Nye IEMs!



Nye IEMs!

Indlægaf aparthia » 7. nov 2016, 03:25

Efter at have været i brug i lidt over 5 år har mine Etymotics HF5 fået en løs forbindelse i venstre side. Det er lidt problematisk, da jeg bl.a. har brugt dem halvt som ørepropper / stille måde at høre lydbøger imens jeg falder i søvn. MEN om ikke andet er det en god undskyldning for at lede efter et nyt par! rulle6

Jeg ville høre om nogle af jer har erfaring med nogle IEMs der minder lidt om HF5. Navnligt:

Neutral lydsignatur
Lille 'hus'
Skal navnligt ikke have form som Shure el. Westone og
Skal være behagelige / umærkelige at have i ørene imod en pude
Pris max €300

De to par der har ramt mit shortlist indtil videre er et nyt par HF-5 og q-Jays. q-Jays er meget tæt på/ en smule over hvad jeg maks vil give og hvad er det sjove ved at købe et par præcis magen til hvad man allerede har!?

Derfor vil jeg spørge jer, om I har nogle IEMs I vil kunne anbefale at se på?
aparthia

Brugeravatar
 
Indlæg: 215
Tilmeldt: 27. jul 2011, 16:04

Re: Nye IEMs!

Indlægaf Burning777 » 7. nov 2016, 07:50

For mig at se så er Q-jays med deres nye nedsatte pris på omkring 2300, næste skridt. Du får en lyd der vil tilfredsstille enhver gammel Etymotic bruger, lys men med overskud. De er små og fylder mindre i ørerne, kablet kan også skiftes. I det hele taget et fedt produkt på alle måder. Der er selvfølgelig mange andre som jeg ikke kender, der må andre byde ind, men Q-jays er der mange der kan lide.
Desktop: Meier Daccord ff --> Meier Classic ff --> Beyerdynamic DT-1770 Pro
Portable: iPod Classic --> CLAS --> Meier Quickstep --> Etymotic ER4XR / Beyerdynamic T51p / Tzar 350
Burning777

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 3909
Tilmeldt: 2. apr 2011, 07:58
Geografisk sted: Herning

Nye IEMs!

Indlægaf nc8000 » 7. nov 2016, 09:01

Min stemme gĂĄr helt klart ogsĂĄ til qJays som netop erstattede en HF5 som mit iPhone headset.

Når det er sagt er der så mange gode og billigere. Jeg tester i øjeblikket Meez 11 til omkring 400kr og den er altså udemærket. Den er dynamisk så den mangler noget af den klarhed og top som Ety og qJays har men har så mere bund. Kablet kan jeg dog ikke så godt lide.
Auralic Aries Mini > Audiolab 8200CD cd/dac > RudiStor RPX-100
Sony NW-ZX2
iPhone SE

HiFiMan HE-6, Ultrasone Signature Pro, JH13 (alle balanceret TWau Reference)
q-Jays second gen
nc8000

Brugeravatar
 
Indlæg: 1513
Tilmeldt: 18. nov 2012, 13:28
Geografisk sted: Kalundborgegnen

Re: Nye IEMs!

Indlægaf aparthia » 15. nov 2016, 13:37

Jeg vendte vist aldrig tilbage til jer!

Jeg fandt nogle andre IEMs der var små nok til at man kunne sove / ligge med dem såsom Aurisonics Rockets og en bunke der var lavet som Sennheiser's CX300. Den første forhandles så vidt jeg kunne se ikke i Europe og de andre har relativt ringe isolation.

Jeg endte op med at købe et par q-Jays. De var virkelig dejlige at sove med dengang de var forbi og med den nedsatte pris var det virkelig svært at stå imod! Tak for indsparkene!
aparthia

Brugeravatar
 
Indlæg: 215
Tilmeldt: 27. jul 2011, 16:04


Tilbage til Hovedtelefoner

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 8 gæster

cron