Hvilke hovedtelefonsignaturer synes du om?



Hvilke hovedtelefonsignaturer synes du om?

Indlægaf Krellef » 8. apr 2017, 00:25

Jeg har læst at de forskellige producenter af hovedtelefoner har hver deres "signature sound". Det giver jo meget god mening.

Hvilke kender I og synes om? Jeg har kun prøvet Beyerdynamic og kunne godt tænke mig at prøve noget forskelligt i op til 3.000 kr-klassen
Focusrite Solo Gen 3 --> ZS10 Pro
Krellef

 
Indlæg: 792
Tilmeldt: 29. mar 2017, 19:13
Geografisk sted: 8900 Randers

Re: Hvilke hovedtelefonsignaturer synes du om?

Indlægaf Claus-DK » 8. apr 2017, 09:17

Jeg holder af at have et varieret udvalg, for mig er det mere signaturer jeg undgår, end at der er nogle jeg fortrækker..

Du kan altsĂĄ fĂĄ vildt mange rigtigt gode hovedtelefoner til under 1000 kroner.
Hvis du vil på rejse i lyd, vil rejsen blive meget kort hvis du betaler formuer for prestige modeller og klistermærker med fine navne på, naturligvis hænger pris og kvalitet sammen, men vi betaler formuer for ting der ikke er andet end følelser og fornemmelser..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12675
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Hvilke hovedtelefonsignaturer synes du om?

Indlægaf Euklid » 8. apr 2017, 09:31

Hvis du vil prøve så meget som muligt, så gå på jagt i køb/salg/bytte delen af forum. Køb de lidt ældre ting, som typisk handles for lidt under det halve af ny-pris. Hvis du handler fornuftigt kan de sælges videre efter et par måneder med meget lille tab.


Sendt fra min HUAWEI CUN-L21 med Tapatalk
Euklid

Brugeravatar
 
Indlæg: 510
Tilmeldt: 12. okt 2013, 14:16
Geografisk sted: Køge

Re: Hvilke hovedtelefonsignaturer synes du om?

Indlægaf Mortenhoe » 8. apr 2017, 10:48

"U-shaped" signatur !

https://www.headphonesty.com/2017/01/v- ... ture-mean/


Det er ofte nemmere a lave research i form af google, head fi og herinde. Da du vil opleve at sådan en tråd her, er farvet af folks præferencer.
Lyd er en smagssag. For slet ikke at tale om det biologiske aspekt. Dine øre, øregang og hvordan dit kranie reflektere lyd. Sidstnævnte er der en spændende tråd om herinde (help?)

Jeg sværger til den type signatur mine fostex kevere.
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

Re: Hvilke hovedtelefonsignaturer synes du om?

Indlægaf Krellef » 8. apr 2017, 11:42

Claus jeg har ingen interesse i at bruge penge der er spildte på falsk prestige og klistermærker med navne, men jeg troede at det var prisen man skulle betale for f.eks at rykke "op" fra de DT990'ere jeg har købt.
Focusrite Solo Gen 3 --> ZS10 Pro
Krellef

 
Indlæg: 792
Tilmeldt: 29. mar 2017, 19:13
Geografisk sted: 8900 Randers

Re: Hvilke hovedtelefonsignaturer synes du om?

Indlægaf Claus-DK » 8. apr 2017, 15:09

Min kone har den nyeste topmodel fra Sony, min søn har en Doogee T5 til 800 kroner, den sidste kører hurtigere og bedre...

Sandheden er jo at en dynamisk enhed af høj kvalitet koster under 100 kroner for et par, bøjlen og kopperne kan man vel lave for 25-50 kroner, så skal de laves på nogle maskiner og der skal løn til, DT990 koster vel omkring 200 kroner at producerer, teknologi blive billigere at lave hver eneste dag, se på TV da jeg var 18 gav jeg 2000 kroner for et 8 år gammelt TV, 30 år senere kan jeg købe et spritnyt 50 tommers smartTV billigere..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12675
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev


Tilbage til Hovedtelefoner

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 9 gæster