Råd om køb af headphones og amp



Råd om køb af headphones og amp

Indlægaf WolfLonewalker » 7. okt 2017, 18:03

Jeg har over det sidste lange stykke tid, meget gerne ville opgradere min computers lyd, da jeg har en rimmelig computer. Lige nu bruger jeg bare intergrated sammen med HyperX Cloud II, og til nogle gamle højtalere en Lepy LP2024A+ sådan at jeg havde noget der kunne spille lyden videre til de højtalere jeg har.
Mit fokus lige nu er dog på headphones, og der ville jeg gerne se om jeg kunne få nogle gode råd eller noget i den stil. Lige nu har jeg meget kig på et sæt Beyerdynamics DT-1990 kørt sammen med en Aune X1s, men da det ikke er en lille sjat penge der skal smides, så er det meget at vurdere, især når man tænker over hvad man egentligt kunne have fået for de penge. Mit brug er egentligt mest at lytte til nogle af de ripped cd's jeg har på min computer, jeg spiller også en del computer spil, hvor at jeg høre et par af open backed headphones skulle være fantastiske. Da jeg bor ude på landet er ting så som udenfra støj intet problem, i sær ikke om vinteren da landmænd ikke køre så meget rundt på den koldere tid af vinteren.
Den type af musik jeg mest lytter til er hen af rock, men jeg lytter også til forskælligt instrumentalt musik så som piano og violin, og jeg høre knap så meget vocalist. Jeg er ikke så meget for en ekstrem bas, men den skal gerne kunne vise sig frem, dog uden at overdøve alt andet. Trebble må også gerne vise sig lidt frem, hvor mids er mere neutral. Lidt af en V shape lyd signatur. Men da jeg er meget ny til lyd på højere kvaligtet så er jeg ikke den der ved mest, men jeg bruger meget af min tid på at undersøge alt hvad jeg kan inden jeg smidder beløbet på et brodukt.

Alt i alt, det ville være dejligt med nogle gode råd, og måske nogle andre headphones som i selv har prøvet og kan recomendere til mig, til cirka max 4000,- men det er rimeligt løst beløb, så længe jeg ved at bruge mere tilføger godt til oplevelsen. Jeg er dog næsten frosset fast på at det bliver en Aune X1s amp.

Hvis der er nogle spørgsmål, så bare spørg, jeg er villig til at svare hvad jeg kan, og hjælpe hvor jeg kan.

Tak pĂĄ forhĂĄnd.
WolfLonewalker

Brugeravatar
 
Indlæg: 14
Tilmeldt: 7. okt 2017, 17:33
Geografisk sted: Esbjerg N - Rudholmvej - 6715

Re: Råd om køb af headphones og amp

Indlægaf kvik » 7. okt 2017, 20:20

Start med at høre forskellige Beyerdynamic hos 4Sound (Esbjerg), så du kan fornemme, om Beyer-lyden overhovedet er dig.

Hvis du lægger 'gaming' ind i søgefeltet øverst til højre, kan du måske finde noget nyttigt i søgeresultaterne.
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Råd om køb af headphones og amp

Indlægaf Mortenhoe » 7. okt 2017, 20:29

Jeg havde også købt en X1s, hvis jeg var dig ;-)

Men 4000,- for mine første hovedtelefoner. - Det havde jeg ikke gjort!

Der er den lange rejse i hovedtelefoner der er sjov. SĂĄ hellere 4 par, for 4000 :-)

Min første "hifi" hovedtelefon var Audio Technica M50x. Jeg har netop generhvervet mig et par, da jeg havde fortrudt salget af dem. Det er nu en god allrounder, som hverken bryder banken, eller er kræsen med kilden.
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

Re: Råd om køb af headphones og amp

Indlægaf WolfLonewalker » 7. okt 2017, 22:02

Mortenhoe skrev:Jeg havde også købt en X1s, hvis jeg var dig ;-)

Men 4000,- for mine første hovedtelefoner. - Det havde jeg ikke gjort!

Der er den lange rejse i hovedtelefoner der er sjov. SĂĄ hellere 4 par, for 4000 :-)

Min første "hifi" hovedtelefon var Audio Technica M50x. Jeg har netop generhvervet mig et par, da jeg havde fortrudt salget af dem. Det er nu en god allrounder, som hverken bryder banken, eller er kræsen med kilden.


[TLDR]
Jeg er den type af person som har princippet Kvaligtet frem for kvantitet, det vil sige jeg vil hellere købe noget årdentligt og godt føærste gang, frem for en masse knap så godt. Og jeg er ikke ny til forbedring af lydkvaligtet da je er kommet fra nogle dårlige 50,- hovedtelefoner tilbage i tiden, og har lige så stille bevæget mig op til noget bedre som Sony MDR-1000x og jeg har også et sæt af JVC Model Zero 3 (75W-rms) fra starten af 1980'erne, og de lyder bedre end noget andet jeg har, også selv om de er koblet op til en lille Lepy LP-2024A+ (20W-rms per channel) som var omkring 160,- Og den oplevelse vil jeg meget gerne have forbedret bare for mine hovedtelefoner.

Lige nu, bruger jeg mit HyperX Cloud II headset når jeg er derhjemme, og når jeg tager ud et andet sted bruger jeg nogle Sony MDR-1000x blandt andet pga. deres aktiv støjreducering, og deres lyd er også fantastisk i mine øre, dog jeg har ikke noget der er meget bedre til reference. Tidligere har jeg brugt nogle Sound Blaster Tactic3D og nogle philips som jeg ikke kan huske hvad hedder, og når jeg har lytet tilbage til de ældre enheder, har der været en meget stor forskælv i lyden, for det bedste kan jeg dog sige. Og der er mit næste project at få min lyd endu bedre. Til at starte med tænkte jeg på nogle Beyerdynamic DT-990 eller noget fra Senheiser ved omkring samme pris, men så faldt jeg over Beyerdynamics DT-1990 og først og fremmest, de fantastiske ud i min smag, og efter det har jeg prøvet så godt som muligt at finde så meget information om den som over hovedet muligt.

En af de ting jeg har fundet ud af er de har det man kan kalde "Beyer Sound Signature" eller "Beyer-Peak" som er den højere frekvens der stråler meget ud, og det er en ting jeg meget gerne vil finde ud af om det er for mig eller ej, ved for eksempelt som "kvik" nævnte, tage hen til 4Sound i esbjerg og afprøve nogle af beyerdynamics hovedtelefoner inden jeg køber.
Men jeg er ikke intereseret i at gå ud at købe flere hovedtelefoner og afprøve dem alle sammen, og så bare have dem, og heller ikke at opgradere lige stille efter hånden, da jeg lige nu er lige under 17 år gammel, er der ikke så lang tid til at jeg ikke har mulighed for at kunne bruge alle mine penge på interesse, og blandt andet derfor vil jeg gerne have det så godt som muligt på første forsøg, sådan at jeg kan gå videre til det næste. Endu en af mine grunde til at jeg ikke vil gå op ad trappen, men tage elevatoren op, er også at jeg har prøvet meget gennem tiden, dog mest dårligt kvaligtet all round, så jeg ved godt hvad jeg delvis leder efter, der er bare så mange valgmuligheder, og det er svært at vælge for mig.

Jeg er den type af person der siger til sig selv, jeg vil opgradere min lydkvaligtet og jeg sætter mig for at det bliver max 2000,- for det hele, så spotter jeg noget bedre, så stiger budget, og det bliver så lidt ved ind til jeg har fundet det der vil passe min stil best frem for hvad jeg kan acceptere at betale, og hvad jeg kan finde af information på internettet omkring produktet. Tilbage mid i sommerferien skulle jeg også på udkig efter en bærebar til skolebrug, og der havde jeg sat mig for omkring 5000-6000,- og jeg var inde at se hvad der var af muligheder. Ok, så den komputer den kan det og det, men så er der det og det og det problem med den, og de problem ville jeg ikke kunne leve med, så jeg ledte videre ind itl jeg faldt over en Dell XPS 15 4K model, så så jeg et produkt som på de punkter som betød noget for mig, var der intet at komme efter i forhold til dårlige ting, eller noget knap så godt. Så jeg besluttede mig for at spare op til den computer (16.500,-) og købte den. Efter det skete det samme da jeg også skulle købe mig en ny cykel til at cykle i skole med, da startede jeg med 5000-6000 igen, men endte op i 10.000,- i stedet for, og jeg har indet brok at kunne aflevere. Jeg er mere end villig til at betale noget mere, og vide jeg får et bedre produkt i den sidte ende, uden at jeg skal genkøbe hele tiden. Og jeg kender også mig selv nok til, hvis jeg har flere hovedtelefoner, så vil det meget hurtigt ende op i at jeg kun bruger det ene, og alle de ander ligge bare og samler støv, hvilket ville være meget ærgeligt.

Men jeg tager ikke at køber dem inden jeg har grundigt undersøgt alt hvad jeg kan omrking DT-1990, og fundet ud af så meget som mulight inden for hvilke andre mugligheder der er for omkring den prisklasse. Hvis jeg så finder ud af at jeg kan få noget lige så godt for mindre, og der ville tilfredstile mig lige så meget, så er det det jeg gør, men når jeg har spottet kvaligtet, er det svært at komme væk, dog er det ikke de beste i kvaligtet som der eksistere, men fra hvad jeg kan høre skulle der ikke engang være en enkelt fejl i den tyske produceret hovedtelefon som er Beyerdynamc DT-1990.
WolfLonewalker

Brugeravatar
 
Indlæg: 14
Tilmeldt: 7. okt 2017, 17:33
Geografisk sted: Esbjerg N - Rudholmvej - 6715

Re: Råd om køb af headphones og amp

Indlægaf Henrik_sdk » 7. okt 2017, 23:55

snup du et par 1990 f.eks hos thomann, de har 30 dages returret, sĂĄ har du ro til at bestemme dig.

MĂĄske lige skrive i din profil, hvor du kommer fra, hvis der nu skulle bo en i opgangen ved siden af... ;-)
Henrik_sdk

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 2384
Tilmeldt: 1. apr 2011, 23:46
Geografisk sted: Ringsted

Re: Råd om køb af headphones og amp

Indlægaf WolfLonewalker » 8. okt 2017, 11:24

Henrik_sdk skrev:snup du et par 1990 f.eks hos thomann, de har 30 dages returret, sĂĄ har du ro til at bestemme dig.

MĂĄske lige skrive i din profil, hvor du kommer fra, hvis der nu skulle bo en i opgangen ved siden af... ;-)


Jeg kan godt tage at skrive hvor jeg kommer fra, men der er ingen her hvor jeg bro som bare det mindste er intereseret i lyd, da enten er det en landmand eller også er det en ældre person. Og den nærmeste by er tre kilometer væk, og den er meget lille, og knap nok en by, men et fint lille sted.
WolfLonewalker

Brugeravatar
 
Indlæg: 14
Tilmeldt: 7. okt 2017, 17:33
Geografisk sted: Esbjerg N - Rudholmvej - 6715

Re: Råd om køb af headphones og amp

Indlægaf Claus-DK » 8. okt 2017, 14:24

Velkommen til, godt du kunne komme.

Vester Nebel ?? mener jeg er i nogenlunde det omrĂĄde..
Er født og opvokset i Esbjerg 6710..

Holder du af den måde dine hypercloudX lyder ? jeg tænker hvordan deres grundlyd er, er det den du bare vil have bedre, eller vil du have en helt anden lyd ??

Det bedste sæt til en eller anden pris findes ikke, sådan er det bare..

En fornuftig DAC/Amp og sĂĄ et par hovedtelefoner i 1000-1500 kroners klassen ville jeg mene var et bedre valg, mest fordi det der vindes ved at bruge de extra 2500 pĂĄ hovedtelefonerne ikke er noget at skrive hjem om, nĂĄr du er i de prisklasser er der prestige og brand image og alt muligt fis der intet har m
med lyd at gøre blandet ind i priserne, det der med pris/kvalitets forholdet opfører sig skævt, når vi bruger mange penge...

Ellers ville der ikke være så mange, groft sagt unødvendigt dyre telefoner i verden...
Ingen der ejer en Iphone 6 har BRUG for den nye 8er, når den kommer, man vil gerne have og alt det der, men brug for ??? nej, den gamle kan endnu..og en magen til vil koste en brøkdel af den nye model, men alligevel står der folk i køer i verden for at bruge penge på de nye modeller, så hurtigt som muligt...
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Råd om køb af headphones og amp

Indlægaf WolfLonewalker » 8. okt 2017, 15:17

Claus-DK skrev:Velkommen til, godt du kunne komme.

Vester Nebel ?? mener jeg er i nogenlunde det omrĂĄde..
Er født og opvokset i Esbjerg 6710..

Holder du af den måde dine hypercloudX lyder ? jeg tænker hvordan deres grundlyd er, er det den du bare vil have bedre, eller vil du have en helt anden lyd ??

Det bedste sæt til en eller anden pris findes ikke, sådan er det bare..

En fornuftig DAC/Amp og sĂĄ et par hovedtelefoner i 1000-1500 kroners klassen ville jeg mene var et bedre valg, mest fordi det der vindes ved at bruge de extra 2500 pĂĄ hovedtelefonerne ikke er noget at skrive hjem om, nĂĄr du er i de prisklasser er der prestige og brand image og alt muligt fis der intet har m
med lyd at gøre blandet ind i priserne, det der med pris/kvalitets forholdet opfører sig skævt, når vi bruger mange penge...

Ellers ville der ikke være så mange, groft sagt unødvendigt dyre telefoner i verden...
Ingen der ejer en Iphone 6 har BRUG for den nye 8er, når den kommer, man vil gerne have og alt det der, men brug for ??? nej, den gamle kan endnu..og en magen til vil koste en brøkdel af den nye model, men alligevel står der folk i køer i verden for at bruge penge på de nye modeller, så hurtigt som muligt...


Jeg er delvis tilfreds med den nuværene lyd på mine HyperX Cloud II lyder, men der er nogle ting som bare mangler, så som tetalger i alt, og når der begynder at komme noget mere en bare en simpelt guitar der spiller, begynder det hele bare at mase sig sammen, sådan at detaljerne løber skrigene væk. Og de er trods alt lukkede, og jeg er fast i at jeg vil have nogle der er åbne, og jeg vil prøve noget anderledes. Jeg går mest efter noget meget neutralt, men jeg vil meget gerne se om "Beyer Lyden" er noget for mig, da fra hvad jeg kan finde, kunne den meget vel godt passe til mig, men jeg har i´kke prøvet nok for at kunne sige det.
Jeg vil egentligt gerne have det sådan at jeg kan, best muligt side ned og høre musiken ned i den mindste dtetalje, uden at noget af lyden forsviner, og helst med en meget flad frekvens respons, og hvis den ikke er flad, skal den helst have lidt mere bas og trebble end mids, men ikke for meget. Men jeg vil se hvad jeg kan få afprøvet uden at købe noget, og så vil jeg se hvad for noget jeg best kan lide ud fra det. Og jeg ved godt at det ikke er det beste valg for pengene at bruge de ekstra 2000-3000,- på et headset, men hvis jeg selv vil bare blive en smule mere tilfreds med købet, så er det det jeg vælger at gøre. Og det er derfor jeg vil se om jeg kan afprøve dem inden jeg køber dem, da så kan jeg finde ud af om jeg ville blive utilfreds eller ej. Der er nogle butikker som man kan få lov til at afprøve nogle hovedtelefoner inden man køber dem, og nogle webbutikker som man kan retunere produktet inden for en bestemt mængde af tid, og få en fuld refundering, sådan at jeg har tid til at finde ud af om de er noget for mig, og det er det jeg tænker mig at gøre.
Først tage ind i en butik, se hvad jeg kan få lov til at prøve, og efter det, bestille noget hjem, og sende det tilbage hvis jeg ikke er tilfreds.

Og i forhold til DAC/AMP combo, der er jeg næsten låst fast på Aune X1S, enda fra din hjemmeside ;) Det vil dog også betyde at jeg ikke skal købe nogle hovedtelefoner som er 32Ohm, da så vidt jeg kan finde er AMP'ens output impedence 10. Så vidt som jeg ved skal man helst finde en AMP/DAC som er omkring 10% af ens hovedtelefoner, hvis jeg er forkert på den, så ville det være dejligt at blive informeret :)

Jeg er her egentligt mest for at få syn på andre muligheder, ikke får informeret at det ikke er det beste valg, bare sådan at du ved hvor jeg selv ligger. Og jeg ved også godt at den perfekte hovedtelefon eksistere ikke, det er meget poersonlig preference, og det er der jeg også har prøvet at informere lidt om hvad jeg er på udkig efter, som for eksempelt et sæt af open back, til at lytte til cd kvaligtets musik, og et sekundært brug til gaming. Også at jeg er mest til en flad respons, og meget detaljeret lyd. Så har jeg lidt sat en baseline for hvad jeg er på udkig efter.

Jeg søger sådan nogle steder her, blandt andet fordi jeg er meget ny til det, og der er så ekstremt mange valgmuligheder, så jeg kan ikke selv side at se og vurdere alle hovedtelefoner og sige, det er noget for mig, og det er ikke noget for mig, det har jeg værken tid eller kræfter til, så derfor spørger jeg ind sådan nogle stedder her, og ser hvad andre syntes er godt, og hvad der har virket for dem, og så vil jeg gå videre at undersøge om de måske kunne være noget for mig, sådan at jeg bedre kan skabe mig min egen holdning og syn på tingene. Så med andre ord, det ville være best for mig med noget information af hvilke setups andre har haft det godt med, noget viden som andre har fået over deres tid med hovedtelefoner og andre lydprodukter.

Men uanset, jeg er næsten sikker på at en god bas og trebble, er vigtigt for mig, blandt andet fordi når jeg skruer op og ned for de forskællige frekvenser (Harware) så føre jeg bassen lidt op, og trebble lidt op, mens jeg holder mids på deres neutrale punkt. Men det kan også være pga. at mine højtalere er lidt mere fremvisene i mids'ne, men jeg ved det ikke, da jeg ikke har særligt meget andet at sætte dem op mod.

Men ja, jeg vil blive ved med at undersøge hvad der er af muligheder, også til lavere priser, jeg vil bare helst ikke over 4000,- Så 1000,- er stadig acceptabelt, så længe jeg ved at jeg ikke kan få noget lidt bedre for lidt mere.
WolfLonewalker

Brugeravatar
 
Indlæg: 14
Tilmeldt: 7. okt 2017, 17:33
Geografisk sted: Esbjerg N - Rudholmvej - 6715

Re: Råd om køb af headphones og amp

Indlægaf kvik » 8. okt 2017, 15:29

Det med at ting flyder sammen, når der bliver for meget lydinformation, behøver ikke have noget med hovedtelefonen (her HyperX) at gøre. Min erfaring er, at det mere hører til i DAC- eller forstærkerafdelingen. Måske skulle du starte med Aune X1s, og så se, om den tilføjer det, du savner, før du kigger efter nye hovedtelefoner.
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Råd om køb af headphones og amp

Indlægaf WolfLonewalker » 8. okt 2017, 15:36

kvik skrev:Det med at ting flyder sammen, når der bliver for meget lydinformation, behøver ikke have noget med hovedtelefonen (her HyperX) at gøre. Min erfaring er, at det mere hører til i DAC- eller forstærkerafdelingen. Måske skulle du starte med Aune X1s, og så se, om den tilføjer det, du savner, før du kigger efter nye hovedtelefoner.


Hvis jeg køber den DAC og sætter den sammen med mine nuværene hovedtelefoner, så fra den information jeg kan finde, skule det være endu dårligere, da HyperX'ne er 60Ohm og så vidt jeg kunne finde så var Aune X1s 10 output impedence, og det vil sige i dette tilfælde ville omkring 1/3 del forsvinde, ud af alt den data der bliver sendt gennem den. Men det er ikke viden jeg har, det er bare ud fra hvad jeg har kunne finde uden at grundigt undersøge det.
WolfLonewalker

Brugeravatar
 
Indlæg: 14
Tilmeldt: 7. okt 2017, 17:33
Geografisk sted: Esbjerg N - Rudholmvej - 6715

Re: Råd om køb af headphones og amp

Indlægaf kvik » 8. okt 2017, 15:46

Jeg ved ikke, hvor du har det fra, men det er ikke sådan ting hænger sammen. For det første er Aune X1s både en DAC og en hovedtelefonforstærker. Udgangsimpedansen på 10 ohm er i det analoge domæne, har ingenting med DAC-delen at gøre. Dermed forsvinder ikke noget information. Tværimod er impedansforholdet mellem HyperX og Aune X1s gunstigt (jvf 1/8 dels reglen, som du refererede til tidligere). Hvorvidt en 32 ohm hovedtelefon vil lyde suboptimalt med Aune X1s, må næsten komme an på en prøve, det er ikke en givet (negativ) størrelse. Forholdet påvirker primært frekvensgangen, og det kan meget vel vise sig, at du vil kunne lide netop den lyd/frekvensgang. 1/8 reglen står ikke skrevet i sten, den er kun hjælperegel.

Du kan læse side op og ned om teori og regler, men før du får prøvet i praksis, bliver det egentlig bare akademisk. Jeg synes stadig, at du skal starte med X1s, og så om nødvendigt fortsætte derfra.
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Råd om køb af headphones og amp

Indlægaf Claus-DK » 8. okt 2017, 18:36

Aune tester og bygger deres grej efter sennheiser´s topmodeller og de er på mange Ohm..
Det er ikke noget du bør spekulere i, det er mere et problem ved hyperfølsomme IEM, der kan sådan noget drille en anelse..

Hvis Hyper cloud x er identisk med Prp 80m, hvilket nogle pĂĄstĂĄr, er det en yderst habil hovedtelefon..
Jeg spørger fordi at Beyer har lidt deres egen lyd og den er langt fra Pro 80/hypercloud x og den vil ikke give dig mere af det hele og bedre, den vil være meget fremmed og anderledes og bedre...
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Råd om køb af headphones og amp

Indlægaf WolfLonewalker » 8. okt 2017, 19:52

kvik skrev:Jeg ved ikke, hvor du har det fra, men det er ikke sådan ting hænger sammen. For det første er Aune X1s både en DAC og en hovedtelefonforstærker. Udgangsimpedansen på 10 ohm er i det analoge domæne, har ingenting med DAC-delen at gøre. Dermed forsvinder ikke noget information. Tværimod er impedansforholdet mellem HyperX og Aune X1s gunstigt (jvf 1/8 dels reglen, som du refererede til tidligere). Hvorvidt en 32 ohm hovedtelefon vil lyde suboptimalt med Aune X1s, må næsten komme an på en prøve, det er ikke en givet (negativ) størrelse. Forholdet påvirker primært frekvensgangen, og det kan meget vel vise sig, at du vil kunne lide netop den lyd/frekvensgang. 1/8 reglen står ikke skrevet i sten, den er kun hjælperegel.

Du kan læse side op og ned om teori og regler, men før du får prøvet i praksis, bliver det egentlig bare akademisk. Jeg synes stadig, at du skal starte med X1s, og så om nødvendigt fortsætte derfra.


Jeg har beslutte mig at jeg vil have et nyt set af hovedtelfoner, men hvilke er jeg ekstremt usikker på, men er godt og væl låst fast i Aune X1s AMP'en.
Så er spørgsmålet bare hvilke hovedtelefoner jeg skal vælge, og hvad jeg køber først, men køber begge uanset.

Men tak for at informere mig videre ;)
WolfLonewalker

Brugeravatar
 
Indlæg: 14
Tilmeldt: 7. okt 2017, 17:33
Geografisk sted: Esbjerg N - Rudholmvej - 6715

Re: Råd om køb af headphones og amp

Indlægaf WolfLonewalker » 8. okt 2017, 19:59

Claus-DK skrev:Aune tester og bygger deres grej efter sennheiser´s topmodeller og de er på mange Ohm..
Det er ikke noget du bør spekulere i, det er mere et problem ved hyperfølsomme IEM, der kan sådan noget drille en anelse..

Hvis Hyper cloud x er identisk med Prp 80m, hvilket nogle pĂĄstĂĄr, er det en yderst habil hovedtelefon..
Jeg spørger fordi at Beyer har lidt deres egen lyd og den er langt fra Pro 80/hypercloud x og den vil ikke give dig mere af det hele og bedre, den vil være meget fremmed og anderledes og bedre...


Jeg ved godt at Beyer er langt fra hvad jeg har lige nu, men det er også lidt det jeg kigger efter, jeg vil gerne prøve noget nyt, og eksperimentere noget med hvad jeg har af muligheder, derfor vil jeg se om jeg kan afprøve inden jeg køber, og er under ingen omstændigheder låst fast, men fra hvad jeg kan finde ud af omkring DT-1990 så skulle de meget gerne være noget lige for mig, men køber ikke noget før jeg er meget mere sikker.
Jeg kan ogsĂĄ meget godt lide at man har to valgmuligheder for lyden ved DT-1990, sĂĄdan at i forhold til hvad jeg vil, sĂĄ kan jeg skifte dem ud.
Jeg ved med sikkerhed at DT-1990 er væsentligt bedre end hvad jeg har nu, men er det noget jeg kan lide, det ved jeg ike, men jeg vil prøve at finde ud af det. Mens jeg gør det vil jeg også finde ud af hvad andet der er, men et fast krav er at de skal være open backed.
WolfLonewalker

Brugeravatar
 
Indlæg: 14
Tilmeldt: 7. okt 2017, 17:33
Geografisk sted: Esbjerg N - Rudholmvej - 6715

Re: Råd om køb af headphones og amp

Indlægaf Bender » 9. okt 2017, 12:02

DT1990 behøver ikke nødvendigvis forstærker, men hvis du må hav en forstærker så overvej denne...
https://www.thomann.de/dk/superlux_ha3d.htm

Den trak nemt mine HD800 & HD650 på samme tid og kører utrolig længe på bare 2 AA batterier.
SĂĄ det ellers bare ud og lytte en masse og hit ud af om du er Senn eller Beyer man ;)
Bender

 

Re: Råd om køb af headphones og amp

Indlægaf WolfLonewalker » 9. okt 2017, 13:08

Bender skrev:DT1990 behøver ikke nødvendigvis forstærker, men hvis du må hav en forstærker så overvej denne...
https://www.thomann.de/dk/superlux_ha3d.htm

Den trak nemt mine HD800 & HD650 på samme tid og kører utrolig længe på bare 2 AA batterier.
SĂĄ det ellers bare ud og lytte en masse og hit ud af om du er Senn eller Beyer man ;)


Da jeg ikke er på udkig efter noget jeg kan tage med steder hen, og ikke intereseret i at køre på batterier, på samme tid er det en nødvendighed for mig at det er en dedikeret DAC og AMP combo, da mit nuværene lydkort på min computer er ved at brixe sig selv... Men fungere stadig fint, bare begyndt at få nogle problemer med det.

Men jeg vil stærkt overveje den til andet brug som ikke er forand min computer, men er ikke fokus. Tak ;)
WolfLonewalker

Brugeravatar
 
Indlæg: 14
Tilmeldt: 7. okt 2017, 17:33
Geografisk sted: Esbjerg N - Rudholmvej - 6715

Re: Råd om køb af headphones og amp

Indlægaf Peter Jensen » 9. okt 2017, 13:24

+1 på at købe en Aune X1s. Kan anbefale at handle hos hoved-grej.dk da de har gode priser og support.

Jeg er næsten helt ked af at jeg solgte min, den performede altså rigtigt godt og har en god detaljeret og fyldig lyd der ikke er for farvet.

Mht. hovedtelefon så vil jeg også klart anbefale at prøve nogle hvis det er muligt. Udover Beyer´en så er Sennheiser HD650 ca. på dit budget og en klassikker som har fået meget ros igennem tiden. Hørte en til meet igår og selvom den ikke fejer benene væk under en på samme måde som de dyre modeller kan gøre, så er det altså bare en rigtigt solid bøf. Hvis du gerne vil prøve en med høj detaljegrad og klarhed så kan AKG 701 være en mulighed, den er så dog nok lidt mindre "sjov" og dynamisk end andre modeller.
Peter Jensen

 
Indlæg: 894
Tilmeldt: 23. maj 2016, 12:31
Geografisk sted: København

Re: Råd om køb af headphones og amp

Indlægaf WolfLonewalker » 9. okt 2017, 14:41

Peter Jensen skrev:+1 på at købe en Aune X1s. Kan anbefale at handle hos hoved-grej.dk da de har gode priser og support.

Jeg er næsten helt ked af at jeg solgte min, den performede altså rigtigt godt og har en god detaljeret og fyldig lyd der ikke er for farvet.

Mht. hovedtelefon så vil jeg også klart anbefale at prøve nogle hvis det er muligt. Udover Beyer´en så er Sennheiser HD650 ca. på dit budget og en klassikker som har fået meget ros igennem tiden. Hørte en til meet igår og selvom den ikke fejer benene væk under en på samme måde som de dyre modeller kan gøre, så er det altså bare en rigtigt solid bøf. Hvis du gerne vil prøve en med høj detaljegrad og klarhed så kan AKG 701 være en mulighed, den er så dog nok lidt mindre "sjov" og dynamisk end andre modeller.


Nu har jeg selv været inde at undersøge lidt om HD650, og de skulle meget gerne også være noget for mig, hvis man ser væk fra det fysiske produkt. Det værken ser eller ville føles lige så godt i hånden, men burde være anderledes, hverken dårligere eller bedre en DT-1990 på hovedet, og jeg skulle mene jeg ville kunne have dem på længere tid, pga. de er lavet af plastik det meste af vejen gennem, hvor at DT-1990 er lavet af metal, hvilken både gør vægten højere, men også kvaligteten af produktet.

Det kan også være jeg vælger at gå HD650 og Beyer DT-990, så giver det samme pris, men flere valg og mere for mig at vælge melle. Så kan jeg også bedre vælge den vej ;)
WolfLonewalker

Brugeravatar
 
Indlæg: 14
Tilmeldt: 7. okt 2017, 17:33
Geografisk sted: Esbjerg N - Rudholmvej - 6715

Re: Råd om køb af headphones og amp

Indlægaf Phille » 10. okt 2017, 13:41

Jeg synes lige jeg ville påpege at sennheiserne er lavet af carbon-forstærket plastik, så de føles langt mere solide end man skulle tro når man kigger på dem, men der er nogle der synes de sidder lidt for stramt når de er helt nye, men dette bliver ofte løst med lidt "streching" og så kan man have dem på i mange timer uden ubehag :)
Headphones: HD600, D2000, D600, T50RP mk3, Hyperx cloud
IEM: Brainwavz m5, KZ ZST
DAC: CA Dacmagic+ ,Meridian Explorer^2
AMP: ^^
Phille

 
Indlæg: 7
Tilmeldt: 3. maj 2016, 22:05
Geografisk sted: Sønderborg

Re: Råd om køb af headphones og amp

Indlægaf Kolind » 10. okt 2017, 22:16

I forhold til HD650 vs DT-990 er lydprofilen imellem de to meget forskellig.
Samtidigt vil jeg sige at vi som udgangspunkt siger at du du ikke køber en forstærker, vil jeg personligt mene at HD650 vil trække det korteste stå af de to. De er ret uengagerende uden solid forstærkning, hvor DT-990 gør det virkeligt godt med en moderat forstærkning. HD650 er lidt mere 'hifi' ala oplevelsen med højtalere i forhold til DT-990. Lidt distancerede vil jeg vel kalde det. Jeg kan godt værdsætte at de lyder godt og fint, det mangler for mig bare lidt intensitet.
Når det så er sagt, syntes jeg ikke at DT-990 er en all-rounder. Det er noget du bør høre og sammenligne med noget andet inden køb - De er ikke for alle. Det du siger om præferencer peger fint i den retning, men igen vil jeg sige at de er lidt specielle.
Grej
- Indsæt i dine tanker her en sej sætning efter eget valg..
Kolind

Brugeravatar
 
Indlæg: 1643
Tilmeldt: 1. apr 2011, 13:02
Geografisk sted: Holbæk

Næste

Tilbage til Hovedtelefoner

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 16 gæster