In-ear vildrede....



In-ear vildrede....

Indlægaf Morell » 8. feb 2018, 15:11

Hey drenge og piger!

Jeg er den glade ejer af et sæt Shure SE535 som jeg bruger rigtigt mange timer.

Jeg har i lang tid godt kunne tænke mig at opgardere dem eller få lavet et sæt CIEM der som minimum kunne macthe lydkvaliteten.

Var egentlig ret sikker på at det skulle været et sæt Custom Arts Ei.XX men efter at have lånt tour-sættet og prøvet dem, er jeg faktisk overbevist om at det ikke er dem jeg lander på. De er episke i bunden (hvilket mine SE535 godt kunne lære af) men jeg syntes de er tunet for varmt og jeg mangler simpelthen luft, udklingning og frigjorthed i mellem/toppen.

Lige nu er mit bedste bud selv et sæt SE846, men er der andre med bedre der kunne passe mig? Jeg har ca. 4.000kr at gøre godt med.

Tak for hjælpen!
:geek: Chord Mojo - Philips X2 - Shure SE846 - Beyerdynamic T50p :geek:
Morell

 
Indlæg: 68
Tilmeldt: 11. mar 2016, 18:30
Geografisk sted: Struer

Re: In-ear vildrede....

Indlægaf Moonhead » 9. feb 2018, 09:26

Sennheiser IE800 kunne være et bud og rammer dit budget, hvis du går med ebay.co.uk
Moonhead

 

Re: In-ear vildrede....

Indlægaf Sweppesfetterlein » 9. feb 2018, 14:46

Ville egentlig anbefale Audiofly 1120, men de ligger lige en 1500 over dit budget. De kan muligvis fĂĄs secondhand.
Anyways du snakker om luft og separation i midten og toppen (plus god bas), og jeg må indrømme, at jeg til dato ikke har hørt nogen iem gøre det bedre. Min kammerat har et par se846, som han har svoret til i mange år. Jeg havde mine Audioflys med sidste gang han inviterede på snaps og karate...og efter adskillige timers frem og tilbage a/b tests, så var han faktisk klar til at bytte bøffer. Jeg gik ikke med på den, fordi jeg , ligesom ham, også foretrækker 1120erne.
Jeg har vænnet mig til dem nu, men de var ret voldsomme til at starte med...altså på en positiv måde! Gang på gang har jeg taget mig i at gribe ud efter et par fullsize hovedtelefoner...for så at blive mindet om, at jeg rent faktisk ligger og lytter til et par in-ears. Det er en meget mærkelig oplevelse. De lyder rent faktisk som et par virkelig dejlige åbne bøffer....med luft og separation i spandevis.
Smør til folket!
Sweppesfetterlein

 
Indlæg: 745
Tilmeldt: 4. jul 2017, 23:18
Geografisk sted: Aalborg

Re: In-ear vildrede....

Indlægaf Sweppesfetterlein » 9. feb 2018, 14:53

Splitte mine bramsejl! Man kan sgu fĂĄ dem for under 4 jern!! Holy smokes: https://www.eglobalcentral.eu/audiofly- ... duct/19135

Nu føler jeg mig sgu lidt snydt...
Smør til folket!
Sweppesfetterlein

 
Indlæg: 745
Tilmeldt: 4. jul 2017, 23:18
Geografisk sted: Aalborg

Re: In-ear vildrede....

Indlægaf Morell » 10. feb 2018, 19:40

Det mĂĄ jeg sige! Audiofly 1120 virker umanerlig interessant mĂĄ jeg sige... Men det er godt nok ikke mange anmeldelser jeg kan finde pĂĄ dem pĂĄ feks. youtube.

Nogen der kan linke til anmeldelser?

Kan det lade sig gøre at prøve et par?
:geek: Chord Mojo - Philips X2 - Shure SE846 - Beyerdynamic T50p :geek:
Morell

 
Indlæg: 68
Tilmeldt: 11. mar 2016, 18:30
Geografisk sted: Struer

Re: In-ear vildrede....

Indlægaf Sweppesfetterlein » 10. feb 2018, 20:34

Smør til folket!
Sweppesfetterlein

 
Indlæg: 745
Tilmeldt: 4. jul 2017, 23:18
Geografisk sted: Aalborg

Re: In-ear vildrede....

Indlægaf Morell » 12. feb 2018, 12:25

Må jo faktisk indrømme at jeg ikke rigtigt kan finde nogen som ikke bryder sig om dem...

Tror bare jeg prøver dem så snart mine SE535 er solgt rulle2
:geek: Chord Mojo - Philips X2 - Shure SE846 - Beyerdynamic T50p :geek:
Morell

 
Indlæg: 68
Tilmeldt: 11. mar 2016, 18:30
Geografisk sted: Struer

Re: In-ear vildrede....

Indlægaf Morell » 2. mar 2018, 09:11

Så landede der et sæt Audiofly AF1120 hos mig og nu skal de lige have lidt spilletid og jeg skal have sat mig ned og lyttet for alvor til dem.

Umiddelbart indtryk er at de går DYBT i forhold til meget andet jeg har hørt og med stor opløsning, lidt tilbagetrukket mellemtone... Har fået dem i hvide og må indrømme at selve udførsel af kablet virker lidt "billigt", men fungere udemærket og har utroligt lidt mikrofoni.
:geek: Chord Mojo - Philips X2 - Shure SE846 - Beyerdynamic T50p :geek:
Morell

 
Indlæg: 68
Tilmeldt: 11. mar 2016, 18:30
Geografisk sted: Struer

Re: In-ear vildrede....

Indlægaf Claus-DK » 2. mar 2018, 10:17

NĂĄr du skriver en smuk anmeldelse om dem, bliver jeg meget lykkelig..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: In-ear vildrede....

Indlægaf Sweppesfetterlein » 2. mar 2018, 18:13

Jeg er helt enig med Claus.
Tillykke med dine nye Audioflys. Jeg håber du bliver lige så glad for dem, som jeg er. Kablet er faktisk overraskende stærkt. Det er blot manglen på vægt, der snyder. Jeg har to gange (efter lidt for meget at drikke) haft dem til at sidde fast i et dørhåndtag imens jeg væltede med mine små 100 kilo derudad. Skete ikke en dyt.
De kan dog være lettere irriterende, hvis man har fået viklet dem sammen og er lidt småtræt. Kluddermor.
Smør til folket!
Sweppesfetterlein

 
Indlæg: 745
Tilmeldt: 4. jul 2017, 23:18
Geografisk sted: Aalborg


Tilbage til Hovedtelefoner

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 24 gæster