STAX SRS-5100 Black friday køb



STAX SRS-5100 Black friday køb

Indlægaf 16bamse » 24. nov 2017, 16:10

Hej jeg er blevet overtalt af min bror til at købe nogle gode høretelefoner, og så linkede han mig til et sæt STAX SRS-5100, der var 4.000,- tilbud på.

Jeg har hørt min brors HD800 med hans setup til noget der minder om samme pris, som dette her setup med en god dac(odac).

Jeg ville høre om der er nogle der ved om det er et godt, jeg har hørt at man ikke får ret meget bedre end stax earspeakers.

De skal kun bruges til min pc til musik og lidt spil, sĂĄ det er ikke det store minus med at man ikke kan bruge dem med ens mobil, til det har jeg nogle IEMs til det.

Hilsen Martin B. Jakobsen.
Dac/Amp = Topping DX3 Pro
IEMs - Vsonic GR07 ORG, Vsonic GR07 BE 2017, Tin T2 pro, UE triple.fi 10
Hørebøffer - Hifiman 400i, Audio Technica ath-m40x, Blue Lola.
16bamse

 
Indlæg: 24
Tilmeldt: 24. nov 2017, 12:21
Geografisk sted: Nissum

Re: STAX SRS-5100 Black friday køb

Indlægaf Bender » 24. nov 2017, 16:48

Det virkelig et spørgsmål om præference og til spil er Stax overkill og Sennheiser vil match perfekt der,
Jeg har Stax 007 som er fantastiske til akustisk musik, hvor HD800 er bedre til de fleste andre genre i min optik!

Du kan købe nye HD800 på eBay.co.uk til 799 pounds og de spiller fantastisk på en prisbillig forstærker som Superlux HA3D, man behøver slet ikk en kæmpe forstærker til dem ;)
Bender

 

Re: STAX SRS-5100 Black friday køb

Indlægaf 16bamse » 24. nov 2017, 17:17

Tror måske også de er lidt for meget for mig, jeg ville bare høre om der var noget om dem eller de bare var overhyped.

Men hvis det var imellem HD800 ville jeg nok heller købe et sæt M1060, da jeg gerne vil have lidt mere bass.
Dac/Amp = Topping DX3 Pro
IEMs - Vsonic GR07 ORG, Vsonic GR07 BE 2017, Tin T2 pro, UE triple.fi 10
Hørebøffer - Hifiman 400i, Audio Technica ath-m40x, Blue Lola.
16bamse

 
Indlæg: 24
Tilmeldt: 24. nov 2017, 12:21
Geografisk sted: Nissum

Re: STAX SRS-5100 Black friday køb

Indlægaf Bender » 24. nov 2017, 17:26

Jeg er ikke meget for planar synes ikke de har nogle fordele over dynamiske, tværtimod, men vi er heldigvis så forskellige i denne tosse sport! ;)
Sennheiser HD600/HD650 er ekstrem gode til prisen og stadig nogle af de mest anbefalet, ellers kan du gĂĄ efter en lukket hovedtelefon, sĂĄ fĂĄr du lidt mere bund pĂĄ bekostning af lydkvalitet!

- Det jo bare min mening, hĂĄber der andre der kan komme med deres bud.
Bender

 

Re: STAX SRS-5100 Black friday køb

Indlægaf Walbum4262 » 24. nov 2017, 19:04

Nu kræver staxx jo en særlig forstærker som jeg ikke tror du er i besidelse af, og der skal spenderes mindst lige så meget på forstærkeren som på hovedtelefonen for at få noget ordentlig lyd ud af dem.


Hi-fi freaks har Black friday tilbud på en samlet løsning til 10000kr

SĂĄ jeg ville heeeeelt klart anbefale dig at gĂĄ efter HD800/600/650 alt efter din lyd signatyr
på skrivebordet: lenovo thinkpad/iphone6->tidal->david's mutant aune/Davids mutant moddet fostex t50rp mk3 med monkey pod træ kopper

PĂĄ farten: iPhone 7->Airpods eller Sony wh1000x mk2
Walbum4262

Brugeravatar
Tour Kaptajn
 
Indlæg: 1159
Tilmeldt: 25. mar 2015, 18:16
Geografisk sted: Sandved

Re: STAX SRS-5100 Black friday køb

Indlægaf Bender » 24. nov 2017, 19:38

Stax kræver en Stax forstærker, selv spritzer siger 353 er Stax bedst forstærker, man skal ikk sluge alt man læser, men danne sig sin egen indtryk ;)

Jeg har haft en Stax 009 & 007mkI med kgsshv og jeg har nu 007mkII & 353X, spritzer amp har mere power og derfor er de også noget mere skrøbelig erkender manden selv.
Lyden er den samme, resten er indbildning fordi man har sløset med muldvarpen ;)

- Jeg synes generelt ikk man kan gĂĄ galt med Stax eller Sennheiser, men til musik og spil er dynamiske vejen frem, dem skal man ikk nusse om, som med elektrostater ;)
Endnu bedre måske er at vente og i mellemtiden lytte en masse til dine brors HD800, så du kan spore dig frem til din egen lyd præferencer :)
Bender

 

Re: STAX SRS-5100 Black friday køb

Indlægaf 16bamse » 24. nov 2017, 23:04

Det tilbud jeg fandt til 10.000 er der slået 4.000 fra og det er det sæt der hedder 5100, så det er med en L500 og en SRM-353X.

Jeg går ikke ud fra at man skal have mere end en dac til det sæt?

Men jeg kan så se at det kan være jeg ikke kan få lov til at købe det for den bedre halvdel, så må jeg nok gå efter det andet sæt jeg kikkede på som var en monoprice monolith m1060 og en audio-gd nfb 11.28
Dac/Amp = Topping DX3 Pro
IEMs - Vsonic GR07 ORG, Vsonic GR07 BE 2017, Tin T2 pro, UE triple.fi 10
Hørebøffer - Hifiman 400i, Audio Technica ath-m40x, Blue Lola.
16bamse

 
Indlæg: 24
Tilmeldt: 24. nov 2017, 12:21
Geografisk sted: Nissum

Re: STAX SRS-5100 Black friday køb

Indlægaf 16bamse » 24. nov 2017, 23:05

Det var enten dem eller mine højtaler i stuen, så det var så nemt, jeg er allerede gået ned til wharfedale diamond 11.1 til mine pc højtaler.
Dac/Amp = Topping DX3 Pro
IEMs - Vsonic GR07 ORG, Vsonic GR07 BE 2017, Tin T2 pro, UE triple.fi 10
Hørebøffer - Hifiman 400i, Audio Technica ath-m40x, Blue Lola.
16bamse

 
Indlæg: 24
Tilmeldt: 24. nov 2017, 12:21
Geografisk sted: Nissum

Re: STAX SRS-5100 Black friday køb

Indlægaf Bender » 25. nov 2017, 09:07

Det lyder dyrt, hvis begge skal hentes hjem, bare husk planar typisk er en del tungere end dynamiske, så comfort kan være et problem.
Du skal også droppe bøfferne og købe nogle små aktve speakers ;)
Bender

 

Re: STAX SRS-5100 Black friday køb

Indlægaf 16bamse » 25. nov 2017, 14:19

Nej de højtaler i stuen var faktisk ikke så dyre kun 2.500,- for sættet beolab penta mk2, bedste højtaler jeg har hørt til den pris.

Jeg har "små" højtaler på mit skrivebord(wharfedale diamond 11.1), men jeg kunne godt tænke mig et headset, til når det skal være stille om aften/natten, jeg har mine IEMs men den er er ikke så god til soundstage(vsonic gr07 mk1)

Og så fandt jeg et sæt hifiman 400i til 180£ + 7£ i forsendelse, det eneste problem der er at de spiller lige så højt på begge sider at membranen :(

Jeg siger tak for jeres hjælp, nu skal jeg se om der er nogle mods der er værd at udføre på mit nye sæt høretelefoner.
Dac/Amp = Topping DX3 Pro
IEMs - Vsonic GR07 ORG, Vsonic GR07 BE 2017, Tin T2 pro, UE triple.fi 10
Hørebøffer - Hifiman 400i, Audio Technica ath-m40x, Blue Lola.
16bamse

 
Indlæg: 24
Tilmeldt: 24. nov 2017, 12:21
Geografisk sted: Nissum

Re: STAX SRS-5100 Black friday køb

Indlægaf sorenb » 25. nov 2017, 22:31

[/quote]
Bender skrev:Stax kræver en Stax forstærker, selv spritzer siger 353 er Stax bedst forstærker, man skal ikk sluge alt man læser, men danne sig sin egen indtryk ;)

Stax kræver, ligesom andre elektrostater højere spændssving end normale forstærkere kan give, og fordre derfor enten en step-up trafo, eller en forstærker beregnet netop hertil.
Spritzer har nok næppe sagt, at 353 er den bedste Stax forstærker, men nok, at det er den bedste p.t., og det er noget andet.

Bender skrev:Jeg har haft en Stax 009 & 007mkI med kgsshv og jeg har nu 007mkII & 353X, spritzer amp har mere power og derfor er de også noget mere skrøbelig erkender manden selv. Lyden er den samme, resten er indbildning fordi man har sløset med muldvarpen ;)

En KGSShv kan levere større spændssving end SRM-353, men ingen elektrostatisk hovedtelefon har godt af, at blive drevet over bias'en; det har intet med "skrøbelighed", at gøre, dynamiske enheder bryder sig heller ikke om at blive drevet over evne.
Udover større spændingssving, kan KGSShv også levere højere slew ... og det er faktisk vigtigere.
KGSShv, alt efter konfiguration, har 8-12mA, hvor 3x3 har omkring 5,5mA, og dermed ikke meget overhead i højfrekvensen.
Dertil kommer, at de fleste KGSShv'er vil have en raffineret reguleret PSU, hvor 3x3 har en standard ikke-reguleret PSU (i lighed med alle de øvrige Stax energizers).
Under alle omstændigheder er 3x3 ikke særlig velegnet med SR-007, der af akustiske årsager, er en del tungere at trække end de øvrige Stax'er (med undtagelse af Sigma).

Det er muligt du ikke kan hører forskel, men at hævde at det er "indbildning" er uden reel substans.

Bender skrev:- Jeg synes generelt ikk man kan gĂĄ galt med Stax eller Sennheiser, men til musik og spil er dynamiske vejen frem, dem skal man ikk nusse om, som med elektrostater ;)

Er ikke bekendt med hvad din "nussen" består i, men Stax elektrostater er ikke mere følsomme end dynamiske hørertelefoner generelt er - begge bør holdes fra eksponering i direkte sollys i længere tid ad gangen.

Bender skrev:... bare husk planar typisk er en del tungere end dynamiske, ...

Planar er en beskrivelse af driveres udformning, og har intet at gøre med om driveren er dynamisk eller elektrostatisk.

Vil dog give dig ret i, at:
Bender skrev:... man skal ikk sluge alt man læser, ...

:roll:
sorenb

 
Indlæg: 162
Tilmeldt: 7. jun 2013, 00:50

Re: STAX SRS-5100 Black friday køb

Indlægaf Bender » 26. nov 2017, 09:01

Så fik vi præsidenten på banen :grin:

Spritzer har nævnt at 353 er en rigtig god forstærker og den bedst i Stax line-up, hvilken han også mener kan drive 009.

Jeg har ejet KGSSHV og har nu 353X og der er ikke nogle real forskel på lydfronten, andet end du får et løft i bassen på spritzer amp, men jeg er glad for at du kan høre forskellen ;) Desuden har han erkendt at nogle af hans projekter har for meget power og derved brænder af.

Det sjovt at når en hovedtelefon har en mørk signatur som 007, Audeze, HD650 så tror folk bare den skal have mere power for at komme til liv, men tjek ind på head-fi og kast op, de tror vitterligt på ALT derind det er skrammende.
Birgir laver nogle fine og meget kraftfulde forstærker og alle lytter til ham, så han lever højt på det og udfordre hele tiden markedet med at bygge nyere og endnu 'vildere' forstærkere, sidst en carbon til små 50K... manden tjener jo kassen på det, så naturligvis får den medvind og ros på vejen.

De flest ved at elektrostater kan have problemer med at få støv i driverne som derved giver ubalance i lyden og det kan være svært at rette op på igen, det problem har man slet ikke med dynamiske.
Og ja planar er generelt tungere hovedtelefoner end dynamiske og derfor har flere problemer med komforten med en halv kilo ørevarmer på hovedet.
Bender

 

Re: STAX SRS-5100 Black friday køb

Indlægaf sorenb » 26. nov 2017, 14:15

Bender skrev:Spritzer har nævnt at 353 er en rigtig god forstærker og den bedst i Stax line-up,

I det nuværende line up, men fx 717 er bedre end den middelmådige 3x3.

Bender skrev:hvilken han ogsĂĄ mener kan drive 009

Ja, men ogsĂĄ langt nemmere at drive i sammenligning med 007 eller Sigma'er. 3x3'eren kommer til kort, ganske simpelt.

Bender skrev:Jeg har ejet KGSSHV og har nu 353X og der er ikke nogle real forskel på lydfronten, andet end du får et løft i bassen på spritzer amp, men jeg er glad for at du kan høre forskellen ;)

OK, du kan så ikke hører nogen reel forskel, på trods af, at der er reelle forskelle i kredsløbene, der i mange andre sammenhæng er anerkendt for at give mindre forvrængning, højere linearitet og højere slew.

Bender skrev:Desuden har han erkendt at nogle af hans projekter har for meget power og derved brænder af.

Mon ikke bare du har misforstået noget, han har forsøgt at forklare dig?

Bender skrev:Det sjovt at når en hovedtelefon har en mørk signatur som 007, Audeze, HD650 så tror folk bare den skal have mere power for at komme til liv, men tjek ind på head-fi og kast op, de tror vitterligt på ALT derind det er skrammende.

"Mere power" handler om, at et kredsløb vil have højere linearitet, lavere forvrængning hvis det er langt fra sine begrænsninger.
Ulinearitet skaber højere ordens ulige, og det er sjældent rart at høre på.

Bender skrev:De flest ved at elektrostater kan have problemer med at få støv i driverne som derved giver ubalance i lyden og det kan være svært at rette op på igen, det problem har man slet ikke med dynamiske.

Nej, Stax benytter bekyttelsesfolie på begge sider af driveren, der er hermetisk lukket. Quad og Logan gør det samme.

Bender skrev:Og ja planar er generelt tungere hovedtelefoner end dynamiske og derfor har flere problemer med komforten med en halv kilo ørevarmer på hovedet.

Hifiman og Audeze er planars OG dynamiske; planars refererer kun til udformning af driveren, og gælder for så vidt også elektrostater. Kommenterede ikke på dine betragtninger omkring vægt; men en 007 vejer vist det samme som en HD800
sorenb

 
Indlæg: 162
Tilmeldt: 7. jun 2013, 00:50

Re: STAX SRS-5100 Black friday køb

Indlægaf Bender » 26. nov 2017, 14:33

Stax 717 er forstærkeren som satte gang i hele processen med KGSSHV, da de kopieret dens kredsløb og gav den flere hestekrafter, hvilke Birgir også har nævnt, men det er efterhånden en ældre forstærker og en nyere er at foretrække.

Der ingen grund til at 009 skulle være nemmere at drive en 007, de har godt samme impedance og helt samme sp sensivity, ganske simpelt.

Jeg havde en KGSSHV mini hvilket har 400V current, hvor de al. har 450V og de ældre har 500V, hvilket har ført til problemer især første udgaven, jeg skrev med herren selv og bestilt til direkte fra hans hybel på Reykjavik.

Støv kan være et problem med elektrostater det blev nævnt af Birgir selv og inde på head-case, hvor din type sikkert holder meget til. Tror vi skal lade den ligge her, da vi snakker hen over hovedet på hinanden ;)
Bender

 

Re: STAX SRS-5100 Black friday køb

Indlægaf sorenb » 26. nov 2017, 16:29

Bender skrev:Stax 717 er forstærkeren som satte gang i hele processen med KGSSHV, da de kopieret dens kredsløb

...eller også har Stax lavet 717 på baggrund af licens fra Gilmore, og de må have været udemærket tilfredse med samarbejdet, dersom de gav ham indsigt i deres T2 som han fik lov at kopiere og gøre til public domain.

Bender skrev:... men det er efterhånden en ældre forstærker og en nyere er at foretrække
...og hvorfor sĂĄ det?

Bender skrev:Der ingen grund til at 009 skulle være nemmere at drive en 007, de har godt samme impedance og helt samme sp sensivity, ganske simpelt.
ikke helt, 007's impedans er højere, og driveren har væsentlig andre akustiske betingelser end 009 driveren.


Bender skrev:Jeg havde en KGSSHV mini hvilket har 400V current
Nej, Volt er ikke det samme som strøm - din Mini har ikke 400V current.

Bender skrev:, hvor de al. har 450V og de ældre har 500V, hvilket har ført til problemer især første udgaven

Nej, 450V og 500V gav ikke anledning til problemer specifikt. Det er forkert. Men fuldt stelplan pĂĄ toppen giver problemer hvis ikke man monterer komponenterne derefter, og det uanset 400V, 450V eller 500V rails.

Bender skrev: ... jeg skrev med herren selv og bestilt til direkte fra hans hybel pĂĄ Reykjavik.

Sikkert rigtigt, men hvilken relevans har det i konteksten?

Bender skrev:Støv kan være et problem med elektrostater det blev nævnt af Birgir selv ...

men men, som allerede forklaret, er Stax driverne hermetisk lukket, og fordre ikke en særlig "nussen" som du forsøger, at give indtryk af.

Bender skrev:...da vi snakker hen over hovedet pĂĄ hinanden
om ikke andet, holder jeg mig til sagen.
sorenb

 
Indlæg: 162
Tilmeldt: 7. jun 2013, 00:50

Re: STAX SRS-5100 Black friday køb

Indlægaf Bender » 26. nov 2017, 16:34

Det langt fra første gang du bare er herinde lige for at provokere, mere arrogant menneske skal man lede længe efter. blokeret!
Bender

 

Re: STAX SRS-5100 Black friday køb

Indlægaf Claus-DK » 27. nov 2017, 13:16

Min far kan tæske din far rulle4 rulle4
Hvorfor sidde ved tastaturet og hamre taster nĂĄr der er plads til en rask gang mudderbrydning ude i det dejlige vejr ??

Billede

popsy popsy popsy
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12675
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: STAX SRS-5100 Black friday køb

Indlægaf Claus-DK » 27. nov 2017, 13:19

Det er et voldsomt budget til hovedtelefoner, der findes ikke bare et eller 5 bedste sæt til de priser, de er alle sammen bedst til de de nu en gang gør..
Og det de to anale herrer diskuterer er noget som nogle kan hører når det er fuldmåne, det skal du ikke bekymre dig om..

Fandt du noget lækkert ??
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12675
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: STAX SRS-5100 Black friday køb

Indlægaf 16bamse » 27. nov 2017, 16:50

16bamse skrev:Og så fandt jeg et sæt hifiman 400i til 180£ + 7£ i forsendelse, det eneste problem der er at de spiller lige så højt på begge sider at membranen :(


Ja jeg fandt nogle hifiman 400i til 180£, jeg kiggede også på Fostex T50RP MK3N, og læste man skulle bruge nogle Shure HPAEC1540 pads.

Jeg endte dog med at købe 400i, og de skulle komme her på onsdag, og så får de lov til at spille 24/7 indtil fredag, og så er de klar :D
Dac/Amp = Topping DX3 Pro
IEMs - Vsonic GR07 ORG, Vsonic GR07 BE 2017, Tin T2 pro, UE triple.fi 10
Hørebøffer - Hifiman 400i, Audio Technica ath-m40x, Blue Lola.
16bamse

 
Indlæg: 24
Tilmeldt: 24. nov 2017, 12:21
Geografisk sted: Nissum

Re: STAX SRS-5100 Black friday køb

Indlægaf Claus-DK » 27. nov 2017, 18:29

Spændende, vender du tilbage og fortæller lidt om dem ??
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12675
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Næste

Tilbage til Hovedtelefoner

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 21 gæster