Lys, punchy, (V-shaped?) og detaljeret - pĂĄ budget



Re: Lys, punchy, (V-shaped?) og detaljeret - pĂĄ budget

Indlægaf Peter Jensen » 1. apr 2018, 11:00

Og David sælger sin he400 fordi han nu har en hd700 (og udviser interesse for he500).....

Gu ved hvordan en he500, he560, he-6, he-1000 Eller Susvara lyder??? :-D

Held og lykke med pensionen :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Peter Jensen

 
Indlæg: 894
Tilmeldt: 23. maj 2016, 12:31
Geografisk sted: København

Re: Lys, punchy, (V-shaped?) og detaljeret - pĂĄ budget

Indlægaf Krellef » 1. apr 2018, 11:07

På mistænkelig vis lyder hverken Peter eller Claus overbevist om at HE400 bliver de sidste hovedtelefoner jeg køber...men I har sgu nok ret. Jeg blev bare SÅ overrasket over hvor godt de lyder. rulle2
Focusrite Solo Gen 3 --> ZS10 Pro
Krellef

 
Indlæg: 792
Tilmeldt: 29. mar 2017, 19:13
Geografisk sted: 8900 Randers

Re: Lys, punchy, (V-shaped?) og detaljeret - pĂĄ budget

Indlægaf Claus-DK » 1. apr 2018, 12:01

Det er fordi vi håber du har held i kærlighed, i stedet for lyd rulle2 rulle2 rulle2 rulle2 rulle2
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Lys, punchy, (V-shaped?) og detaljeret - pĂĄ budget

Indlægaf Sweppesfetterlein » 1. apr 2018, 15:28

Peter Jensen skrev:Og David sælger sin he400 fordi han nu har en hd700 (og udviser interesse for he500).....

Gu ved hvordan en he500, he560, he-6, he-1000 Eller Susvara lyder??? :-D

Held og lykke med pensionen :)


Sent from my iPhone using Tapatalk

Min kommende he500 (i h-6 drag vel at mærke) er på vej med DAO rulle2 Så jeg kan om ikke så forfærdelig længe svare dig på hvordan 2 Hifiman kander lyder musik13
Varer nok en kende før jeg stifter bekendskab med he1000 eller hovedtelefonverdenens svar på en yacht ruller1 Der er sgu noget over træet og designet der får mig til at tænke på Strandvejen...
Måske er lyden også lidt rødvinsagtig?

HE400 er mere i stil med en frisk sur bajer a la Mikkeler spontan ale. Boblende og brusende effekt med smæk på smagen...der mere eller mindre passer til enhver lejlighed.

Tænker sådan noget som Nighthawken er pendant til de der mystiske sortbrune heksegryde brews, der lugter af abeburet inde fra zoo og smager af vådt hø. Det er måske en lidt unfair sammenligning, når jeg ikke har lyttet til bøffen. Går mere udfra nogen af de morsomme anmeldelser jeg har læst af dem.

HD700 dog får mig seriøst til at spørge mig selv om jeg VIRKELIG har brug for andre hovedtelefoner rullw3 Måske er det lidt det samme Kristian oplever med he400 (va faen - havde det selv sådan hver gang jeg kom tilbage til min he400). Uanset hvad jeg spiller så lyder de bare psykopatisk lækkert...selv moderne elektronisk musik, som jeg regnede med ville lyde tyndt, gengives med balls, subbas og masser af zing.
Det er sørme godt jeg snart får en ny hovedtelefon ind ad døren musik14 ruller1

* krydser fingre for at jeg IKKE ender op med at foretrække min he400 over he500...pris er ikke alt *
Smør til folket!
Sweppesfetterlein

 
Indlæg: 745
Tilmeldt: 4. jul 2017, 23:18
Geografisk sted: Aalborg

Re: Lys, punchy, (V-shaped?) og detaljeret - pĂĄ budget

Indlægaf LarsHP » 1. apr 2018, 15:34

Dit signatur-ønske (i tråd-titlen) passer egentlig ganske godt med mit indtryk af HE-400 bortset fra at jeg ikke betragter den som lys, men at den har en "spids" i diskanten, som måske kan give det indtryk. Husker at jeg hørte mine HE-400 direkte mod Denon D2000 og D5000, og selvom frekvensgangen på de to Denon'er var jævnere og mere balanceret, så knuste HE-400 dem begge på klarhed, baskvalitet osv.

Jeg husker, at der på Head-Fi var fuld forvirring mht. dens signatur før den blev "målt og vejet": Nogle mente at den var mørk og andre at den var lys. Begge dele er på en måde rigtigt, da den har lidt for lidt øvre mellemtone og så en spids i diskanten. Med andre ord: Det kommer an på hvad man hører på, om man lægger mest mærke til det ene eller andet.
Squeezebox Touch (Fidelity Audio digi. mod.) > Audio-gd Ref 7.1 DAC > Audio-gd Master-6 > HiFiMan HE-6
HiFiMan HM-901s > Atrox V2 > HE-6
Bærbart: HiFiMan HM-901s (Bal. amp) > Unique Melody Miracle
LarsHP

Brugeravatar
 
Indlæg: 641
Tilmeldt: 11. nov 2011, 21:58
Geografisk sted: Tromsø, Norge

Re: Lys, punchy, (V-shaped?) og detaljeret - pĂĄ budget

Indlægaf Krellef » 1. apr 2018, 15:40

LarsHP skrev:Dit signatur-ønske (i tråd-titlen) passer egentlig ganske godt med mit indtryk af HE-400 bortset fra at jeg ikke betragter den som lys, men at den har en "spids" i diskanten, som måske kan give det indtryk. Husker at jeg hørte mine HE-400 direkte mod Denon D2000 og D5000, og selvom frekvensgangen på det to Denon'er var jævnere og mere balanceret, så knuste HE-400 dem begge på klarhed, baskvalitet osv.

Jeg husker, at der på Head-Fi var fuld forvirring mht. dens signatur før den blev "målt og vejet": Nogle mente at den var mørk og andre at den var lys. Begge dele er på en måde rigtigt, da den har lidt for lidt øvre mellemtone og så en spids i diskanten. Med andre ord: Det kommer an på hvad man hører på, om man lægger mest mærke til det ene eller andet.


Jeg er heller ikke den mest erfarne hvad angår beskrivelse af lydønsker, men her er et par ord om, hvad jeg oplever med HE400:

Claus og jeg snakkede om at sammenligne det, man hører med at spise en ret af mad - man kan spise en gryderet med mange ingredienser, hvor smagen af mange af dem forsvinder i mængden = en hovedtelefon der ikke kan adskille instrumenter (i mit hoved)

HE400 er som at spise samme ret, men hvor alle ingredienser træder klart frem hver for sig - ALT kan høres, separat, klart og udtalt.

Herudover er lyden - sprød, "vibrant" og levende. Der er ikke for meget bas, og der er ikke for lidt. De er en kende, kun en kende mørke i lyden, men det er så forsvindende lidt, at jeg mister opmærksomheden på det 5 sekunder efter at have taget dem på.

De er A...MA...ZING!
Focusrite Solo Gen 3 --> ZS10 Pro
Krellef

 
Indlæg: 792
Tilmeldt: 29. mar 2017, 19:13
Geografisk sted: 8900 Randers

Re: Lys, punchy, (V-shaped?) og detaljeret - pĂĄ budget

Indlægaf Claus-DK » 1. apr 2018, 16:07

Ja man skal passe på det hele ikke bare smager af hvidløg.
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Lys, punchy, (V-shaped?) og detaljeret - pĂĄ budget

Indlægaf Mortenhoe » 1. apr 2018, 17:36

Har du plæder eller velour puder på?
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

Re: Lys, punchy, (V-shaped?) og detaljeret - pĂĄ budget

Indlægaf Krellef » 1. apr 2018, 17:38

Mortenhoe skrev:Har du plæder eller velour puder på?



De kom med velourpuder, courtesy of Sweppesfetterlein rulle2
Focusrite Solo Gen 3 --> ZS10 Pro
Krellef

 
Indlæg: 792
Tilmeldt: 29. mar 2017, 19:13
Geografisk sted: 8900 Randers

Re: Lys, punchy, (V-shaped?) og detaljeret - pĂĄ budget

Indlægaf Sweppesfetterlein » 1. apr 2018, 22:32

Jeg klippede ringene til med en saks, så jeg ku smide et par dt880 velour puder på i stedet for Hifimans ynkelige forsøg på det samme. På den led minder de lidt om Grado. Fed lyd med dertilhørende støvsugerslange og skodpuder. Man skulle egentlig tro at bøffer der specifikt er møntet det audiofile miljø også tager højde for sådanne 'småting'.
Næ giv mig bare lidt Grado lyd med Beyer komfort og Denon kabler thumbs

Hvis du til gengæld på noget tidspunkt mangler bas, Kristian, så smider du bare et par læderdrenge på dyret rulle4
Smør til folket!
Sweppesfetterlein

 
Indlæg: 745
Tilmeldt: 4. jul 2017, 23:18
Geografisk sted: Aalborg

Re: Lys, punchy, (V-shaped?) og detaljeret - pĂĄ budget

Indlægaf Krellef » 2. apr 2018, 04:26

Sweppesfetterlein skrev:Jeg klippede ringene til med en saks, så jeg ku smide et par dt880 velour puder på i stedet for Hifimans ynkelige forsøg på det samme. På den led minder de lidt om Grado. Fed lyd med dertilhørende støvsugerslange og skodpuder. Man skulle egentlig tro at bøffer der specifikt er møntet det audiofile miljø også tager højde for sådanne 'småting'.
Næ giv mig bare lidt Grado lyd med Beyer komfort og Denon kabler thumbs

Hvis du til gengæld på noget tidspunkt mangler bas, Kristian, så smider du bare et par læderdrenge på dyret rulle4



Jeg kan, vil eller tør ikke ændre noget på dem - de er perfect!
Focusrite Solo Gen 3 --> ZS10 Pro
Krellef

 
Indlæg: 792
Tilmeldt: 29. mar 2017, 19:13
Geografisk sted: 8900 Randers

Re: Lys, punchy, (V-shaped?) og detaljeret - pĂĄ budget

Indlægaf Mortenhoe » 2. apr 2018, 09:14

Ja, for jeg skulle lige til at skrive, at velour puder fra Hifiman selv, til 10 dollars, var en fantastisk opgradering af HE400.
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

Re: Lys, punchy, (V-shaped?) og detaljeret - pĂĄ budget

Indlægaf LarsHP » 2. apr 2018, 11:59

Mortenhoe skrev:Ja, for jeg skulle lige til at skrive, at velour puder fra Hifiman selv, til 10 dollars, var en fantastisk opgradering af HE400.

You must be kidding!
Squeezebox Touch (Fidelity Audio digi. mod.) > Audio-gd Ref 7.1 DAC > Audio-gd Master-6 > HiFiMan HE-6
HiFiMan HM-901s > Atrox V2 > HE-6
Bærbart: HiFiMan HM-901s (Bal. amp) > Unique Melody Miracle
LarsHP

Brugeravatar
 
Indlæg: 641
Tilmeldt: 11. nov 2011, 21:58
Geografisk sted: Tromsø, Norge

Re: Lys, punchy, (V-shaped?) og detaljeret - pĂĄ budget

Indlægaf Mortenhoe » 2. apr 2018, 13:59

Jeg synes HE400 lyder bedre med velour puderne, kontra plæder. Det er jeg bestemt ikke den eneste der synes.
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

Re: Lys, punchy, (V-shaped?) og detaljeret - pĂĄ budget

Indlægaf LarsHP » 2. apr 2018, 15:37

Mortenhoe skrev:Jeg synes HE400 lyder bedre med velour puderne, kontra plæder. Det er jeg bestemt ikke den eneste der synes.

OK. Min kommentar var vel mest i forhold til at han allerede havde nogle DT880 velour-puder, og at HiFiMan's billige (og nu bedagede) velour-puder ikke er nogen jeg ville anbefale, hvis man skal ud og købe nye velour-puder.

Billige, ja, men ikke gode - efter min mening. Særlig med tanke på den manglede evne til at lukke tæt rundt om øret, hvorved man mister ganske meget dybbas.
Squeezebox Touch (Fidelity Audio digi. mod.) > Audio-gd Ref 7.1 DAC > Audio-gd Master-6 > HiFiMan HE-6
HiFiMan HM-901s > Atrox V2 > HE-6
Bærbart: HiFiMan HM-901s (Bal. amp) > Unique Melody Miracle
LarsHP

Brugeravatar
 
Indlæg: 641
Tilmeldt: 11. nov 2011, 21:58
Geografisk sted: Tromsø, Norge

Re: Lys, punchy, (V-shaped?) og detaljeret - pĂĄ budget

Indlægaf Mortenhoe » 2. apr 2018, 21:38

Det var også derfor jeg skrev som jeg gjorde, når nu han allerede havde velour puder. Jeg har lige haft mine HE-400 fremme fra hylden. Du har ret. Der er ikke ret meget imponerende over de puder. De er nøjagtigt magen til de stive stock plæder puder, bare med velour på. Jeg har faktisk et par HM5 i Velour som HE-400 nok mere end fortjener at få sat på.

Krelle. Du gør ikke så meget i billeder? Fyld endelig op på Claus' webhotel ;-)
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

Re: Lys, punchy, (V-shaped?) og detaljeret - pĂĄ budget

Indlægaf Sweppesfetterlein » 2. apr 2018, 21:50

Hvis de HM5 ikke er sagen, så burde du næsten finde saksen frem Morten.
Sidder med he500 på kraniet nu, og jeg må indrømme at jeg godt kan mærke både vægten og nedgradering ift puder. Beyer dt880 velour er virkelig de dér 185 bobs værd (plus fragt) ;-)

Sidder lidt og venter på et par skrå læderbanditter min kammerat købte over Ali (lavet til he serien) som han ikke bruger. De ligner de skrå Alpha Dog puder men med et større hul igennem. Umiddelbart ser de sindssygt lækre ud, men det er nok ikke he400 de skal på. Jeg kan godt huske hvordan de lød med de originale i "læder".
Håber ikke de piller alt for meget ved lyden, for den er satme lækker. Opgradering tjek! Var lidt bange for at det bare var et lille tweak og ikke en decideret forbedring.
Den ER bedre! Man skal bare skrue dobbelt så højt op ruller1
Smør til folket!
Sweppesfetterlein

 
Indlæg: 745
Tilmeldt: 4. jul 2017, 23:18
Geografisk sted: Aalborg

Re: Lys, punchy, (V-shaped?) og detaljeret - pĂĄ budget

Indlægaf Mortenhoe » 2. apr 2018, 22:06

HE-400 med HM5 velour puder.
Vedhæftede filer
IMG_20180402_220441.jpg
IMG_20180402_220441.jpg (166.27 KiB) Vist 8643 gange
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

Re: Lys, punchy, (V-shaped?) og detaljeret - pĂĄ budget

Indlægaf Krellef » 3. apr 2018, 05:34

Mortenhoe skrev:
Krelle. Du gør ikke så meget i billeder? Fyld endelig op på Claus' webhotel ;-)



Det kan være jeg lige skal få skudt et par stykker senere i dag rulle6
Focusrite Solo Gen 3 --> ZS10 Pro
Krellef

 
Indlæg: 792
Tilmeldt: 29. mar 2017, 19:13
Geografisk sted: 8900 Randers

Re: Lys, punchy, (V-shaped?) og detaljeret - pĂĄ budget

Indlægaf LarsHP » 3. apr 2018, 11:16

Mortenhoe skrev:Det var også derfor jeg skrev som jeg gjorde, når nu han allerede havde velour puder. Jeg har lige haft mine HE-400 fremme fra hylden. Du har ret. Der er ikke ret meget imponerende over de puder. De er nøjagtigt magen til de stive stock plæder puder, bare med velour på. Jeg har faktisk et par HM5 i Velour som HE-400 nok mere end fortjener at få sat på.
(...)

OK. SĂĄ er vi enige. Og beklager hvis min kommentar (pĂĄ engelsk) virkede lidt flabet. Det var ikke hensigten.
Squeezebox Touch (Fidelity Audio digi. mod.) > Audio-gd Ref 7.1 DAC > Audio-gd Master-6 > HiFiMan HE-6
HiFiMan HM-901s > Atrox V2 > HE-6
Bærbart: HiFiMan HM-901s (Bal. amp) > Unique Melody Miracle
LarsHP

Brugeravatar
 
Indlæg: 641
Tilmeldt: 11. nov 2011, 21:58
Geografisk sted: Tromsø, Norge

ForegåendeNæste

Tilbage til Hovedtelefoner

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 12 gæster

cron