The custom art Harmony 8,2 Tour indtryk



The custom art Harmony 8,2 Tour indtryk

IndlĂŠgaf Walbum4262 » 16. aug 2016, 19:13

Jeg skriver lidt her nÄr den rigtige Ciem lander i slutningen af mÄneden :)
pÄ skrivebordet: lenovo thinkpad/iphone6->tidal->david's mutant aune/Davids mutant moddet fostex t50rp mk3 med monkey pod trÊ kopper

PĂ„ farten: iPhone 7->Airpods eller Sony wh1000x mk2
Walbum4262

Brugeravatar
Tour Kaptajn
 
IndlĂŠg: 1159
Tilmeldt: 25. mar 2015, 18:16
Geografisk sted: Sandved

Re: The custom art Harmony 8,2 Tour indtryk

IndlĂŠgaf Peter Jensen » 28. aug 2016, 16:10

Jeg havde fornÞjelsen af at have denne IEM pÄ besÞg i sidste uge. Jeg vil starte med en halv konklusion og sÄ beskrive hvordan jeg oplevede dem i nogle forskellige numre fÞr jeg sÄ sammenfatter pÄ det:

Det umiddelbare indtryk var rigtigt godt, de lyd super og havde en god bas respons. Efter ca. 20 minutter begyndte smerten dog at sÊtte ind - de er bare lidt for store til mine smÄ Þrekanaler. Jeg fik det rettet lidt ved at bruge nogle mindre juletrÊstippe, men det blev desvÊrre aldrig til at jeg kunne sidde med dem i flere timer ad gangen. Det er dog super vigtigt at slÄ fast at det ikke vil vÊre tilfÊldet i det endelige produkt da det vil vÊre formstÞbt og dermed noget man kan have pÄ i timevis uden problemer (Jeg har i hvert fald fuld tillid til Custom Arts evner til at lave et godt fysisk design).

Jeg nÄede igennem de fÞlgende sange en god hÄndfuld gange. Alle kom de til Harmony 8.2 fra Tidal-HiFi gennem Aune X1s:

Hotel California (Eagles, fra Hell Freezes Over):

God gengivelse af vokalen som lyd meget realistisk og nÊrvÊrende. Bassen var helt sublim og langt over hvad jeg har hÞrt i nogle af mine andre IEMŽs. Congasen lyder rigtigt godt med den rigtige blanding af fyldig dybde og hul lyd. Generelt klare Harmony 8.2 sig rigtigt godt med denne sang som bliver gengivet med godt perspektiv, i hvert fald for en in-ear, og rigtigt god fylde. De helt fine detalje f.eks. i publikums hujen og piften kan vÊre lidt tilbagetrukne, men vi skal ogsÄ op i et sÊt Sennheiser HE1 fÞr jeg har hÞrt noget som rammer den helt perfekt.

Your Latest Trick (Dire Straits, Brothers in Arms Remastered):

Igen rigtigt god stemmegengivelse, det var jo lige fÞr jeg begyndte at syntes Mark Knopfler kan synge :). Jeg syntes det var en lÊkker og fyldig lyd som samtidig stadig var klar og med gode detaljer bÄde i mellemtoner og diskant. Det lÞd skarpt og godt.

Fur Elise (Clair De Lune):

Der var en rigtigt god klang i klaveret og generelt var prÊsentationen skarp sÄledes at de langsomme trÊkkende passager samt stille passager var prÊcist som de skulle vÊre.

Axel F (Harold Faltermeyer)

I dette ikoniske 80er hit lytter jeg efter de klik der lyder i baggrunden, de hÞje toner samt hvor fyldig lyden er. Fylden er der ikke noget i vejen med. Jeg kunne mÄske godt Þnske mig liidt mere pÄ hvor knasende klare klik lydene er og jeg syntes mÄske at diskanten ruller af en anelse i toppen. Det er pÄ ingen mÄde ÞdelÊggende, blot nogle smÄ detaljer. Jeg syntes der var et udemÊrket perspektiv i nummerert (soundstage).

William Tell Overture (Rossini: William Tell Overture)

NÄr alle instrumenterne spiller i dette klassiske nummer, sÄ fÞler jeg at bassen tager en del overtag sÄ man ikke kan separere instrumenterne sÄ let. PÄ de mere enkle passager derimod, sÄ er gengivelsen klar og flot. Perspektivet er generelt ok uden at vÊre helt fantastisk, jeg kan godt hÞre at instrumenterne stÄr forskelligt i bandet men ikke pege de enkelte ud. Jeg savner nogle gange en anelse mere diskant og at den ikke ruller af helt sÄ tidligt. Ved ikke helt hvordan jeg skal beskrive det, noget alle lidt mere shimmering og liv i hi-hat f.eks.

Bohemian Rapsody (Queen):

Igen fÄr vi lÊkker vokal for alle pengene, det er virkelig noget Harmomy 8.2 kan, den levere en god gengivelse af hvad mange betegner som historiens bedste vokal - meget klare og naturlige. Der er et fyldigt og dybt lydbillede som samtidig er prÊcist og skarpt leveret - det er en fornÞjelse at lytte til.

Konklusion:

Der er ingen tvivl om at vi har med et top of the line produkt at gÞre. Det er self. ogsÄ det der stÄr pÄ pristagget, men nÄr man sÄ lytter til den sÄ kan man sagtens hÞre hvor meget kvalitet man fÄr for pengene. Der er fin separation af instrumenter i de fleste tilfÊlde og der er fyldig og dragende lyd konstant.
Jeg vil dog ogsÄ sige at dette efter min mening ikke er den mest neutrale hovedtelefon/In-Ear jeg kan komme i tanke om. Jeg syntes det virker tydeligt at bas og nedre mellemtoner har fÄet lidt ekstra fokus fra producenten. Øvre mellemtoner og diskant er stadig af meget hÞj kvalitet, tag ikke fejl af det, men hvis man er stor diskant fan eller lever og Änder for neutrale hovedtelefoner sÄ er jeg ikke sÄ sikker pÄ at det er denne man skal vÊlge. Har man derimod svÊrt ved at finde IEMŽs som giver nok bas og fylde sÄ bÞr man prÞve disse.

KÞber jeg dem sÄ? Tjaa, nok ikke i dag men mÄske i morgen... Jeg er ikke blevet trÊt af mine 3-vejs endnu, men nÄr der pÄ et tidspunkt skal ske noget nyt sÄ er jeg overbevist om at jeg stadig kan huske Harmony 8.2 til den tid og sÄ er det slet ikke umuligt at valget falder pÄ den. Jeg syntes i hvert fald at det er en IEM der stÄr mÄl med bÄde Nobel og JH AudioŽs topmodeller (dog baseret pÄ relativt kort CanJam lyt).

Som en lille sidenote kan jeg nÊvne at der ogsÄ var et par kollegaer som selv har CIEMŽs pÄ besÞg for at lytte. Den ene nÊvnte at han fÞler at der er lidt mere slam i hans UE11, men at Harmony ellers lyder rigtigt godt. Den anden var ved at tude da han skulle tilbage til sine 3-vejs IEMS (Li Sound), da de bare ikke havde den samme bas og kvalitet som Harmony :).
Peter Jensen

 
IndlĂŠg: 894
Tilmeldt: 23. maj 2016, 12:31
Geografisk sted: KĂžbenhavn

Re: The custom art Harmony 8,2 Tour indtryk

IndlĂŠgaf Kena » 17. sep 2016, 23:02

Efter at have haft besĂžg af Custom Art samlingen, sĂ„ jeg virkelig frem til topmodellen, Custom Art Harmony 8.2(herefter bare kaldet 8.2). Jeg var meget imponeret af isĂŠr EI.XX og E.i3 modellen, sĂ„ jeg forestillede mig en ideel blanding af de 2. Mine forventninger blev bĂ„de opfyldt, og ikke. Rent teknisk var 8.2 alt hvad jeg havde drĂžmt om. Lige fra kĂŠlderdyb bas, der ikke var overdrevet, mellemtone og prĂŠsentation af stemmer der var prĂŠcis og en diskant der gik helt til tops, uden at blive skinger. De 8 enheder spillede bare perfekt sammen og gav et sammenhĂŠngende lydbillede. NĂ„r jeg alligevel trĂŠkker lidt pĂ„ det, sĂ„ er det forbi at 8.2 mere talte til hjernen i stedet for hjertet. 8.2 var tilgivende ved moderne komprimerede indspilninger, men kunne samtidigt virkeligt lade teknisk gode indspilninger komme til deres ret. Et eksempel pĂ„ sidstnĂŠvnte var albummet “Rhythms” af den brasilianske musiker Badi Assad. Det var uden tvivl det teknisk bedste jeg nogensinde havde lyttet til herhjemme. Perfekt formidling af hendes stemme og jeg kunne nĂŠsten fysisk mĂŠrke hvordan fingrene bevĂŠgede sig hen over guitarstrengene. Alligevel blev jeg ikke specielt bevĂŠget af musikken.

Der kan vĂŠre flere Ă„rsager til at 8.2 ikke helt talte til mig. For det fĂžrste var det jo ikke “customs” jeg prĂžvede, men “universal”. Det kan meget vel vĂŠre at customs vil give det sidste, der fĂ„r det hele til at spille for mig. For det andet kan det vĂŠre at kombinationen af 8.2 og Chord Mojo bare ikke er ideel. Mojo er med rette meget rost, da den kan prĂŠsentere musikken realistisk og musikalsk, men med 8.2 bliver musikken mĂ„ske bare en tand for kĂžlig og analytisk. Da jeg lĂ„nte EI.XX, var prĂŠsentationen meget mindre korrekt, men for mig mere musikalsk. Det er ikke fordi jeg “bare” er basshead. Jeg er ret glad for kombinationen Mojo og q-Jays, selvom om q-Jays ikke har en kraftig bas; den er bare prĂŠcis. EfterfĂžlgende har jeg lĂŠst en anmeldelse pĂ„ “Headfonia” hvor anmelderen netop pointerer at Mojo-8.2 ikke var hans kop the. DesvĂŠrre havde jeg ikke lejlighed til at teste 8.2 pĂ„ andet grej(og jeg nĂŠgtede at lytte til 8.2 direkte fra iPhone), sĂ„ mĂ„ske havde mit indtryk vĂŠret anderledes med en anden kombination.

Havde 8.2 kostet det halve, lÄ det en ordre fra mig i Polen, men til den pris skal jeg bare ikke kunne undvÊre dem. I den forgangne uge uden 8.2 har jeg ikke rigtig savnet dem, sÄ hvis jeg en dag skal have noget fra Custom-arts bliver det nok EI.XX.

Tusind, tusind tak for muligheden for at prĂžvelytte Custom Art Harmony 8.2. Det har vĂŠret en fornĂžjelse og et privilegie at prĂžve ĂŠgte top IEM.
AudioQuest NightOwl Carbon & PowerBeats Pro & Chord Mojo
Kena

Brugeravatar
 
IndlĂŠg: 665
Tilmeldt: 6. dec 2011, 16:33
Geografisk sted: Amager

Re: The custom art Harmony 8,2 Tour indtryk

IndlĂŠgaf kvik » 18. sep 2016, 00:42

Kommentaren her passer nok bedre i Mojo-trÄden (og vi kan evt fortsÊtte der), men.. Jeg tror begrÊnsningen stammer fra Mojo, der i mine Þrer leverer teknisk godt, men en anelse sjÊllÞst, hvilket 8.2 sÄ mÄske udstiller tydeligere end de Þvrige du nÊvner. Jeg har ikke selv lyttet til 8.2, blot sÄ det er sagt.
kvik

Brugeravatar
 
IndlĂŠg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: The custom art Harmony 8,2 Tour indtryk

IndlĂŠgaf Buyer no 1 » 27. sep 2016, 22:20

Walbum havde taget disse ciems med hjem til mig til et lille mikromeet, og bad mig om at prÞve dem. Jeg er egentlig ikke sÊrlig begejstret for iems, da jeg synes den slags aldrig har en ordentlig pasform, og lyden er sÄdan lidt so so. Men disse sad faktisk ret ubemÊrket i Þrene, og de lÞd ogsÄ rigtig godt, i forhold til hvad jeg ellers har stiftet bekendtskab med af iems. SÄ derfor meldte jeg mig til denne tour, sÄ jeg kunne lytte lidt mere til dem.

Som altid rammer den periode jeg har tingene, sammen med at der er travlt pÄ arbejdet, eller kalenderen er fuld af arrangementer, eller lignende tidsrÞvere. Men jeg har dog alligevel fÄet lyttet en del til dem, primÊrt med mobile kilder.

FÞrste runde var med iBasso DX50 som kilde, fodret med flac-filer. Normalt bruger jeg en Sennheiser HD25 som hovedtelefon til DX50, sÄ sammenligningen er direkte i forhold til den. Harmony 8.2 lyder bedre pÄ stort set alle omrÄder. IsÊr oplÞsning og rum er markant bedre, og der er mere luft omkring instrumenterne. Bassen er mere skarpt aftegnet, og diskanten er .. uhmmm lÊkker sprÞd. Det er helt ubesvÊret at lytte til disse karamelbolcher i lang tid, hvad angÄr lydkvalitet. Der er ingen fatigue-faktor eller begyndende lyttetrÊthed.

NÊste runde var med Tidal/Lenovo bÊrbar som kilde, og en AQ Dragonfly som dac/forstÊrker. Harmony 8.2 lyder ogsÄ rigtig godt pÄ denne kombination. Dog synes jeg her at fornemme, at der ikke er helt den samme frigjorthed over musikken, som med Beyer T70p (som er den hovedtelefon jeg normalt anvender sammen med Dragonfly). Jeg er i tvivl om, hvordan jeg skal beskrive bassen. PÄ den ene side er den mere dominerende i lydbilledet pÄ Harmony 8.2, end den er pÄ T70p. PÄ den anden side virker den samtidig mindre kontrolleret. Men samlet set en absolut god gengivelse.

Som sagt er jeg ikke den store tilhÊnger af iems, omend jeg selvfÞlgelig forstÄr og selv vÊrdsÊtter, de praktiske fordele der er ved dem. Harmony 8.2 overraskede mig i fÞrste omgang med fÞrst og fremmest en rigtigt god pasform. Jeg synes dog det har vÊret svÊrt at finde denne samme ubesvÊrede fornemmelse, som da jeg lyttede til dem pÄ vores mikromeet. Jeg har ikke anvendt nogle af de medfÞlgende tips, men i stedet brugt dem der fulgte med min RHA T10, da disse passede. MÄske der ligger noget der.

Med hensyn til lydkvalitet, er det klart de bedste iems jeg har lyttet til. Jeg er imponeret over, hvor godt sÄdan nogle smÄ dimser kan lyde. Det eneste omrÄde hvor jeg for alvor fÞler der bliver gÄet pÄ kompromis, er i bassen. Ikke at den mangler, tvÊrtimod, men det er som om der findes bas, og sÄ er der hovedtelefonbas, og sÄ er der iembas. NÄr jeg lytter pÄ stueanlÊgget, er bassen i hÞj grad ogsÄ en fysisk dimension. Det er det ikke nÄr jeg lytter pÄ hovedtelefoner. Til gengÊld er detaljer og oplÞsning bedre. NÄr sÄ det kommer til iems, bliver bassen i mine Þrer en anelse kunstig. Jeg kan godt fornemme punch og fasthed og kontrol, men det er alligevel ikke rigtig .... ompa, som en Kaizers-fan ville udtrykke det.

Samlet set er jeg imponeret over, hvor god lydkvalitet man kan fÄ i iems. Det er selvfÞlgelig ogsÄ et udtryk for min manglende erfaring med iems, men jeg fornemmer nu alligevel, at der her bydes pÄ noget ekstra godt. Kigger jeg pÄ prisen (som jeg husker det er den omkring 1100 euro) mÄ jeg dog ogsÄ erkende, at der er full size hovedtelefoner der giver dem mere end kamp til stregen. Men hvis behovet er en mobil lÞsning med hÞj lydkvalitet, kan det sagtens vÊre et godt kompromis. Men som sagt ved jeg ikke hvad man ellers kan fÄ af iems for den samme pris.

Tak til Walbum for at sende denne pÄ tour. Selvom den ikke fÄr mig til at sÊlge mine full size hovedtelefoner, har det vÊret fantastisk at opleve, hvor god lyd der kan leveres af iems.

Billede
Buyer no 1

Brugeravatar
 
IndlĂŠg: 3685
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:40
Geografisk sted: Region Hovedstaden

Re: The custom art Harmony 8,2 Tour indtryk

IndlĂŠgaf Walbum4262 » 28. sep 2016, 10:02

Buyer no 1 skrev:Walbum havde taget disse ciems med hjem til mig til et lille mikromeet, og bad mig om at prÞve dem. Jeg er egentlig ikke sÊrlig begejstret for iems, da jeg synes den slags aldrig har en ordentlig pasform, og lyden er sÄdan lidt so so. Men disse sad faktisk ret ubemÊrket i Þrene, og de lÞd ogsÄ rigtig godt, i forhold til hvad jeg ellers har stiftet bekendtskab med af iems. SÄ derfor meldte jeg mig til denne tour, sÄ jeg kunne lytte lidt mere til dem.

Som altid rammer den periode jeg har tingene, sammen med at der er travlt pÄ arbejdet, eller kalenderen er fuld af arrangementer, eller lignende tidsrÞvere. Men jeg har dog alligevel fÄet lyttet en del til dem, primÊrt med mobile kilder.

FÞrste runde var med iBasso DX50 som kilde, fodret med flac-filer. Normalt bruger jeg en Sennheiser HD25 som hovedtelefon til DX50, sÄ sammenligningen er direkte i forhold til den. Harmony 8.2 lyder bedre pÄ stort set alle omrÄder. IsÊr oplÞsning og rum er markant bedre, og der er mere luft omkring instrumenterne. Bassen er mere skarpt aftegnet, og diskanten er .. uhmmm lÊkker sprÞd. Det er helt ubesvÊret at lytte til disse karamelbolcher i lang tid, hvad angÄr lydkvalitet. Der er ingen fatigue-faktor eller begyndende lyttetrÊthed.

NÊste runde var med Tidal/Lenovo bÊrbar som kilde, og en AQ Dragonfly som dac/forstÊrker. Harmony 8.2 lyder ogsÄ rigtig godt pÄ denne kombination. Dog synes jeg her at fornemme, at der ikke er helt den samme frigjorthed over musikken, som med Beyer T70p (som er den hovedtelefon jeg normalt anvender sammen med Dragonfly). Jeg er i tvivl om, hvordan jeg skal beskrive bassen. PÄ den ene side er den mere dominerende i lydbilledet pÄ Harmony 8.2, end den er pÄ T70p. PÄ den anden side virker den samtidig mindre kontrolleret. Men samlet set en absolut god gengivelse.

Som sagt er jeg ikke den store tilhÊnger af iems, omend jeg selvfÞlgelig forstÄr og selv vÊrdsÊtter, de praktiske fordele der er ved dem. Harmony 8.2 overraskede mig i fÞrste omgang med fÞrst og fremmest en rigtigt god pasform. Jeg synes dog det har vÊret svÊrt at finde denne samme ubesvÊrede fornemmelse, som da jeg lyttede til dem pÄ vores mikromeet. Jeg har ikke anvendt nogle af de medfÞlgende tips, men i stedet brugt dem der fulgte med min RHA T10, da disse passede. MÄske der ligger noget der.

Med hensyn til lydkvalitet, er det klart de bedste iems jeg har lyttet til. Jeg er imponeret over, hvor godt sÄdan nogle smÄ dimser kan lyde. Det eneste omrÄde hvor jeg for alvor fÞler der bliver gÄet pÄ kompromis, er i bassen. Ikke at den mangler, tvÊrtimod, men det er som om der findes bas, og sÄ er der hovedtelefonbas, og sÄ er der iembas. NÄr jeg lytter pÄ stueanlÊgget, er bassen i hÞj grad ogsÄ en fysisk dimension. Det er det ikke nÄr jeg lytter pÄ hovedtelefoner. Til gengÊld er detaljer og oplÞsning bedre. NÄr sÄ det kommer til iems, bliver bassen i mine Þrer en anelse kunstig. Jeg kan godt fornemme punch og fasthed og kontrol, men det er alligevel ikke rigtig .... ompa, som en Kaizers-fan ville udtrykke det.

Samlet set er jeg imponeret over, hvor god lydkvalitet man kan fÄ i iems. Det er selvfÞlgelig ogsÄ et udtryk for min manglende erfaring med iems, men jeg fornemmer nu alligevel, at der her bydes pÄ noget ekstra godt. Kigger jeg pÄ prisen (som jeg husker det er den omkring 1100 euro) mÄ jeg dog ogsÄ erkende, at der er full size hovedtelefoner der giver dem mere end kamp til stregen. Men hvis behovet er en mobil lÞsning med hÞj lydkvalitet, kan det sagtens vÊre et godt kompromis. Men som sagt ved jeg ikke hvad man ellers kan fÄ af iems for den samme pris.

Tak til Walbum for at sende denne pÄ tour. Selvom den ikke fÄr mig til at sÊlge mine full size hovedtelefoner, har det vÊret fantastisk at opleve, hvor god lyd der kan leveres af iems.

Billede


Super dejligt med et par ord fra en som ikke ellers bruger iems.

Til det med bassen vil jeg gerne lige kommentere lidt, som med puder pÄ hovedtelefoner der kan Êndre lyder gevaldigt i sÊr i top og bund gÞr det samme sig ogsÄ gÊldende med iems omkring hvilke tips man bruger.

Dertil kommer der isÊtningen dybden da du ikke kommer forbi andet buk i Þret pÄ demo modellerne men du med en Ciem kommer ind forbi den kan der muligvis ogsÄ opleves en form for Distortion pÄ lyden da den skal vandre lÊngere samt forbi en knÊk.

Dette kan faktisk ogsÄ bevirke at nogle mennesker med dybe Þre kanaler fÞler et stÞrre soundstage pÄ dommerne end pÄ ciems da de sidder lÊngere vÊk fra trommehinden
pÄ skrivebordet: lenovo thinkpad/iphone6->tidal->david's mutant aune/Davids mutant moddet fostex t50rp mk3 med monkey pod trÊ kopper

PĂ„ farten: iPhone 7->Airpods eller Sony wh1000x mk2
Walbum4262

Brugeravatar
Tour Kaptajn
 
IndlĂŠg: 1159
Tilmeldt: 25. mar 2015, 18:16
Geografisk sted: Sandved

Re: The custom art Harmony 8,2 Tour indtryk

IndlĂŠgaf Buyer no 1 » 28. sep 2016, 19:26

For mig er det som udgangspunkt ubehageligt, at skulle putte noget som helst ind i Þrerne. Det tager altid to til tre forsÞg, inden jeg fÄr sat en iem ordentlig i. De fÞrste par gange falder de ud igen, fordi jeg ikke har fÄet trykket dem dem nok ind. FÞrste gang jeg prÞvede at sÊtte hÞrevÊrn udenpÄ, oplevede jeg en markant Êndring af lyden. Men det var kun fordi jeg ikke havde fÄet sat dem ordentlig ind i Þret (hvilket man ogsÄ tydelig kan hÞre, isÊr i bassen, nÄr man sÄ fÄr sat dem ordentlig i). NÄr fÞrst de sad ordentlig, var det ikke forskel pÄ om jeg havde hÞrevÊrn pÄ eller ej (altsÄ bare gÄende rundt i stuen. Jeg fik aldrig slÄet det grÊs :grin: ). SÄ det med hvor langt de sidder inde i Þret, har helt sikkert en betydning.

Omkring tips er det frustrerende at de Êndrer pÄ lyden, eftersom jeg vÊlger tips efter pasformen. MÄske det hÊnger sammen med min manglende erfaring med iems, men jeg synes 9 ud af 10 tips er generende at have i Þret. SÄ nÄr jeg endelig finder den tiende, som jeg kan holde ud at have i Þrerne i mere end ti minutter, prÞver jeg at holde mig til den. SÄ ja, det at jeg hÞrer den bas jeg gÞr, hÊnger nok sammen med, at jeg anvender den tip jeg gÞr. Det er i Þvrigt den lille udgave af de comply tips, der fÞlger med en RHA T10i :-)
Buyer no 1

Brugeravatar
 
IndlĂŠg: 3685
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:40
Geografisk sted: Region Hovedstaden

Re: The custom art Harmony 8,2 Tour indtryk

IndlĂŠgaf Claus-DK » 29. sep 2016, 03:31

Husker du at trÊkke op i Þret nÄr du maser dem ind i hjernen ??
Det skal man huske, ellers kommer de ikke pÄ plads..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
IndlĂŠg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: The custom art Harmony 8,2 Tour indtryk

IndlĂŠgaf Buyer no 1 » 29. sep 2016, 07:19

Du ta'r gas pÄ mig!

Jeg har da ikke brug for en ansigtslĂžftning..... :-)
Buyer no 1

Brugeravatar
 
IndlĂŠg: 3685
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:40
Geografisk sted: Region Hovedstaden

Re: The custom art Harmony 8,2 Tour indtryk

IndlĂŠgaf nc8000 » 29. sep 2016, 10:20

Nej Claus tager ikke gas, at lĂžfte op i Ăžret har vĂŠret en anbefaling oprindeligt fra Etymotics for over 20 Ă„r siden. Personligt har jeg dog aldrig gjort det
Auralic Aries Mini > Audiolab 8200CD cd/dac > RudiStor RPX-100
Sony NW-ZX2
iPhone SE

HiFiMan HE-6, Ultrasone Signature Pro, JH13 (alle balanceret TWau Reference)
q-Jays second gen
nc8000

Brugeravatar
 
IndlĂŠg: 1513
Tilmeldt: 18. nov 2012, 13:28
Geografisk sted: Kalundborgegnen

Re: The custom art Harmony 8,2 Tour indtryk

IndlĂŠgaf Buyer no 1 » 30. sep 2016, 19:50

Ok, det mÄ jeg prÞve. Bryder mig ellers generelt ikke om at blive hevet i Þrerne :-)
Buyer no 1

Brugeravatar
 
IndlĂŠg: 3685
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:40
Geografisk sted: Region Hovedstaden

Re: The custom art Harmony 8,2 Tour indtryk

IndlĂŠgaf Ostebaronen » 3. okt 2016, 23:21

Jeg har ogsÄ haft Harmony 8.2 pÄ besÞg.

De her Custom Art Harmony 8.2 er godt nok flotte at se pÄ, men at fÄ dem til at sidde ordenligt i mine Þrer har voldt mig en del problemer. Mest fordi at mundingen hvorpÄ tips sidder pÄ er ret stor og sÄ hÞjre side volder en del problemer i mit Þre da det snÊvrer lidt sammen og drejer ret hurtigt. Men det er jo selvfÞlgelig noget en custom shell som er stÞbt efter Þret ville fikse. Jeg havde nÞjagtigt samme problem med Heir Tzar 350 da jeg havde dem for en kort stund, de var samme type.
Men efter at fedte rundt med dem i noget tid kan jeg godt fÄ dem til at sidde ordenligt. Det betyder rigtig meget at fÄ dem til at forsegle ordenligt. GÞr de ikke det lyder de meget metallisk og dÄse-agtigt og bassen forsvinder helt. De passer desvÊrre ikke i mine custom sleeves, det havde ellers vÊret fordelagtigt, for sÄ havde jeg ikke haft nogle af de problemer. Nok om det.

Jeg var ikke super begejstret for det kabel der fulgte med, mest pga. det der memory wire omkring Þrene, havde fortrukket det uden. Kablet er fint smidigt, men det vinklede stik kan mÄske vÊre svÊrt til at passe i mange mobile enheder hvis man har et case udenom. Heldigvis ligger landet at man nemt kan finde et andet kabel. Jeg ved ikke om det her er det eneste som Custom Art tilbyder til deres IEM's, jeg hÄber lidt de tilbyder andre kabler ogsÄ.

Lidt om lyden. Jeg har udelukkende lyttet pÄ Fiio X3 i DAC mode, fodret af Spotify pÄ en Mac Mini og pÄ den korte tid har jeg kun haft tid til at sammenligne lidt med mine JVC HA-FX850 (fremover nÊvnt som FX850) som jeg normalt lytter pÄ.

Umildbart fÞrste indtryk i forhold til FX850 er at der er meget mindre bas pÄ Harmony 8.2 (fremover nÊvnt som H8.2). Ikke i form af fÊrre deltaljer, mindre punch eller hvor dybt den gÄr, nÊrmere hvor hÞj den er i forhold til resten af spektrummet, dvs. at FX850 lyder bare mere hÞjt i forhold til H8.2. Det er tydligt at hÞre at FX850 er tunet lidt mere efter en V-kurve i forhold til H8.2 som er mere neutral i sin prÊsentation. En anden ting er at FX850 bassen blÞder en smule ind i mellemtonen, hvilket H8.2 slet ikke gÞr. Bassen er generelt meget stram og hurtig. Selvom der er mindre bass i forhold til FX850, synes jeg stadig den er en lille bitte smule fremme i forhold til hvad jeg ville betegne for neutral. FX850 subbas kan H8.2 slet ikke mÄle sig med

Mellemtonen pÄ H8.2 er ganske imponerende, hverken slÞv eller manglende pÄ detaljer. Ligesom med bassen synes den vÊrende prÊsenteret en smule fremme. Den har en god fylde og giver en giver vokaler en god tilstÊdevÊrelse. Metal guitarer lyder meget overbevisende og selvom tempoet er hÞjt fÞlger H8.2 rigtig godt med. Der er aldrig noget mudder eller lign. Mellemtonen virker rigtig god til meget af det metal musik jeg normal lytter til. Alle detaljer er med, selvom det gÄr stÊrkt eller nÄr der bliver growlet for fulde drÞn. FX850 har en lidt mere varm og fyldig prÊsentation i mellemtonen, ligesom med H8.2 er den prÊsenteret lidt en smule fremme. Der er god luft mellem instrumenter pÄ begge.

Diskanten pÄ H8.2 er fyldt med detaljer, der er ikke noget der stikker ud. MÄske er de lidt tilgivende overfor dÄrlige indspilninger. Det gÞr H8.2 behagelig at lytte til og man bliver ikke lyttetrÊt. FX850 har ikke helt den samme smooth diskant, der er lidt mere energi i den og lytter man til musik med meget spids diskant kan det godt blive lidt skarpt at lytte til. Jeg vil dog foretrÊkke FX850 diskanten da den giver lidt mere kant til strengeinstrumenter og bÊkkener.

Tak for lÄn og synes det er et fedt initiativ Walbum har taget til at fÄ lavet denne her tour. Havde Þnsket lidt mere tid med denne IEM, for i det store billede gÞr den det rigtig godt, bortset fra komfort og fit problemer i mine Þrer.
Mmm... Ost...
Ostebaronen

Brugeravatar
Code Poet
 
IndlĂŠg: 2481
Tilmeldt: 17. maj 2011, 10:00
Geografisk sted: SĂžllerĂžd

Re: The custom art Harmony 8,2 Tour indtryk

IndlĂŠgaf Burning777 » 7. okt 2016, 11:46

Custom Art Harmony 8.2

Jeg lyttede til 8.2 i gÄr aftes og jeg har haft en arbejdsdag pÄ kontoret hjemme idag. Jeg har benyttet muligheden for at skifte lidt frem og tilbage mellem 8.2 og mine Tzar 350 og sÄgar DT-1770 pro. Jeg har brugt bÄde mit transportable sÊt med iPhone6s + CLAS + Quickstep(+15V PSU) og mit stationÊre CD-afspiller + Daccord + Classic. Jeg har brugt bÄde Spotify, CD-afspiller, 24/96 AIFF-filer fra HD Tracks og ACC lossless CD-rips fra iTunes.

Jeg mÄ bare sige, at dette helt klart er den ultimative mÄde man kan prÞve en IEM pÄ!! At kunne sidde hjemme og lytte og afprÞve forskellige ting i fred og ro. Det kan simpelthen aldrig gÞres i en butik eller pÄ et meet eller til en messe. SÄ hatten af for Custom Art for at give os denne mulighed.

Billede

Der er vist sagt nok om disse i denne trÄd. Det giver vist heller ikke mening at skrive om designet osv for det er kun en universal udgave af en custom-in-ear. Jeg havde i forvejen en masse tips liggende og havde flere, der passer pÄ disse. Jeg endte med en double-flange silicone tip, som sluttede fuldstÊndig tÊt. Faktisk sad de sÄ godt at der var nÊsten total isolation. Jeg kunne knap hÞre hvis jeg knipser eller skriver pÄ tastatur nÄr de sidder i ogsÄ uden musik. Hvis musikken spiller kan jeg intet hÞre selvom jeg klapper. Der er i hvert fald bedre isolation med disse tips end med DT-1770, hvor jeg godt kan hÞre hvis jeg skriver pÄ tastatur nÄr jeg har dem pÄ.

Billede

For at sige det ligeud, sÄ er lyden i disse af teknisk fremragende kvalitet men tonaliteten kan jeg ikke vÊnne mig til. Bassen fylder bare for meget og jeg savner en klarhed og finhed, som jeg elsker i Q-Jays, ER-4S, Tzar 350 eller InEar StageDiver SD-2. Det er lidt som om der er et slÞr henover lyden - selvom der ikke er det. Jeg tror kun det er diskanten, der mangler at komme lidt frem for der er masser af detaljer i mellemtonerne. Vokaler og blÊseinstrumenter lyder virkelig smukt.

MÄske jeg med lidt mere tilvÊnning kunne begynde, at trÊkke flere detaljer ud af resten? MEN sÄ er der lige det med bassen. Jeg skal blankt erkende at jeg blev irriteret over bassen pÄ selv simple indspilninger med CÊcilie Norby hvor der kun er hendes vokal og en kontrabas. Den fylder bare ALT for meget. Alt for meget boooom til min smag. Til gengÊld fÞles det som om den gÄr DYYYBT ned ogsÄ dybere end jeg nogensinde har hÞrt det fÞr synes jeg. Jeg ved ikke om det bare er fordi impact fra bassen er stÞrre eller om det virkelig gÄr dybere? Den mÄde den fylder pÄ kan jeg ikke lade vÊre med at irritere mig over. Det gÞr mÄske, at det fÞles som om bassen ogsÄ er langsom og ikke sÄ fast i kÞdet.

Billede

Jeg kan godt den mÄde soundstagen er pÄ i disse. En hel del stÞrre end i mine normale Tzar 350. Der er et stÞrre rum og lyden sidder ligesom rundt om hver IEM. Det vil sige lidt udenfor hovedet ogsÄ. Rummet er stort men det fÞles dog stadig som om lyden centrerer sig om hvert Þre og flyder ikke helt ud i et stort billede. Det tror jeg skyldes at bassen er sÄ dominerende for mig med disse.

Billede

Hvis man gerne vil have en naturlig lyd og ikke kan lide diskant, der skÊrer i Þrerne sÄ tror jeg man vil elske Custom Art Harmony 8.2. Der er aldrig indspilninger, der lyder dÄrligt eller kedelige og man kan sagtens blive revet med af musikken nÄr den bare spiller derudaf. Det gjorde jeg ogsÄ flere gange og da disse sad super fint i mine Þrer glemte jeg nogle gange at jeg havde dem i. Det var kun den irriterende memory-wire, der gned mod mit brille-stel, der mindede mig om at jeg stadig havde dem pÄ. Musikken var bare rundt om mig. Jeg kan forestille mig at hvis man fÄr disse i custom udgaven og sÄ med et tyndt Linum kabel kan man fÄ super god komfort.

SÄ der er ingen tvivl om, at man fÄr et teknisk vidunder til de 1100 Euro de koster. Det de kan er svÊrt at fÄ andre steder. Jeg ved bare med mig selv, at jeg skal have en anden tonalitet end disse er lavet til. SÄ det har bestemt vÊret et eksklusivt mÞde med Custom Art og hvis de har andre IEM med en mere neutral eller lysere og knap sÄ bass-fokuseret lyd sÄ vil jeg overveje at kigge pÄ dem.
Desktop: Meier Daccord ff --> Meier Classic ff --> Beyerdynamic DT-1770 Pro
Portable: iPod Classic --> CLAS --> Meier Quickstep --> Etymotic ER4XR / Beyerdynamic T51p / Tzar 350
Burning777

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
IndlĂŠg: 3909
Tilmeldt: 2. apr 2011, 07:58
Geografisk sted: Herning

Re: The custom art Harmony 8,2 Tour indtryk

IndlĂŠgaf Walbum4262 » 7. okt 2016, 20:54

Burning777 skrev:Custom Art Harmony 8.2

Jeg lyttede til 8.2 i gÄr aftes og jeg har haft en arbejdsdag pÄ kontoret hjemme idag. Jeg har benyttet muligheden for at skifte lidt frem og tilbage mellem 8.2 og mine Tzar 350 og sÄgar DT-1770 pro. Jeg har brugt bÄde mit transportable sÊt med iPhone6s + CLAS + Quickstep(+15V PSU) og mit stationÊre CD-afspiller + Daccord + Classic. Jeg har brugt bÄde Spotify, CD-afspiller, 24/96 AIFF-filer fra HD Tracks og ACC lossless CD-rips fra iTunes.

Jeg mÄ bare sige, at dette helt klart er den ultimative mÄde man kan prÞve en IEM pÄ!! At kunne sidde hjemme og lytte og afprÞve forskellige ting i fred og ro. Det kan simpelthen aldrig gÞres i en butik eller pÄ et meet eller til en messe. SÄ hatten af for Custom Art for at give os denne mulighed.

Billede

Der er vist sagt nok om disse i denne trÄd. Det giver vist heller ikke mening at skrive om designet osv for det er kun en universal udgave af en custom-in-ear. Jeg havde i forvejen en masse tips liggende og havde flere, der passer pÄ disse. Jeg endte med en double-flange silicone tip, som sluttede fuldstÊndig tÊt. Faktisk sad de sÄ godt at der var nÊsten total isolation. Jeg kunne knap hÞre hvis jeg knipser eller skriver pÄ tastatur nÄr de sidder i ogsÄ uden musik. Hvis musikken spiller kan jeg intet hÞre selvom jeg klapper. Der er i hvert fald bedre isolation med disse tips end med DT-1770, hvor jeg godt kan hÞre hvis jeg skriver pÄ tastatur nÄr jeg har dem pÄ.

Billede

For at sige det ligeud, sÄ er lyden i disse af teknisk fremragende kvalitet men tonaliteten kan jeg ikke vÊnne mig til. Bassen fylder bare for meget og jeg savner en klarhed og finhed, som jeg elsker i Q-Jays, ER-4S, Tzar 350 eller InEar StageDiver SD-2. Det er lidt som om der er et slÞr henover lyden - selvom der ikke er det. Jeg tror kun det er diskanten, der mangler at komme lidt frem for der er masser af detaljer i mellemtonerne. Vokaler og blÊseinstrumenter lyder virkelig smukt.

MÄske jeg med lidt mere tilvÊnning kunne begynde, at trÊkke flere detaljer ud af resten? MEN sÄ er der lige det med bassen. Jeg skal blankt erkende at jeg blev irriteret over bassen pÄ selv simple indspilninger med CÊcilie Norby hvor der kun er hendes vokal og en kontrabas. Den fylder bare ALT for meget. Alt for meget boooom til min smag. Til gengÊld fÞles det som om den gÄr DYYYBT ned ogsÄ dybere end jeg nogensinde har hÞrt det fÞr synes jeg. Jeg ved ikke om det bare er fordi impact fra bassen er stÞrre eller om det virkelig gÄr dybere? Den mÄde den fylder pÄ kan jeg ikke lade vÊre med at irritere mig over. Det gÞr mÄske, at det fÞles som om bassen ogsÄ er langsom og ikke sÄ fast i kÞdet.

Billede

Jeg kan godt den mÄde soundstagen er pÄ i disse. En hel del stÞrre end i mine normale Tzar 350. Der er et stÞrre rum og lyden sidder ligesom rundt om hver IEM. Det vil sige lidt udenfor hovedet ogsÄ. Rummet er stort men det fÞles dog stadig som om lyden centrerer sig om hvert Þre og flyder ikke helt ud i et stort billede. Det tror jeg skyldes at bassen er sÄ dominerende for mig med disse.

Billede

Hvis man gerne vil have en naturlig lyd og ikke kan lide diskant, der skÊrer i Þrerne sÄ tror jeg man vil elske Custom Art Harmony 8.2. Der er aldrig indspilninger, der lyder dÄrligt eller kedelige og man kan sagtens blive revet med af musikken nÄr den bare spiller derudaf. Det gjorde jeg ogsÄ flere gange og da disse sad super fint i mine Þrer glemte jeg nogle gange at jeg havde dem i. Det var kun den irriterende memory-wire, der gned mod mit brille-stel, der mindede mig om at jeg stadig havde dem pÄ. Musikken var bare rundt om mig. Jeg kan forestille mig at hvis man fÄr disse i custom udgaven og sÄ med et tyndt Linum kabel kan man fÄ super god komfort.

SÄ der er ingen tvivl om, at man fÄr et teknisk vidunder til de 1100 Euro de koster. Det de kan er svÊrt at fÄ andre steder. Jeg ved bare med mig selv, at jeg skal have en anden tonalitet end disse er lavet til. SÄ det har bestemt vÊret et eksklusivt mÞde med Custom Art og hvis de har andre IEM med en mere neutral eller lysere og knap sÄ bass-fokuseret lyd sÄ vil jeg overveje at kigge pÄ dem.


Til folk som er til den mere diskantede ende er Harmony 8 Pro klart at anbefale. Der findes 3 Harmony udgaver Harmony 8, Harmony 8 Pro og den sidste nye Harmony 8.2

8.2 ligger sig midt i mellem de 2 andre pÄ diskanten hvor Pro udgaven har meget og 8 udgaves har mindre end 8.2

Mellemtonen har ogsÄ fÄet en mere fremtrÊden rolle pÄ 8.2
pÄ skrivebordet: lenovo thinkpad/iphone6->tidal->david's mutant aune/Davids mutant moddet fostex t50rp mk3 med monkey pod trÊ kopper

PĂ„ farten: iPhone 7->Airpods eller Sony wh1000x mk2
Walbum4262

Brugeravatar
Tour Kaptajn
 
IndlĂŠg: 1159
Tilmeldt: 25. mar 2015, 18:16
Geografisk sted: Sandved

Re: The custom art Harmony 8,2 Tour indtryk

IndlĂŠgaf Gerner » 13. okt 2016, 18:10

SÄ kommer mine indtryk ogsÄ op!

Billede

Test

Til testen er det blevet brugt fĂžlgende udstyr:

Afspiller: StationĂŠr PC

DAC: Aune X1

ForstĂŠrker: Audinst AMP-HP

Testdelen er delt op i flere underkategorier, hvor kategorierne er som fĂžlge:

- Diskant
- Mellemtone
- Bas

Diskant

Nu har jeg fÞr haft EI.xx i Þrene, der havde en mere afdÊmpet diskant, hvor in-earen var tunet til den varme side. Her med Harmony 8.2 bemÊrker man straks, hvordan den afdÊmpet diskant er blevet finjusteret, og er nu blevet fremhÊvet. Den er utroligt meget til stede, selvom man mÄske ikke bemÊrker det, den er der bare. Der er en utrolig harmoni imellem diskanten og mellemtonen, der gÞr diskanten flÞjlsblÞd, men samtidigt utroligt detaljeret. De nuancer i diskanten, som man synes at kunne bemÊrke fÞr, kommer nu endnu mere til stede, og giver det Þvre regime en helt ny betydning. Der er absolut ingen skingerhed at finde, da der er kommet en utrolig kontrol, hvilket kan vÊre derfor, at man ikke bemÊrker samme mÊngde diskant, som med hovedtelefoner med mindre kontrol over diskanten. Igen kommer vi til detaljerne, der Äbner op for alt, og lader intet til tilfÊldighederne, for her er der tale om en transparenthed i sÊrklasse. At gÄ en tur igennem sit yndlings nummer bliver, som at gÄ sig en tur i et helt nyt og spÊndende nummer. Det hele Äbner sig op, og man kan nu se ind i et hav af toner og lyde, der bliver prÊsenteret i helt nye dimensioner.

Som det nok allerede nu kan fornemmes, sÄ er Harmony 8.2 ikke tunet til det lyse. Sammenligner man dem med deres EI.xx, sÄ lyder de meget neutrale, med et snÊrt af varme. Nu vil jeg ogsÄ betegne EI.xx, som vÊrende meget varme, hvorfor Harmony 8.2 godt kan lyde meget neutral. For i starten af ens lytte seance lyder den meget neutral, men efter lidt tid begynde den lille varme henne i hjÞrnet, at snige sig frem i lydbilledet. Det gÞr slet ingenting, at de har en smule varme i sig, da de efter min mening gÞr dem mere alsidige og mere friske at lytte til, hvis man har en bred musiksmag.

Mellemtone


SÄ er det blevet mellemtonens tur, hvor her skete der en forelskelse ved fÞrste lytning. Den stÄr simpelthen sÄ fint i forgrunden, og harmonere dejligt med resten af lydbilledet. Vokalerne bliver bragt til live, som med den lille smule varme, vokser i ens Þre. Der er fin kontrol, hvor selv de lavere vokaler stÄr klart i lydbilledet, hvor man med en god volumen fÄr alt lyrik indenbords. Man har pludseligt en bedre fornemmelse af, hvordan ens yndlingskunster faktisk lyder, for der er bare flere nuancer og detaljer i vokalen.
Vokalerne stÄr flot i lydbilledet, men det er de ikke ene om, for instrumenterne viser sig ogsÄ smukt frem. Der bliver spillet med en overbevisning, sÄ selv de mindste instrumenter kan peges ud i lydbilledet. Her er tale om et rigtig fornuftigt soundstage, som kommer ganske fint ud til siderne. SÄ af en lille in-ear, sÄ formÄr den, at prÊsterer med et smukt resultat. Ikke nok med en yderst fin brede, sÄ kan man ogsÄ fornemme den gode dybde. Man er ikke i tvivl om, hvordan instrumenter og vokal stÄr i lydbilledet.

Bas

Bas kan vÊre mange ting, og det er det helt bestemt ogsÄ i The Custom Arts Þre. FÞrhen har jeg haft deres EI.xx pÄ bordet, som havde en hel fÊnomenal bas, en bas jeg ikke fÞr har hÞrt fra en in-ear. Den var fyldig, voluminÞs, men ikke desto mindre, sÄ var der rigeligt af den. Jeg var personligt vÊldig tilfreds med den slags bas, men Harmony 8.2 er i sin helt egen boldgade. Der er ikke lÊngere meget bas, men en tilpas mÊngde bas. Den blÞdere overgang fra mellemtone til bas, som der er pÄ EI.xx er blevet finpudset, og gjort lidt hÄrdere, men pÊnere udfÞrt. NÄr der skal vÊre bas, sÄ er der bas, ellers siger den intet, og harmonerer smukt med mellemtone og diskant i stedet. Begynder man at snakke om de forskellige grene af bas, altsÄ lav- / middel- / Þvre bas, vil man kunne hÞre forskel i forhold til EI.xx. Der er lidt mindre bas i den lave ende, hvor man derfor fÄr en lidt mere slagkraftig bas. Den lyder mere naturlig, som kommer den fra et stueanlÊg, og ikke fra et diskoteksanlÊg. Her tilfÞjer man en smule varme, og fÄr en dejlig fast og detaljeret bas, som har nok fylde med i rygsÊkken.

Billede

Konklusion

Nu har jeg efterhÄnden siddet med disse skÞnheder i Þrerne i et stykke tid, og det er der en ganske god grund til. Det er en in-ear der har overrasket pÄ sÄ mange mÄder, for sikke en masse vellyd de kaster ind i mine Þregange. Diskanten formÄr at holde sig til et niveau, der mÄ ingen mÄde trÊtter ens Þre. Detaljeringen af de hÞjre frekvenser er pÄ et niveau, hvor mange andre mÄ kaste hÄndklÊdet i ringen, men ikke Harmony 8.2, for hold da op. Derudover har vi mellemtonen, som stÄr smukt i forgrunden, og prÊsterer sangernes flotte stemmer med en sÄdan overbevisning, at det giver en lyst til mere. SÄ kommer vi til en bas, der overhovedet ikke kan sammenlignes med EI.xx. Det er en tilpas mÊngde bas, der ikke yder mere end hvad man har brug for. Den stÄr klippefast, og viser sig kun frem nÄr den bliver hidkaldt.
Det er en vidunderlig in-ear, som helt klart ligger sig i toppen af de in-ears der har vĂŠret i mine Ăžre. Nu er det kun den universale version jeg har hjemme, hvor de formstĂžbte skulle yde et par procenter mere.

Hvis I vil lĂŠse hele min anmeldelse kan den findes her: http://headfoner.dk/test-og-anmeldelser ... rmony-8-2/
Der er ogsÄ lidt flere billeder.
Senest rettet af Gerner 9. nov 2016, 00:48, rettet i alt 1 gang.
Gerner

 
IndlĂŠg: 1164
Tilmeldt: 8. maj 2014, 20:36

Re: The custom art Harmony 8,2 Tour indtryk

IndlĂŠgaf wizh » 1. nov 2016, 01:15

Nu har en masse kloge mennesker sagt en masse kloge ting, men her er alligevel mit ydmyge bidrag.

Wow for de kan spille musik! Jeg blev gentagne gange tilbageblÊst over den vidunderlige gengivelse af min musiksamling. For sÞren hvor de kunne give en autentisk gengivelse af 70'ernes disco-hymner uden at gÄ pÄ kompromis med gennemslagskraften af alt det nymoderne elektroniske blip-blop musik.

Og iih hvor de dog er fine at kigge pÄ! Det gjorde mine roomies da i hvert fald en dyd i at pointere var lidt vigtigere.

Alt i alt et dejligt besĂžg. Tak for muligheden for at opleve denne fornĂžjelse af et par IEM's :-)
wizh

 
IndlĂŠg: 19
Tilmeldt: 22. jul 2016, 01:00

Re: The custom art Harmony 8,2 Tour indtryk

IndlĂŠgaf Walbum4262 » 1. nov 2016, 11:58

wizh skrev:Nu har en masse kloge mennesker sagt en masse kloge ting, men her er alligevel mit ydmyge bidrag.

Wow for de kan spille musik! Jeg blev gentagne gange tilbageblÊst over den vidunderlige gengivelse af min musiksamling. For sÞren hvor de kunne give en autentisk gengivelse af 70'ernes disco-hymner uden at gÄ pÄ kompromis med gennemslagskraften af alt det nymoderne elektroniske blip-blop musik.

Og iih hvor de dog er fine at kigge pÄ! Det gjorde mine roomies da i hvert fald en dyd i at pointere var lidt vigtigere.

Alt i alt et dejligt besĂžg. Tak for muligheden for at opleve denne fornĂžjelse af et par IEM's :-)


Der behĂžver vĂŠrken mere eller mindre, tak for ordene og velbekomme det var en fornĂžjelse at lave denne Tour
pÄ skrivebordet: lenovo thinkpad/iphone6->tidal->david's mutant aune/Davids mutant moddet fostex t50rp mk3 med monkey pod trÊ kopper

PĂ„ farten: iPhone 7->Airpods eller Sony wh1000x mk2
Walbum4262

Brugeravatar
Tour Kaptajn
 
IndlĂŠg: 1159
Tilmeldt: 25. mar 2015, 18:16
Geografisk sted: Sandved

Re: The custom art Harmony 8,2 Tour indtryk

IndlĂŠgaf telum » 15. nov 2016, 09:57

Jeg har primĂŠrt testet via Spotify premium, min Leckerton Audio UHA-6S MKII og op imod mine Heir Audio 4a customs.

Komforten har faktisk vÊret rigtigt god, nÄr jeg "skruede" dem ind i Þret som jeg gÞr med mine customs. Med memory-kablet havde jeg aldrig fornemmelsen af at for de ville falde ud, som jeg ellers ofte er ved almindelige in-ears.

Her er mine umiddelbare noter uden ret meget ren-skrivning sÄ tag det for hvad det er :-)

MÞrkere signatur end jeg er vant til - ikke sÄ medrivende for mig, fÞles lidt langsommere ved fÞrste lyt, men efter nogle timers lytning handler det vist mest om brain burnin.

Rigtigt mange detaljer/god seperation, ingen mudren pÄ trods af mÞrkere klang. man fornemmer godt der er flere enheder end 4a.

behagelige / uanstrengent, kan lyttes til i mange timer.

Agnes Obels: lyder dybere end jeg er vant til, med masser af detaljer i vokalen.

God bredde i lydbilledet ogsÄ dybde. Dark knight - why so serious.

Ret fĂžlsomme, ville egentligt vĂŠre dejligt hvis de var lidt tungere at drive.

Virker pÄ en mÄde lidt dovne / langsomme (fx Mikael Simpson - er du kommet for at fÄ noget), sikkert pga. den afrullede diskant. Jeg oplever dog ikke der mangler detaljer i diskant-omrÄdet, det fremstilles bare ikke med den "sparkle" jeg er vant til og nok ogsÄ hÊlder mest til.

Efter lidt lÊngere tids lytning (brain burn-in) er afrulningen ikke sÄ markant, men stadig for meget til min smag, jeg bliver ikke sÄ engageret i musikken, jeg mangler kuldegysningerne.

Teknisk bedre end mine Heir4.a, men signaturen passer mig ikke nÊr sÄ godt. Heir 4a er mere grovkornede og mindre prÊcis, det berÞmte "tÊppe foran driveren" i direkte sammenligning. Harmony 8.2 viser mig, at det godt kan blive bedre, men signaturen er ikke lige mig.

Her efter lidt tid har mine Ăžrer "glemt" manglerne med mine Heir (heldigvis).

Tak for lyttet det var rigtigt interessant at fÄ lov at lytte til in-ears i denne klasse!
telum

Brugeravatar
Ridder af Hoved-fi
 
IndlĂŠg: 1727
Tilmeldt: 12. apr 2011, 12:32
Geografisk sted: Dronninglund

Re: The custom art Harmony 8,2 Tour indtryk

IndlĂŠgaf Boegebjerg » 19. nov 2016, 04:39

Har ogsÄ haft disse pÄ besÞg. Har ikke meget erfaring med in ears, da jeg har haft mange problemer med at fÄ dem til at blive i Þrene. Efter lidt fiflen med forskellige propper osv (og montering af propper!) mÄ jeg sige, at de faktisk sidder overraskende godt. Det er selvfÞlgelig ikke sÄ relevant, da det er forskelligt fra det endelige produkt, men det har da helt klart sparket nyt liv i in ears for mig. De *kan* faktisk sidde godt.

Lyden er noget mÞrkere end jeg er vant til, men den var meget behagelig at lytte til. Dejlig med et friskt pust pÄ dette omrÄde.
Boegebjerg

Brugeravatar
 
IndlĂŠg: 170
Tilmeldt: 5. jul 2015, 08:35
Geografisk sted: Odense

Re: The custom art Harmony 8,2 Tour indtryk

IndlĂŠgaf Euklid » 22. nov 2016, 17:12

Jeg fik ikke tid til at lytte sÄ meget, derfor kun korte indtryk musik10

Som mange andre nÊvner, er signaturen pÄ disse iem noget mÞrkere end de hovedtelefoner jeg oftest bruger (T1, Stax, ER4), men jeg vender mig ret hurtigt til den og da bassen er knivskarp i detaljen og rigtigt godt integreret i det samlede lydbillede, synes jeg ikke det bliver for meget.
Det er flot, at de kan give sÄ forholdsvis meget bas uden, at det gÄr ud over resten af frekvensomrÄdet.

Efter at have prÞvet Harmony 8,2 er jeg faktisk begyndt at overveje om jeg skal gÄ efter noget mÞrkere/varmere nÊste gang der skal investeres i hoved-fi (jeg er desvÊrre mere til impulskÞb end planlÊgning, sÄ det... ;-) ).

Alt i alt er jeg ganske imponeret, men til prisen ville det ogsÄ vÊre en skuffelse, hvis de ikke imponerede :-)

Tak for muligheden for at deltage i endnu en spĂŠndende tour thumbs
Euklid

Brugeravatar
 
IndlĂŠg: 510
Tilmeldt: 12. okt 2013, 14:16
Geografisk sted: KĂžge

NĂŠste

Tilbage til Hovedtelefoner

Hvem er online

Brugere der lĂŠser dette forum: Ingen tilmeldte og 15 gĂŠster

cron