HyperX Cloud Core virker ikke til mobil



HyperX Cloud Core virker ikke til mobil

Indlægaf DivergentFuture » 2. okt 2017, 14:29

hejsa. Jeg rendte ind i et problem med min nye mobil. Jeg ved dette er et lyd forum, men jeg hĂĄber jeg kan fĂĄ lidt mere forstĂĄelse igennem Jer herinde, omkring mit problem.

Jeg spurgte pĂĄ et andet forum, hvorfor mine HyperX Cloud Core ikke vil virke til min nye Huawei p10 Lite. De har virket fint til min gamle mobil, en Samsung galaxy et eller andet, kan ikke huske navnet.
Jeg fik af vide at jeg skulle lære om hvad trs og trrs kabel er. Men jeg blev ikke klogere. Jeg ved, at kablet på HyperX Cloud er trrs, men det samme er nogle Sony in-ear jeg ejer og de virker fint til min mobil.

Jeg prøvede app'en Sound About, og fandt ud af at den faktisk kan få mit headset til at virke. Så mine spørgsmål er : Er der forskel på trrs kabler? ( siden mine Sony har 3 ringe = trrs og kan virke uden app til min mobil)
Kan det passe at nogle øretelefoner, som mine HyperX Cloud, vil virke til nogle mobiler, imens andre der vil det ikke fungere?
Eller er det evt. et problem med min mobil, der gør, at den ikke vil acceptere mit headset?

PĂĄ forhĂĄnd tak

Ps: er pĂĄ ingen mĂĄde teknisk anlagt, sĂĄ er lidt i vildrede
DivergentFuture

 
Indlæg: 13
Tilmeldt: 2. okt 2017, 14:03

Re: HyperX Cloud Core virker ikke til mobil

Indlægaf kvik » 2. okt 2017, 15:50

TRRS er ikke en standard i sig selv, men blot en firedeling af funktion. Dermed er det op til hver producent at definere sit eget indhold for de fire funktioner. Der er sĂĄledes forskel pĂĄ TRRS-kabler. Se eksemler herunder.

Når Sound About giver dig lyd alligevel, tænker jeg, at den måske kan aflæse og omorganisere de fire felter/funktioner. Jeg har godt nok ikke hørt om dette før, men det ville da være en nyttig universalfunktion, så man slap for at forholde sig til TRRS-varianter i det hele taget.

Alternativet er en adapter, der omorganiserer firedelingen, så de to kan tale sammen igen. Disse er tilgængelige på nettet. Det kræver så, at du kender varianten for hhv Hypex og Huawei. Jeg googlede overfladisk, og fandt ikke varianterne.

trrs variants.jpg
trrs variants.jpg (38.8 KiB) Vist 3067 gange
trrs balanced.jpg
trrs balanced.jpg (11.95 KiB) Vist 3067 gange
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: HyperX Cloud Core virker ikke til mobil

Indlægaf DivergentFuture » 2. okt 2017, 16:24

Så jeg skyder på, at Hyperx Cloud har en form for trrs setup, mens mine Sony øretelefoner har en anden. Da de heller ikke kommer med mikrofon. Jeg fandt selv ud af at ved at sætte mikrofonen til mine Hyperx, så virker de. Så det har vel noget at gøre med, at mine Hyperx er sat til at være headset, hvor mikrofonstikket skal have en forbindelse.
Nogle telefoner mĂĄ vel bare kunne bruge dem alligevel, hvor andre ikke kan, deriblandt min nye mobil.
Og ja, jeg tror selv at Sound About gĂĄr ind og tvinger mobilen til at tro det er et alimdeligt headphone fremfor headset. Var sĂĄ nysgerrig pĂĄ om der var forskel pĂĄ trrs kabler og det gav du fint svar pĂĄ. SĂĄ nu ved jeg lidt mere.
Synes nu alligevel at det er mystisk nogle mobiler kan acceptere dem og andre ikke kan. Skulle ogsĂĄ tjekke det ikke var en mobil fejl, for sĂĄ ville jeg i hvert fald levere den tilbage. Men takker for svaret
DivergentFuture

 
Indlæg: 13
Tilmeldt: 2. okt 2017, 14:03

Re: HyperX Cloud Core virker ikke til mobil

Indlægaf Claus-DK » 5. okt 2017, 09:24

Velkommen til, dejligt du kunne komme. rulle5 rulle5

Grunden er, som du også selv er kommet frem til, at der ikke er nogen standard konfiguration (hvor er EU når der er brug for dem ??) på deres stik, hvilket gør at Sony ting ikke virker i deres favorit kollegaer´s maskiner og omvendt, hvis de kan piske folk til at bruge eet mærke, f.eks ved at gøre kunderne usikre på om man kan bruge det nye udstyr sammen med det man har, vil mange vælge at blive i samme brand..

Japanske og kinesiske brands bryder sig ikke om hinanden, sĂĄdan af princip
Samsung er træt af at være nummer 2 til Apple.
Apple hader alle andre.

At det sĂĄ i praksis efterlader deres kunder med et problem, er de store firmaer lidt kolde over...

Jeg har det samme problem med MSUR modellerne, der følger et balanceret kabel med, som ikke virker i alle afspillere og dem der så producerer de fine afspillere med balancerede udgange har lidt besluttet sig for at det skal være det rene lotteri om tingene passer sammen, tilsyneladende sammen med headset producenterne... ruller1 ruller1 ruller1
Det er en meget ond verden vi lever i..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev


Tilbage til Hovedtelefoner

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 19 gæster