorde det. En gang imellem blev det hele en lille smule mudret for mig i den dybe ende, og jeg fik nogen gange følelsen af en basmur, der skurede lidt i ørene. Det er som om jeg har udviklet en forbi for mudret bas (jeg vil have den tør, kontant og skarp og absolut unden mudrethed), og jeg tror ikke der skal særlig meget til før jeg får følelsen af mudrethed. Jeg ligger mærke til det med det samme, og har det først indprentet sig, har jeg svært ved at abstrahere fra det.

Byggekvaliteten var jeg virkelig imponeret over. Det føltes som godt kram, og jeg var tryg ved at håndtere dem. Mine SE3ref har alle dage virket lidt skrøbelige, måske fordi de er lavet af silicone.

Så alt i alt ser jeg Harmony 8.2 som et par lækre propper. Godt håndværk med virkeligt meget harmonisk musik, og med et spektre, der lyder større end jeg er vandt til. De er lidt mørke i signaturen, og bassen har en sjælden gang imellem tendens til at blive for lidt for mudret til min smag.

Tak for lĂĄn :)
DavidB

Brugeravatar
 
Indlæg: 781
Tilmeldt: 18. aug 2012, 21:04
Geografisk sted: Værløse

ForegĂĄende

Tilbage til Hovedtelefoner

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 13 gæster