Sennheiser HD 6XX vs. Denon AH-D600



Sennheiser HD 6XX vs. Denon AH-D600

Indlægaf Spanget » 8. nov 2016, 21:17

Jeg bestilte Sennheiser HD 6XX, næsten magen til HD 650 på Massdrop tidligere i dag (for ca 1400 kr!), men nu sidder jeg tilbage og tænker om om det overhovedet er en opgradering over mine nuværende Denon AH-D600?
Jeg ved det bl.a. handler om åben vs. lukket design, og ens personlige preferencer, men jeg vil gerne høre jeres mening.
Som DAC/forstærker bruger jeg NAD D7050.

Jeg havde tænkt at 6XX'erne kunne være et godt skridt op af kvalitets stigen, indtil jeg får sparet op til et sæt Focal Elear, men det er det måske slet ikke?
Denon AH-D600 - NAD D7050
Spanget

Brugeravatar
 
Indlæg: 2
Tilmeldt: 8. nov 2016, 21:13
Geografisk sted: Vesterbro

Re: Sennheiser HD 6XX vs. Denon AH-D600

Indlægaf M.Gjøl » 8. nov 2016, 21:38

Velkommen til.

Det er ikke noget let spørgsmål du lige kommer med. Jeg har ejet begge modeller, desværre ikke på samme tid.

Jeg syntes at Denon AH-D600 havde en hel del bas, men på bekostning af mellemtonen. De kræver ikke ret meget at trække, men vokser heller ikke med en bedre forstærker.

HD650 har en del mere ballanceret lydbillede, dog er de lidt laid back. De kræver en del mere af forstærkeren for at lyde godt, og nok en af de hovedtelefoner der vokser mest med forstærkeren.
Mange og jeg i blandt syntes at Sennheiser HD650, 700 og 800 er bedst med rør.

Om det er en opgradering, er så en smags sag, men ville selv vælge HD650. Kender desværre ikke din NAD som hovedtelefons forstærker.
M.Gjøl

Brugeravatar
 
Indlæg: 1296
Tilmeldt: 8. okt 2012, 21:59
Geografisk sted: Sjælland

Re: Sennheiser HD 6XX vs. Denon AH-D600

Indlægaf Claus-DK » 8. nov 2016, 22:00

Hej og velkommen til, dejligt du kunne komme..

Om det ER en opgradering og hvorfor glæder jeg mig til at læse om..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12675
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Sennheiser HD 6XX vs. Denon AH-D600

Indlægaf Spanget » 29. nov 2016, 20:03

De er købt, bestilt og på vej. Tak for inputs!

I mellemtiden har jeg fĂĄet et tilbud pĂĄ Focal ELEAR, til 6600 kr...

Så jeg overvejer naturligvis om jeg skal hoppe på dem, sælge HD6XX når de kommer frem i slut december.

Mine spørgsmål er hvilke andre hovedtelefoner i den klasse (UNDER 7500 kr.-) bør jeg tage med i overvejelserne, inden jeg evt. køber Elear?
Alle typer er på bordet, men tænker umiddelbart åbne? Dynamiske, elektrostat, planer magnetiske you name it :)
Denon AH-D600 - NAD D7050
Spanget

Brugeravatar
 
Indlæg: 2
Tilmeldt: 8. nov 2016, 21:13
Geografisk sted: Vesterbro

Re: Sennheiser HD 6XX vs. Denon AH-D600

Indlægaf Claus-DK » 29. nov 2016, 22:48

Er det ikke lidt voldsomt allerede at planlægge at sælge noget, når du endnu ikke har fået det ??

Der er kun en hovedtelefon der er mere eller mindre obligatorisk og det er Superlux HD 681 og den er så billig at den køber man bare..
Den synes jeg du skal prøve, du kan købe dem hos min kollega Thomann..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12675
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Sennheiser HD 6XX vs. Denon AH-D600

Indlægaf M.Gjøl » 29. nov 2016, 23:08

Det jeg tror Claus mener er at det er rejsen hen til den "perfekte" hovedtelefon der er en vigtig og sjov oplevelse. ( Jeg undskylder Claus hvis jeg misforstod din pointe 9musik )

Jeg tror det er svært at rigtigt at værdsætte en 7500kr hovedtelefon før man kender sin smag rigtigt godt.

I mange andre hobbyer kan det bedst betale sig at købe noget godt til at starte med, så man ikke skal opgradere med det samme.
Her er det lidt anderledes. Da dyr ikke nødvendigvis betyder god for alle.
M.Gjøl

Brugeravatar
 
Indlæg: 1296
Tilmeldt: 8. okt 2012, 21:59
Geografisk sted: Sjælland

Re: Sennheiser HD 6XX vs. Denon AH-D600

Indlægaf Claus-DK » 29. nov 2016, 23:38

Det kan altid betale sig at købe noget godt, det kan ikke altid betale sig at betale mange penge for sine ting..

Og ja det ER rejsen der er det sjove, hvorfor ikke bruge 1 år eller 10 på at finde sit setup, i stedet for at læse en million reviews på en måned og vælge "the one to rule them all"

For mig er det næsten ligesom at vælge een film og så se den, skulle jeg tvinges ud i sådan noget skulle jeg godt nok gnave mange film for at finde den jeg skal se i fremtiden..

Der ligge så mange gode og billige fornøjelser og venter på dig, man skal ikke lave mange fejlkøb i 5000 kroners klassen før det holder op med at være sjovt, 3-4 par til 1500 kroner i alt er lidt nemmere at leve med..

Jeg sidder af og til og er lidt lamslĂĄet over vores nye medlemmers budgetter, over 5000 for et par hovedtelefoner ???
Da jeg begyndte på det her halløj med hovedtelefoner og jeg fortalte folk at, mine inears kostede 2000 pisk, stod folk og gloede på mig som om jeg var bindegal, hvorfor har du dog sådan nogle dyre hovedtelefoner, stod printet i panden på dem...
I gamle dage på hejfej var budgettet i hvad skal jeg købe tråde på 500 nogle gange op til 2000..

SĂĄ kom BEATS..

I dag har vi medlemmer der i deres første tråde har planer om at brænde helt op til 25 kilo af !

Er det ikke lidt vildt ??
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12675
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev


Tilbage til Hovedtelefoner

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 14 gæster