Velbygget, let, komfortabel, lukket, neutral bøf?



Velbygget, let, komfortabel, lukket, neutral bøf?

Indlægaf Sweppesfetterlein » 31. mar 2018, 20:00

Har tænkt lidt over noget KRK 8400 eller måske Yamahas nyeste skud på stammen. Har også set langt efter Sonys mdr-7520, men den sælges ikke i EU musik10 Der er selvfølgelig lillebroren 7510, men han har ikke aftageligt kabel. Ellers tror jeg egentlig bare jeg havde købt 7506 igen. Den har jeg altid været glad for.

Hvad siger I oh hovedtelefon betvingere? Skal jeg bare købe en dt150? Hvorfor det? Den er jo lidt stor i det. Nå? Ja der kan man bare se. Andre der mener det samme?
Smør til folket!
Sweppesfetterlein

 
Indlæg: 745
Tilmeldt: 4. jul 2017, 23:18
Geografisk sted: Aalborg

Re: Velbygget, let, komfortabel, lukket, neutral bøf?

Indlægaf Sweppesfetterlein » 31. mar 2018, 21:09

P.S. Den må ikke være kedelig eller koste mere end 80.000...gerne lidt mindre.
Har også overvejet den nyeste AKG bandit K275, men den skulle erterhånden have været på gaden i et halvt år, og man kan stadig ikke købe den. Umiddelbart virker den lidt som en selvskrevet kandidat, da den a) er let (så måske også komfortabel?) b) eftersigende er blevet testet meget voldsomt for at sikre sig et holdbart design og c) den er stilet mod studiebrug, så mon ikke den er tæt på neutral?
Men ja, det virker en kende pudseløjerligt at promovere en hovedtelefon man ikke har tænkt sig at sælge 7musik
Smør til folket!
Sweppesfetterlein

 
Indlæg: 745
Tilmeldt: 4. jul 2017, 23:18
Geografisk sted: Aalborg

Re: Velbygget, let, komfortabel, lukket, neutral bøf?

Indlægaf Mortenhoe » 31. mar 2018, 22:07

Brainwavz HM5, LINDY HF-100, Fischer Audio FA-003. Ja, kært barn har MANGE navne! Der findes så vidt jeg ved også flere. De er alle sammen samme hovedtelefon. De bliver beskrevet som neutral king, eller neutral champ adskillige steder. Google er din ven. Jeg har selv ejet FA-003, og de er sindsygt neutrale. De lyder faktisk fantastisk. Jeg har dog bare med tiden besluttet at en knap så neutral u-shape er mere mig.

Lindy kan fĂĄes pĂĄ amazon.co.uk

De skal da ogsĂĄ med i overvejelsen ?
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

Re: Velbygget, let, komfortabel, lukket, neutral bøf?

Indlægaf Sweppesfetterlein » 31. mar 2018, 23:30

Jeg har luret på den engang og var egentlig ret interesseret på daværende tidspunkt...de er bare ikke rigtig lette eller særlig handy. Tænkte mere på en slæng-dig-i-sofaen-agtig bøf som man også vil kunne bruge on-the-go. Måske skulle jeg have været mere klar i spyttet til at starte med ruller1
Men hvad faen hvis vi er i den boldgade, så tror jeg mere jeg er til en K550 med et par Alpha Dog puder på rullw3 Overvejer jeg faktisk stærkt...måske en M50X med selvsamme puder. Der er mange billige derude, og jeg hsr faktisk aldrig ejet én rulle4

Tvivler stærkt på jeg kan få et par Alpha Dogs til at passe KRK 8400 selvom det faktisk ville være det optimale i og med den er så let.
Smør til folket!
Sweppesfetterlein

 
Indlæg: 745
Tilmeldt: 4. jul 2017, 23:18
Geografisk sted: Aalborg

Re: Velbygget, let, komfortabel, lukket, neutral bøf?

Indlægaf Mortenhoe » 31. mar 2018, 23:41

Ak ja. Fischer klonen var nu temmelig let og de sad godt fast på hovedet. DT150 vejer mere og sad løsere. Forestiller mig dem ikke som slæng-sig-i-sofaen-agtig-bøf. Havde DT150 en kort periode.

Jeg har ejet M50x to gange nu! Her 2. gang, skiller jeg mig altså ikke af med dem igen. Lækker næsten u-shaped lyd, med masser af bass. De er sammenlignet med mine TH-600, slet ikke så detaljerige, men de er til gengæld lige så varme og musikalske at lytte til. Jeg bruger hovedsageligt M50x som portable. 1. De er ret pæne, imo. 2. De har temmelig god clamp force, så de falder ikke af. 3. De kan foldes ind i sig selv.

Men M50x er bestemt ikke neutral. Der vil jeg stadig slĂĄ et slag for HM5 og dens kloner.
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

Re: Velbygget, let, komfortabel, lukket, neutral bøf?

Indlægaf Sweppesfetterlein » 4. apr 2018, 19:05

Jeg hoppede sgu på KRK KNS 8400. Koster lige godt 900 bobs over gear4music og jeg havde lidt lovet mig selv at hapse mig en god lukket bøf før jeg tager en længere slapper med flere indkøb, så det virkede egentlig slet ikke så galt.
FĂĄr den allerede i morgen (hvis man skal tro deres hjemmeside), hvilket sgu er godt gĂĄet siden jeg bestilte ved en middagstid.

Håber lidt den kan give mig noget af den samme følelse jeg fik fra min 940. De fleste anmeldelser taler om hvor meget detalje den skubber ud...ja det og så selvfølgelig vægtforhold ift bas og treble hvor sidstnævnte samt mellemtonerne virker til at være fremme i skoene (bortset fra metal571 der mener det er en "fun can" med et helt enormt bassboost ruller1 ). Glæder mig nu lidt til at høre den selv.
Smør til folket!
Sweppesfetterlein

 
Indlæg: 745
Tilmeldt: 4. jul 2017, 23:18
Geografisk sted: Aalborg

Re: Velbygget, let, komfortabel, lukket, neutral bøf?

Indlægaf Sweppesfetterlein » 13. apr 2018, 10:08

Det er en virkelig god hovedtelefon den krk...men den er saftsuseme ogsĂĄ lidt speciel ruller1
Jeg tror godt jeg forstår hvorfor der har været så forskellige meninger om den, især når vi taler signaturen.
Stort set vil jeg nok kalde den neutral, men den virker sjovt nok med genrer som den absolut ikke burde gøre. I mine ører lyder det meget som om at subbassen er skubbet et nøk eller to op, hvilket faktisk giver masser af rumble til elektronisk musik. Hvad 8400 derimod ikke gør er at give midtbassen det der famøse 'whuomp', som samtlige bastunge bøffer jeg har prøvet før har gjort...hvilket er med til at give musikken en helt igennem unik signatur.
Jeg har læst en del beskrive hvorledes bassen føles vattet, og jeg tror simpelthen det er fordi de hører mere dyb bas dér hvor de er vandt til at få et 'whuomp'. Efter lidt akklimatisering træder basnuancer og tekstur dog glimrende frem.

I sidste ende tror jeg det har meget at gøre med hvad det enkelte individ leder efter i en bøf. Hvis personen er lidt ligesom undertegnede, så er der ingen 'rigtig eller korrekt' måde som musik skal lyde på. Det handler om hvordan musikken rammer mig og hvorvidt jeg i sidste ende bliver revet med, får én på goda'en!
Jeg tror desværre der er mange derude der har hjernevasket sig selv til at tro (vide!) at hd650/dt880/d5000/etc er målestokken udfra alle andre bøffer bedømmes. Det er signaturen personen har vænnet sig til, og således skal musik bare præsenteres.

Jeg er slet ikke enig. Jazz lyder skidegodt på en neutral bøf ja...men det kan også lyde skidegodt på en pro900 ligesom deadmau5 kan lyde fantastisk på en srh940.
Nej musikken lyder ikke som man "normalt" får det serveret, men somme tider kan nye perspektiver få en til at opleve ens yndlingsmusik i et helt nyt lys...og ak og ve hvis man nu ender op med at foretrække denne måde fremfor den gamle musik14 Man må nok hellere gå lidt stille med dørene.
Det nytter jo ikke noget, at man render rundt og spreder information baseret på ens egne oplevelser, når de går imod den generelle konsensus, som jo selvfølgelig ikke har noget med flokmentalitet at gøre musik16
Smør til folket!
Sweppesfetterlein

 
Indlæg: 745
Tilmeldt: 4. jul 2017, 23:18
Geografisk sted: Aalborg

Re: Velbygget, let, komfortabel, lukket, neutral bøf?

Indlægaf Kolind » 13. apr 2018, 11:02

m70x er lidt overset i forhold til dens lillebror syntes jeg. Det er lidt af det samme, men lidt mere raffineret og væsentligt mere neutral. Det er min faste kontor-bøf. Den er let, komfortabel og lyder all-round rigtigt godt uden dog at stikke voldsomt meget ud på nogle punkter.

Edit: Efter et hurtigt pristjek, husker jeg hvorfor m70x ikke er den typiske oplagte kandidat. Til næsten dobbelt pris leverer den måske ikke helt nok varen i direkte sammenligning. Ved første lyt mangler den lidt kant i forhold til m50x, men i det lange løb tager den klart medaljen af de to. Men til dobbelt pris og med samme konstruktion, skulle den også gerne performe bedre, trods alt.
Grej
- Indsæt i dine tanker her en sej sætning efter eget valg..
Kolind

Brugeravatar
 
Indlæg: 1643
Tilmeldt: 1. apr 2011, 13:02
Geografisk sted: Holbæk

Re: Velbygget, let, komfortabel, lukket, neutral bøf?

Indlægaf Sweppesfetterlein » 13. apr 2018, 12:55

Den virker meget udskældt over nettet lidt af samme årsag som mange andre lyse kander...at den er lys. Minder mig lidt om forholdet imellem srh840 og srh940 - bortset fra de begge er monsterstore, men ja der er mange som har vænnet sig til 840erens mere kødfulde signatur (mere bas) før de stifter bekendskab med det nyankomne mere raffinerede medlem af familien, der vælger at fokusere på andre sider af lydpalletten.
Igen jeg tror det har alt at gøre med ens forventninger til hvordan "musik skal lyde", og jo mindre vi synes at have af dem desto mere virker det til at fornøjelsen sniger sig ind. Det er under alle omstændigheder min personlige erfaring.


Synes i det hele taget det er sjovt specifikt at søge efter udskældte kander. Måske 90% af dem er det pga basmangel eller diskant bonanza, ofte en kombination af begge. De er til gengæld også ret billige på det brugte marked, så af og til kan man finde nogle virkelige sprøde tilbud.
Det skal så siges at nogle ænder virkelig ender op med at være en and...men du har i det mindste fået fuglen billigt, og så har du selv hørt den rappe, i stedet for at skulle stole på keyboard krigeren fra Seattle, der både går i alt for små sko og insisterer på at atomkraft er vejen frem mod et mere lineært respons.
Smør til folket!
Sweppesfetterlein

 
Indlæg: 745
Tilmeldt: 4. jul 2017, 23:18
Geografisk sted: Aalborg

Re: Velbygget, let, komfortabel, lukket, neutral bøf?

Indlægaf Claus-DK » 13. apr 2018, 13:32

Sweppesfetterlein skrev:I stedet for at skulle stole på keyboard krigeren fra Seattle, der både går i alt for små sko og insisterer på at atomkraft er vejen frem mod et mere lineært respons.


Ham kender jeg, men det er noget vås alle ved den bedste lyd får man når strømmen er dannet via bølgekraft, for det er bølge til bølge energi og så er der ingen tab af kvalitet, det er noget der deler vandende.
Ham fra Seattle er jo bindegal
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Velbygget, let, komfortabel, lukket, neutral bøf?

Indlægaf Sweppesfetterlein » 13. apr 2018, 14:33

Jeg tror nu mere fremtiden ligger i sort energi eller det sorte huller er lavet af. I og med ingen lyd kan penetrere eller eksistere i et sort hul må der også være en mulighed for at spejlvende processen, så du får AL lyd ud af meget lidt. Det spændende bliver vel om vi så kommer til at se hovedtelefonentusiaster være nogle af de første der kan konfirmere Einstein-Rosen broen. Spændende tider.
Smør til folket!
Sweppesfetterlein

 
Indlæg: 745
Tilmeldt: 4. jul 2017, 23:18
Geografisk sted: Aalborg

Re: Velbygget, let, komfortabel, lukket, neutral bøf?

Indlægaf Claus-DK » 13. apr 2018, 17:04

Sidst jeg var ude med hunden jokkede jeg i et af de der sorte huller, jeg fik sjaskvåde sokker og hele dagen var nærmest ødelagt..

Kan man sĂĄ bare proppe sit Jackstik i et ormehul ?? og sĂĄ ellers krydse fingre for, at gangen ender i et andet univers.
Ved vi overhovedet om det musik de laver der, er værd at lytte til ?? tænk hvis vi opdager en ny civilisation og deres bidrag er Jazz, så har det hele været forgæves..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Velbygget, let, komfortabel, lukket, neutral bøf?

Indlægaf Sweppesfetterlein » 15. apr 2018, 11:12

Jazz er biens knæ Claus. Det handler bare om at åbne lidt for hjerneskuffen inden man propper en plade på thumbs Dette kan gøres på mange måder: 1) slå dit hoved på hjørnet af et køkkenskab 2) ryg tjald 3) tilbyd din underarm til en klapperslange 4) før en samtale med Jørgen Leth 5) hop i et dejligt badekar med varm honning.
Ellers kan sorte huller muligvis være vejen frem? Spørgsmålet er vel bare hvornår du vil høre jazz fra. Personligt vil jeg foretrække tidsperioden 1959-1974 fremfor 1929-1954.

Jeg kan nu egentlig meget godt li' når science fiction, jazz og hovedtelefoner mødes hér på hoved-fi. Treenigheden bag en fremtidig religion, der måske også er gammel, hvilket lidt kommer an på hvordan tid anskues.
Smør til folket!
Sweppesfetterlein

 
Indlæg: 745
Tilmeldt: 4. jul 2017, 23:18
Geografisk sted: Aalborg

Re: Velbygget, let, komfortabel, lukket, neutral bøf?

Indlægaf Claus-DK » 15. apr 2018, 13:31

Jeg har prøvet 1, 2, 3, og 5, endda samtidigt !! 4 er en smule ekstremt.

Noget jazz er OK, jeg har sikkert en masse jazz i min samling, jeg tænker bare "tissemands jazz", når jeg læser jazz og ser nogle tosser gå gennem New Orleans, mens de terrorisere alt og alle med deres mislyde, lidt i samme stil som sækkepiber..
Et af mine favorit album er "Am I not your girl" sĂĄ lidt jazz kan jeg godt tĂĄle..

offtopic: Jeg er ved at bygge sådan nogle her http://www.naturninja.dk/oplevelser/byg-et-bo-til-humlebierne/, det er nu de skal ud, jeg så en svæve rundt og lede, for et par dage siden og de lover varme i næste uge, så hvis man vil gøre noget godt for blomster og vores verden, er det et fint sted at starte.
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Velbygget, let, komfortabel, lukket, neutral bøf?

Indlægaf Mortenhoe » 15. apr 2018, 13:36

Det er kun Viablue 6,3mm connectors der passer i et ormehul. Her er hvad de spiller:
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

Re: Velbygget, let, komfortabel, lukket, neutral bøf?

Indlægaf Sweppesfetterlein » 15. apr 2018, 13:44

Du er er dejligt menneske Claus. Jeg skulle hilse fra mine brumbasse venner. De glæder sig max 3musik


OgsĂĄ ruller1 til din kommentar omkring nr. 4. Topdollar.

Der kunne godt være vi har meget til sammens musikmæssigt Morten. Det dér er totalt af knagen! theking
Smør til folket!
Sweppesfetterlein

 
Indlæg: 745
Tilmeldt: 4. jul 2017, 23:18
Geografisk sted: Aalborg


Tilbage til Hovedtelefoner

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 13 gæster

cron