Audio-Technica ATH-ADX5000



Audio-Technica ATH-ADX5000

Indlægaf Mataugust » 8. apr 2018, 13:39

Er der nogen der har hørt Audio-Technica ATH-ADX5000?
De er ret begejstrede på lyd og billede.
http://lydogbillede.dk/test/hovedtelefoner/audio-technica-ath-adx5000/

Billede
Audioquest Diamond-->
Denafrips Ares -->
Cambridge CXC --> Luxman LV-107u --> HL Adapterboks--> AKG K701/Grado GS100/Philips A5pro
Thorens TD320 -->Trichord Dino -->
Mataugust

Brugeravatar
 
Indlæg: 2748
Tilmeldt: 25. sep 2011, 22:37
Geografisk sted: Slagelse

Re: Audio-Technica ATH-ADX5000

Indlægaf Claus-DK » 9. apr 2018, 18:52

Jeg har hørt den gamle 5000 model, jeg husker den som god, men ikke meget mere.
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Audio-Technica ATH-ADX5000

Indlægaf Sweppesfetterlein » 9. apr 2018, 19:18

Har været interesseret i at prøve samtlige fra ad linjen, men har desværre aldrig haft muligheden. Det helt åbne og lette design tiltaler mig og er faktisk også lidt det jeg efterspørger i en anden tråd her på hoved-fi.

Er faktisk en ad700 til salg over dba for 300 kr lige pt. Var meget tæt på at købe den...
Det her er jo flagskibet, så jeg forestiller mig også et kvantespring i lydkvalitet.
Smør til folket!
Sweppesfetterlein

 
Indlæg: 745
Tilmeldt: 4. jul 2017, 23:18
Geografisk sted: Aalborg

Re: Audio-Technica ATH-ADX5000

Indlægaf Sweppesfetterlein » 9. feb 2019, 11:30

Er der virkelig ikke nogen der har prøvet denne hovedtelefon?

Bortset fra den helt absurde pris, så er dette flagskib nok ét af de eneste derude der får mig til at overveje hvorvidt man ikke bare burde leve af baked beans i et par måneder.
Generelt set bryder jeg mig ikke om hovedtelefonudviklingen her på det seneste. Jo dyrere kander der bliver solgt desto mere research og arbejde tildeles disse flagskibsdepartementer. Hvilket vil sige at man som bøfentusiast reelt set skal ud og kaste i nærheden af 10 jern efter en ny kande, hvis man vil prøve de nye teknologier. Hvorfor? Fordi nogle folk har råd til at købe dem...og oppe i de prislejer tænker jeg ikke at der skal sælges så forfærdelig mange, før man står tilbage med en stor pose penge.

Men hvad produceres der så deroppe i den dyre ende? 99% af tiden er det luksuriøse monstre med sjældne Afrikanske træsorter (ha faen skal Afrika også med træer ikke sandt?) og blankpudsede metaller, der vejer på den anden side af er halvt kilo. Det er helt vanvittigt! Hvorfor skal man gå på kompromis med komfort, hvis man sigter efter den dyre lyd?
‘Jojo men du må jo regne med at vægtdistributionen fordeles via headband og de bløde puder, så man mærker slet ikke vægten!!!’
Nu ejer jeg selv en he500 i en he6 skal med store læderpuder på som vejer på den anden side af er halvt kilo og jo bestemt, den er da komfortabel...i en lille time. Så skal man lige ha luft eller justere på dyret. Kommer jeg derimod fra en times brug af en tjaa R70X? Så har jeg blot glemt jeg har hovedtelefon på.
Hvis ovenstående kande kan det samme komfortmæssigt..og yderligere bidrage med den dyre lyd? Mums...

Jeg forstår bare ikke hvorfor der ikke er flere med knasterne i orden, der virker interesserede i et komfortabelt flagskib.
Smør til folket!
Sweppesfetterlein

 
Indlæg: 745
Tilmeldt: 4. jul 2017, 23:18
Geografisk sted: Aalborg

Re: Audio-Technica ATH-ADX5000

Indlægaf Claus-DK » 9. feb 2019, 11:44

Hvis det så var nye teknologier, kunne man forsvare at tingene kostede noget at udvikle, men det er det jo ikke..

Slug den røde pille med hensyn til pris 1musik
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Audio-Technica ATH-ADX5000

Indlægaf Sweppesfetterlein » 9. feb 2019, 12:12

Du har nok ret Claus.
Det ku nu være rart hvis nogle af de driver opdateringer de implementerer i brugtvogns-prisklassen sivede ned i de billigere modeller, så folk selv kunne vurdere.
Men igen efter alt hvad jeg har testet og lært omkring denne hobby igennem den senere tid, så skulle det ikke undre hvis der blot opgraderes på sminken.
I sidste ende vil det altid være mennesket der er det svageste led i kæden. Sagt på en anden måde: vi kan ikke høre papir - selvom det fortæller om helt vidunderlige ting.
Smør til folket!
Sweppesfetterlein

 
Indlæg: 745
Tilmeldt: 4. jul 2017, 23:18
Geografisk sted: Aalborg


Tilbage til Hovedtelefoner

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 7 gæster

cron