Nogen der har /har prøvet LCD2-C eller Æon Flow Open?



Nogen der har /har prøvet LCD2-C eller Æon Flow Open?

Indlægaf Flemur » 3. apr 2018, 13:29

Hej Hoved-Fi

Jeg er efter et år med mine dejlige D2000 begyndt at nå dertil hvor det begynder at krible efter at prøve noget nyt - især efter lidt impulsivt at have købt en Schiit Jotunheim og en Modi Multibit brugt, og oplevet hvor stor en forskel det gjorde (i forhold til min Dragonfly Black). Jeg har efterhånden fået overtalt min bedre halvdel om at en åben lyttebøf er OK, og jeg må sige at være noget tiltrukket af den skarpe, stramme, flade bas som planar skulle tilbyde.

Jeg er igen og igen faldet over de nævnte to nye modeller (Audeze LCD2-C og MrSpeakers Æon Flow Open), da de til trods for at være langt fra billigere, stadig bliver beskrevet som super for pengene - og som at have en lyd jeg vil gætte på er noget for mig (jeg er ikke til for meget diskant).

MEN de skal jo gerne prøves før man smider den slags penge efter lyttebøffer - og da jeg ikke har fået svar fra Purist omkring hvorvidt de var ved at importere dem, og da Claus alligevel ikke bliver importør for MrSpeakers, virker det lidt svært at få lov, så ville da lige forsøge at høre om der er nogen herinde der skulle havet købt dem hjem allerede, eller kender til et sted inden for landet grænser hvor man kan prøve dem.

Dermed ikke sagt at det er de eneste hovedtelefoner jeg er interesseret i - jeg er bare særligt interesseret i at prøve dem - men skal bestemt rundt i butikkerne og prøve nogle forskellige åbne alternativer, og nogen af de andre planar magnetiske på markedet - og håber da også at der snart at Københavner-meet igen, da jeg var ude at rejse sidst :/
Flemur

 
Indlæg: 91
Tilmeldt: 12. nov 2016, 00:45
Geografisk sted: København

Re: Nogen der har /har prøvet LCD2-C eller Æon Flow Open?

Indlægaf Peter Jensen » 3. apr 2018, 14:14

Jeg kan klare en LCD-3 pre fazor i Kbh som du kan prøvelytte på dit setup i en times tid eller 2 (evt. slæbe din dac/amp med til mig i Valby hvis det bliver for svært for mig at tage ud til dig). Tør ikke love at jeg vil låne den ud i længere tid, men send en PM hvis den har interesse... Den er antageligvis lidt for dyr, men har trods alt Audeze house flavor. Har aldrig hørt LCD-2 så kan ikke sige præcist hvordan den er bedre/anderledes.... (Jeg er ikke interesseret i at sælge den :) ).

Skulle jeg ud og købe åben ville jeg også være svært interesseret i Æon - men det ville naturligvis være fedt at høre den. Der var engang en der solgte den lukkede her på sitet, har ikke hørt om nogen har den åbne.
Peter Jensen

 
Indlæg: 894
Tilmeldt: 23. maj 2016, 12:31
Geografisk sted: København

Re: Nogen der har /har prøvet LCD2-C eller Æon Flow Open?

Indlægaf Flemur » 3. apr 2018, 14:40

Hej Peter

Mange tak for dit svar og villighed til at hjælpe igen (har også prøvet dine T50RP på min Dragonfly) - tror klart det som du siger ville kunne give mig en idé om lyden da dine er pre-fazor og de nye LCD2 Classics også er det. Jeg ser lige hvad jeg støder på i butikkerne her i løbet af den næste uges tid, og så smider jeg dig nok lige en PM om at komme forbi i Valby, ville være super fedt at prøve på min egen combo.

Æon lyder også vildt spændende ja, og open og closed skulle ikke være SÅ forskellige igen, men ift mids tror jeg alligevel den åbne er mere noget for mig, men kunne da være jeg skulle se om jeg ville kunne høre den lukkede for at få mig en idé om hvordan det lyder - hvis ikke den åbne er i DK endnu.
Flemur

 
Indlæg: 91
Tilmeldt: 12. nov 2016, 00:45
Geografisk sted: København

Re: Nogen der har /har prøvet LCD2-C eller Æon Flow Open?

Indlægaf Sweppesfetterlein » 10. apr 2018, 12:14

Hej Flemur

2 ting. Først og fremmest er der en spritny LCD 2C til salg over dba for 4.800, hvilket må siges at være billigt.
Der er også en anden og billigere mulighed. Monoprice Monolith M1060 kan købes for rundt regnet 3000, og det er med fragt fra Staterne til Danmark. M1060 bliver af mange kaldt for en "budget lcd 2", men jeg har også læst en del anmeldelser, hvor folk foretrækker den over Audezes daddyo.
Bare lidt info thumbs
Smør til folket!
Sweppesfetterlein

 
Indlæg: 745
Tilmeldt: 4. jul 2017, 23:18
Geografisk sted: Aalborg

Re: Nogen der har /har prøvet LCD2-C eller Æon Flow Open?

Indlægaf Flemur » 10. apr 2018, 12:59

Hej Sweppefetterlein - hold da op, den pĂĄ DBA mĂĄ jeg da lige pĂĄ jagt efter! Det havde jeg ikke troet.

Har også godt overvejet M1060 - nu ville jeg bare i første omgang se om de to andre overhovedet var til at opdrive.
Flemur

 
Indlæg: 91
Tilmeldt: 12. nov 2016, 00:45
Geografisk sted: København

Re: Nogen der har /har prøvet LCD2-C eller Æon Flow Open?

Indlægaf Sweppesfetterlein » 11. apr 2018, 12:50

HĂĄber du fik scoret dig den lcd 2c thumbs
Tænker også at man altid vil kunne sælge den for en god sum penge, hvis man af en eller anden grund ikke bryder sig om den. Og til den pris ender det med at du rent faktisk kan tjene en god skilling rulle2
Smør til folket!
Sweppesfetterlein

 
Indlæg: 745
Tilmeldt: 4. jul 2017, 23:18
Geografisk sted: Aalborg

Re: Nogen der har /har prøvet LCD2-C eller Æon Flow Open?

Indlægaf Flemur » 11. apr 2018, 13:20

Jeg forsøger at få fat I ham - håber han svarer snart ;)

Må jeg spørge om du kender til prisen i DK siden du siger prisen er så god? Umiddelbart ser det meget "normalt" ud synes jeg - det er jo en LCD-2C og ikke LCD-2 så den står til $799 i USA - samme som Æon flow - og Æon står til 5999 eller noget i den stil på Purist.dk - så det er bestemt billigere end at købe nyt, men synes ikke det lyder så skørt billigt som du giver udtryk for.

Er det bare mig der er ved siden af nĂĄr det kommer til hvor meget brugt prisen falder? Eller har du gĂĄet ud fra den koster det samme som en normal LCD2?
Flemur

 
Indlæg: 91
Tilmeldt: 12. nov 2016, 00:45
Geografisk sted: København

Re: Nogen der har /har prøvet LCD2-C eller Æon Flow Open?

Indlægaf Sweppesfetterlein » 11. apr 2018, 13:43

Næ der fik du mig. Det eneste sted jeg har set lcd 2 classic til salg er over Thomann, og der koster den 6.700, så ja tænkte at 2000 kr sparet på en hel ny bøf, var temmeligt billigt sluppet.
Men hvis man kan få den billigere på dansk grund, og det viser sig, at Thomann bare er dyre (skulle da være første gang så, siden deres andre Audeze kander konsekvent koster 4-5000 mindre end hvad Audeze forhandlere sælger dem for her i dk), så bare ignorer undertegnede thumbs
Smør til folket!
Sweppesfetterlein

 
Indlæg: 745
Tilmeldt: 4. jul 2017, 23:18
Geografisk sted: Aalborg

Re: Nogen der har /har prøvet LCD2-C eller Æon Flow Open?

Indlægaf Flemur » 11. apr 2018, 13:49

OK - tak for input - jeg har slet ikke set den på Dansk jord (og havde ikke tjekket Thomann), så kunne kun gå ud fra MrSpeakers-bøffen hos Purist og at det ville være cirka samme skalering af pris når dollar-prisen er den samme. Jeg ved ikke hvor stor forskel der er på hvordan MSRP oversættes til dansk pris fra mærke til mærke - eller hvor meget margin en forhandler som High Performance Audio eller Thomann ville tage kontra Purist som bare er distributør - men sælger direkte også.

Det er i hvert fald stadig et spændende tilbud - om ikke andet bare fordi det er det eneste sted jeg har set dem til salg i DK.
Flemur

 
Indlæg: 91
Tilmeldt: 12. nov 2016, 00:45
Geografisk sted: København

Re: Nogen der har /har prøvet LCD2-C eller Æon Flow Open?

Indlægaf Sweppesfetterlein » 11. apr 2018, 13:57

Jeg må indrømme, at jeg heller ikke kan hitte ud af hvordan de fra den originale salgspris kommer til den Danske eller Europæiske. Tror lidt det kommer an på producenten og hvor populær denne er i landet.

Thomann kan varmt anbefales. De er super rare og tildeler samtlige bøfindkøb med 5 års garanti. Kan se at LCD-X pt koster lidt under 11 jern. Skal man købe en lcd-x hos en dansk forhandler kommer man af med mindst 17.

Jeps, det er også første gang jeg ser lcd-2 classic til salg på dansk jord. Det kan være du finder den billigere andetsteds...jeg har dog mine tvivl.
Du skal have pøj pøj med bøfindkøb under alle omstændigheder. Kan personligt varmt anbefale Hifiman, hvis andre planarbøffer kan tiltrække. Der er pt en he560 til salg over hoved-fi for en 3500.
Smør til folket!
Sweppesfetterlein

 
Indlæg: 745
Tilmeldt: 4. jul 2017, 23:18
Geografisk sted: Aalborg

Re: Nogen der har /har prøvet LCD2-C eller Æon Flow Open?

Indlægaf Flemur » 11. apr 2018, 14:07

Jeg fortsætter med at jagte ham, de skal i hvert fald prøves.

Har også kun hørt godt om Thomann, jeg synes bare stadig det virker skræmmende at bestille bøffer hjem uden at have prøvet dem, selvom man har returret osv. Det skal jeg måske bare lige komme over.

Jeg har prøvet Hifimans HE400i og må sige at det nok ikke var så meget mig, ikke fordi de lød dårligt, jeg synes bare ikke rigtigt de gjorde noget specielt for mig - men det kan jo også være situationen, stående in en hifi-butik med en forstærker man ikke lige ved hvad kan, og ikke have rigtig tid til at lytte efter. Men jeg fik i hvert fald ikke den store wow-oplevelse jeg lidt havde håbet på - det gjorde jeg til gengæld af de forbandede Grado'er som de endnu ikke har formået at gøre behagelige og give et ordentligt kabel.
Flemur

 
Indlæg: 91
Tilmeldt: 12. nov 2016, 00:45
Geografisk sted: København

Re: Nogen der har /har prøvet LCD2-C eller Æon Flow Open?

Indlægaf Sweppesfetterlein » 11. apr 2018, 14:43

Forbandede Gradoer ruller1

Men ja du skal altså ikke være bange for at prøve lidt forskelligt fra Thomann og derefter sende tilbage hvad du ikke bryder dig om. Det er hele grundlaget bag deres b-stock forretning.
Har en kammerat der prøvede 5 før han landte på den rigtige bøf. Der var ingen sure miner fra Thomanns side af, selv overfor så peditessekrævende en bandit som min kammerat (han er speciel ruller1 ).
Smør til folket!
Sweppesfetterlein

 
Indlæg: 745
Tilmeldt: 4. jul 2017, 23:18
Geografisk sted: Aalborg

Re: Nogen der har /har prøvet LCD2-C eller Æon Flow Open?

Indlægaf Milkfat » 11. apr 2018, 22:21

Ville personligt holde mig fra Hifiman, baserede på alle de skrækscenarier man ser på Reddit om deres service og garanti. Folk har målt og 3D printet gaflerne som bøfferne sidder på, fordi de bliver så slidt og går i stykker.
Desktop: Sennheiser HD6XX, Bottlehead Crack Speedball, Schiit Bifrost Multibit
Grado RS-2
Mobil: Hifiman RE-400, Fiio Kilimanjaro
Milkfat

Brugeravatar
 
Indlæg: 8
Tilmeldt: 27. dec 2017, 23:46

Re: Nogen der har /har prøvet LCD2-C eller Æon Flow Open?

Indlægaf Sweppesfetterlein » 11. apr 2018, 23:13

Det kommer an pĂĄ hvad ĂĄrgang man gĂĄr efter. Min he500 klarer snildt en atomkrig eller to. Kan dog ikke prale af at kende de nyere modeller.

Forresten Flemur, det slog mig egentlig lige; er du sikker på at det er planar vejen du vil? Hvis du er faldet for Gradoerne, så tror jeg nærmere du skal kigge efter en T1.
Smør til folket!
Sweppesfetterlein

 
Indlæg: 745
Tilmeldt: 4. jul 2017, 23:18
Geografisk sted: Aalborg

Re: Nogen der har /har prøvet LCD2-C eller Æon Flow Open?

Indlægaf Flemur » 12. apr 2018, 10:25

Jeg synes faktisk også de HE400I jeg prøvede virkede til at være bygget super godt - men har også læst skrækhistorier på reddit.

Det er ikke fordi jeg er fastsat på planar - jeg tror bare jeg synes det virker spændende - og vil derfor gerne lige afprøve om det er noget for mig - men kan jo sagtens være jeg finder ud af det ikke er tilfældet. Det er bassen der lokker mig, og så tiltaler de beskrivelser jeg hører af især Audeze lyden mig meget, - men det betyder jo ikke jeg kommer til at synes om det når jeg hører det.

Det undrede mig faktisk meget at jeg syntes godt om Grado'erne fordi jeg tidligere har erfaret et jeg ret hurtigt bliver trist over skarpe highs, og derfor bevidst fravalgte Beyer ret tidligt i min søgen da jeg skulle have mit første par bøffer. Det var dog baseret på 770, 880, og 990, har ikke prøvet de dyrere tesla modeller.

Jeg er i virkeligheden heller ikke sikker på om jeg ville synes om grado'erne i længden, men de var imponerende på kort sigt i hvert fald. Utroligt luftige, og gengav detaljer i vokaler jeg aldrig havde hørt før - og samtidigt havde de faktisk noget bas. Hvor de andre modeller jeg prøvede i butikken måske var så neutrale at man ville ksulle bruge længere tid på at værdsætte dem.
Flemur

 
Indlæg: 91
Tilmeldt: 12. nov 2016, 00:45
Geografisk sted: København

Re: Nogen der har /har prøvet LCD2-C eller Æon Flow Open?

Indlægaf Sweppesfetterlein » 12. apr 2018, 11:15

Lige for at udbygge lidt på mit tidligere spørgsmål ja så var det altså ikke for at smide en kæp i tandhjulet, men mere fordi Grados huslyd ikke umiddelbart er noget jeg forbinder med planar bøffer. Mest af alt fordi Grado er kendt for sin vildskab - måske mere eksakt vægten på deres øvre mellemtoner og diskant, som ofte enten mødes af had eller kærlighed. Jeg tilhører sidste gruppering men kunne simpelthen ikke forenige mig med en bøf, der gang på gang prøver at bore sig ind i min hjerne via øregangen.
Planarbøffer med tilsvarende energi i diskanten tror jeg umiddelbart ikke jeg har hørt om...det skulle da lige være lcd-3 eller 4, men så er vi også oppe i brugtbils priser.
Jeg fandt dog det 'Grado-islæt' jeg ledte efter i en Sennheiser hd700, som af mange også bliver omtalt i samme vendinger som Gradoer: forfærdelig lys. Dette er selvfølgelig pjat fra folk der har lyttet til hd650 i alt for lang tid og har vænnet sig til den hyggelige marmelade-kvalitet den leverer al musik med musik16 Personligt vil jeg kalde hd700, og Grados generelle huslyd, for ultradetaljeret serveret med lidt agressivitet.
Beyerdynamics T1 ligger lidt til den samme side signaturmæssigt, hvilket var derfor jeg nævnte den tidligere.

Igen held og lykke med bøfindkøb thumbs
Smør til folket!
Sweppesfetterlein

 
Indlæg: 745
Tilmeldt: 4. jul 2017, 23:18
Geografisk sted: Aalborg

Re: Nogen der har /har prøvet LCD2-C eller Æon Flow Open?

Indlægaf Sweppesfetterlein » 12. apr 2018, 11:23

Hov så ikke lige du havde skrevet et indlæg (jeg havde også lige en times pause i min skrivning pga håndværkere).

Hvis det er bassen der trækker lidt, så kunne det være en mulighed at købe en original he400, som er tunet lidt anderledes end den nyere version du hilste på. Jeg har desværre lige solgt min til Krellef herinde fra, men de er derude til yderst favorable priser. Så en over dba til en tusse for ikke så lang tid siden...
Lang historie kort: den originale he400 vil give dig et glimrende indblik i hvad planar bas virkelig er for en størrelse...og så er det en fremragende hovedtelefon efter min mening.
Smør til folket!
Sweppesfetterlein

 
Indlæg: 745
Tilmeldt: 4. jul 2017, 23:18
Geografisk sted: Aalborg


Tilbage til Hovedtelefoner

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 11 gæster

cron