Søger 4-pin XLR-kabel til HD6XX (⅛ in)



Søger 4-pin XLR-kabel til HD6XX (⅛ in)

Indlægaf Henji » 6. jun 2018, 16:13

Hej folkens. Jeg er i tvivl om hvor jeg skal poste det her henne.

Som titlen siger, søger jeg et 4-pin XLR-kabel til mine HD6XX. Jeg har lige anskaffet mig en Jotunheim, og vil super gerne gøre brug at XLR-udgangen. Jeg kan dog ikke finde noget sted man kan købe sådan et kabel, andet end en gut i USA, som kommer til at koste mig ~1k.

Jeg takker pĂĄ forhĂĄnd :)
Schiit Jotunheim med Multibit DAC -> Sennheiser HD6XX, Monolith M1060, Fidelio X2, B&O H6, IEM EDC3.
Henji

 
Indlæg: 8
Tilmeldt: 26. feb 2012, 00:13
Geografisk sted: Ă…rhus

Re: Søger 4-pin XLR-kabel til HD6XX (⅛ in)

Indlægaf Claus-DK » 6. jun 2018, 16:24

Man burde kunne finde guider hvor det er beskrevet hvilke ledere der er skal hvor hen, sĂĄ er det bare at klippe stikket af og lodde det andet pĂĄ.
Problemet er de der stik der bruges oppe ved kopperne, de er svære at få fingrene i og når det sker koster de kassen, det er oftere billigere at at købe en brugt hovedtelefon med samme kabel og så bruge det..

Man kan lave dem om og lodde direkte, men det er nogle ordentlige søm, der skal have så meget varme at plasten rundt om kommer til at se sjov ud.
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Søger 4-pin XLR-kabel til HD6XX (⅛ in)

Indlægaf Peter Jensen » 6. jun 2018, 17:08

De har sådan kabel for godt 300 på aliexpress. Hvis du er gør det selv typen har de også stikkene for ca 30. Søg på hd650 xlr eller hd650 connector


Sent from my iPhone using Tapatalk
Peter Jensen

 
Indlæg: 894
Tilmeldt: 23. maj 2016, 12:31
Geografisk sted: København

Re: Søger 4-pin XLR-kabel til HD6XX (⅛ in)

Indlægaf Peter Jensen » 7. jun 2018, 11:02

Hvis du er frisk pĂĄ at lodde selv sĂĄ er der et billigt kabel hos Thomann:

https://www.thomann.de/dk/sennheiser_hd_650_ersatzkabel.htm

Køb et Neutrik XLR stik samme sted og du kan få delene til ca. 150 + porto, tror det bliver svært at finde meget billigere, men kræver lodning.

Hvis du ikke selv er frisk på at lodde kan jeg evt. hjælpe, men med mindre du bor i Kbh kommer der så ekstra porto oven i.
Peter Jensen

 
Indlæg: 894
Tilmeldt: 23. maj 2016, 12:31
Geografisk sted: København

Re: Søger 4-pin XLR-kabel til HD6XX (⅛ in)

Indlægaf Henji » 7. jun 2018, 19:05

Jeg takker for svarene.

Jeg har egentligt ikke noget imod at lodde selv. Jeg har dog ikke adgang til en loddekolbe, så det kan godt blive lidt svært.

Tak for tilbuddet Peter, men jeg vil lige undersøge hvad mulighederne er ifht. lån af en loddekolbe så jeg evt. selv kan gøre det.


Edit: Jeg kan se at AliExpress har en masse lækkert. Det er alligevel noget lettere end at skulle anskaffe en masse udstyr.
Schiit Jotunheim med Multibit DAC -> Sennheiser HD6XX, Monolith M1060, Fidelio X2, B&O H6, IEM EDC3.
Henji

 
Indlæg: 8
Tilmeldt: 26. feb 2012, 00:13
Geografisk sted: Ă…rhus

Re: Søger 4-pin XLR-kabel til HD6XX (⅛ in)

Indlægaf Peter Jensen » 7. jun 2018, 19:53

Ellers mener jeg at jeg har læst et sted at man bliver et bedre menneske af at eje en loddekolbe, og dem med temp. Styring til godt 60.- på aliexpress er faktisk ok... Tager bare lidt tid, self.

Jeg vil også kraftigt anbefale at låne/købe et multimeter. Det får man hurtigt brug for til at checke sine lodninger eller kende forskel på + og - i et lukket stik (aktuelt hvis du køber thomann kablet og klipper Jack stikket).


Sent from my iPhone using Tapatalk
Peter Jensen

 
Indlæg: 894
Tilmeldt: 23. maj 2016, 12:31
Geografisk sted: København


Tilbage til Hovedtelefoner

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 11 gæster