Forslag til ny hovedtelefon



Re: Forslag til ny hovedtelefon

Indlægaf Krellef » 16. apr 2017, 16:25

Jeg fandt en der virker til Spotify - Tidal skal jeg ikke kunne sige noget om
Focusrite Solo Gen 3 --> ZS10 Pro
Krellef

 
Indlæg: 792
Tilmeldt: 29. mar 2017, 19:13
Geografisk sted: 8900 Randers

Re: Forslag til ny hovedtelefon

Indlægaf Flemur » 16. apr 2017, 20:05

Hej Krellef

Hvis du endnu ikke har fundet noget vil jeg kraftigt anbefale dig at prøve de Denon D5000 Morten sælger. Jeg har "lillebroren" D2000 og ligesom i Mortens installeret Lawton Mod på dem, synes de har fantastisk bas, og samtidigt er den skarp nok til at man kan høre metal og finde rundt i hvad der er trommer hvad der er bas osv osv. Som sammenligningspunkt kostede mine "dårligere" 1700 brugt (i god stand) og jeg gav så en 1000 kroner for materialer af fragt fra USA til at sætte Lawton moddet i. Så 2500 for en bedre udgave, færdigmoddet og endda med udskiftelige kabler synes jeg er et rigtig godt tilbud.
Flemur

 
Indlæg: 91
Tilmeldt: 12. nov 2016, 00:45
Geografisk sted: København

Re: Forslag til ny hovedtelefon

Indlægaf Krellef » 16. apr 2017, 20:09

Hej Flemur.
Tak for forslaget - jeg har overvejet at smide et bud pĂĄ demtil den 1., men jeg overvejer et par andre muligheder
Focusrite Solo Gen 3 --> ZS10 Pro
Krellef

 
Indlæg: 792
Tilmeldt: 29. mar 2017, 19:13
Geografisk sted: 8900 Randers

Re: Forslag til ny hovedtelefon

Indlægaf LarsHP » 17. apr 2017, 16:34

Min oplevelse af Denon D2000 og D5000 er, at de har gummi-bas og uklar mellemtone. Det er selvfølgelig muligt at bedre puder give bedre bas og at det derfor ikke gælder hvis man smider "stock" puder af og sætter nogle gode på.
Squeezebox Touch (Fidelity Audio digi. mod.) > Audio-gd Ref 7.1 DAC > Audio-gd Master-6 > HiFiMan HE-6
HiFiMan HM-901s > Atrox V2 > HE-6
Bærbart: HiFiMan HM-901s (Bal. amp) > Unique Melody Miracle
LarsHP

Brugeravatar
 
Indlæg: 641
Tilmeldt: 11. nov 2011, 21:58
Geografisk sted: Tromsø, Norge

Re: Forslag til ny hovedtelefon

Indlægaf Mortenhoe » 17. apr 2017, 18:55

Baseret på modded udgave, eller stock? De havde nemlig rygte for at være temmeligt v-formede og mudrede i bassen.

Men netop derfor er MarkL mod trĂĄden 55 sider lang pĂĄ head fi ;-)

Dynamat bag på driveren og i koppen får nemlig bassen under kontrol. Jeg syntes personligt det er en god metal bøf.
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

Re: Forslag til ny hovedtelefon

Indlægaf Flemur » 18. apr 2017, 09:30

Jeg vil hoppe med pĂĄ den om at MarkL moddet kraftigt forbedrer bassen i de gamle Denons.

Jeg installerede det nye tune-up kit (det er med nogle andre materialer end det i dine Morten) - men går ud fra de er gået efter at skabe nogenlunde samme effekt, bare med mindre besvær. Jeg har også deres angled pads i lammeskind på. Moddet med påsætning af diverse materialer (de kaldte dem nogen relateret til NASA ;) ) bag på driveren og i koppen øgede markant skarpheden og definitionen af bassen. Jeg synes ikke der kom hverken mere eller mindre bas, bare bedre bas.

Pads havde jeg lidt sværere ved at definere effekten af, men synes umiddelbart at det gjorde hele lyden lidt mere punchy, samtidigt med at det lige tog toppen af det skærende af diskanten. - Kort sagt rettede kombinationen af "space-foam" og pads på de mangler jeg umiddelbart synes D2000'erne havde. Men det kan jo også være ønske-tænkning når nu man har brugt pengene på det.

Men ja der er også nogen af 50-siders Head-Fi kommentarer af moddet hvis man vil have mere input. - Og muligheden for at forsøge sig med at lave en åben version som også skulle få dem til at lyde fedt (mener det har været linket herinde før).
Flemur

 
Indlæg: 91
Tilmeldt: 12. nov 2016, 00:45
Geografisk sted: København

Re: Forslag til ny hovedtelefon

Indlægaf LarsHP » 18. apr 2017, 21:49

Dem jeg hørte var i umodificeret tilstand begge to.
Squeezebox Touch (Fidelity Audio digi. mod.) > Audio-gd Ref 7.1 DAC > Audio-gd Master-6 > HiFiMan HE-6
HiFiMan HM-901s > Atrox V2 > HE-6
Bærbart: HiFiMan HM-901s (Bal. amp) > Unique Melody Miracle
LarsHP

Brugeravatar
 
Indlæg: 641
Tilmeldt: 11. nov 2011, 21:58
Geografisk sted: Tromsø, Norge

ForegĂĄende

Tilbage til Hovedtelefoner

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 7 gæster

cron