Optur eller?



Optur eller?

Indlægaf SpartaCuz » 16. mar 2018, 23:40

Hej Drenge og piger.

Sidder lige her og får mig en kølig fredags pils, og dette gøres best ved også at høre musik :)
SĂĄ i fĂĄr lige en lille historie fra det kolde jydeland :D

Det er ikke så længe siden jeg fandt et par brugte beyerdynamic t90 på DBA, efter at have haft et par Dt 880 pro tøvede jeg ikke et sekund på at få mig købt dem. Den første uge var jeg næsten grædefærdig, og havde mest af alt lyst til at sælge dem igen. Det er nogle gange ulempen ved regne med at noget inden for samme firma altid bare lyder af det samme, og også gerne af mere af det man var så vild med.

Men skal ikke kunne sige hvor nye de har været, da sælger var meget sparsommelig med informationerne om disse kanner.
Så jeg fik hørt mig en masse musik og spillet online games, og fik stille og roligt vendnet mig til lyder af dem, og jo mere jeg lyttede jo gladere og gladere blev jeg for dem. Det skal hertil også tilføjes at ved første indtryk har jeg ikke oplevet så åben og luftig, detaljeret lyd. Men også utroligt analytiske at høre på. Jeg har nu haft Sennheiser hd515 hd555 hd595 hd600 hd650 og lige pt har jeg et par massdrop 6xx som jeg har fået kabel vikingen Victor Halgaard til at lave mig et par lækre kabler til.

Nu har jeg så brugt mine T90 for det meste af den sidste tid. Og jeg var så ved at skrive til Victor at jeg skulle da også have et par andre kabler på mine T90. Da jeg bare for sjov sætter mine hd6xx til, troede det var kommet et filter på. jeg huskede dem som livlige og måske en smugle varme. Men jeg kunne næsten ikke kende dem igen. Og det var er med det gode sølvkabel på.
sĂĄ lang historie lang. haha.
Kan slet ikke få hænderne ned over mine t90. Og glæder mig til den dag jeg får taget mig sammen til at smide penge efter forstærker og Dac.
Jeg er også den heldige eger af en Sim audio moon ha430 forforstærker, problemet er bare den står i stuen sammen, sammen med resten af mit hifi setup inde i stuen. Og konen mener jeg spiller for højt haha.
Så med tiden er jeg på udkig efter en forstærker, aune x7s / beyerdynamic A2(brugt) evt beyerdynamic A20.

Syntes lige jeg ville dele lidt ud af min erfaring med head-fi. Plus, det er vist også mit første opslag :D

Kan i have en toplækker weekend.

Martin out :) theking
SpartaCuz

 
Indlæg: 4
Tilmeldt: 2. apr 2017, 22:42

Re: Optur eller?

Indlægaf Mortenhoe » 16. mar 2018, 23:49

Ja, det er utroligt hvor stor en betydning "head burn-in" har. Dejlig læsning.

Jeg har selv ejet T70. Fantastisk detaljeret hovedtelefon. I den lyse ende af spektret. T90 skulle angiveligt være lysere. Jeg endte dog her på mine senere hovedtelefon dage at sværge til den lidt mørkere ende.

Velkommen til. :-)
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

Re: Optur eller?

Indlægaf Claus-DK » 17. mar 2018, 00:27

Velkommen til, dejligt du kunne komme.
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Optur eller?

Indlægaf Sweppesfetterlein » 17. mar 2018, 12:19

Hvis det var den for nylig der var til salg for 1500 bobs, så er det simpelthen dig der stjal den for næsen af mig. Var nød til at vente til lønningsdag...og haps!... forduftet fra dba. Bandit! ruller1 musik16
Smør til folket!
Sweppesfetterlein

 
Indlæg: 745
Tilmeldt: 4. jul 2017, 23:18
Geografisk sted: Aalborg

Re: Optur eller?

Indlægaf Claus-DK » 17. mar 2018, 14:31

Du må se at være lidt mere vaks ved havelågen, der er kommet en ny dreng i klassen og han er hurtig.. ruller1 ruller1 thumbs
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Optur eller?

Indlægaf SpartaCuz » 17. mar 2018, 20:15

Sweppesfetterlein skrev:Hvis det var den for nylig der var til salg for 1500 bobs, så er det simpelthen dig der stjal den for næsen af mig. Var nød til at vente til lønningsdag...og haps!... forduftet fra dba. Bandit! ruller1 musik16


haha ja beklager da meget. :)

Du må se om du kan finde dig et andet sæt :)
Men bare rolig jeg skal nok passe pĂĄ dem. thumbs
SpartaCuz

 
Indlæg: 4
Tilmeldt: 2. apr 2017, 22:42


Tilbage til Hovedtelefoner

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 9 gæster

cron