De bedste 257 kr jeg har brugt længe! (Koss Porta Pro)



De bedste 257 kr jeg har brugt længe! (Koss Porta Pro)

Indlægaf Krellef » 23. mar 2018, 12:59

Claus har et par gange mindet mig på at hovedtelefoner ikke behøver at koste det blege for at give én et smil på læben. Indtil i dag har jeg været lidt skeptisk overfor det udsagn, men det er hermed gjort til skamme.

Jeg er af et par omgange faldet over Porta Pro'erne på Youtube, hvor de har fået pæne ord med på vejen. I går tænkte jeg, at nu måtte det være. After all, for 250-ish kroner er det begrænset, hvor galt det kan gå...

Men det gik slet ikke galt!

Byggekvaliteten af dem lader ikke til at være helt i skoven, prisen og deres spinkelhed taget i betragtning. De holder sikkert ikke for evigt, men til den tid kan jeg bare købe et par mere ruller1

Jeg er helt pjattet med deres design - det er super enkelt, hvilket jeg er fan af. Der er ingen voldsomme hængsler eller et kæmpe headband, og de vejer nærmest intet. De er derfor ganske behagelige at have på - jeg har dog ikke haft en heldags-session endnu.

Hvordan lyder de sĂĄ?

Min personlige mening er, at de har en masse at give af, hvis man har tid, lyst og mulighed for at rode lidt med en EQ. Så tænker du måske "Jo jo, men alle hovedtelefoner kan jo EQ'es".

Ja, men min erfaring er, at man alt efter hovedtelefonen mister et eller andet aspekt af lyden, hvis man EQ'er til éns "liking" - eller også skal der EQ'es på en så tidskrævende måde, at det ender med at være spild af tid.

For mig var Ports Pro'erne ret nemme at gå til. Der skulle sænkes en række frekvenser med 6dB, og...that's it.

"Out of the box" var de lidt mørke for mig, så jeg gjorde dem lidt lysere, og de har stadig en masse "punch" i bassen at give af. De er sjove at lytte til thumbs

Lyden er rig, fyldig og sjov - Til prisen (og et godt stykke over) kunne jeg ikke være mere tilfreds.
Focusrite Solo Gen 3 --> ZS10 Pro
Krellef

 
Indlæg: 792
Tilmeldt: 29. mar 2017, 19:13
Geografisk sted: 8900 Randers

Re: De bedste 257 kr jeg har brugt længe! (Koss Porta Pro)

Indlægaf Claus-DK » 23. mar 2018, 13:06

Porta pro er en klassiker.
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: De bedste 257 kr jeg har brugt længe! (Koss Porta Pro)

Indlægaf kvik » 23. mar 2018, 14:58

SĂĄ mangler du bare en Tera Player, sĂĄ kan du pensionere deg fra Hoved-fi :grin:
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: De bedste 257 kr jeg har brugt længe! (Koss Porta Pro)

Indlægaf Burning777 » 26. mar 2018, 15:37

Krellef skrev:Byggekvaliteten af dem lader ikke til at være helt i skoven, prisen og deres spinkelhed taget i betragtning. De holder sikkert ikke for evigt, men til den tid kan jeg bare købe et par mere ruller1


JA!! En kult-hovedtelefon. Jeg har stadig 3 stk. liggende i skuffen. Jeg låner dem ud til børn når der er gæster. Nu skriver du at byggekvaliteten ikke lader til at være helt i skoven. Jeg har aldrig oplevet et sæt, der er gået i stykker på trods af hårdhændet behandling. Jeg købte 25-anniversary speciel edition. De blev kørt over af en bil. Det klarede de så godtnok ikke... men ellers er det utroligt hvad de kan holde til :-)
Desktop: Meier Daccord ff --> Meier Classic ff --> Beyerdynamic DT-1770 Pro
Portable: iPod Classic --> CLAS --> Meier Quickstep --> Etymotic ER4XR / Beyerdynamic T51p / Tzar 350
Burning777

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 3909
Tilmeldt: 2. apr 2011, 07:58
Geografisk sted: Herning

Re: De bedste 257 kr jeg har brugt længe! (Koss Porta Pro)

Indlægaf Claus-DK » 27. mar 2018, 10:35

Er der ikke livstids garanti pĂĄ ??
Det var der på KSC75, jeg har læst flere historier om knuste bøffer der blev byttet uden at der blev blinket med et øje.
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: De bedste 257 kr jeg har brugt længe! (Koss Porta Pro)

Indlægaf Burning777 » 27. mar 2018, 11:45

Claus-DK skrev:Er der ikke livstids garanti pĂĄ ??
Det var der på KSC75, jeg har læst flere historier om knuste bøffer der blev byttet uden at der blev blinket med et øje.


Jo. Det er der godtnok. Jeg havde også kontakt til koss og deres villighed til at hjælpe var virkelig god. Jeg var dog selv skyld i uheldet da jeg tabte dem på en tankstation. Jeg tror endda de ville sende nye reservedele uden omkostninger. Men da de var tæt på pulveriseret så var et nyt sæt eneste reelle mulighed. Men det er bare et fedt produkt, der aldrig fejler og lyden er sjov.
Desktop: Meier Daccord ff --> Meier Classic ff --> Beyerdynamic DT-1770 Pro
Portable: iPod Classic --> CLAS --> Meier Quickstep --> Etymotic ER4XR / Beyerdynamic T51p / Tzar 350
Burning777

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 3909
Tilmeldt: 2. apr 2011, 07:58
Geografisk sted: Herning

Re: De bedste 257 kr jeg har brugt længe! (Koss Porta Pro)

Indlægaf Sweppesfetterlein » 27. mar 2018, 15:12

Hah tror jeg har ejet tre par gennem tidens løb og har altid været utrolig glad for dem, måske bortset fra tidspunkter hvor en lukket bøf har været at foretrække (det er egentlig utroligt så få mennesker der ynder at lytte med på lidt Miles Davis i bussen...oh well deres tab).
Har dog 'opgraderet' til min Ultrasone hfi-15g og har ærlig talt ikke set tilbage siden. Er i øvrigt en glimrende upgrade fra Porta Pro hvis der er nogen som er nysgerrige.
Smør til folket!
Sweppesfetterlein

 
Indlæg: 745
Tilmeldt: 4. jul 2017, 23:18
Geografisk sted: Aalborg


Tilbage til Hovedtelefoner

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 12 gæster

cron