Sennheiser HE1 hos KT-radio København



Sennheiser HE1 hos KT-radio København

Indlægaf Walbum4262 » 4. maj 2017, 15:06

Jeg var lige et smudt forbi KT-radio da jeg nu alligevel var i området. Var det 1,5 time :) laaaang frokost pause

kT-radio har i dag besøg af sennheiser hvor de blandt andet også har hvad der anses for den bedste hovedtelefon lavet til dato nemlig HE1 til det svimlende beløb af 470.000kr

Jeg må indrømme at de virkelig altså VIRKELIG er gode jeg vil sige at det tætteste jeg har hørt er Sebastians HE-60 setup men de kommet satme også sæt på til en 1/3 del af prisen :)

Lyden i HE-1 ligger ikke op til at man analysere noget de ligger op til at høre musik akkurat som Sony gør det.

Sony kan så bare ikke følge med i hastig og præsition som HE-1 kan levere hvilket gør dem uovertrufne.

jeg snakkede med den danske repræsentant fra sennheiser og han var faktisk ikke afvisende over for at vi på et kommende københavner møde kan få besøg af HE-1

Ligeledes var han heller ikke afvisende over for toure da nye produkter er på vej fra sennheiser
på skrivebordet: lenovo thinkpad/iphone6->tidal->david's mutant aune/Davids mutant moddet fostex t50rp mk3 med monkey pod træ kopper

PÃ¥ farten: iPhone 7->Airpods eller Sony wh1000x mk2
Walbum4262

Brugeravatar
Tour Kaptajn
 
Indlæg: 1159
Tilmeldt: 25. mar 2015, 18:16
Geografisk sted: Sandved

Re: Sennheiser HE1 hos KT-radio København

Indlægaf kvik » 4. maj 2017, 15:14

Kan HE1-forstærkeren fødes fra ekstern DAC?
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Sennheiser HE1 hos KT-radio København

Indlægaf Walbum4262 » 4. maj 2017, 15:45

Ja det er muligt at forsyne med et analogt signal fra anden kilde, dog kan forstærker delen ikke undgås grundet dens specielle bios opsætning til hovedtelefonerne.
på skrivebordet: lenovo thinkpad/iphone6->tidal->david's mutant aune/Davids mutant moddet fostex t50rp mk3 med monkey pod træ kopper

PÃ¥ farten: iPhone 7->Airpods eller Sony wh1000x mk2
Walbum4262

Brugeravatar
Tour Kaptajn
 
Indlæg: 1159
Tilmeldt: 25. mar 2015, 18:16
Geografisk sted: Sandved

Re: Sennheiser HE1 hos KT-radio København

Indlægaf Walbum4262 » 4. maj 2017, 15:48

Men jeg vil sige det sådan at det overhovedet ikke er nødvendigt, jeg tror ikke lyden bliver bedre af en anden DAC.

Det setup er tunet omkring den lyd som HE-1 besidder
på skrivebordet: lenovo thinkpad/iphone6->tidal->david's mutant aune/Davids mutant moddet fostex t50rp mk3 med monkey pod træ kopper

PÃ¥ farten: iPhone 7->Airpods eller Sony wh1000x mk2
Walbum4262

Brugeravatar
Tour Kaptajn
 
Indlæg: 1159
Tilmeldt: 25. mar 2015, 18:16
Geografisk sted: Sandved

Re: Sennheiser HE1 hos KT-radio København

Indlægaf kvik » 4. maj 2017, 15:59

Billede

Lyden kan vel altid forbedres, nogen kommer garanteret til at bruge en ekstern DAC.
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Sennheiser HE1 hos KT-radio København

Indlægaf Walbum4262 » 4. maj 2017, 16:30

kvik skrev:Billede

Lyden kan vel altid forbedres, nogen kommer garanteret til at bruge en ekstern DAC.


Tja, det er vel op til lytteren at vurdere om der kan opnås noget med en ekstern kilde og dertil kabler.

Jeg ved at HE-1 benytter 8 ESS SABRE ES9018 Chips, nu ved jeg det ikke men da der er 8 rør tilgængelige vil jeg formode at hver DAC chip er forbundet med 1 rør og der på den måde opnås en ønsket lyd.

Det er i øvrigt en hybrid forstærker da der også forefindes en solidstate forstærker i den som en del af kæden

Det blev også nævnt at alt indmaden er akustisk ophængt så der undgås vibrationer
på skrivebordet: lenovo thinkpad/iphone6->tidal->david's mutant aune/Davids mutant moddet fostex t50rp mk3 med monkey pod træ kopper

PÃ¥ farten: iPhone 7->Airpods eller Sony wh1000x mk2
Walbum4262

Brugeravatar
Tour Kaptajn
 
Indlæg: 1159
Tilmeldt: 25. mar 2015, 18:16
Geografisk sted: Sandved

Re: Sennheiser HE1 hos KT-radio København

Indlægaf Peter Jensen » 4. maj 2017, 16:51

Jeg tilslutter mig Walbums holdning. Første gang jeg hørte den var jeg mere blæst omkuld... Denne gang var jeg mest imponeret over hvor hurtige og præcise de er, uden at miste den melodiske klang som er så rar og river dig med.

Jeg brugte noget tid med HD650, 800 og 800S først. HE1 er naturligvis hørbart bedre på alle punkter, men måske især præcision...

Jeg kan tilføje at de åbenbart ikke tjener vildt meget på dem da de er meget dyre at producere. Der bruges bl.a tid på at finde 8 rør der oasser godt sammen! De skulle blive lavet på samme fabrik som hd800 lidt udenfor Hannover.

Der sælges ca en om dagen, mest til rige private i mellemøsten og øst asien. Men man ringer bare når man er klar til at lægge i kurv (jeg kigger på dig Kvik :))
Den kan fåes med kabinet i Jade til næsten samme pris...

Det er ikke mange studier eller prof. Som køber den, hvilket måsle er fordi den er lavet til at lytte og ikke analysere...

Ville umuddelbart også tro at hele systemet er så tunet at det nok bliver svært at vinde noget ved at skufte DAC, men husker da snak om MSB dacen med HE1 fra CanJam. Tror aldrig de prøvede...


Sent from my iPhone using Tapatalk
Peter Jensen

 
Indlæg: 894
Tilmeldt: 23. maj 2016, 12:31
Geografisk sted: København

Re: Sennheiser HE1 hos KT-radio København

Indlægaf Walbum4262 » 4. maj 2017, 17:14

Peter Jensen skrev:Jeg tilslutter mig Walbums holdning. Første gang jeg hørte den var jeg mere blæst omkuld... Denne gang var jeg mest imponeret over hvor hurtige og præcise de er, uden at miste den melodiske klang som er så rar og river dig med.

Jeg brugte noget tid med HD650, 800 og 800S først. HE1 er naturligvis hørbart bedre på alle punkter, men måske især præcision...

Jeg kan tilføje at de åbenbart ikke tjener vildt meget på dem da de er meget dyre at producere. Der bruges bl.a tid på at finde 8 rør der oasser godt sammen! De skulle blive lavet på samme fabrik som hd800 lidt udenfor Hannover.

Der sælges ca en om dagen, mest til rige private i mellemøsten og øst asien. Men man ringer bare når man er klar til at lægge i kurv (jeg kigger på dig Kvik :))
Den kan fåes med kabinet i Jade til næsten samme pris...

Det er ikke mange studier eller prof. Som køber den, hvilket måsle er fordi den er lavet til at lytte og ikke analysere...

Ville umuddelbart også tro at hele systemet er så tunet at det nok bliver svært at vinde noget ved at skufte DAC, men husker da snak om MSB dacen med HE1 fra CanJam. Tror aldrig de prøvede...


Sent from my iPhone using Tapatalk


Ja HE-1's marmor base kan laves i farver og mønstre næsten som man vil have det og ens navn bliver graveret i marmoren på undersiden af den når den bestilles
på skrivebordet: lenovo thinkpad/iphone6->tidal->david's mutant aune/Davids mutant moddet fostex t50rp mk3 med monkey pod træ kopper

PÃ¥ farten: iPhone 7->Airpods eller Sony wh1000x mk2
Walbum4262

Brugeravatar
Tour Kaptajn
 
Indlæg: 1159
Tilmeldt: 25. mar 2015, 18:16
Geografisk sted: Sandved

Re: Sennheiser HE1 hos KT-radio København

Indlægaf Walbum4262 » 4. maj 2017, 17:14

I øvrigt er det ikke en lagervare men laves på bestilling.
på skrivebordet: lenovo thinkpad/iphone6->tidal->david's mutant aune/Davids mutant moddet fostex t50rp mk3 med monkey pod træ kopper

PÃ¥ farten: iPhone 7->Airpods eller Sony wh1000x mk2
Walbum4262

Brugeravatar
Tour Kaptajn
 
Indlæg: 1159
Tilmeldt: 25. mar 2015, 18:16
Geografisk sted: Sandved

Re: Sennheiser HE1 hos KT-radio København

Indlægaf kvik » 4. maj 2017, 17:15

Når den kommer på tour, skal jeg nok teste med en R2R DAC :-)
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Sennheiser HE1 hos KT-radio København

Indlægaf Peter Jensen » 4. maj 2017, 17:23

Jeg er ret sikker på at hun meste Jade sten materialet og ikke farven... Var blevet lavet custom til en Japansk samler :-)...,

Hmmmm, skal / skal ikke belåne til over skorstenen :)

Det lød forresten som om dem før mig havde prøvet med anden tilslutning men at det ikke havde virket. Muligvis kun kilde uden dac...

Var ikke glad for deres udvalg, det var få sange jeg kender rigtigt godt... F.eks ingen Hotel California (gisp!)....


Sent from my iPhone using Tapatalk
Peter Jensen

 
Indlæg: 894
Tilmeldt: 23. maj 2016, 12:31
Geografisk sted: København

Re: Sennheiser HE1 hos KT-radio København

Indlægaf Walbum4262 » 4. maj 2017, 18:28

Peter Jensen skrev:Jeg er ret sikker på at hun meste Jade sten materialet og ikke farven... Var blevet lavet custom til en Japansk samler :-)...,

Hmmmm, skal / skal ikke belåne til over skorstenen :)

Det lød forresten som om dem før mig havde prøvet med anden tilslutning men at det ikke havde virket. Muligvis kun kilde uden dac...

Var ikke glad for deres udvalg, det var få sange jeg kender rigtigt godt... F.eks ingen Hotel California (gisp!)....


Sent from my iPhone using Tapatalk



Lod du mærke til fejlen i venstre kop ? Jeg gjorde dem opmærksom på det og de blev vildt overrasket over det
på skrivebordet: lenovo thinkpad/iphone6->tidal->david's mutant aune/Davids mutant moddet fostex t50rp mk3 med monkey pod træ kopper

PÃ¥ farten: iPhone 7->Airpods eller Sony wh1000x mk2
Walbum4262

Brugeravatar
Tour Kaptajn
 
Indlæg: 1159
Tilmeldt: 25. mar 2015, 18:16
Geografisk sted: Sandved

Re: Sennheiser HE1 hos KT-radio København

Indlægaf Peter Jensen » 4. maj 2017, 19:06

Walbum4262 skrev:Lod du mærke til fejlen i venstre kop ? Jeg gjorde dem opmærksom på det og de blev vildt overrasket over det


Niks, men kiggede ikke særligt meget på noget af udstyret, satte mig bare og begyndte at lytte :-)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Peter Jensen

 
Indlæg: 894
Tilmeldt: 23. maj 2016, 12:31
Geografisk sted: København

Re: Sennheiser HE1 hos KT-radio København

Indlægaf Walbum4262 » 4. maj 2017, 19:34

Peter Jensen skrev:
Walbum4262 skrev:Lod du mærke til fejlen i venstre kop ? Jeg gjorde dem opmærksom på det og de blev vildt overrasket over det


Niks, men kiggede ikke særligt meget på noget af udstyret, satte mig bare og begyndte at lytte :-)


Sent from my iPhone using Tapatalk



Det var heller ikke visuelt men en click lyd der sansynligvis skyldes et fremmedlegme nær membranen
på skrivebordet: lenovo thinkpad/iphone6->tidal->david's mutant aune/Davids mutant moddet fostex t50rp mk3 med monkey pod træ kopper

PÃ¥ farten: iPhone 7->Airpods eller Sony wh1000x mk2
Walbum4262

Brugeravatar
Tour Kaptajn
 
Indlæg: 1159
Tilmeldt: 25. mar 2015, 18:16
Geografisk sted: Sandved

Re: Sennheiser HE1 hos KT-radio København

Indlægaf Peter Jensen » 4. maj 2017, 19:39

Hmm, bemærkede jeg ikke, og syntes jeg lyttede grundigt efter... Enten var den forsvundet, ellers hørte jeg det bare ikke....


Sent from my iPhone using Tapatalk
Peter Jensen

 
Indlæg: 894
Tilmeldt: 23. maj 2016, 12:31
Geografisk sted: København

Re: Sennheiser HE1 hos KT-radio København

Indlægaf Bender » 5. maj 2017, 12:50

Jeg lyttet også til HE1 ved Scala-Hifi i Aarhus og her havde de også axel Grell personlige anbefalet spilleliste, som var noget manglende, måske fordi det meste af det var klassisk og det er desværre ikke min stærke side. Heldgivis var der andre spillelister også, så nået også lidt Angus Stone, Bob Dylan, Daft Punk, David Bowie, Eagles, Johnny Cash, Louis Armstrong, Malk De Koijn og Roger Waters.
På virkelig gode optagelser er der ingen tvivl om de er en åben vindue ind til musikken, holografisk og generelt tro til især gode vokaler, men især også akustiske instrumenter, men på knap så gode optagelser var det svært at pinpoint forskellen på dem og HD800.

Jeg bemærket også den havde nogle små mislyde i venstre ørekopper, som om venstre enhed havde en defekt eller ikke var varmet nok op, who knows :)
Desuden synes jeg headband føles cheap og af en anelse dårlige plastik materialer end dem der er på HD800, hvilket er en skam og ikke acceptabelt med lyttepaneler i den prisklasse.
I min øre graver 009 flere detaljer ud men har en unaturlig treble, hvor 007 er stadig min klar favorit da jeg stadig synes den lyder mest naturtro og tro mod ægte live recordings og så den som bonus bygget langt bedre end både 009 & HE1, i min ydmyge mening.
Bender

 

Re: Sennheiser HE1 hos KT-radio København

Indlægaf Walbum4262 » 7. maj 2017, 19:45

Bender skrev:Jeg lyttet også til HE1 ved Scala-Hifi i Aarhus og her havde de også axel Grell personlige anbefalet spilleliste, som var noget manglende, måske fordi det meste af det var klassisk og det er desværre ikke min stærke side. Heldgivis var der andre spillelister også, så nået også lidt Angus Stone, Bob Dylan, Daft Punk, David Bowie, Eagles, Johnny Cash, Louis Armstrong, Malk De Koijn og Roger Waters.
På virkelig gode optagelser er der ingen tvivl om de er en åben vindue ind til musikken, holografisk og generelt tro til især gode vokaler, men især også akustiske instrumenter, men på knap så gode optagelser var det svært at pinpoint forskellen på dem og HD800.

Jeg bemærket også den havde nogle små mislyde i venstre ørekopper, som om venstre enhed havde en defekt eller ikke var varmet nok op, who knows :)
Desuden synes jeg headband føles cheap og af en anelse dårlige plastik materialer end dem der er på HD800, hvilket er en skam og ikke acceptabelt med lyttepaneler i den prisklasse.
I min øre graver 009 flere detaljer ud men har en unaturlig treble, hvor 007 er stadig min klar favorit da jeg stadig synes den lyder mest naturtro og tro mod ægte live recordings og så den som bonus bygget langt bedre end både 009 & HE1, i min ydmyge mening.


Jeg ved ikke om jeg er enig i at 009 har flere detaljer, HE-1 formoder at levere lige så mange detaljer uden at det går på kompromis med lytte venligheden, detaljerne er der de springer bare ikke ind i hovedet en som på 009.

Jeg stod heller ikke med den samme følelse af hoved båndet, for mig var det ganske fint unden at være prangende, til en hovedtelefon til 470000 kunne man godt forvente at plastik delene var af kulfiber.
på skrivebordet: lenovo thinkpad/iphone6->tidal->david's mutant aune/Davids mutant moddet fostex t50rp mk3 med monkey pod træ kopper

PÃ¥ farten: iPhone 7->Airpods eller Sony wh1000x mk2
Walbum4262

Brugeravatar
Tour Kaptajn
 
Indlæg: 1159
Tilmeldt: 25. mar 2015, 18:16
Geografisk sted: Sandved

Re: Sennheiser HE1 hos KT-radio København

Indlægaf Claus-DK » 8. maj 2017, 08:28

Jeg så dem i TV, jeg ved ikke hvordan en hovedtelefon til 400 kilo koster, det er jo ikke rigtigt noget man ser særligt ofte..
Det ser flot ud med en stor marmorblok som forstærker, hvad man synes om materialet er jo individuelt, jeg synes det egner sig mere til gulve og badeværelser..

Jeg synes den er alt alt for diskret at se på, har man sådan noget lir, bør der være monteret en flagstang som hejser flaget når man tænder for den, så kan hele byen samles og forundre sig over det lille mirakel..

Havde jeg den slags penge til hovedtelefoner ville jeg tage den gamle model, den synes jeg er meget mere smuk at se på..

Med sådan nogle priser er det ikke lyden man hæfter sig ved, imponator effekten er meget vigtigere, kunderne bruger dem jo alligevel til Spotify og youtubeclips ruller1 ruller1
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Sennheiser HE1 hos KT-radio København

Indlægaf Peter Jensen » 8. maj 2017, 09:53

Jeg tilslutter mig at kopperne ikke imponere i den måde de er bygget på. Hvis jeg skulle komme med et bud så har de optimeret for at holde vægten nede. Jeg kunne også godt have tænkt mig mere lækkerhed.

Syntes dog at forstærkerdelen er ganske lækker. At man har brugt Marmor er både for at få det lækkert, men der skulle også være nogle akustiske fordele. De har næsten flagstangen, når man tænder for systemet lukker den langsomt op for glaslåget så hovedtelefonerne kommer til syne. Samtidigt køre rørene op fra deres skjul i forstærkeren. Dette er nøje timet så det tager den tid rørene skal bruge på at varme op. Jeg syntes det fungerede ok lækkert, men er self. ikke nogen stor flagstang.

Som jeg forstod det sælger de primært til rige samlere og connoisseurs i de arabiske og øst asiatiske lande. Det lød som om det var meget normalt at customizere den lidt oven i hvad standard pakken tilbyder, så måske kan de også gøre noget ved kopperne.. (Hørte jeg dog ingen detaljer om). Så jeg tror faktisk der er en chance for at Claus har ret i at den kan ende som formidler af Spotify for at imponere pigerne :-D
Dog er der også mange i øst asien som går voldsomt op i high end audio, så vil tro der også findes installationer der faktisk er købt for at få det bedste af det bedste hoved-fi.

Vandt jeg 10 mil i lotte og antager vi at jeg kunne overtale konen så ville jeg godt kunne finde på at købe en... Sagt på en anden måde, så tvivler jeg på at jeg optager ekstra lån i huset for at få den hjem i stuen :). Så skal de sq lige lave kopperne i titan først :)
Peter Jensen

 
Indlæg: 894
Tilmeldt: 23. maj 2016, 12:31
Geografisk sted: København

Re: Sennheiser HE1 hos KT-radio København

Indlægaf toppe » 8. maj 2017, 10:03

Ja, lidt flagstang er der da over den:

toppe

Brugeravatar
Redaktør
 
Indlæg: 2037
Tilmeldt: 13. aug 2011, 16:46
Geografisk sted: Nørrebro


Tilbage til Hovedtelefoner

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 17 gæster