Onkyo A800



Onkyo A800

Indlægaf Sweppesfetterlein » 8. mar 2018, 23:06

Fik et par med posten her den anden dag, og jeg er faldet fuldstændig pladask for dem. Alt fra brumbasse looket til lyd til hvordan de helt igennem føles "specielle" har fejet benene helt væk under mig.
De er store MEGET store. De er også til den tunge side men føles det ikke. Det brede headband fordeler vægten helt perfekt og kopperne hælder indad i en vinkel, der sammen med fantastisk komfort også tilbyder folk med briller, som mig, frirum. Jeg kan manøvrere mine briller med denne bøf på ørene. Har jeg aldrig prøvet før med nogen anden hovedtelefon, hvilket må siges at være et kæmpeplus.
Lad det være hørt i nationens ydre kroge! Onkyo laver en åben hovedtelefon til brilleaber!

Ud over denne lille ekstra bonus, så er det først og fremmest lyden som har imponeret mig. Med sine sølle 32ohm er de utrolig lette at drive, selv ud af en mobil lyder de fremragende. Hvilket egentlig virker lidt absurd, når man tager udseende, den lange og lækre gummiledning og ej at forglemme tyngden i betragtning. De er som skræddersyet til den audiophile sofa verden, men gør det også utrolig let for de uindviede at smage lidt på den uden yderligere at skulle kaste penge efter en forstærker.
Lydmæssigt er de åbne men ikke med verdens største soundstage. Den virker mere intim og skalpel præcis. Hvad der ikke giver nogen mening er til gengæld hvordan Onkyo har fået planar bas og subbass af denne kaliber ind i en hovedtelefon der stadig formår at lyde neutral. Mellemtonerne er på ingen måde trukket tilbage og diskant er så at sige perfekt efter min smag. Umiddelbart virker det lidt som sort magi, men hold nu fest hvor det virker.

Tænker lidt at stylingen vil dele vandene, men præstationen fra denne brumbasse burde saftsuseme prøves af bøfentusiaster og honningproducenter med sans for rytmik.
Smør til folket!
Sweppesfetterlein

 
Indlæg: 745
Tilmeldt: 4. jul 2017, 23:18
Geografisk sted: Aalborg

Re: Onkyo A800

Indlægaf Claus-DK » 9. mar 2018, 19:23

Billede
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Onkyo A800

Indlægaf Sweppesfetterlein » 10. mar 2018, 15:09

Tak for assistance Claus thumbs

Sidder lige med et smøret smil tværs over fjæset. Føler sgu lidt jeg har skudt papegøjen med den her bøf. Hold nu helt op hvor er den fed rulle2
Sidder og opdager nye wiffs her og andre brrrwawa der - og måske lidt overraskende i musik jeg ofte har forbundet med mere simple lydpaletter som fx trance og house. Sorry til fans derude, der er intet ondt ment med dette, da jeg selv er fan. Dog med denne helt igennem fantastiske brumbasse åbnes der op for de lavere registre i en sådan grad, at det føles som at stå og kigge ned i glasagtig muldjord. Modsat andre bøffer med tryk på bassen føles det med brumbassen mere som et langt klarere indblik - en mere raffineret præsentation uden noget decideret boost. Som sagt tidligere så føles den mærkværdigt nok stadig neutral, hvilket virker direkte absurd, når man mærker disse subsoniske sitren, der nærmest føles fysiske, ifm bassen.
Lyttede til DJ Sprinkles Midtown 120 Blues i går - i øvrigt en rigtig chillern elektronisk plade uanset hvilke klistermærker du kaster efter den - og det var næsten som at høre den for første gang til morgenfest i Kbh for længe siden - dansende manisk i morgensolen på et tag med bas i bryst og mave. Det gav mig i hvert fald nogle skønne associationer, og jeg tror lidt det er denne fantastiske brumbasses evne til at overlevere musik på en visceral og helt igennem brumbrumbrummende facon. Og nej det er stadig ikke en bastung bøf, selvom den vil tilfredsstille selv den mest krævende Funkadelic connoisseur.

Jeg mistænker også de tunge (og smukke) maskindrejede metalkopper, og i det hele taget den robuste konstruktion af hovedtelefonen, for at bidrage stærkt til hvordan lyd genereres. Jeg er ingen ingenør, men ud fra simple logiske principper virker det tilforladeligt at tro, at en superstærk og rigid bagvedliggende struktur ultimativt må bidrage til et mindre ratlende og bevægeligt miljø at producere lyd i.

Lyttede også til Charles Mingus The Black Saint & The Sinner Lady - en plade der med sine hæsblæsende blæsertempi og helt igennem unikke skift imellem blødt og hårdt, melodi og kakofoni, er en fremragende ilddåb at sende en bøf igennem. A 800 var overbevisende for at sige det mildt. Jeg var bange for at bassen ville overtage, men det gjorde den ikke siden der ikke er ekstra drøn på fra produktionen til at starte med. Igen det der finurlige med at den virker forbløffende neutral.
Horn og specielt trommer lyder fænomenale. Minder faktisk lidt om mine srh940, bare åben...hvilket er virkelig skønt siden jeg har solgt min Shure til Peter ruller1
Brumbasse.... Mmmmmm (ja jeg har slikket på kopperne en enkelt gang. Smager af lygtepæl) musik17

It's a (bee)keeper 3musik
Smør til folket!
Sweppesfetterlein

 
Indlæg: 745
Tilmeldt: 4. jul 2017, 23:18
Geografisk sted: Aalborg

Re: Onkyo A800

Indlægaf Morell » 12. mar 2018, 11:21

Fantastisk nĂĄr man bare rammer HELT plet pĂĄ sĂĄdanne noget! :D
:geek: Chord Mojo - Philips X2 - Shure SE846 - Beyerdynamic T50p :geek:
Morell

 
Indlæg: 68
Tilmeldt: 11. mar 2016, 18:30
Geografisk sted: Struer

Re: Onkyo A800

Indlægaf Sweppesfetterlein » 12. mar 2018, 18:07

Nu er mit yndlingsdyr også tilfældigvis brumbassen, så det var måske skæbnen der spillede ind.
Brumbassen er dyreverdenens svar på den fulde kammerat der vælter gennem hække og folks forhaver sådan ca kl halv syv lørdag morgen. Nuttet og svært morsomt i en dejlig formfuldendt pakke.
Smør til folket!
Sweppesfetterlein

 
Indlæg: 745
Tilmeldt: 4. jul 2017, 23:18
Geografisk sted: Aalborg

Re: Onkyo A800

Indlægaf Claus-DK » 12. mar 2018, 23:39

Vidste du at hvis man er ganske forsigtigt, kan man få lov til at klø en brumbasse i nakken ??
De bliver siddende som om de kan lide det..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Onkyo A800

Indlægaf Sweppesfetterlein » 17. mar 2018, 11:41

Nej men du er nu officielt min yndlingsperson. Tak for viden Claus rullw3
Når jeg besøger mine forældre om sommeren bruger jeg megen tid på at befrie brumbasser der har forvildet sig ind i udestuen. Da alt mere eller mindre er glas eller plast er det som en sauna, når solen er fremme, og jeg kan simpelthen ikke bære at se mine små venner riste sagte hen. Jeg plejer at bruge et stykke karton og en stor tupperware bøtte til at "fange" dem i. Hopper derefter ud i haven og guider dem ud i min mors lavendelbed - deres absolut foretrukne hang-out.

Lidg mere om Onkyos brumbasse? Jeg har spillet Dead Kennedys, Kamasi Washington, The Future Sound Of London, Pink Floyd, Simple Minds, Oranssi Pazuzu, Tangerine Dream, Rolling Stones, Bauhaus, Bowie, Miles, Coltrane, Prodigy, Morricone, Wakhevitch, DeWolff, Allman Bros, Cream, Wu-Tang Clan, Suicide, Type O Negative, Neil Young, Dead Can Dance, Fuck Buttons, Burial, Lindstrøm, Bob Dylan, Pharoah Sanders, Amon Düül ll, NEU!, Fleet Foxes, Pond, Klaus Schulze, Magazine, The Pretty Things, Alice Coltrane, Ulver, Orbital, Duke Ellington, Sun Ra, King Crimson, The Soft Machine, Comus, Bobby Beausoleil, Lalo Schifrin, Area, Premiata Forneria Marconi, Franco Battiato, Lucio Battisti, Perry Leopold, Neurosis, Santana, GZA, Cocteau Twins, Cluster, Sunn O))), Kayo Dot, Funkadelic, Stevie Wonder, The Brian Jonestown Massacre og Luc Ferrari og jeg har stadig ikke fundet noget som lyder mindre end fremragende gennem los brumbassos. Kærligheden er til at føle. Vi overvejer at flytte sammen i et skur ude på prærien.

Edith: Lille request fra min side af; der skulle vel ikke være et tech minded medlem derude, der har lyst til at poste et profilbillede af brumbassebøffen? Jep jeg er evnesvag. Ku bare være sjovt at vise størrelsen af den.
Jeg synes personligt min originale he400 er en stor hovedtelefon, men den blegner ift brumbassens massive præsence...og det er ikke bare hovedbøjlen - kopperne er også større. Sidder og kigger på dem foran på bordet og det er egentlig forbløffende hvor stor størrelsesforholdet er. Begge er heldigvis superkomfortable - he400 endnu mere efter jeg proppede et Beyer headband på. Brumbassen til gengæld behøver ingen mods efter min smag.
Smør til folket!
Sweppesfetterlein

 
Indlæg: 745
Tilmeldt: 4. jul 2017, 23:18
Geografisk sted: Aalborg

Re: Onkyo A800

Indlægaf Sweppesfetterlein » 17. mar 2018, 15:30

Har prøvet at nærlytte noget Dead Can Dance og Cocteau Twins via Myryaden i dag og det, som jeg egentlig har lagt mærke til i længere tid, er endelig blevet forståeligt i min hjerne: på mange leder og kanter kan signaturen godt minde om hd650, men hvor Sennheiseren har en lidt kaffet lurpak afrunding er Onkyoen mere skarp, dog uden at ty til de famøse treblespikes som mange studiebøffer benytter sig af for bedre at kunne opfatte 'fejl' i mixet (little do they know at 'fejl' ER halvdelen af musikken; de utilsigtede feedback hyl, klodsede men fuldstændig uigentagelige guitar/orgel/tuba soloer, eller de der knæk i vokalen der kun kommer efter en al for hård nat med snaps og indianer tobak...men passer perfekt til musikken selvom produceren insisterer på lowcarb høj vandindtagelse og skala opvarmning i finsk sauna.).
Smør til folket!
Sweppesfetterlein

 
Indlæg: 745
Tilmeldt: 4. jul 2017, 23:18
Geografisk sted: Aalborg

Re: Onkyo A800

Indlægaf Claus-DK » 17. mar 2018, 16:58

Man behøver slet ikke pap og glas, bare tag blidt om dem, det er nogle søde og venlige kæmper, de gør ikke noget.

Man finder et billede (google)
Højreklikker på billedet
Vælger kopier webadressen til billedet
trykker pĂĄ en lille firkant der stĂĄr Img i, ovenover det fulde skrivefelt
indsæt dit link mellem de to klammer
Billede

[img)https://media.karousell.com/media/photos/products/2017/11/07/onkyo_a800_hifi_1510021381_95ce97492(/img]

Har erstattet de to klammer med ( ovenover

Kopperne ser ikke så store ud, men headbandet er lækkert og bredt, det ser ud til at kunne blive en ret varm hovedtelefon i lange sessioner.
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Onkyo A800

Indlægaf Sweppesfetterlein » 17. mar 2018, 18:29

Alright så prøver vi sgu lige igen igen igen:
Billede
Smør til folket!
Sweppesfetterlein

 
Indlæg: 745
Tilmeldt: 4. jul 2017, 23:18
Geografisk sted: Aalborg

Re: Onkyo A800

Indlægaf Sweppesfetterlein » 17. mar 2018, 18:30

Jaaaaa! rulle2

Edith: Kunne godt mistænke dit billede for at være en anden model. Der er ikke guld på stængerne, og så synes jeg også de virker små...eller måske har han bare et megakranie ruller1
Har dog lige inspiceret he400 og a800 helt tæt på og sååååååå stor forskel er der heller ikke som jeg måske gav udtryk for før, men de er sgu større dammit 7musik
Smør til folket!
Sweppesfetterlein

 
Indlæg: 745
Tilmeldt: 4. jul 2017, 23:18
Geografisk sted: Aalborg

Re: Onkyo A800

Indlægaf Claus-DK » 17. mar 2018, 19:56

Ja det er en indigogo model tror jeg, hedder lidt mere end a800.
mesterligt indsat billede.
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Onkyo A800

Indlægaf Kolind » 19. mar 2018, 12:14

Har lyttet meget kortvarigt til dem da de solgte dem i Elgiganten i en periode. De var umiddelbart imponerende, men et støjende sted, med ukendt musik fra en ukendt kilde, med lige rigeligt højt volumen, kan få alle bøffer til at skinne tror jeg.
Størrelsen er lidt voldsom ja - De er rimeligt 'beefy' med det store hovedbånd, brede kabler etc.
Grej
- Indsæt i dine tanker her en sej sætning efter eget valg..
Kolind

Brugeravatar
 
Indlæg: 1643
Tilmeldt: 1. apr 2011, 13:02
Geografisk sted: Holbæk

Re: Onkyo A800

Indlægaf Kolind » 20. mar 2018, 00:04

Et lille PS til evt. interesserede, er der netop kommet et sæt herinde på køb og salg :) (Jeg er ikke sælger, jeg så tilfældigvis bare annoncen nu)
Grej
- Indsæt i dine tanker her en sej sætning efter eget valg..
Kolind

Brugeravatar
 
Indlæg: 1643
Tilmeldt: 1. apr 2011, 13:02
Geografisk sted: Holbæk

Re: Onkyo A800

Indlægaf maxavior » 20. mar 2018, 18:35

...lige fået dem. Burn-in 3 timer. setup med Chord Mojo. De lyder fuldstændigt nasale og helt uden luft og soundstage ?! Sammenlign. med Sony MDR-1A, Beyerdynamic 1990 pro, Sennheiser HD 25-1.
HĂĄber det er et Burn-in issue (skal ha flere timer) eller mĂĄske en model med fejl !? andre der synes de lyder "indeklemte" ?
maxavior

 
Indlæg: 2
Tilmeldt: 20. mar 2018, 18:26

Re: Onkyo A800

Indlægaf Sweppesfetterlein » 20. mar 2018, 19:25

Umiddelbart lyder det ikke som den samme bøf, selvom jeg godt kan nikke genkendende til en "lille soundstage" ift at den er åben. Nasal og indeklemt er dog meget langt fra hvad jeg oplever, så tænker det måske kan være din der er noget galt med. HD25 fx, for at nævne en af dine referencer, kender jeg rigtig godt, og sat overfor a800 vil jeg nok påstå, at det er Sennheiseren der godt kan gå hen og virke lidt indeklemt og nasal...soundstage har den i hvert fald slet ikke.
Smør til folket!
Sweppesfetterlein

 
Indlæg: 745
Tilmeldt: 4. jul 2017, 23:18
Geografisk sted: Aalborg

Re: Onkyo A800

Indlægaf maxavior » 20. mar 2018, 23:03

...tak for svar :) mĂĄske en doa model - at bytte...
maxavior

 
Indlæg: 2
Tilmeldt: 20. mar 2018, 18:26

Re: Onkyo A800

Indlægaf Claus-DK » 21. mar 2018, 01:20

Det er jo en hel krimi det her.

Velkommen til Maxavior, dejligt du kunne komme.
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Onkyo A800

Indlægaf Sweppesfetterlein » 21. mar 2018, 17:26

Ja for silvan velkommen til Maxavior (hvor er mine manerer?).

Lyttede en del til a800 i går aftes og sidder med dem på nu...for lige at være sikker på, at det ikke bare var et brumbasse trip...og jeg må blankt erkende, at den stadigvæk er én af mine absolut yndlingsbøffer. Jeg ville have svært ved at vælge imellem den og min he400. Soundstage er ikke den største nej, men den lyder stadig åben, og hvad den måske mangler i størrelse gør den op for med en total svedig 3d effekt og imaging. Den er så lækker og præcis - lidt som at sidde et par meter fra bandet.
Som sagt tidligere: en klarere lydende hd600/650/6xx med subbass og bedre imaging. Ja det lyder sgu stadig rigtigt i mine ører. For én af de absolut fedeste attributter man kan tilskrive Sennheiserne, nemlig at de har en fantastisk evne til at få al musik til at lyde hammergodt på trods af rå upoleret produktion, - denne dejlig evne har Onkyoen også, selvom den lyder klarere, hvilket for mig er lidt af et mysterium. Lidt ligesom bassen.
Hvad er det Japanske svar pĂĄ Voodoo? Der bliver nok brugt lidt, nĂĄr der bygges brumbasser.
Smør til folket!
Sweppesfetterlein

 
Indlæg: 745
Tilmeldt: 4. jul 2017, 23:18
Geografisk sted: Aalborg

Re: Onkyo A800

Indlægaf Claus-DK » 21. mar 2018, 20:57

Sweppesfetterlein skrev:Ja for silvan velkommen til Maxavior (hvor er mine manerer?)


Jeg troede du ville give mig æren af at være den første, med de skønne medlemmer vi har, er det det eneste jeg har at lave.. rulle2 rulle2
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Næste

Tilbage til Hovedtelefoner

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 7 gæster

cron