Earbuds med form som apple's ?



Earbuds med form som apple's ?

Indlægaf Flemur » 3. jul 2017, 11:05

Hej Hoved-Fi'ere

Jeg har nu nydt god lyd efter vejledning herindefra i et halvt års tid, og begynder at savne lidt bedre lyd fra min portable løsning.

Jeg har dog desværre dårlig erfaring med alle de typer earbuds jeg har prøvet med "gummidutter" (de falder ud, eller gør ondt, med alle de størrelser jeg har prøvet), samt alt hvad der har bøjler der går over ørene, og de helt normale runde plastic-dimser som følger med det meste. Havde ellers med håb tjekket den lange tråd om obskure earbuds, men desværre ser det ud til langt det meste er med "gummidutter".

De eneste in-ears jeg ikke får ondt af i længden, og som bare sidder som de skal i mit øre, er apple's earpods som kommer med de nyere iPhones. Det er nu faktisk ikke fordi jeg synes lyden i dem er forfærdelig, jeg kunne godt tænke mig noget med lidt højere detaljegrad og måske lidt mere bas impact.

Så min måske lidt urealistiske forespørgsel er om nogen kender til nogle earbuds med form som earpods, men bedre lyd. Jeg er ikke ude i en løsning til flere tusinde kroner, da det bare er til diverse gåture, samt på arbejdet, og kommer til at tilbringe meget tid krøllet sammen i en lomme. Tænker omkring 500 ish.

Det gør ikke noget hvis de er hårde at drive, jeg har en Audioquest dragonfly, men det ville være dejlig nemt hvis de bare kunne gå direkte i iphone og laptop.

For så at presse den endnu mere (i tilfælde af der eksisterer adskillige gode earbuds med den form), er jeg lidt sensitiv overfor skarp diskant, og havde fx svært ved BD DT modellerne, og hovedgrej no. 1. Har nu fundet mig godt til rette med et par Denon D2000 som har fået et lawton tune-up kit (gør bassen lidt mere detaljeret i mit hoved) samt angled earpads, og de passer ret godt på hvad jeg synes er fedt lydmæssigt.

Hvis nogen lige står med det perfekte bud på min noget urealistiske forespørgsel ville det være lækkert, men ellers tager jeg også gerne imod kommentarer som "prøv nogle gummidutter i ordentlig kvalitet" eller hvad der måtte komme.
Flemur

 
Indlæg: 91
Tilmeldt: 12. nov 2016, 00:45
Geografisk sted: København

Re: Earbuds med form som apple's ?

Indlægaf Claus-DK » 3. jul 2017, 12:45

Har du prøvet med skumpropper ??
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Earbuds med form som apple's ?

Indlægaf Peter Jensen » 3. jul 2017, 13:03

Et sæt Snugs (eller signende custom sleeve) kunne også være en løsning. De er måske lidt over budget, men har fordelen at man kan "rulle iem" og være garanteret behagelig pasform.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Peter Jensen

 
Indlæg: 894
Tilmeldt: 23. maj 2016, 12:31
Geografisk sted: København

Re: Earbuds med form som apple's ?

Indlægaf Flemur » 3. jul 2017, 13:27

Har ikke prøvet skum nej (ikke andet end diverse ørepropper) - men generelt synes jeg alt som sidder fast ved at udvide sig inde i øregangen ryger ud af mine ører, hvorimod apple's bare ligger i mit øre og føles som om de er lavet til mit øre.
Havde godt overvejet at custom ville være løsningen hvis ikke der findes noget alternativ, men var som sagt ude efter en nem relativt billig løsning, da det bare er til på farten eller på kontoret, og brug hvor jeg gerne skal kunne høre hvad der foregår i baggrunden, og derfor heller ikke lytter "rigtigt" til musikken. Ellers ville jeg nok gå efter et par mindre over-ear headphones til formålet også. Idéen var lidt at det ikke skulle være noget man skulle passe for meget på, men som alligevel lyder lidt bedre end standard apple :) Hvis ikke det findes må jeg jo leve med apple's indtil jeg vil have noget rigtig lækkert.
Flemur

 
Indlæg: 91
Tilmeldt: 12. nov 2016, 00:45
Geografisk sted: København

Re: Earbuds med form som apple's ?

Indlægaf Peter Jensen » 3. jul 2017, 14:10

Alternativt kan du prøve at lave søgningen: "apple earbud" på aliexpress. Der kommer en hel del frem - alt stort set indenfor import grænsen :). Om de så kan lyde bedre er måske lidt tvivlsomt, men det er med garanti ikke originale apple earbuds, og vil nok lyde lidt anderledes.....
Peter Jensen

 
Indlæg: 894
Tilmeldt: 23. maj 2016, 12:31
Geografisk sted: København

Re: Earbuds med form som apple's ?

Indlægaf Walbum4262 » 3. jul 2017, 14:55

Jeg kan varmt anbefale bose inears som dem her ( bruger dem selv )http://www.av-connection.dk/?PNo=BOSE-CPC66791&gclid=CjwKCAjw1ufKBRBYEiwAPI_r4faoIE2G7WRGHRPkVlFJvA1VMZDfGumIWYqwZXAI0Y06OoJ9NTWMJBoCzrUQAvD_BwE

De benytter open acustic design så der klemmes ikke i ørene for ubehag ved lang tids brug og så sidder de suuuuuuper behageligt. Og så lyder de faktisk helt okay.
på skrivebordet: lenovo thinkpad/iphone6->tidal->david's mutant aune/Davids mutant moddet fostex t50rp mk3 med monkey pod træ kopper

PĂĄ farten: iPhone 7->Airpods eller Sony wh1000x mk2
Walbum4262

Brugeravatar
Tour Kaptajn
 
Indlæg: 1159
Tilmeldt: 25. mar 2015, 18:16
Geografisk sted: Sandved

Re: Earbuds med form som apple's ?

Indlægaf Flemur » 3. jul 2017, 15:05

Mange tak for input, jeg prøvet at finde et sted jeg kan kigge nærmere på dem :)
Flemur

 
Indlæg: 91
Tilmeldt: 12. nov 2016, 00:45
Geografisk sted: København

Re: Earbuds med form som apple's ?

Indlægaf Psymon » 3. jul 2017, 15:30

Du kan også prøve at spørge her: https://www.facebook.com/groups/EarbudsAnonymous/

Der er fokus 100% pĂĄ earbuds :)
Psymon

 
Indlæg: 786
Tilmeldt: 18. nov 2012, 13:11
Geografisk sted: Brønshøj

Re: Earbuds med form som apple's ?

Indlægaf kvik » 3. jul 2017, 18:45

Jeg bruger mine Zen med lange kroge og kabelet op og bagom øret. Det fungerer smertefrit i nogle timer ad gangen. Sjovt nok får jeg meget hurtigt ondt i øret af de apple earbuds, der fulgte med min iPhone SE. Det siger vel, at vi har forskellige øreformer, hvilket ikke kommer som nogen overraskelse.

IMG_0546.JPG
IMG_0546.JPG (2.04 MiB) Vist 7241 gange
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Earbuds med form som apple's ?

Indlægaf Flemur » 4. jul 2017, 08:51

Jeg har godt set alle dem med sjove kroge, og tænkte at jeg måske måtte prøve et par. Jeg var egentlig også forundret over at earpods ligger så godt i mit øre, det gjorde den gamle model bestemt ikke. Det er som om de lige var forbi mig en nat og lave et aftryk. Men det var derfor jeg håbede på jeg måske bare kunne finde noget med samme form som lød super.

Jeg takker endnu en gang for alle input :)
Flemur

 
Indlæg: 91
Tilmeldt: 12. nov 2016, 00:45
Geografisk sted: København

Re: Earbuds med form som apple's ?

Indlægaf kvik » 4. jul 2017, 13:07

De Bose, Walbum nævner, er nok ikke noget dårligt bud, hvis komfort og lyd er som de tidligere Bose af samme type, jeg havde engang.
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge


Tilbage til Hovedtelefoner

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 14 gæster

cron