Onkyo A800



Re: Onkyo A800

Indlægaf Sweppesfetterlein » 2. apr 2018, 20:17

Det var skam ikke min mening at lade dig hænge på den måde Claus, men efter hd700 og nu he500 er dukket op i hytten, så har brumbassen lidt siddet over.
Men jo selvfølgelig du har helt ret, gentleman siden af mig trumfede igennem på et underbevidst niveau ruller1

Sidder dog just og lytter på den, og det er sgu en fornøjelse. Én ting jeg måske ikke har været så meget inde over er hvor let det egentlig er at drive den. Umiddelbart matcher den perfekt med min Pioneer dap, og det er også lidt nu dens foretrukne plads. Man har dog ikke brug for en kraftfuld dap for at få brumbassen til at synge, en iPod eller telefon vil også gøre tricket...de mangler selvfølgelig bare på dac siden.
Kom bare til at tænke på hvor få rigtig gode åbne bøffer der kan drives tilsvarende...øhhm Grado? Men de er ikke komfortable. Måske Philips SHP9500, men jeg tror næppe den kan konkurere med Onkyoen. De fleste mener Philipsen er en 5% fra at være en hd600, og tror jeg ville foretrække Onkyoen over hd600 alligevel.
Andre? Der er selvfølgelig den lidt oversete Shure SRH1440, som skulle være superlet at drive, men jeg må indrømme at jeg endnu ikke har lyttet på den. Har dog været utrolig tæt på at købe den et par gange (damn you Thomann).

....og mĂĄske kommer vi til at se den nye K245 komme ud? Who knows.

Med brumbassen dog virker det lidt som at få hd650 kvalitet plus lidt mindre "slør" ud af hvad der svarer til en telefons ydeevne, hvilket må siges at være imponerende.
Smør til folket!
Sweppesfetterlein

 
Indlæg: 745
Tilmeldt: 4. jul 2017, 23:18
Geografisk sted: Aalborg

Re: Onkyo A800

Indlægaf Claus-DK » 2. apr 2018, 20:23

Du skal se om du kan få fingrene i et par HP1000 fra Phillips, den vil gøre dig glad..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Onkyo A800

Indlægaf Sweppesfetterlein » 2. apr 2018, 21:29

Googlede lige banditten, og den ser jo interessant ud. Der er også ganske mange tråde om den...hvilket jo nok betyder a) den koster en bondegård og b) siden den er ude af produktion, er det en gammel herre man får ind ad døren.
Stadig...jeg kunne nu godt tænke mig at møde ham. Det ligner umiddelbart en "Pæter" - sådan en kammerat der hedder Peter men også virkelig er en guttermand...så er det en "Pæter", bare spørg Peter.
Smør til folket!
Sweppesfetterlein

 
Indlæg: 745
Tilmeldt: 4. jul 2017, 23:18
Geografisk sted: Aalborg

Re: Onkyo A800

Indlægaf Claus-DK » 2. apr 2018, 21:43

De har aldrig været dyre, men de er gamle og har et lortehængsel, jeg har ødelagt to par, men det 3. ser ud til at holde, jeg har også DAC/Ampen der blev lavet til dem..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Onkyo A800

Indlægaf Sweppesfetterlein » 4. apr 2018, 19:10

Har ellers lige lovet mig selv at gaffatape pengeskabet efter min KRK 8400 dropper ind ad døren....meeeen hvis der ud af det blå skulle komme en til salg over den blå, så ku det da være man stoppede cølibaten 8musik
Smør til folket!
Sweppesfetterlein

 
Indlæg: 745
Tilmeldt: 4. jul 2017, 23:18
Geografisk sted: Aalborg

ForegĂĄende

Tilbage til Hovedtelefoner

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 30 gæster