MrSpeakers ÆON



MrSpeakers ÆON

Indlægaf krededk » 21. jun 2017, 23:51

Så kom mit par ÆON fra MrSpeakers. Jeg har dem hjemme sammen med et par andre kandidater til min nye dag-til-dag hovedtelefon. Indtil videre er jeg ovenud tilfreds med lydkvaliteten, velbalanceret fra den ekstremt (!) dybe og hurtige bas, til perfekte vokaler, klar top, uden nogen skarpe S'er. Tonsvis af detaljer (HD 800'ish.. okay, måske ikke helt, men det er tæt på). Fint og bredt lydbillede, specielt af en lukket hovedtelefon. Det er faktisk meget svært at finde fejl med lyden. Måske kunne jeg ønske mig en anelse mere energi i mellem-bas regionen? Det er småting hvis man kigger på det samlede billede. De er foran både Hifiman HEX, Focal Elears og TH-X00 hvad angår SQ.

Build quality er helt i top, lækre materialer; nickel-titanium bøjle, kulfiber skaller, råt læder osv. Mums. Det eneste plastik jeg kan finde på dem er de små skydere hvor læderet er fastgjort. Selv det er af høj kvalitet. Ellers er alt metal og læder.

Og så er der selvfølgelig designet. Jeg kan ikke beslutte mig for om jeg synes de er futuristiske eller super retro. Et eller andet sted midt imellem måske? Jeg tænker der sikkert er en del af den gamle skole som synes de er lidt for unikke. Personligt finder jeg dem vovede, friske og super cool.

Puderne er gigantiske og silkebløde med masser af plads til ørene - men (og det er måske deres eneste men): de har det med at presse på hovedet. Man mærker det ikke de første par timer, men så begynder skruetvinge-effekten virkelig at kunne mærkes. Måske er mit hoved bare ualmindeligt bredt? MrSpeakers ÆON er i hvert fald godkendt herfra.

Billede

Kan være jeg skriver en længere anmeldelse når jeg har haft dem over længere tid. thumbs

Kæde: MacBook Pro 2016 -> Grace Design M9xx Single-ended -> ÆON
Pris: ca. 7.000,- kr.
krededk

 
Indlæg: 22
Tilmeldt: 17. mar 2017, 10:53
Geografisk sted: København

Re: MrSpeakers ÆON

Indlægaf kvik » 22. jun 2017, 00:34

FEATURES
All new planar magnetic driver with V-Planar and Trueflow technologies
NiTinol "memory metal" headband with hinge-free design
Dyed-through leather headband
New DUMMER 1/4" and 3.5mm dual-tip fabric covered headphone cable
Includes clamshell travel case

SPECIFICATIONS
Efficiency: 95dB/mW
Weight (without cable): 340g
Cable: Dual entry
Impedance: 13 ohms
Frequency Response: Yes*
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: MrSpeakers ÆON

Indlægaf Henrik_sdk » 22. jun 2017, 01:13

Tillykke med dem. Man skulle kunne bøje bøjlen en smule..
Henrik_sdk

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 2384
Tilmeldt: 1. apr 2011, 23:46
Geografisk sted: Ringsted

Re: MrSpeakers ÆON

Indlægaf Henrik_sdk » 22. jun 2017, 02:08

Henrik_sdk

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 2384
Tilmeldt: 1. apr 2011, 23:46
Geografisk sted: Ringsted

Re: MrSpeakers ÆON

Indlægaf krededk » 22. jun 2017, 07:35

Henrik_sdk skrev:Tillykke med dem. Man skulle kunne bøje bøjlen en smule..


De er meget flexible pga. nitinol bøjlerne, men det selv-justerende system gør at man ikke rigtig kan 'udvide' dem, som med andre hovedtelefoner der kan føles stramme i starten, men som efterhånden mister clamping force. Den eneste mulighed ville være at udskifte læderstroppen til en længere.. tror faktisk jeg vil prøve at spørge Dan/MrSpeakers om han sælger sådan en.
krededk

 
Indlæg: 22
Tilmeldt: 17. mar 2017, 10:53
Geografisk sted: København

Re: MrSpeakers ÆON

Indlægaf krededk » 2. jul 2017, 15:26

Til de interesserede, sælger MrSpeakers læderbåndet fra Ether serien, som er 2 cm længere. Har dog ikke selv prøvet dette, men det burde give dem lidt mindre clamping.

Og sĂĄ har Tyll fra Innerfidelity haft fingre i et par, som har erstattet bĂĄde Ether C og Ether C Flow pĂĄ hans Wall of Fame https://www.innerfidelity.com/content/m ... headphones

"Simply put: This is the best sounding around-ear, sealed, headphone I've heard to date."

"The Aeon is going to knock its big brothers Ether C and Ether C Flow of to take the top spot on the Wall of Fame as outstanding over-ear, sealed headphone."
krededk

 
Indlæg: 22
Tilmeldt: 17. mar 2017, 10:53
Geografisk sted: København

Re: MrSpeakers ÆON

Indlægaf Claus-DK » 6. jul 2017, 11:54

Der er stor sandsynlighed for at Mr Speakers kommer i en butik i alle elsker og holder af...
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: MrSpeakers ÆON

Indlægaf Peter Jensen » 6. jul 2017, 12:00

Lyder rigtigt spændende Claus... Jeg fortryder lidt at jeg ikke fik købt Æon mens den var på presale hos Mr. Speakers i hvert fald, så det kan være jeg kan tage revance på et tidspunkt så :) (Kræver nok lidt opsparing først dog :) ).
Peter Jensen

 
Indlæg: 894
Tilmeldt: 23. maj 2016, 12:31
Geografisk sted: København


Tilbage til Hovedtelefoner

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 12 gæster

cron