Monoprice Monolith M300 indtryk



Monoprice Monolith M300 indtryk

Indlægaf Krellef » 24. jul 2018, 16:40

Så oprandt dagen endelig, hvor mine M300 ankom. Jeg har glædet mig som et lille barn til juleaften, og det har ikke været uberettiget!

Utallige har skrevet om, at de sorte earhooks der medfølger, knækker blot man kigger forkert på dem - så jeg sprang over dem, og monterede de gennemsigtige, som der ikke har været problemer med.

Kablet der følger med, lader til at være det samme som bruges til M1060, hvilket ikke gør mig noget - andre har rapporteret at kablet er for tungt og uhåndterligt.

Komforten (eller mangel på samme) er også noget, der er skrevet en del om. Personligt synes jeg at M300 er udmærket behagelig, omend jeg ikke har haft dem på i mere end et par timer ad gangen.

Hvordan lyder de så?

Jeg synes at der er milevid forskel på lyden, alt efter om jeg bruger silikone- eller skum-tips.

Jeg oplevede en meget harsk diskant med alle andre end de største silikone-tips, som til gengæld også forsvandt da jeg monterede dem.

*UPDATE*: Jeg vendte tilbage til de mid-sized tips, og justerede lidt på M300's position i øret - endnu bedre resultat end før! Så overvejer du at købe dem, så forbered dig på at bruge noget tid til at finde de helt rigtige tips for dig, samt den rette "lytteposition" for M300.

Jeg har bestilt et sæt ørekroge og -tips lavet til iSine, som burde lande i morgen, og som jeg naturligvis opdaterer tråden med.

De er i mine ører cirka lige så lyse/mørke som mine HE-400, men med mere bund.

Alt i alt er jeg godt tilfreds med købet, og håber at bekendtskabet forbliver positivt :-)

BilledeBilledeBillede
Focusrite Solo Gen 3 --> ZS10 Pro
Krellef

 
Indlæg: 792
Tilmeldt: 29. mar 2017, 19:13
Geografisk sted: 8900 Randers

Re: Monoprice Monolith M300 indtryk

Indlægaf Sweppesfetterlein » 25. jul 2018, 13:55

Tak for info Kristian, det er skønt at høre lidt om dem samt se et par billeder her på dansk jord. Bliver nød til at styre mit handicap lidt hvis jeg også skal gøre mig håb om at ku forkæle mig selv med mad og alkoholiske drikkevarer måneden ud...det er dog max fristende, men tænker lige at jeg venter en kende. Ultrasone først!!!
Smør til folket!
Sweppesfetterlein

 
Indlæg: 745
Tilmeldt: 4. jul 2017, 23:18
Geografisk sted: Aalborg

Re: Monoprice Monolith M300 indtryk

Indlægaf Krellef » 25. jul 2018, 19:29

Opdatering:

Jeg har skiftet til de silikone-earhooks der medfølger, samt skiftet til tips af memoryfoam - Lyden er endnu bedre end den hidtil har været. Den er ved nærmere eftertanke lidt mørkere end HE-400.
Focusrite Solo Gen 3 --> ZS10 Pro
Krellef

 
Indlæg: 792
Tilmeldt: 29. mar 2017, 19:13
Geografisk sted: 8900 Randers


Tilbage til Hovedtelefoner

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 9 gæster

cron