Sennheisers sorte fĂĄr (HD700)



Sennheisers sorte fĂĄr (HD700)

Indlægaf Sweppesfetterlein » 28. mar 2018, 20:10

HD700 jep jeg har da lige fået et par ind ad døren. Har lyttet på hd800 og den er fantastisk (hvis man selvfølgelig har en ordentlig kæde bagved...hvilket ligesom 800eren koster knaster)...bare ikke med meget af det musik jeg lytter til. Jeg elsker meget musik der lyder som om det var optaget i et kosteskab eller i et blikskur under et tordenvejr (begge kan have sin charme). The Stooges f.eks. lød ganske forfærdelige da jeg lyttede til dem over 800eren. Fy for den lede!
700eren har til gengæld ry for at være mere overbærende, hvilket jeg allerede kan skrive under på. The Stooges var det første der røg på og det lød oversvedigt. Jeg kan dog godt fornemme at den måske ikke er alt for overbærende overfor dårlige filer og deslige, for den er stadig knivskarp og detaljeret som en Kubrick film. Umiddelbart tænker jeg den er en glimrende kompagnon til min he400.
Stadig første date så jeg tror jeg vil være lidt forsigtig i betrækket. Er nu ret sikker på den skubber dt880 ud af sengen.

Facts:
Den er smuk
Den er let
Den er psykopatisk behagelig at have på nødden
Den har en større soundstage og er mere detaljeret end 650eren
Den har en mindre soundstage og mindre detalje end 800eren
Den fik mig til at glemme at jeg havde den på indenfor et kvarter, hvilket må siges at være ny rekord for en neues bøffos

Diskutable ting:
700eren kan flyve
Den gĂĄr med slips
Folk i Sachsen har slettet dens eksistens fra musikbutikker pga dĂĄrlig smag
Senest rettet af Sweppesfetterlein 15. apr 2018, 17:39, rettet i alt 1 gang.
Smør til folket!
Sweppesfetterlein

 
Indlæg: 745
Tilmeldt: 4. jul 2017, 23:18
Geografisk sted: Aalborg

Re: Sennheisers sorte fĂĄr

Indlægaf Claus-DK » 28. mar 2018, 20:34

Sorte fĂĄr ?? jeg troede det var den her
Vedhæftede filer
baavv6ixhwfgkrirvfjc.jpg
baavv6ixhwfgkrirvfjc.jpg (97.43 KiB) Vist 10903 gange
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Sennheisers sorte fĂĄr

Indlægaf Claus-DK » 28. mar 2018, 20:35

Og ja sæføllig har jeg sådan en..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Sennheisers sorte fĂĄr

Indlægaf Krellef » 28. mar 2018, 20:55

Hvad i himlens navn er det for en vederstyggelighed? Jeg kan ikke engang se pĂĄ billedet hvordan den skal vende ruller1
Focusrite Solo Gen 3 --> ZS10 Pro
Krellef

 
Indlæg: 792
Tilmeldt: 29. mar 2017, 19:13
Geografisk sted: 8900 Randers

Re: Sennheisers sorte fĂĄr

Indlægaf kvik » 28. mar 2018, 21:22

3197317.jpg
3197317.jpg (63.71 KiB) Vist 10893 gange
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Sennheisers sorte fĂĄr

Indlægaf Claus-DK » 28. mar 2018, 21:23

Jeg kan oplyse at det er en lidt speciel oplevelse at se film med dem, der er så meget tryk på bassen at det blæser om ørerne.
Det bliver først rigtigt sært når man kombinere dem med Ergoerne.. ruller1 ruller1
Og det bliver der aldrig nogensinde taget et billede af, aldrig siger jeg, med mindre vi kan finde en der stiller op som model, sådan et foto vil aldrig forsvinde og man vil være global landsbytosse resten af sine dage..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Sennheisers sorte fĂĄr

Indlægaf Krellef » 28. mar 2018, 21:30

Tak kvik og Claus!

På det første billede af den havde den en "optisk illusion"-effekt på min øjne, så jeg kunne ikke få en fornemmelse for dybden og formerne...mærkeligt ruller1
Focusrite Solo Gen 3 --> ZS10 Pro
Krellef

 
Indlæg: 792
Tilmeldt: 29. mar 2017, 19:13
Geografisk sted: 8900 Randers

Re: Sennheisers sorte fĂĄr

Indlægaf kvik » 28. mar 2018, 21:51

Jeg ser det for mig.. surrounder + ergo + bae watch ruller1
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Sennheisers sorte fĂĄr

Indlægaf Peter Jensen » 28. mar 2018, 22:05

kvik skrev:Jeg ser det for mig.. surrounder + ergo + bae watch ruller1


Jeg spytter gerne i kassen for det billede :)

I forhold til emnet gør det mig kun nysgeri på at høre en HD700... Tænker dog at jeg måske bare skal blive hos Audeze som allerede har valgt side til fordel for at drive et baseball bat igennem dit kranium istedet for at kilde dine fimrehår for detaljer rulle4
Peter Jensen

 
Indlæg: 894
Tilmeldt: 23. maj 2016, 12:31
Geografisk sted: København

Re: Sennheisers sorte fĂĄr

Indlægaf kvik » 28. mar 2018, 22:30

Off-topic indlæg slettet, beklager støjen fra min side.
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Sennheisers sorte fĂĄr

Indlægaf Mortenhoe » 28. mar 2018, 22:53

Jeg har en god hukommelse, når det gælder hoved-fi.
viewtopic.php?f=11&t=5227&hilit=hd700
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

Re: Sennheisers sorte fĂĄr

Indlægaf Sweppesfetterlein » 29. mar 2018, 08:09

Ligesom Kristian havde jeg også besvær med at se hvad det første billede skulle forestille. Total optisk illusion....Efter at ti-øren faldt har jeg dog skraldgrinet som en jubelidiot. Hold nu kæft for en sonisk præstekrave ruller1 Sorte får har nu altid virket tiltrækkende på undertegnede. Kan godt li at have misforståede dimser.

Morten: har skam læst den tråd. Trådstarter må være meget sensitiv eller umådelig glad for tandlægebor i sin musik. Jeg har endnu til at falde over noget som helst der kunne betegnes som skingert ved 700eren. Nu kommer jeg jo også fra dt880, som også er lidt lys i toppen, og jeg vil klart sige at 700erens diskant føles langt mere inkorporeret med resten af hovedtelefonen, hvor dt880 godt kan have en lidt af en gennemgående tszz lyd i de højere luftlag. Jeg har dog ikke lagt mærke til det før jeg lyttede på 700eren.

NĂĄ ja, korrektion.
HD700 kan flyve. Fodr den med lidt Dead Can Dance eller lim en jetmotor på den og du vil ende op i det samme høje luftlag som ørne, costa del sol bussen og trambolin entusiaster på mount everest. Husk vanter!
Smør til folket!
Sweppesfetterlein

 
Indlæg: 745
Tilmeldt: 4. jul 2017, 23:18
Geografisk sted: Aalborg

Re: Sennheisers sorte fĂĄr

Indlægaf Sweppesfetterlein » 29. mar 2018, 11:20

Peter Jensen skrev:
kvik skrev:Jeg ser det for mig.. surrounder + ergo + bae watch ruller1


Jeg spytter gerne i kassen for det billede :)

I forhold til emnet gør det mig kun nysgeri på at høre en HD700... Tænker dog at jeg måske bare skal blive hos Audeze som allerede har valgt side til fordel for at drive et baseball bat igennem dit kranium istedet for at kilde dine fimrehår for detaljer rulle4


ruller1
Jeg kan sgu godt li' din analogi Peter. Den illustrerer egentlig også meget godt den balance jeg har ledt efter i en hovedtelefon. Først og fremmest dog var det essentielt, at den var behagelig, og det må man sige den er. Bortset fra min hfi-15g, så er 700eren uden sammenligning den mest komfortable bøf jeg har prøvet.
Men ja den der balance imellem detaljerigdom og overbærenhed - opløselighed og sovs - syre og fedme rammer 700eren perfekt. Mine ører er yderst velfornøjede pt.

Efter en 3 timers brug her til morgen/formiddag har jeg fisket et par ord op ad hatten:

Elegant intensitet (som et karatesværd af glas)
700eren klarer old school prog rock såsom Eloys Ocean, King Crimsons Red, Floyds Animals, Cans Tago Mago, Magmas MDK og Kebenkaises anden album II som en champ. Er du svimmel for et eventyr det har været. Ovenstående plader har tilfældigvis også været morgenens playliste - ville lige tjekke noget andet ud end gårsdagens 80er trip (Simple Minds, Cocteau Twins og Tears For Fears).

Det er i grunden lidt morsomt, når man tænker på hvor lang tid jeg egentlig har fisket rundt efter en decideret opgradering til min he400, dog uden rigtig at vide det. Hver gang jeg propper he400 på mit hoved føles det som at komme hjem. Det er en fremragende hovedtelefon, der spiller alle genrer med lethed og overbevisning...specielt efter man skifter til et par velour puder. Kort sagt: jeg havde ikke og har egentlig ikke brug for en opgradering...men det har da ikke stoppet min nysgerrighed efter at prøve nye kander, fordi jeg elsker hvordan en bøf kan ændre lyden af min musik fundamentalt uden jeg smed 10-15 jern efter en ny afspiller/forstærker/højtaler.
Jeg har så at sige været igennem ret mange bøffer nu, men 700eren er den første jeg personligt vil kalde en opgradering, selvom jeg stadig regner med at der er genrer hvor jeg foretrækker HifiManden 8musik

Lidt nede af vejen kunne jeg virkelig godt tænke mig at få fingrene i en he600...men det kræver uden tvivl også en ny forstærker, da jeg godt kan have mine tvivl om hvorvidt min Myryad kan skubbe svinet.
Ekstra lille spørgsmål: er der nogen der kender he500 og he400 godt? I så fald vil I regne førstnævnte for en regulær opgradering eller snakker vi mere om et lille 'tweek'?
Smør til folket!
Sweppesfetterlein

 
Indlæg: 745
Tilmeldt: 4. jul 2017, 23:18
Geografisk sted: Aalborg

Re: Sennheisers sorte fĂĄr (HD700)

Indlægaf Sweppesfetterlein » 10. jun 2018, 11:06

Det er næsten synd at hd700 ikke får mere omtale end den gør, men når man er omringet af klassikere som 600, 650, 800 og nu også opkomlingen hd660, så er det ikke let....specielt hvis folk, der vel at mærke kommer fra den varme 650, allerede har stemplet den som en "lys kande".

Jeg finder den elegant og raffineret samtidig med at den også leverer lidt gnistren i de højere luftlag. Ingen sibilans i skue men masser af seperation, luft og musikalitet. Når jeg skifter imellem den og min he500 er der ofte en lille omstillingsperiode, hvor jeg altid foretrækker bøffen jeg kom fra. Sennheiseren er dog pt mere i brug fordi den simpelthen lyder mere fuldendt end Hifimanden (indtil jeg får ham ordentligt forstærket).

Jeg lyttede til noget deadmau5 lige før og synes egentlig den klarede skærende glimrende....selvfølgelig vil en pro900 leverer mere slam i bassen, men det er nu stadig cool at 700eren virker så alsidig som den gør...på trods af visse folks insisteren på at den kun virker med jazz og klassisk. Sikke noget vrøvl.
Smør til folket!
Sweppesfetterlein

 
Indlæg: 745
Tilmeldt: 4. jul 2017, 23:18
Geografisk sted: Aalborg

Re: Sennheisers sorte fĂĄr (HD700)

Indlægaf CHIbsen » 29. mar 2019, 19:01

Mit andet køb efter at have læst Sweppesfettelein’s sprudlende anmeldelser.
HD700.jpg
HD700.jpg (76.15 KiB) Vist 7714 gange

Lyttede til Sokolov i går aftes, allerede her oplevede jeg fornemt HD700’erne præsenterer et solo klaver.
Her til formiddag er det Violinkoncert med David Oiktrakh på violinen. Koncerten starter med en indledning af orkesteret, og så starter Oikstrakh. Han står jo lige der. Lige der I midten med orkester omkring sig. Jeg har kun hørt denne koncert med Oikstrakh, men jeg er allerede fan. Han har en vidunderlig lys men samtidig rund tone, med de lækreste triller. En ung Itzhak Perlman har også en lys tone, men den er noget mere hidsig. I hvert fald på de optagelser jeg har hørt.
Til denne type musik er diskant og rum vigtig for mig. Ellers løfter musikken sig ikke op. HD700 er velopløste i diskanten, og den har sin tilstedeværelse. På noget udstyr kan jeg sagtens forestille mig at den vil blive opfattet som til den skarpe side. Men med den rigtige paring, så er den lige i øjet.

Jeg lyttede til Elton John “Funeral for a friend/Love lies bleeding” fra Yellow brick road. Et fantastisk nummer fra slut 70’erne. Dengang Elton John lavede rigtig musik som sparkede bagdel. Jeg hørte det samme nummer til vores meet I Gesten på Claus-dk’s JVC HA-DX1000. JVC’erne gengav bassistens spil med pondus og masser af detaljer og overtoner på strengene. Det er vigtigt for dette nummer, da det ellers godt kan blive lidt fersk og uden drive. Nu da nummeret var over 10 minutter, så skal der lidt ekstra til for at holde fokus. Og når jeg lytter til nummeret via HD700, så kan jeg godt synes at de gør det godt. Men JVC’erne var flere niveauer over med hensyn til el-basssen.

Da jeg udvalgte numre til min sidste test af microZOTl’en, der lagde jeg mærke til at HD700’erne, ligesom Beyerdynamic T70, er lidt picky med hensyn til produktionerne. De tilgiver ikke et dårligt mix. Men når først man har den gode indspilning, så honorerer de det også til fulde.

Sennheiser HD700 lækker en del lyd. Konen var inde I rummet ved siden af I går aftes, og hun troede at jeg havde tændt for TV’et, men det var så bare mig der var ved at lytte via HD700’erne. Så de her er kun slået af Grado I forhold til at lække lyd. Men mon ikke også det er det wiremesh der med til at give den rigtige udluftning og modstand til enheden.

Sammenligning med Beyerdynamic T70. Det her er en sammenligning mellem en lukket (T70) og en åben Hovedtelefon (HD700) men alligevel synes jeg de har noget tilfælles. Beyer’eren er meget detaljerede. Og også foran HD700’erne I den henseende, Tilgengæld er rum og placering af udøverne bedre med HD700. HD700 giver et mere sammenhængene lydbillede, og man kan langt lettere placere Kate Bush I forhold til Peter Gabriel på nummeret Don’t give up fra pladen “So”. Denne sammeligning bliver lavet med Linear Tube Amplifier MZ2, og den matcher HD700 bedre end den gør T70. T70’erne mangler simpelthen noget saft og kraft så man forledes til at tro at man sidder på en tandlægeklinik. Jeg husker T70 som bedre når de blev parret med Eufonika, som nok også er en lidt mere fyldig lydende forstærker. HD700 giver mig en oplevelse som gør, at jeg nyder musikken bedre end T70’erne gør.

Sammenligning med Ollo S4R. Igen en lukket mod en åben Hovedtelefon. Den lukkede Ollo har en lydsignatur der minder meget om Sennheiser’en. Men hvor Ollo’erne placere musikken lige foran en parat til at blive analyseret, der gengiver Sennheiser musikken i et større rum, på alle leder og kanter. Når man kommer fra HD700 og lytter til Ollo eller T70, så ønsker man sig et crossfeed filter der kunne få det til at hænge lidt bedre sammen henover midten. Det er slet ikke nødvendigt med Sennheiserne. De er homogene at lytte til. Detaljemæssigt så er Ollo S4R og HD700 forholdsvis ens.

Sammenligning med Hyland Saturn. Hyland og HD700 deler den store rumlige gengivelse. Lydsignaturen er også meget det samme. Rummet breder sig måske 5% mere ud med Hyland. Tilgengæld er placeringevnen og den sidste detalje bedre med HD700. Og så har Sennheiseren en mere veldefineret bas. Faktisk så er bassen mere fyldig i Hyland. Når man vel at mærke spiller højt nok med Hyland til at de bliver “aktiveret”.

Et par dage senere var jeg tilbage til X-Can og sad og lytter til Mozart’s Piano concertos med Geza Anda. Jeg havde siddet og lyttet med Hyland og gik senere over til HD700’erne. Her synes jeg ikke at rummet blev mindre, tilgengæld var det som at billedet lige blev stillet skarpt. Fokus blev justeret og så var alting bedre placeret i lydbilledet. Herligt.
HD700 virker for mig til at kombinere de bedste ting fra Hyland og Ollo S4R. Dejligt stort lydbillede fra Hyland og sans for detaljer fra Ollo’erne.

For at følge op Hyland vs HD700, så har jeg lavet en lille liste inspireret af de sidste par krimier jeg har læst. Og så smider vi også lige AKG K240DF oven i bunken.

A+ → Audio-gd → AVI → X-Can V8

Für Alina – Arvo Pärt – Alexander Malter
Her er der rigtig god tid til at høre alle anslag på klaveret og høre hvordan tonerne klinger ud.
Hyland: Drømmende. Sidder man I en boble og høre musik? En del baggrundssus. Lidt grovkornet.
HD700: Ikke helt så drømmende. Tonerne er lidt bedre veldefineret. Og det suser måske lidt mindre I baggrunden. Det ene åndedræt man høre i løbet af nummeret er lidt mere “lige der”.
K240DF: Lidt mørkere. Sammenhængende og knap drømmende.

Requim. Op 48: IV Pie Jesu Dor Panoama – Gabriel Fauré – Kathleen Battle, Andreas Schmidt - Philharmonia Chorus and Orchestra - Carlo Maria Giulini
Hyland: Hendes sopran bliver gengivet med ubesvær og letflydende.
HD700: Stadig letflydende, men nu med lidt mere fasthed I stemmen.
K240DF: I forhold til de to andre er AKG’erne lidt mere tilbageholdende i diskanten. Måske derfor lidt mere distancerende.

Kindertotenlieder: 1. Nun will die Sonn’ so Lieder eins fahrenden Gesellen – Mahler – Dietrich Fischer-Dieskau – Karl Böhm, Berliner Philharmoniker
Hyland: Som en tåget dag i en engelsk by om morgen. Jack the Ripper… Stor dynamik og ingen påtrængende diskant.
HD700: SĂĄ forsvinder tĂĄgen. Her fĂĄr man igen fornemmelse, at der bliver stillet mere skarpt, sĂĄ lydbilledet er mere defineret uden at rummet bliver mindre.
K240DF: I stedet for at blive henvist til en morgenstemning, er jeg mere henunder aftenen nu. Spøjst. Synes Fischer-Dieskau lyder yngre med HD700.

Sabat Mater: II Aria (soprano): Cuius anim Stabat Mater – Pergolesi – London Symphony Orchestra and Claudio Abbado
Hyland: Dynamisk. Strøgene på strygerne gengives med flot dynamik.
HD700: Strøgene på strygerne eksplodere lidt hurtigere, men når ikke op og fylde ligeså meget. Tilgengæld er de bedre defineret. Med HD700 bliver dette nummer som en lille skarp melem to retter under middagen.
K240DF: Nummeret bliver kun bedre af, at få et dryp behagelighed fra AKG’erne.

Det er tre Hovedtelefoner der gør meget af det samme godt. Hyland gengiver musikken med stort rum og meget dynamisk. Men er lidt grovkornet og man føler lidt at autofokus’en godt kunne trænge til en software opdatering, når man sammenligner med HD700. HD700 følger godt med på den rumlige gengivelse, men har en bedre placerinsevne af musikkens udøvere. K240DF er lidt mere afdæmpet i deres præsentation af musikken, men de glemmer ikke at få guldet frem.

I løbet af de sidste par uger er HD700’erne blevet brugt meget, og de fleste af mine Hovedtelefoner vil ryge afsted før HD700, hvis jeg skulle blive tvunget ud i en indskrænkning af samlingen. Tommel-op herfra.
Pachanko Constellation Miniâ–şViolectric DHA V590â–şSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: Sennheisers sorte fĂĄr (HD700)

Indlægaf CHIbsen » 27. apr 2019, 11:37

Jeg købte fornylig et sæt nye puder til mine HD700 på ebay.
De HD700 jeg havde fået købt var godt brugte så puderne faldt fra hinanden, den første dag de fik lidt sollys. De her fra ebay ligner til forveksling dem der sad på (ja, altså bortset fra at de ikke er itu :-) ).
Kan anbefales.
Pachanko Constellation Miniâ–şViolectric DHA V590â–şSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: Sennheisers sorte fĂĄr (HD700)

Indlægaf Sweppesfetterlein » 27. apr 2019, 12:08

Fedt at du har åbnet øjnene op for Sennheiser Claus thumbs
Det er sjovt nok også den model, der lyder allertættest opad en AKG ruller1
Eller ja jeg kan huske at jeg solgte min, fordi at den lød alt for meget som min Q701. Begge har en fantastisk næsten lyssværds-agtig manér at overlevere diskanten på..men bibeholder en kærkommen varme fra lidt ekstra energi i bassen (modsat K701 fx).
Smør til folket!
Sweppesfetterlein

 
Indlæg: 745
Tilmeldt: 4. jul 2017, 23:18
Geografisk sted: Aalborg


Tilbage til Hovedtelefoner

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 16 gæster

cron