Anbefal mig noget der kan MODDES!



Re: Anbefal mig noget der kan MODDES!

Indlægaf mcfrede » 12. okt 2011, 23:22

Jeg kan lide hvad jeg ser, de kopper ser nu ud til at være drejet på en CNC-styret maskine, jeg har kun fattigmandsudgaven, men lad os se hvor langt jeg kan komme med den!
McFrede --> :cry: :lol: <-- Verden
mcfrede

Brugeravatar
DIY god
 
Indlæg: 906
Tilmeldt: 11. apr 2011, 23:35
Geografisk sted: Vestsjælland, Danmark

Re: Anbefal mig noget der kan MODDES!

Indlægaf mcfrede » 14. okt 2011, 21:18

Så kom Superlux'ene, jeg må sige at de får det svært mod JVC'erne. Byggekvalitet, materialer og komfort synes jeg ikke helt er samme liga som jeg er vandt til.
Jeg skal dog nok lige give dem tid at "åbe op" inden jeg begynder at kværulere over lyden, ud af boksen falder HD681 mere i min smag end HD662. Jeg sad med HD662 og tænkte "hvor blev mellemtonen af?", men jeg håber det er mig der er galt på den eller at den støder til efter nogle timers spilleri.
McFrede --> :cry: :lol: <-- Verden
mcfrede

Brugeravatar
DIY god
 
Indlæg: 906
Tilmeldt: 11. apr 2011, 23:35
Geografisk sted: Vestsjælland, Danmark

Re: Anbefal mig noget der kan MODDES!

Indlægaf Rappo » 15. okt 2011, 13:39

mcfrede skrev:Jeg sad med HD662 og tænkte "hvor blev mellemtonen af?", men jeg håber det er mig der er galt på den eller at den støder til efter nogle timers spilleri.
Min oplevelse med HD662 var at de til at starte med lød skrækkeligt, men det hjalp meget efter et par timer! :-)
Mit grej <--
I need my 1987 DG-20 Casio electric guitar, set to mandolin, yeah. Drop the drums!
Rappo

Brugeravatar
 
Indlæg: 1980
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:37
Geografisk sted: Odense

Re: Anbefal mig noget der kan MODDES!

Indlægaf Rappo » 15. okt 2011, 13:40

Sig mig lige... er der noget galt med citèr/quote funktionen?
Mit grej <--
I need my 1987 DG-20 Casio electric guitar, set to mandolin, yeah. Drop the drums!
Rappo

Brugeravatar
 
Indlæg: 1980
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:37
Geografisk sted: Odense

Re: Anbefal mig noget der kan MODDES!

Indlægaf Kolind » 15. okt 2011, 13:56

rappo skrev:Sig mig lige... er der noget galt med citèr/quote funktionen?


Tydeligtvis :S
Grej
- Indsæt i dine tanker her en sej sætning efter eget valg..
Kolind

Brugeravatar
 
Indlæg: 1643
Tilmeldt: 1. apr 2011, 13:02
Geografisk sted: Holbæk

Re: Anbefal mig noget der kan MODDES!

Indlægaf FrederikS » 18. okt 2011, 10:34

Kan godt anbefale Fostex T50P og Grado SR-60 eller SR-80, der er efter min mening en del at hente ved diverse mods (Uden af det bliver Thunderpants med Fostexen). SR-60/80 er nem mht. kabel, grill, ekstra dæmpning af enheden, trimning af ophæng osv. Fostexene er også gode legekammerater hvis man vil lege med dæmpning porte og kabler.
FrederikS

 
Indlæg: 290
Tilmeldt: 1. maj 2011, 17:52

Re: Anbefal mig noget der kan MODDES!

Indlægaf mcfrede » 18. okt 2011, 21:01

Må hellere retfærdigvis nævne at HD662 har rettet sig noget ind efter nogle timers spillen musik.
MÃ¥ snart lytte op imod HA-RX900.
McFrede --> :cry: :lol: <-- Verden
mcfrede

Brugeravatar
DIY god
 
Indlæg: 906
Tilmeldt: 11. apr 2011, 23:35
Geografisk sted: Vestsjælland, Danmark

Re: Anbefal mig noget der kan MODDES!

Indlægaf Burgunder » 22. okt 2011, 10:20

Så er der ankommet to styk Fostex, der endda røg uden om tolden, hvilket betød en styk pris på ca. 500,- inkl. porto musik17

Indtil videre er jeg meget godt tilfreds med lyden uden nogen mods, lige nu snurrer der "Everybody digs Bill Evans" rundt i min pc's chips, og det lyder bare dejligt, men skal der noget mere drøn på med Mahavishnu Orchestra eller mangler der noget slam i bassen og måske også lidt i diskanten, jeg er dog gennem nogen måneder blevet vant til en let afrullet diskant, da jeg som et forsøg har brugt EQ i diskanten på mine K340, så frekvensgangen kom til at ligne LCD-2. I fabriksudgaven er der altså tale om en hovedtelefon med fokus på mellemtonen, som det også kan ses på denne graf fra Tyll http://www.innerfidelity.com/images/FostexT50RP2011A.pdf men musikken flyder bare dejligt og uden nogen kanter eller grain og med masser af detaljer på trods af den afrullede diskant. Nu vil jeg lytte til dem en 14 dages tid, og så vil jeg til at overveje nogen mods, idet jeg dog ikke tror, at eg vil gå lige så grassat med dæmpning som i tråden på head-fi, for inden man har fået købt paxmate, dynamat, plasticine(hvad end det er på dansk), så kan man efter min mening lige så godt få fremstillet nogen trækopper.
Burgunder

 
Indlæg: 206
Tilmeldt: 4. apr 2011, 13:46

Re: Anbefal mig noget der kan MODDES!

Indlægaf FrederikS » 22. okt 2011, 12:26

Træ er faktisk ikke en ideel kombination. Tror mange af de sjove tendenser i Thunderpants skylles træets underlige dæmpnings karakteristikker. T50RPen er heller ikke helt lukket til at starte med og det er ikke et tilfælde, men det fede ved dem er jo at man kan eksperimentere med forskellige ting (åben/lukket/hybrid) forholdsvist nemt.
FrederikS

 
Indlæg: 290
Tilmeldt: 1. maj 2011, 17:52

Re: Anbefal mig noget der kan MODDES!

Indlægaf Burgunder » 22. okt 2011, 17:51

Thunderpants er ikke helt lukkede, idet der er to refleksporte/udluftningskanaler i trækopperne, men det kan da godt være noget af den ujævne frekvensgang, som kan ses her http://www.innerfidelity.com/images/FostexT50RPDSmeggyThunderpantsontherivet.pdf stammer fra træet. Jeg tror nu snarere, at det stammer fra dæmpningen af enheden, da Smeggys kopper er ret kraftigt dimensioneret, og dæmpet indvendigt med filt.

Det er vist ikke rigtigt lykkedes nogen at fremstille et par velspillende "Openpants", idet bassen har det med at forsvinde, hvis den ikke får et tilskud fra det lukkede kammer.

Hvilke erfaringer har du gjort med Fostex? Angående dæmpning af enheder og baffel etc.
Burgunder

 
Indlæg: 206
Tilmeldt: 4. apr 2011, 13:46

Re: Anbefal mig noget der kan MODDES!

Indlægaf mcfrede » 23. okt 2011, 22:59

Henrik_sdk skrev:måske gå ha-dx1000 i bedene...


OK, havde så fundet noget æbletræ jeg ville forsøge at lave kopper i, bare for at prøve... Starter drejebænken op og går i gang med at rette af og KNALD! Så knækker anlægget (der man lægger jernene op mod)... Sådan noget ¤&%# :evil: :evil: :evil:
Nå, sådan kan det vel gå når man køber sine maskiner i Harald Nyborg... Nu må jeg så bare se om jeg kan finde fakturaen så jeg kan få skidtet byttet...
McFrede --> :cry: :lol: <-- Verden
mcfrede

Brugeravatar
DIY god
 
Indlæg: 906
Tilmeldt: 11. apr 2011, 23:35
Geografisk sted: Vestsjælland, Danmark

Re: Anbefal mig noget der kan MODDES!

Indlægaf mcfrede » 30. okt 2011, 23:26

SMUKT! Kan så fortælle at HELE drejebænken skulle sendes til "service", ikke kun den lille "arm" der knækkede. Havde håbet at kunne dreje i weekenden, men de næste 3 uger kan jeg godt regne med at de står og svejser på den... :evil: :evil: :evil:
McFrede --> :cry: :lol: <-- Verden
mcfrede

Brugeravatar
DIY god
 
Indlæg: 906
Tilmeldt: 11. apr 2011, 23:35
Geografisk sted: Vestsjælland, Danmark

Re: Anbefal mig noget der kan MODDES!

Indlægaf Burgunder » 31. okt 2011, 22:17

Meget ærgeligt; det lyder ellers lækkert med æbletræ!
Burgunder

 
Indlæg: 206
Tilmeldt: 4. apr 2011, 13:46

Re: Anbefal mig noget der kan MODDES!

Indlægaf mcfrede » 31. okt 2011, 22:55

Jeg har INGEN ide om hvad træ man bør bruge og det er kuun på forsøgsbasis endnu, MEN... jeg har taget konsekvensen og håber i morgen at anskaffe mig en noget mere robust model!
McFrede --> :cry: :lol: <-- Verden
mcfrede

Brugeravatar
DIY god
 
Indlæg: 906
Tilmeldt: 11. apr 2011, 23:35
Geografisk sted: Vestsjælland, Danmark

Re: Anbefal mig noget der kan MODDES!

Indlægaf mcfrede » 1. nov 2011, 22:43

Så kom der en Güde MC 900 i hus, godt nok brugt, men noget mere robust end den fra Harald Nyborg, og så var prisen rigtig god! ;-)
McFrede --> :cry: :lol: <-- Verden
mcfrede

Brugeravatar
DIY god
 
Indlæg: 906
Tilmeldt: 11. apr 2011, 23:35
Geografisk sted: Vestsjælland, Danmark

Re: Anbefal mig noget der kan MODDES!

Indlægaf Burgunder » 2. nov 2011, 22:52

Det lyder spændende, post nogen billeder, når du får den op at køre.
Burgunder

 
Indlæg: 206
Tilmeldt: 4. apr 2011, 13:46

Re: Anbefal mig noget der kan MODDES!

Indlægaf Victor Halgaard » 2. nov 2011, 23:16

mcfrede skrev:Jeg har INGEN ide om hvad træ man bør bruge og det er kuun på forsøgsbasis endnu, MEN... jeg har taget konsekvensen og håber i morgen at anskaffe mig en noget mere robust model!


Hvad træ angår kan jeg varmt anbefale Cocobolo, rosentræ eller blackwood - det kan ofte få's på ebay..
The Headphone Viking - Courtesy of the sixth circle of Hell... | Mine Kabler kan ses her: http://huginmunincables.blogspot.dk/

Astell&Kern AK240 > Questyle CMA800r / ALO Rx Mk3b > Sennheiser HD800 / Beyerdynamic T1 / IE800 / Beyer DT1350 / Heir 4.A / Fostex TH600 / Pioneer SE-L40 / Koss KDE-250 /
Victor Halgaard

Brugeravatar
 
Indlæg: 1493
Tilmeldt: 17. sep 2011, 15:28
Geografisk sted: Asgård

Foregående

Tilbage til Hovedtelefoner

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 21 gæster