Gode gaming hovedtelefoner til konfirmand?



Gode gaming hovedtelefoner til konfirmand?

Indlægaf Heimdal » 5. maj 2017, 14:24

Jeg er på udkig efter gode gaming hovedtelefoner, og da jeg desværre ikke ved så meget om gaming hovedtelefoner, håber jeg at der er nogle derude, der kan hjælpe mig på vej.
Jeg går efter hovedtelefoner med kabel, og vil høre om det mon er muligt at jeg kan finde nogle gode gaming hovedtelefoner til omkring DKK 1.000 - 1.200?
Heimdal

 
Indlæg: 2
Tilmeldt: 5. maj 2017, 14:05

Re: Gode gaming hovedtelefoner til konfirmand?

Indlægaf Mortenhoe » 5. maj 2017, 14:33

Gaming hovedtelefoner er liiidt et fy ord herinde. Jeg ville til hver en tid, tage et par studio hovedtelefoner, og så påklistre en Antlion Modmic mikrofon. Jeg har f.eks været rigtig glad for at game med Beyerdynamic DT770.(De er i dit prisniveau).

Jeg ved at mange gamere er tilfredse med Astro gaming hovedtelefoner. De har vidst et par modeller at vælge imellem i det prisleje.
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

Re: Gode gaming hovedtelefoner til konfirmand?

Indlægaf Heimdal » 5. maj 2017, 14:42

Tak for svaret, Mortenhoe!
Meget brugbart! :-)
Ja, jeg ved godt at gaming hovedtelefoner ikke lige er af det bedste, men da det er det konfirmanden ønsker sig, må jeg jo bøje mig.
Heimdal

 
Indlæg: 2
Tilmeldt: 5. maj 2017, 14:05

Re: Gode gaming hovedtelefoner til konfirmand?

Indlægaf Steffench » 5. maj 2017, 18:27

Hvis det SKAL være " Gaming headset " Hyperx Cloud er bare et rebrand af en ret annerkendt studio monitor nemlig takstar pro80. Kan også anbefale DT 770 til gaming, de er simpelthen FOR FEDE :)
Steffench

 
Indlæg: 106
Tilmeldt: 2. mar 2017, 12:46
Geografisk sted: Aalborg, Nordjylland

Re: Gode gaming hovedtelefoner til konfirmand?

Indlægaf Claus-DK » 5. maj 2017, 19:32

De har intet med Takstar at gøre, de bruger bare samme standard form, ligesom alle de andre kloner folk tror er Takstar, ingen af dem er produceret af Takstar
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Gode gaming hovedtelefoner til konfirmand?

Indlægaf Steffench » 5. maj 2017, 19:55

Korrekt Claus :) Ved ikke hvem OEM er men ved at Takstar har solgt de mest kendte "version" af den bortset fra Hyperx cloud ( som bare er med mikrofon og lidt fancy design ). Lyd er det samme
Steffench

 
Indlæg: 106
Tilmeldt: 2. mar 2017, 12:46
Geografisk sted: Aalborg, Nordjylland

Re: Gode gaming hovedtelefoner til konfirmand?

Indlægaf Claus-DK » 5. maj 2017, 21:14

Pro 80 og Hi2050 ER produceret af Takstar vil jeg lige indskyde, men formen er en fælles industri standard som alle mulige firmaer bruger, det er noget underligt noget, men som tidligere forhandler af Takstar satte jeg mig for at undersøge hvordan tingene hang sammen, med alle de "kloner" der poppede op alle vegne--

Det skal så lige indskydes at jeg ikke ved hvordan de andre udgaver lyder, hvis de er forskellige og de kan næsten ikke være andet, er det lidt sjovt at det nærmest er vedtaget at de er ens, jeg tror ikke der er ret mange der har sat sig ned med f.eks HyperX og Pro 80 og lyttet til dem side om side..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Gode gaming hovedtelefoner til konfirmand?

Indlægaf Steffench » 5. maj 2017, 21:21

Billede
Billede

De ser ret ens ud i mine øjne, husk dog at dette er optaget af forskellige folk med forskellige mikrofoner. Kan umiddelbart ikke findet noget på nettet som siger at Cloud og pro 80 ikke er præcis ens, men interessant at Kingston har så stor succes med "god lyd" i et gaming headset, man tør da kun håbe at de andre brands følger med.
Senest rettet af Ostebaronen 6. maj 2017, 15:31, rettet i alt 1 gang.
Begrundelse: billede embed
Steffench

 
Indlæg: 106
Tilmeldt: 2. mar 2017, 12:46
Geografisk sted: Aalborg, Nordjylland

Re: Gode gaming hovedtelefoner til konfirmand?

Indlægaf Claus-DK » 6. maj 2017, 00:13

Jeg ved ikke om de er ens, ved bare at de ikke er kommet ud af den samme fabrik. Enheder og skaller er jo standardting, så Kingston kan nemt have valgt at bruge de samme stumper, man kan ligeså godt følge trop hvis andre har succes..

Gamere går primært op i at spille og mon ikke de fleste mangler viden om hvad der er at vælge imellem ??
Ligesom alle dem man ser gå rundt med Ibuds eller lignende, de er og bliver den største gruppe af hovedtelefonbrugere, lyden er sekundært til andre ting..
Jeg tror at langt over ½delen ad de hovedtelefoner der bliver solgt i verden, bare er noget man tager ned fra hylden og ikke spekulerer yderligere over det..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Gode gaming hovedtelefoner til konfirmand?

Indlægaf Buyer no 1 » 6. maj 2017, 22:43

Velkommen Heimdal rulle5

Som du kan se, kan det hurtigt blive lidt nørdet herinde ;-)

HĂĄber du fandt hvad du skulle bruge.
Buyer no 1

Brugeravatar
 
Indlæg: 3685
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:40
Geografisk sted: Region Hovedstaden

Re: Gode gaming hovedtelefoner til konfirmand?

Indlægaf Claus-DK » 7. maj 2017, 00:19

Ja undskyld og velkommen til, håber ikke du er blevet skræmt væk nu ??
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Gode gaming hovedtelefoner til konfirmand?

Indlægaf Flemur » 7. maj 2017, 16:09

Hej Heimdal
Har selv købt mig et par lækre "rigtige" hovedtelefoner hvor gaming er hovedformålet. Der er altså slet ikke til sammenligning hvor meget bedre lyden er. (og hvor meget nemmere det er at lokalisere hvor lyde kommer fra).
Vil også sige at DT770 er et rigtig godt bud på super kvali uden er prisen bliver alt for høj, ellers er åbne hovedtelefoner også rigtig gode til gaming, men sjældent populære hvor teenagere som bor hjemme kunne jeg forestille mig (af flere grunde ;) ) jeg er ikke selv meget til de Audiotechnica M50x eller hvad de hedder som alle gamere mener er helt fantastiske.
Jeg bruger Modmic som mikrofon, og kvaliteten pĂĄ den er ogsĂĄ noget over standarden pĂĄ de "gode" gamer headsets.
Flemur

 
Indlæg: 91
Tilmeldt: 12. nov 2016, 00:45
Geografisk sted: København

Re: Gode gaming hovedtelefoner til konfirmand?

Indlægaf Mortenhoe » 7. maj 2017, 18:03

Jeg har gamet både med DT770 og M50x. Lige ifht til gaming vinder DT770 både på lyd og komfort. M50x lyder godt, men de har en langt fra neutral signatur og læder puder plus clamp force, gør dem svære at have på over længere perioder.
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

Re: Gode gaming hovedtelefoner til konfirmand?

Indlægaf Flemur » 8. maj 2017, 11:43

Hvis det absolut skal være branded som et gaming headset, så har jeg hørt at Feenix Aria skulle være ret okay (kraftigt inspireret at fx de Denon D2000 jeg bruger) - de er måske værd at kigge på :)
Flemur

 
Indlæg: 91
Tilmeldt: 12. nov 2016, 00:45
Geografisk sted: København

Re: Gode gaming hovedtelefoner til konfirmand?

Indlægaf Mcwoodslug » 12. maj 2017, 23:47

Jeg har brugt Beyerdynamic dt990 til fps spil, fungerer fantastisk. Og som Morten er inde på, så brug en mikrofon ved siden af. Skal det partout være et gaming headset, så kig på hyperx cloud 2, det er et godt sæt i den klasse.
Mcwoodslug

 
Indlæg: 92
Tilmeldt: 13. feb 2016, 20:23

Re: Gode gaming hovedtelefoner til konfirmand?

Indlægaf Ostebaronen » 13. maj 2017, 17:53

En kammerat bruger Beyerdynamic Custom One Pro + V-Moda BoomPro mic. Det er en ganske fornuftig løsning uden at gå for meget på konprimis.

Den der V-Moda BoomPro passer sikkert fint i andre hovedtelefoner som benytter sig af kabel med et enkelt TRS mini-Jack stik.
Mmm... Ost...
Ostebaronen

Brugeravatar
Code Poet
 
Indlæg: 2481
Tilmeldt: 17. maj 2011, 10:00
Geografisk sted: Søllerød

Re: Gode gaming hovedtelefoner til konfirmand?

Indlægaf A.Hoegsted » 23. maj 2017, 10:04

Hvad gamer han helt præcist?

Hvis vi taler CS:GO, Overwatch eller lign er soundstage det vigtigste.

Der er der et par muligheder:

HyperX Cloud II
HyperX Revolver

Og ellers er Audio Technica W700X et rigtigt godt bud med en Snowball eller Modmic til.

Personligt har jeg brugt alt fra Cloud II til Philips X2 til gaming, og Cloud II følger super fint med. Problemerne sker når man taler musik - der kommer Cloud til kort.
A.Hoegsted

 
Indlæg: 77
Tilmeldt: 14. maj 2017, 19:14
Geografisk sted: Helsingør


Tilbage til Hovedtelefoner

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 11 gæster