Indtryk af MEZE 11 NEO



Indtryk af MEZE 11 NEO

Indlægaf Gerner » 26. okt 2016, 16:41

Her kommer mine indtryk af MEZE Headphones nyeste skud pĂĄ stammen af en prisbillig in-ear.
Kommer til en tour nær dig..

Billede

Test

Da her er tale om en in-ear til en sum af ca. 400 kr. så har jeg valgt, at holde det til det udstyr hovedtelefonen er henvendt til. Her er derfor ikke diverse DAC/AMP’s indblandet, men transportabelt udstyr som Smartphone, MP3 afspiller og Tablets. Musikken brugt i testen er enten .FLAC filer eller Spotify sat til “High Quality”.

Afspiller: iPad Air 2 / Sandisk Sansa Clips / Nokia Lumia 950

Inden jeg kunne begynde min test, havde jeg utroligt svært ved, at få dem sat ordentligt i mine øre. Jeg har ret så store ørerkanaler, hvilket gør at jeg ikke kan bruge de medfulgte silikone tips, da de lige præcis ikke kunne lukke til. Der medfulgte heldigvis en sæt COMPLY Foam tips, som gav en noget bedre forsegling. Har man ikke den rette forsegling forsvinder al den gode lyd, og bliver skiftet ud med dåselyd, så den rette tip er utroligt vigtig. MEZE har vedlagt et sæt COMPLY Foam tips i deres MEZE 11 NEO, hvilket kan give lyden et bedre skub i den rette retning. Når det så er sagt, så skynder vi os videre til den sjovere del, nemlig lyd.

Jeg har før haft 99 Classics til test, der er en hovedtelefon der falder utroligt godt til min smag. Nogle af de samme signatur-træk er blevet overført til deres MEZE 11 NEO, der også bliver omtalt som deres “MEZE signatur”. Ved første lyt kunne jeg straks fornemme, at der var et eller andet jeg synes der manglede, hvorfor jeg lige måtte læse min 99 Classics anmeldelse igennem. Des mere jeg læste om mine indtryk af 99 Classics des mere mening gav MEZE 11 NEO. For noget af det jeg lagde hurtigst mærke til ved MEZE 99 Classics var, at diskanten var en smule fraværende, hvilket også er tilfældet ved MEZE 11 NEO. Jeg har bare haft så mange andre ting i ørene, at jeg havde glemt hvordan MEZE lyder.

Diskanten i MEZE 11 NEO er nemlig ikke særligt fremtræden i lydbilledet, men mere et supplement til mellemtone og bas. Kigger man på helheden, så kan man sagtens forstå hvad MEZE vil med deres signatur. For er man ikke så detaljeorienteret i diskanten, så lyder diskanten helt fantastisk. Man har ikke at gøre med disse irriterende skingre toner, der så gerne vil ødelægge ens trommehinder. Det man derimod har, er en diskant der går ind at prikker der, hvor mellemtonen ikke kan følge med længere, hvilket giver et lidt mere muntert lydbillede. Er man derimod diskant glad, så vil man fornemme, at der mangler lidt volumen og lidt højde, der give det hele lidt mere sjæl.

Noget af det som jeg synes, at MEZE gør utroligt godt er, hvordan de håndterer vokaler. Der strømmer lidt mere sjæl igennem vokalerne, hvor der bliver tilføjet en lille smule varme. Hele mellemtonen står også mere fremme i lydbilledet, hvor man godt kan fornemme, at MEZE har haft sine prioriteter i dette frekvensområde. Ligesom vokalerne har lidt mere sjæl, så står resten af mellemtonen også med sin egen charme, der gør hele mellemtonen mere behagelig at lytte til. Der mangler godt nok lidt detaljer hist og her, og den står nok heller ikke lige så skarpt, som nogle gerne vil have haft diskanten. Hvad man derimod får er en fin mellemtone der harmonerer fint med resten af lydbilledet.

Lige så godt sammenspillet er mellem diskanten og mellemtonen, lige så godt er det ved mellemtonen og bassen. Bassen ligger sig tæt op af mellemtonen, som giver en fin overgang, der gør det hele mere medgørligt at lytte til. Hele det nedre segment læner sig op ad den lettere side, da der ikke er så meget bas. I forhold til 99 Classics, hvor mine egne bas behov blev mættet, så mangler her lige en smule ekstra før, at der er nok til min smag. Det bas der er, det fungerer ganske fint til resten af hovedtelefonen, hvor der kommer små punch af en blød bas.

Billede

Konklusion af MEZE 11 NEO

Så har der været MEZE Headphones billigste produkt til test hos Headfoner. Det første man læse om rundt på nettet er, hvordan MEZE signaturen er blevet videreført til disse små in-ears. Signaturen er der som end stadig, men er ikke lige så fremtræden som den store 99 Classics, der virkeligt overraskede. MEZE 11 NEO lyder godt, ingen tvivl om det, men kigger man lidt dybere ned i dem, så mangler der en større detaljering over hele lydspektret. Bassen mangler lidt mere punch, mellemtonen lidt mere dybde og diskanten mangler lidt mere højde. Tager man så, at kigger på materialerne, hvor vi har at gøre med aluminiums dele og solidt plastik kabel, så er det et ret så holdbart produkt man står i hænderne med. Kablet er lige en smule for stift til min smag, og så er det en smule mikrofonisk. Kigger man så på prisen, så bliver det noget helt andet, for til 439 kr. så er det meget man får for pengene. De har deres mangler i lyden, men til den normale bruger så vil de kunne gøre de fleste tilfredse alt efter hvad musik de lytter til.

Vil I læse mere om hovedtelefonerne har jeg skrevet en sjat mere på min side: http://headfoner.dk/test-og-anmeldelser/meze-11-neo/
Der er ogsĂĄ lidt flere billeder..
Gerner

 
Indlæg: 1164
Tilmeldt: 8. maj 2014, 20:36

Re: Indtryk af MEZE 11 NEO

Indlægaf nc8000 » 7. nov 2016, 00:13

Jeg fik disse udleveret til dagens meet og har lyttet nogle timer her til aften fra både iPhone SE (Spotify Extreme Bussoni klaverkoncert) og Sony ZX2 (16/44 Metallica Black Album) og begge dele lyder rigtig godt. Det er korrekt at der mangler noget i diskanten hvis jeg sammenligner med qJays V2, men hele lydbilledet er godt integreret og til min smag er basmængden helt rigtig. Byggekvaliteten virker god, men kablet er alt for stift og og meget mikrofonisk og der mangler helt klart en chin slider/choke. Jeg har lavet en af det lille velcro stykke der samler kablet i sammenrullet tilstand og det eliminerer mikrofonien næsten helt. Jeg skal lytte noget mere de kommende aftener, men umiddelbart virker de rigtig gode til prisen
Auralic Aries Mini > Audiolab 8200CD cd/dac > RudiStor RPX-100
Sony NW-ZX2
iPhone SE

HiFiMan HE-6, Ultrasone Signature Pro, JH13 (alle balanceret TWau Reference)
q-Jays second gen
nc8000

Brugeravatar
 
Indlæg: 1513
Tilmeldt: 18. nov 2012, 13:28
Geografisk sted: Kalundborgegnen

Re: Indtryk af MEZE 11 NEO

Indlægaf Gerner » 7. nov 2016, 16:37

Rigtig fin læsning nc8000, tak for dine indtryk.
Gerner

 
Indlæg: 1164
Tilmeldt: 8. maj 2014, 20:36

Re: Indtryk af MEZE 11 NEO

Indlægaf nc8000 » 9. nov 2016, 00:38

Lavede lige et reality check. Har lyttet til Meze nogle timer og skiftede sĂĄ til JH13. Ikke den store overraskelse at Meze ikke rigtig kan stĂĄ distancen, men det kunne man jo heller ikke forvente. PĂĄ sine egne vilkĂĄr og til prisen er Meze en rigtig fin sag
Auralic Aries Mini > Audiolab 8200CD cd/dac > RudiStor RPX-100
Sony NW-ZX2
iPhone SE

HiFiMan HE-6, Ultrasone Signature Pro, JH13 (alle balanceret TWau Reference)
q-Jays second gen
nc8000

Brugeravatar
 
Indlæg: 1513
Tilmeldt: 18. nov 2012, 13:28
Geografisk sted: Kalundborgegnen

Re: Indtryk af MEZE 11 NEO

Indlægaf Clifton » 11. nov 2016, 14:40

Fik mine ind af døren igår.
Jeg er meget enig i de ovenstĂĄende kommentarer.
Jeg synes umiddelbart de spille rigtigt fint. Jeg synes ikke kablet er så galt, har testet med en bustur og en tur gennem parken imorges og er ikke voldsomt generet af mikrofoni. Har skiftet fra et par fidelio s2 som faktisk er en fin prop men med helt usansynligt meget kabelstøj.
Clifton

 
Indlæg: 38
Tilmeldt: 18. okt 2011, 10:11


Tilbage til Hovedtelefoner

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 11 gæster

cron