Sony MDR Z1R



Sony MDR Z1R

Indlægaf ATH » 19. maj 2017, 16:36

Hej med jer

Er der nogle af jer der har erfaringer med Sonys Z1R og vil dele jeres oplevelse?

Jeg har forgæves søgt efter en dansk forhandler, hvor man kan prøvelytte dem, men kan kun se dem på thomann.dk og sony.dk. De ser satme lækre ud, men prisen gør mig lidt tilbageholdende med bare at bestille uden at have prøvet dem. Derfor er jeg meget interesseret i at høre jeres erfaringer, hvis der skulle være nogen, der har haft hands-on.

Jeg er specielt interesseret i hvordan de lyder med andet forstærker-grej end Sonys. Hvordan er isolationen fra omgivende støj? Er de prisen værd "på danske plader"?

Billede
ATH

 
Indlæg: 36
Tilmeldt: 19. okt 2016, 02:12

Re: Sony MDR Z1R

Indlægaf Walbum4262 » 19. maj 2017, 19:10

ATH skrev:Hej med jer

Er der nogle af jer der har erfaringer med Sonys Z1R og vil dele jeres oplevelse?

Jeg har forgæves søgt efter en dansk forhandler, hvor man kan prøvelytte dem, men kan kun se dem på thomann.dk og sony.dk. De ser satme lækre ud, men prisen gør mig lidt tilbageholdende med bare at bestille uden at have prøvet dem. Derfor er jeg meget interesseret i at høre jeres erfaringer, hvis der skulle være nogen, der har haft hands-on.

Jeg er specielt interesseret i hvordan de lyder med andet forstærker-grej end Sonys. Hvordan er isolationen fra omgivende støj? Er de prisen værd "på danske plader"?

Billede



Så vidt jeg ved er den eneste som ejer et par er NC-8000 som desvære ikke er på forum længere, jeg ved også at Henrik har prøvet dem et par gange på div. Udstillinger.

Jeg har selv haft fornøjelsen at lytte til NC-8000 par og de har en virkelig lækker lyd, Lyder er Sony lyd hvor der ligges vægt på at det er musikken man skal lytte til og ikke hovedtelefonen og alt det andet hvilket gør at de har en ekstrem lyttevenlig signatur med fantastisk bund og super blød mellemtone, diskanten er ligeledes fantastisk blød og lækker uden at man mangler detaljer hvilket gør man kan lytte til dem i en uendelighed uden lytte træthed.

Han bor nord for Slagelse op mod Kalundborg så hvis du er fra øren kan jeg måske høre om han giver et lytte session.
på skrivebordet: lenovo thinkpad/iphone6->tidal->david's mutant aune/Davids mutant moddet fostex t50rp mk3 med monkey pod træ kopper

PĂĄ farten: iPhone 7->Airpods eller Sony wh1000x mk2
Walbum4262

Brugeravatar
Tour Kaptajn
 
Indlæg: 1159
Tilmeldt: 25. mar 2015, 18:16
Geografisk sted: Sandved

Re: Sony MDR Z1R

Indlægaf ATH » 20. maj 2017, 16:41

Walbum4262 skrev:Så vidt jeg ved er den eneste som ejer et par er NC-8000 som desvære ikke er på forum længere, jeg ved også at Henrik har prøvet dem et par gange på div. Udstillinger.

Jeg har selv haft fornøjelsen at lytte til NC-8000 par og de har en virkelig lækker lyd, Lyder er Sony lyd hvor der ligges vægt på at det er musikken man skal lytte til og ikke hovedtelefonen og alt det andet hvilket gør at de har en ekstrem lyttevenlig signatur med fantastisk bund og super blød mellemtone, diskanten er ligeledes fantastisk blød og lækker uden at man mangler detaljer hvilket gør man kan lytte til dem i en uendelighed uden lytte træthed.

Han bor nord for Slagelse op mod Kalundborg så hvis du er fra øren kan jeg måske høre om han giver et lytte session.


Tak for at dele dine erfaringer.

Den beskrivelse stemmer ret godt overens med det indtryk, jeg har fået af dem gennem reviews. Hvilket udstyr hørte du dem på? Hvordan var fornemmelsen for rum og soundstage med tanke på det er en lukket konstruktion?

Jeg bor i Aarhus så det er en længere tur til Kalundborg, men det ville være fedt at høre dem. Jeg skal dog lige overveje købet lidt mere før jeg vil ulejlige et andet medlem.
ATH

 
Indlæg: 36
Tilmeldt: 19. okt 2016, 02:12

Re: Sony MDR Z1R

Indlægaf Walbum4262 » 20. maj 2017, 18:53

ATH skrev:
Walbum4262 skrev:Så vidt jeg ved er den eneste som ejer et par er NC-8000 som desvære ikke er på forum længere, jeg ved også at Henrik har prøvet dem et par gange på div. Udstillinger.

Jeg har selv haft fornøjelsen at lytte til NC-8000 par og de har en virkelig lækker lyd, Lyder er Sony lyd hvor der ligges vægt på at det er musikken man skal lytte til og ikke hovedtelefonen og alt det andet hvilket gør at de har en ekstrem lyttevenlig signatur med fantastisk bund og super blød mellemtone, diskanten er ligeledes fantastisk blød og lækker uden at man mangler detaljer hvilket gør man kan lytte til dem i en uendelighed uden lytte træthed.

Han bor nord for Slagelse op mod Kalundborg så hvis du er fra øren kan jeg måske høre om han giver et lytte session.


Tak for at dele dine erfaringer.

Den beskrivelse stemmer ret godt overens med det indtryk, jeg har fået af dem gennem reviews. Hvilket udstyr hørte du dem på? Hvordan var fornemmelsen for rum og soundstage med tanke på det er en lukket konstruktion?

Jeg bor i Aarhus så det er en længere tur til Kalundborg, men det ville være fedt at høre dem. Jeg skal dog lige overveje købet lidt mere før jeg vil ulejlige et andet medlem.


Jeg lyttede til dem pĂĄ hans Sony NW-WM1Z DAP balanceret igennem deres nye 4.2mm stik

Soundstage har altid været en meget abstrakt ting for mig med hovedtelefoner og har altid været svært for mig at beskrive og høre forskel på. Men de giver mig ikke følelsen af en lukket hovedtelefon, nok pga. Deres utrolig store 70mm driver som virkelig for flyttet noget luft
på skrivebordet: lenovo thinkpad/iphone6->tidal->david's mutant aune/Davids mutant moddet fostex t50rp mk3 med monkey pod træ kopper

PĂĄ farten: iPhone 7->Airpods eller Sony wh1000x mk2
Walbum4262

Brugeravatar
Tour Kaptajn
 
Indlæg: 1159
Tilmeldt: 25. mar 2015, 18:16
Geografisk sted: Sandved

Re: Sony MDR Z1R

Indlægaf stenog » 21. maj 2017, 00:26

Jeg har et par og kan nikke genkendende til det der er beskrevet ovenfor. Jeg købte dem på Amazon UK, dengang der var "tilbud" på dem, den danske pris er noget høj! Men ok, jeg er ikke vant til at købe hovedtelefoner til 15000-30000 kr.

Jeg bruger primært min Ibasso DX200, men de er også fremragende ud af FiiO X5iii, de behøver ikke så meget power. Jeg har kun mobilt setup. De er først og fremmest musikalske, alt musik jeg har hørt på dem lyder bare "rigtigt". De er tro mod musikken og naturlige at høre på. Jeg har ofte følelsen af at være tilstede i musikken hvis det giver nogen mening :). Og som beskrevet ovenfor, de føles ikke som et par lukkede hovedtelefoner. Hvis du elsker en præcis hård, men aldrig for hård bas, finder du ikke bedre hovedtelefoner end Z1R.

De er fremragende :)
stenog

 
Indlæg: 7
Tilmeldt: 23. okt 2016, 17:25
Geografisk sted: København

Re: Sony MDR Z1R

Indlægaf ATH » 23. maj 2017, 18:19

stenog skrev:Jeg har et par og kan nikke genkendende til det der er beskrevet ovenfor. Jeg købte dem på Amazon UK, dengang der var "tilbud" på dem, den danske pris er noget høj! Men ok, jeg er ikke vant til at købe hovedtelefoner til 15000-30000 kr.

Jeg bruger primært min Ibasso DX200, men de er også fremragende ud af FiiO X5iii, de behøver ikke så meget power. Jeg har kun mobilt setup. De er først og fremmest musikalske, alt musik jeg har hørt på dem lyder bare "rigtigt". De er tro mod musikken og naturlige at høre på. Jeg har ofte følelsen af at være tilstede i musikken hvis det giver nogen mening :). Og som beskrevet ovenfor, de føles ikke som et par lukkede hovedtelefoner. Hvis du elsker en præcis hård, men aldrig for hård bas, finder du ikke bedre hovedtelefoner end Z1R.

De er fremragende :)


Det lyder som en lydsignatur, jeg godt kan leve med. Det ville være fint med en hovedtelefon, der kan producere lidt mere bas end min HdD800.

Må jeg spørge hvad du cirka måtte slippe? Kan se man kan få dem på amazon.co.uk til omkring 14k, men ved ikke helt hvordan det fungerer med garanti osv, hvis de skulle gå i stykker. En smule billigere i forhold til de 17 de står til i Danmark.

Hvordan er de i forhold til isolation, holder de omgivelserne ude? Vil nemlig gerne kunne høre musik uden at blive forstyrret når kæresten ser TV 1musik
ATH

 
Indlæg: 36
Tilmeldt: 19. okt 2016, 02:12

Re: Sony MDR Z1R

Indlægaf stenog » 23. maj 2017, 21:45

Jeg gav omkring 11.000 DKK, men det var en Amazon warehouse deal. Dvs de var brugte men i perfekt stand. Det er 5 måneder siden og jeg fortryder ikke et øjeblik jeg har købt dem. Jeg ved ærligt talt ikke omkring garanti, men det er solgt af Amazon så det burde være ok. Men jeg er ikke sikker på de sender til Danmark mere, prøv at skrive din adresse ind.

Vedr isolation, de er ok uden at være fremragende. Jeg tror ikke du kan lytte til dem i samme sofa mens kæresten ser tv, ikke uden hun små brokker sig :). Hvis dette er vigtigt er jeg ikke sikker på Z1R er de rigtige. Men dette er altid svært at beskrive, vi opfatter alle ting forskelligt. Jeg hører ingen tv når jeg har dem på, De er gode til at holde lyd ude, men andre kan høre det i et vist omfang.

Z1R har en varm bassy signatur, men stadig ekstremt detaljeret. Kommer du fra HD800 kræver det nok en uges tilvænning eller mere måske. Det er ikke uden grund at Z1R går for at være en af de bedste lukkede hovedtelefoner pt.
stenog

 
Indlæg: 7
Tilmeldt: 23. okt 2016, 17:25
Geografisk sted: København

Re: Sony MDR Z1R

Indlægaf ATH » 25. maj 2017, 17:50

stenog skrev:Jeg gav omkring 11.000 DKK, men det var en Amazon warehouse deal. Dvs de var brugte men i perfekt stand. Det er 5 måneder siden og jeg fortryder ikke et øjeblik jeg har købt dem. Jeg ved ærligt talt ikke omkring garanti, men det er solgt af Amazon så det burde være ok. Men jeg er ikke sikker på de sender til Danmark mere, prøv at skrive din adresse ind.

Vedr isolation, de er ok uden at være fremragende. Jeg tror ikke du kan lytte til dem i samme sofa mens kæresten ser tv, ikke uden hun små brokker sig :). Hvis dette er vigtigt er jeg ikke sikker på Z1R er de rigtige. Men dette er altid svært at beskrive, vi opfatter alle ting forskelligt. Jeg hører ingen tv når jeg har dem på, De er gode til at holde lyd ude, men andre kan høre det i et vist omfang.

Z1R har en varm bassy signatur, men stadig ekstremt detaljeret. Kommer du fra HD800 kræver det nok en uges tilvænning eller mere måske. Det er ikke uden grund at Z1R går for at være en af de bedste lukkede hovedtelefoner pt.


Har lige prøve at skrive min adresse ind og kan godt se de ikke sender til DK, men hvis jeg vælger en af dem fra warehouse deal så kan jeg godt bestille. De står dog til over 14.000, så måske jeg skulle holde øje med prisen et stykke tid og se om der kommer et tilbud igen.

Omkring isolation er det kun vigtigt, at de holder den omgivende støj ude. Kæresten har ingen problemer med den lyd mine HD800 lækker, så hvis bare det er mindre end det, skulle det være fint. Det er kun mig der er sart over for støj, når jeg lytter musik.

Jeg kan godt forestille mig, at det er en anderledes lyd en mine HD800. Det er dog ogsĂĄ en anderledes lyd jeg er ude efter, da de gerne skulle kunne bruges til lidt andre typer musik, hvor HD800 bliver lidt for bassvage.
ATH

 
Indlæg: 36
Tilmeldt: 19. okt 2016, 02:12

Re: Sony MDR Z1R

Indlægaf Beernut » 31. maj 2017, 10:29

Jeg har læse en test hvor der var en der skrev at han beder kunne lide basen i ZMF Eikon.

http://www.zmfheadphones.com/atticus-and-eikon/
Beernut

 
Indlæg: 78
Tilmeldt: 24. apr 2014, 20:00
Geografisk sted: Ă…rhus


Tilbage til Hovedtelefoner

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 15 gæster

cron