Hvad skal den nye dreng i klassen hedde ?



Hvad skal den nye dreng i klassen hedde ?

Indlægaf Sikora » 19. apr 2017, 23:19

Hej Hoved-fi'ere.

Efter nogle års fravær er det på tide at komme i gang igen.

Jeg skal derfor bruge jeres råd til et par nye hovedtelefoner.
Der er selvfølgelig nogle krav - men først og fremmest skal de drives af en Chord Mojo til det digitale samt en endnu ukendt stationær forstærker tilsluttet min pladespiller.

Lige nu bruger jeg AKG K845BT som egentligt lyder rigtig fint og er okay analytiske men jeg savner noget bas. Der skal virkelig noget til med AKG'erne før du får det der slag i dunken når storetrommen arbejder og det savner jeg. Selvom de godt må være lidt "bass-heavy" må det på ingen måde gå udover den øvrige lydkvalitet.
De skal altså være luftige, bass-heavy, analytiske og med en rimelig sprød diskant.

Øvrige krav er at de er lukkede, ikke har trådløs funktion samt en pris i omegnen af 4.000,- i DK.

Jeg har kig på Oppo PM-3 men jeg har ikke kunne finde en mulighed for at lytte på dem.

Har i nogle forslag ?

/Claus
Chord Mojo/Poly

AKG K845BT
Ikko OH-1
Sikora

Brugeravatar
 
Indlæg: 83
Tilmeldt: 7. apr 2011, 19:16
Geografisk sted: Odense

Re: Hvad skal den nye dreng i klassen hedde ?

Indlægaf Henrik_sdk » 20. apr 2017, 03:10

Henrik_sdk

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 2384
Tilmeldt: 1. apr 2011, 23:46
Geografisk sted: Ringsted

Re: Hvad skal den nye dreng i klassen hedde ?

Indlægaf Peter Jensen » 20. apr 2017, 08:56

Meze 99 classic kunne være et bud. Der er nogle hoved-fiere der har skrevet om den da den var på tour, og inner fidelity har også et grundigt review hvor han bl.a sammenlugner med Oppo pm3 og andre hovedtelefoner...

Skal du på større jagt er et meet self et godt bud på at få hørt en masse...


Sent from my iPhone using Tapatalk
Peter Jensen

 
Indlæg: 894
Tilmeldt: 23. maj 2016, 12:31
Geografisk sted: København

Re: Hvad skal den nye dreng i klassen hedde ?

Indlægaf Walbum4262 » 20. apr 2017, 12:02

"luftige, bass-heavy, analytiske og med en rimelig sprød diskant."

Denne sætning kan simpelhen ikke lade sig gøre efter min mening.

Luftige analytiske hovedtelefoner kan ikke være bass-heavy her kommer HD-800 og T-1 v2 i tankerne de har rimeligt mad bas med mindre man skal have dedikeret tramper bas.

En bass-Heavy hovedtelefon sagtens kan have sprød diskant men på bekostning af det analytiske og er "oftest" lidt U-formet i lyden og hvis ikke den er U-formet er lyden oftest betegnet som varm/musikalsk og ikke analytisk

Så efter min mening bliver du simplelhen nød til at indskrænke dine kriterier for en hovedtelefon eller også skal du have fat i 2 hovedtelefoner en til bass-Healy musik og en til musik hvor den luftig og analytisk
på skrivebordet: lenovo thinkpad/iphone6->tidal->david's mutant aune/Davids mutant moddet fostex t50rp mk3 med monkey pod træ kopper

PÃ¥ farten: iPhone 7->Airpods eller Sony wh1000x mk2
Walbum4262

Brugeravatar
Tour Kaptajn
 
Indlæg: 1159
Tilmeldt: 25. mar 2015, 18:16
Geografisk sted: Sandved

Re: Hvad skal den nye dreng i klassen hedde ?

Indlægaf Sikora » 20. apr 2017, 12:14

Tak for buddene indtil videre :) Med Bass-heavy mener jeg ikke at de skal være til elektronisk musik men bassen må bare ikke være for tynd. Jeg synes mange af de hovedtelefoner jeg har lyttet til gennem tiden har en tendens til at blive kedelige netop fordi bassen er langt væk. Det skal ikke være så den slår men man skal heller ikke være i tvivl om at den er der. Jaa lyd er noget underligt noget at beskrive men det skal ihvertfald ikke være som et par Beats det er i overkanten :D

/Claus

NB! Er der nogle der har kendskab til et sted hvor man kan lytte på omtalte Oppo gerne på Fyn eller østjylland ?
Chord Mojo/Poly

AKG K845BT
Ikko OH-1
Sikora

Brugeravatar
 
Indlæg: 83
Tilmeldt: 7. apr 2011, 19:16
Geografisk sted: Odense

Re: Hvad skal den nye dreng i klassen hedde ?

Indlægaf Claus-DK » 20. apr 2017, 13:05

Jeg ville have skreget Verisonix, men det hele sejler vist og det er uvist om jeg kan få andre end de få testpar jeg har, men de er så fine og gode..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Hvad skal den nye dreng i klassen hedde ?

Indlægaf Burning777 » 20. apr 2017, 13:22

Sikora skrev:Jeg skal derfor bruge jeres råd til et par nye hovedtelefoner.
Der er selvfølgelig nogle krav - men først og fremmest skal de drives af en Chord Mojo til det digitale samt en endnu ukendt stationær forstærker tilsluttet min pladespiller.

De skal altså være luftige, bass-heavy, analytiske og med en rimelig sprød diskant.

Øvrige krav er at de er lukkede, ikke har trådløs funktion samt en pris i omegnen af 4.000,- i DK.

Jeg har kig på Oppo PM-3 men jeg har ikke kunne finde en mulighed for at lytte på dem.


Det lyder i mine ører til at du skal kigge alvorligt på et sæt Beyerdynamic DT-1770 Pro. Jeg har lyttet på Oppo PM-3 til samme meet som jeg lyttede til DT-1770 første gang og selvom OPPOerne var gode så er Beyerdynamic bare mere velspillende.
Desktop: Meier Daccord ff --> Meier Classic ff --> Beyerdynamic DT-1770 Pro
Portable: iPod Classic --> CLAS --> Meier Quickstep --> Etymotic ER4XR / Beyerdynamic T51p / Tzar 350
Burning777

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 3909
Tilmeldt: 2. apr 2011, 07:58
Geografisk sted: Herning

Re: Hvad skal den nye dreng i klassen hedde ?

Indlægaf Kena » 20. apr 2017, 14:42

Hvad med Fostex TH-X00(Massdrop)? Jeg er selv meget glad for Mojo-X00 kombinationen. X00 er lukkede og har rigtig god bas. Dog ikke så lukkede at de lukker omgivelserne ude, men jeg generer ikke familien med dem, hvis jeg bare ikke skruer alt for højt op. Vil nok ikke anbefale dem til en arbejdsplads, hvor du sidder tæt på kolleger. De er ikke så analytiske som Beyer modeller, men jeg klager ikke over detaljeringen i dem.
AudioQuest NightOwl Carbon & PowerBeats Pro & Chord Mojo
Kena

Brugeravatar
 
Indlæg: 665
Tilmeldt: 6. dec 2011, 16:33
Geografisk sted: Amager

Re: Hvad skal den nye dreng i klassen hedde ?

Indlægaf Flemur » 20. apr 2017, 15:30

Ud fra din beskrivelse, og den viden jeg har (har kun været interesseret i emnet i et halvt års tid), har jeg et par bud som du måske kunne læse mere om, eller optimalt forsøge at prøve.

1. De gamle Denons (D2000,D5000,D7000)/ De nye Fostex (TH-X00, TH-600 etc) - De er lukkede men ikke helt som der også bliver skrevet ovenover (altså er det tættere på det luftige). Derudover har de godt med bas, og den går dybt ned. De bliver anklaget for at være lidt "sloppy" i bassen (afhængigt af modellen), men jeg har haft stor success med et Lawton mod i mine D2000 og synes nu bassen står meget skarpere.

2. Jeg læste tilfældigt igår et review af Sonys MDR-Z7 som umiddelbart lyder til at passe ret godt på din beskrivelse. Gode kvalitet, detaljeret, og vildt imponerende pumpende bas (uden for meget af den). De blev i hvert fald til et par jeg virkelig godt kunne tænke mig at prøve efter det jeg lige læse igår.

3. Fidelio X2, jeg havde den på prøve en uges tid fordi hele internettet virker til at være oppe at køre over dem, desværre var de for åbne til jeg kunne bruge dem i stuen, men de lød godt nok godt. Og de er et par åbne bøffer med god og rigeligt bas, hvilket der vel ikke er vildt mange af. (og så synes jeg de er vildt flotte, OG super behagelige).

Det var bare et par bud jeg havde fordi den beskrivelse lyder ret meget som sådan jeg selv ville beskrive hvad jeg vil have, bare med lidt lavere budget og krav om at være lukket :)
Flemur

 
Indlæg: 91
Tilmeldt: 12. nov 2016, 00:45
Geografisk sted: København

Re: Hvad skal den nye dreng i klassen hedde ?

Indlægaf Walbum4262 » 20. apr 2017, 16:42

Sony mdr z7 er en virkelig god hovedtelefon. Dog skal man huske at med Sony ( hvilket jeg elsker ) er der ikke lagt vægt på at musikken skal analyseres men at den skal lyttes til og nydes, derfor er deres hovedtelefoner i den varme ende hvor bas og mellem tone virkelig gør sit indtog og diskanten er lige som den skal være, dog vil jeg ikke kalde sparkly

Har du prøvet et par HD800 på en god forstærker ?? Folk der siger du mangler bas er til ramper musik, der er massere af bas i dem
på skrivebordet: lenovo thinkpad/iphone6->tidal->david's mutant aune/Davids mutant moddet fostex t50rp mk3 med monkey pod træ kopper

PÃ¥ farten: iPhone 7->Airpods eller Sony wh1000x mk2
Walbum4262

Brugeravatar
Tour Kaptajn
 
Indlæg: 1159
Tilmeldt: 25. mar 2015, 18:16
Geografisk sted: Sandved

Re: Hvad skal den nye dreng i klassen hedde ?

Indlægaf Walbum4262 » 20. apr 2017, 16:46

De gamle denons og nyere fostex har alle i mere eller mindre grand en U-formet Og "løs" bas dette kan dog afhjælpes med lawton mod, hvilket bringer bassen under kontrol og fremhæver mellemt tonen fordi der bliver plads til den.
på skrivebordet: lenovo thinkpad/iphone6->tidal->david's mutant aune/Davids mutant moddet fostex t50rp mk3 med monkey pod træ kopper

PÃ¥ farten: iPhone 7->Airpods eller Sony wh1000x mk2
Walbum4262

Brugeravatar
Tour Kaptajn
 
Indlæg: 1159
Tilmeldt: 25. mar 2015, 18:16
Geografisk sted: Sandved

Re: Hvad skal den nye dreng i klassen hedde ?

Indlægaf Mataugust » 20. apr 2017, 21:05

Her vil jeg så også slå et slag for Shure SRH1540
Den har det største rum jeg har hørt i en lukket hovedtelefon, der er smæk og dybde i bassen, i hele lydbilledet er der detaljer til den store guldmedalje.
Komforten har jeg kun prøvet bedre på HD650

Ellers ville jeg også sige DT-1770, men har aldrig hørt den op imod SRH1540
Audioquest Diamond-->
Denafrips Ares -->
Cambridge CXC --> Luxman LV-107u --> HL Adapterboks--> AKG K701/Grado GS100/Philips A5pro
Thorens TD320 -->Trichord Dino -->
Mataugust

Brugeravatar
 
Indlæg: 2748
Tilmeldt: 25. sep 2011, 22:37
Geografisk sted: Slagelse

Re: Hvad skal den nye dreng i klassen hedde ?

Indlægaf Mortenhoe » 20. apr 2017, 21:30

Walbum4262 skrev:De gamle denons og nyere fostex har alle i mere eller mindre grand en U-formet Og "løs" bas dette kan dog afhjælpes med lawton mod, hvilket bringer bassen under kontrol og fremhæver mellemt tonen fordi der bliver plads til den.


+1 til Fostex. Jeg lytter egentligt ikke til elektronisk musik, men jeg har da i ny og næ lyttet til lidt pga. mine TH-600. De får dubstep og trap til at lyde " pisse fee' ". Jeg synes ikke NØDVENDIGVIS at Fostex(TH-600) skal Lawton moddes. De lider ikke lige så meget som Denon. Jeg har pt. både TH-600 og D5000, så jeg kunne lytte lidt A/B :-)
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

Re: Hvad skal den nye dreng i klassen hedde ?

Indlægaf Walbum4262 » 20. apr 2017, 22:46

Hov, så ikke de skulle være lukkede :)

Som der bliver nævnt så shure SHR-1540 eller DT-1770 er nogle oplagte bud også, de er nok mere reference i deres lyd en denon/fostex
på skrivebordet: lenovo thinkpad/iphone6->tidal->david's mutant aune/Davids mutant moddet fostex t50rp mk3 med monkey pod træ kopper

PÃ¥ farten: iPhone 7->Airpods eller Sony wh1000x mk2
Walbum4262

Brugeravatar
Tour Kaptajn
 
Indlæg: 1159
Tilmeldt: 25. mar 2015, 18:16
Geografisk sted: Sandved

Re: Hvad skal den nye dreng i klassen hedde ?

Indlægaf Sikora » 20. apr 2017, 22:54

Tusind tak for alle de gode bud. Jeg vil lige understrege at jeg heller ikke selv lytter til elektronisk musik det var mere for at lave en sammenligning ;)
Det er sjovt de gamle Denon's bliver nævnt og dem har jeg haft for nogle år siden og var MEGET tilfreds med dem. Desværre synes jeg ikke de nyere er noget værd :( Tilgengæld vil jeg drible i 4sound og testlytte lidt på både beyerdynamic og shure. Shure har jeg også tidligere været glad for og jeg havde egentligt glemt at 4sound har et godt udvalg her i Odense.

Uanset er flere bud velkomne. Jeg har som sagt AKG's lige nu og lyden er jeg vældig godt tilfreds med men mangler stadig en smule mere i bunden :)

Foreløbig tak !!
Chord Mojo/Poly

AKG K845BT
Ikko OH-1
Sikora

Brugeravatar
 
Indlæg: 83
Tilmeldt: 7. apr 2011, 19:16
Geografisk sted: Odense

Re: Hvad skal den nye dreng i klassen hedde ?

Indlægaf Claus-DK » 20. apr 2017, 23:41

Vi får måske træf i Odense i år, Boegebjerg er ved at undersøge tingene, hvis det sker er det da et oplagt sted at dukke op..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Hvad skal den nye dreng i klassen hedde ?

Indlægaf Sikora » 29. apr 2017, 20:15

Jamen så nåede jeg så langt. Efter at have læst bunker af anmeldelser og beskrivelser er jeg kommet frem til at jeg rigtig gerne vil prøvelyyte henholdsvis Oppo pm-3 samt Shure SRH1540 så nu er spørgsmålet bare om nogle har kendskab til et sted hvor de kan prøvelyttes ? Jeg kan ikke umiddelbart finde nogle steder :(
Så er der en der har et bud eller en der har det ene sæt som jeg eventuelt må stikke næsen forbi og prøvelytte ?

/Claus
Chord Mojo/Poly

AKG K845BT
Ikko OH-1
Sikora

Brugeravatar
 
Indlæg: 83
Tilmeldt: 7. apr 2011, 19:16
Geografisk sted: Odense

Re: Hvad skal den nye dreng i klassen hedde ?

Indlægaf Mataugust » 29. apr 2017, 22:46

Jeg har 1540 i Slagelse
Den kan evt. sendes, men en togbillet vil nok være næste lige så billig.
Audioquest Diamond-->
Denafrips Ares -->
Cambridge CXC --> Luxman LV-107u --> HL Adapterboks--> AKG K701/Grado GS100/Philips A5pro
Thorens TD320 -->Trichord Dino -->
Mataugust

Brugeravatar
 
Indlæg: 2748
Tilmeldt: 25. sep 2011, 22:37
Geografisk sted: Slagelse

Re: Hvad skal den nye dreng i klassen hedde ?

Indlægaf Sikora » 8. maj 2017, 21:24

Tak for buddet Mataugust men efter læsning af utallige anmeldelser er valget faldet på netop Shure SRH1540 så de er hermed bestilt og så håber jeg det er det rigtige valg ;)

/Claus
Chord Mojo/Poly

AKG K845BT
Ikko OH-1
Sikora

Brugeravatar
 
Indlæg: 83
Tilmeldt: 7. apr 2011, 19:16
Geografisk sted: Odense


Tilbage til Hovedtelefoner

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 15 gæster