Debatoplæg: Gode hovedtelefoner og komfort



Re: Debatoplæg: Gode hovedtelefoner og komfort

Indlægaf Sweppesfetterlein » 8. apr 2018, 11:52

Jeg tror han refererer til det store petanque stævne, Claus thumbs
Regn og våde kugler er en topdollar blanding.

Jeg har forresten vænnet mig til min Hifiman. Jeg ved sgu ikke hvad det er med mig, men jeg tror jeg er blevet fordærvet af Ultrasone...specielt min pro900 som jeg har kæmpet lidt med her på det sidste, men som så også er blevet sat til salg pga brilleproblemer. Fantastisk lyd uha ja men ingen isolation.
Men det der med at skubbe bøffen lidt frem på hovedet har åbenbart taget overhånd...for hvad jeg egentlig regnede for dårlig komfort fra pudernes side af (de er dog stadig ikke særlig lækre) var helt og holdent min egen fejl i mit konstante forsøg på at placere bøffen et sted på mit hoved hvor den bestemt ikke hører til...og hvor man bestemt ikke har lyst til at placere et halvt kilo vægt, specielt hvis man er en brilleabe som undertegnede.
Nu efter at jeg er begyndt 'at tage dem på helt normalt' ( ruller1 ), så føles det som om jeg har været besat af en balanceberøvet autist de sidste par måneder...bare fordi jeg har fægtet med Ultrasone (at jeg så kører et par diskusprolapser samt et skævt bækken er også med til at krydre tilværelsen overflødigt). Kører pt en omvendt hjernevaskning. Jeg mener, hvis det er så galt fat at man ikke engang kan finde ud af at tage en hovedtelefon på hovedet, så må man sgu tage en pause fra det der udløser vanviddet.

En lille ting jeg funderede over da jeg havde F1 indenfor min dør var hvorfor i alverden der ikke var flere producenter der eksperimenterede med konstruktionen. AKG gjorde i sin tid med K1000, hvilken stadig i dag er yderst eftertragtet - ofte langt dyrere end hvad den kostede under dens produktionsår.
Men ja selve ideen med at have en åben ÅBEN hovedtelefon med tonsvis af luft imellem driverne og ens ører er jo særdeles interessant set udfra både lyd men også komfort. Det er den sidste bøf man får hedeture af, og af samme grund får man også næsten automatisk en stor og flot soundstage men også den der umiskendelige luftige præsentation, som alle andre "åbne" kander er misundelige på 'Nåå der står ham den smarte K1000 igen med hans luftige præsentation...tror satme han er noget med hans flagrende blafrende eksistens...har du hørt om bas va bassemand?!!!?? Narrøv'


Man sparer også på vægten, hvilket igen er med til at øge komfort. Personligt synes jeg det kunne vore rigtig spændende at se producenter som Shure, Beyer og især AKG arbejde med det helt åbne design. Det undrer mig faktisk, at AKG ikke har forsøgt sig med en genlancering eller en ny version af K1000, når man tænker på dens enhjørning status og fremfor alt det blomstrende bøfmarked.
Smør til folket!
Sweppesfetterlein

 
Indlæg: 745
Tilmeldt: 4. jul 2017, 23:18
Geografisk sted: Aalborg

Re: Debatoplæg: Gode hovedtelefoner og komfort

Indlægaf kvik » 8. apr 2018, 12:49

AKG er vel blevet en pengemaskine, fremfor en hovedtlf.producent i årene under Harman. En halvering af staben og udflytning fra Østrig (link) gør det usandsynligt, at der kommer noget nytænkende derfra i lang tid fremover. Til gengæld er det min forståelse, at tidligere K1000-folk er involveret i MySphere 3.1, der vist er tænkt som en slags opdatering af K1000-designet. Japanske KuraDa KD-P1 er også nyfortolkning en af den slags 'hovedhøjtalere', og du har fortsat TakeT H2+ og Jecklin Float.
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Debatoplæg: Gode hovedtelefoner og komfort

Indlægaf Claus-DK » 8. apr 2018, 13:41

K1000 har overraskende meget bas, langt bedre end man forventer af den.
De spiller fremragende..

Ergoerne kan ikke spille bas..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Debatoplæg: Gode hovedtelefoner og komfort

Indlægaf Sweppesfetterlein » 9. apr 2018, 17:25

Det er netop det der undrer mig, for selv hvis AKG mere eller mindre er reduceret til en pengemaskine, så må de da også kunne se logikken i at genskabe/genlancere en hovedtelefon, der går som varmt brød til helt vanvittige priser hver gang den bliver sat til salg over det brugte marked - et marked der specielt i bøfverdenen er eksploderet i de seneste år. Interessen for audiofile kander er også steget voldsomt med Audeze og Hifimans tilstedeværelse.
Det kunne da være en spændende tanke, selv hvis det udelukkende ville være et kapitalistisk træk fra AKGs side af (tror nu de fleste kandeproducenter gør det samme).
Det kan selvfølgelig også være, at Harman har set sig blind på hvad de tror er en Beats generation, og fortsat vil fokuserer deres dyreste bøffer mod dette marked. Stor bas, Transformer design og masser af guld rullw3
Smør til folket!
Sweppesfetterlein

 
Indlæg: 745
Tilmeldt: 4. jul 2017, 23:18
Geografisk sted: Aalborg

Re: Debatoplæg: Gode hovedtelefoner og komfort

Indlægaf Sweppesfetterlein » 9. apr 2018, 17:42

NÃ¥ ja...

KNS 8400 har hermed fortjent en plads i tråden om komfort og kander. Den har praktisk talt ikke forladt mit kranie i to døgn. Den vejer intet, har ovale memory foam puder, der går hele vejen rundt om øret...så ja helt simpelt design uden for mange dikkedarer, og ja også en masse plastik, men det holder jo netop vægten nede, og der er absolut ingen knirken eller knasen, hvilket jeg synes jeg oplever i MANGE bøffer - også bøffer der egentlig burde være hævet over sådan noget sjusk når man tænker på hvad de koster. Næ her får du sgu en bøf til 900 bobs, der undgår en alt for frekvent faldgrube på en umådelig enkel måde.

Lyd? Ja det har jo egentlig ikke rigtig noget med tråden at gøre, men jeg kan afsløre at jeg ikke savner min 940 mere musik15
Det er måske den mest neutrale lukkede bøf, jeg har lyttet til (den eller dt1350), hvilket i sig selv ikke rigtig betyder noget uden præsentationen, hvilken, for en lukket bøf, faktisk er ret imponerende. Måske er det en kombination af klarheden og den fantastiske seperation der er imellem instrumenter, der snyder ens hjerne til at tro at scenen faktisk er større end den er...men det er der vel ligeså mange bøffer der prøver at replikere ved at booste specifikke frekvenser i diskanten, således man igen får fornemmelsen af større "rum" i musikken. Med 8400 føles det anderledes og mindre som "snyd" via tuning.

Sammenligning med andre kander? Hmmm den minder mig faktisk meget om dt880, dog mere balanceret i overgang fra mellemtoner til diskant (og så er den selvfølgelig bedre isoleret).
Smør til folket!
Sweppesfetterlein

 
Indlæg: 745
Tilmeldt: 4. jul 2017, 23:18
Geografisk sted: Aalborg

Re: Debatoplæg: Gode hovedtelefoner og komfort

Indlægaf Flemur » 12. apr 2018, 18:11

Claus-DK skrev:Jeg synes en mand der står ærligt frem og siger han bruger trusseindlæg fortjener respekt på alle måder.. rulle2 rulle2 rulle2 ruller1
De er bestemt meget bedre med lidt kvindeartikler.


Jeg er tyet til kvinde-skills frem for kvindeartikler og fået lokket min kæreste til at lave mig sådan en fætter
Billede

Det kan klart anbefales.

Tror også jeg ville gå den vej hvis jeg en gang bliver så fristet af Grado at jeg hopper på trods komforten. Lige med dem synes jeg det er imponerende hvor lidt komfort og brugervenlighed man får for pengene. Man kunne næsten tænke det er en stolthedsting - minder mig om et blæser-mærker til PC’er som stædigt holder fast i deres beige-og-brun farvetema på deres fremragende blæsere, trods deres kunders ønske om mere neutrale farver.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Flemur

 
Indlæg: 91
Tilmeldt: 12. nov 2016, 00:45
Geografisk sted: København

Re: Debatoplæg: Gode hovedtelefoner og komfort

Indlægaf Claus-DK » 12. apr 2018, 18:59

Strik går aldrig af mode..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Foregående

Tilbage til Hovedtelefoner

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 18 gæster

cron