Billig Villy fra Østens Land (Frække bøffos, in-ears osv)



Billig Villy fra Østens Land (Frække bøffos, in-ears osv)

Indlægaf Sweppesfetterlein » 26. jul 2018, 16:18

Synes ikke jeg har kunne finde en designeret tråd i denne del af forummet omhandlende magiske lydbetvingere fra Asien...ofte hentet hjem fra Alis famøse express. Det kan sgu godt være lidt af en jungle at handle der i og med produkter ofte er lanceret adskillige gange under forskellige priser (nogen gange med helt latterlige forskelle, så husk at søg ordentligt og spar den fiffer/vovse/plov/jernhenrik), navne og designs.
Det ku være sprødt at høre om folks forskellige indkøb, stort som småt - om der evt skulle være nogle diamanter gemt væk i strandkanten.

Jeg kan da starte ud med en rigtig dejlig oplevelse jeg har haft med et par ear buds - ikke iems/in ears, så ingen penetration her, målet er en mere distanceret form for musikalsk orgasme. Jeg havde egentlig afskrevet dem lidt efter at have stiftet bekendskab med et par Sony mdr-ex650ap, som jeg i øvrigt stadig bruger med stor fornøjelse, måske især fordi jeg gik fra et par af de der aflukkede Apple airpods, som lyder direkte afskyeligt.
Men ja jeg tog en chance på et par Toneking Tomahawks, lidt fordi jeg var i et nostalgisk humør om drømte mig tilbage til 80erne på bedste manér ho..men også fordi jeg nogen gange finder det interessant at genprøve ting jeg tidligere har afskrevet af en eller anden specifik grund.
Der går en måned og da jeg endelig har glemt alt om mit indkøb dukker de magisk op i postkassen. musik17
Dobbel overraskelse!
Nahh trippel. For undertegnede havde da fuldstændig glemt den luftighed der kommer med earbuds...og når disse øre-kammersjukker (hvis vi nu skal oversætte helt lineært) yderligere spiller klart som en skovsø i din kærestes øje, så åbner der sig en stor og omfavnende musikscene op. Giver lidt nogle af de samme kvaliteter som en åben bøf..bare i miniaturformat.
Grundet selve naturen af designet glemmer man næsten omgående at man har dem i, så det er vitterligt som at gå ind i en musikverden uden at have noget på...med mindre man selvfølgelig kører uden filterkondom, hvilket også helt eliminerer bassen. Med donuts, altså kun halvt kardon, kommer Ivan Basso mere ind i billedet og Tomahawken bibeholder sit dt880-lignende bid i toppen. Problemet med donuts er bare at de er psykopatisk svære at få på uden at ødelægge dem i processen. Det var nemmere at få et full-size kondom på i stedet, så nu er komfort og lyd helt i top og sgu nok også den kombo jeg tænker vil passe til flest audiofile musikelskere. Jeg tror jeg foretrækker donutsene. Bareback er ikke komfortabelt og MEGET aggressivt...på en lidt spændende måde.

Som de er lige nu er det bare en fornøjelse at lytte på dem. For de 250 kr jeg gav har jeg fået rigtig meget valuta for pengene. Kablet til er solidt, stylish og decideret allergisk overfor fletninger. Selve øre-kammersjukkerne er i aluminium og ganske imponerende hvis jeg selv skal sige det. Byggekvalitet er der absolut intet at sætte en finger på. At der også inkluderes kardoner (i sort og rød), lille fikst opbevaringsetui samt mulighed for at vælge imellem farverne aluminium og sort er yderligere mærkværdigt svedigt i dette prisleje.
Minusser? Øhh...du skal vente en måned på dem?

Hvad har i af høje historier fra orientens land? Noget at skrive hjem om eller blot hokus pokus med lang ventetid?
Smør til folket!
Sweppesfetterlein

 
Indlæg: 745
Tilmeldt: 4. jul 2017, 23:18
Geografisk sted: Aalborg

Re: Billig Villy fra Østens Land (Frække bøffos, in-ears osv

Indlægaf Claus-DK » 28. jul 2018, 12:05

Det var billige ting fra Kina der gjorde at vi blev født i sin tid.

Jeg synes sporten er gået ud af det, det er blevet for let, der er masser af fremragende ting til små penge, vil dog mene at 250 kroner, mere er luksus segmentet når vi taler om lyttelappevenner.
Jeg har i årenes løb pløjet mig igennem flere 100ede earbuds/inears/full size og de bliver bedre og bedre og billigere og billigere.

I dag er det ikke kendetegn på gode egenskaber man søger, det er fraværet af dårligdomme, der er nøglen til at finde de gode ting.

Stumperne der skal bruges for at lave god lyd koster forsvindende lidt, jeg kan sælge gode earbuds til omkring en hund, eller jeg kunne, hvis der var kunder til det, det er mere at jeg rent faktisk kan levere ret god lyd til 100 kroner og %vis er det ikke nogen dårlig handel, det eneste problem er bare at det er den forkerte model man har købt 500 sæt af og det er lige meget hvilken model man vælger, så vil det være en anden kunden ønsker, gemt et par ord tidlige var der et nummer 500, det er en andet problem for en butik af min størrelse, jeg skal tage omkring 500 eller 1000 enheder før at det er sjovt økonomisk.

Der render jeg så ind i at Danmark er ikke stort nok til at sælge 500 ens earbuds, som FOTM, man sælger måske 100 og så er interessen VÆK..Når man køber ind som butik skal man sælge cirka ½delen af den portion, man har købt, før den indledende investering er i hus og det er noget hø, når man kun får solgt de 100..

Det sidste og nok største problem er at en vare købt til 200 kroner i Kina, der går itu på 3 uger, bliver smidt ud, er den købt hos mig, koster det mig en reurlabel og et nyt sæt, en ret stor omkostning, hvis man tjener 50 kroner på sådan et sæt, er der fejl på hver tiende enhed koster det penge at sælge varen og man får en masse sure kunder, mens man bliver fattigere.

Som butik føler jeg det er blevet et minefelt, for bare 5 år siden, var det meget lettere at undgå nitten og det nytter ikke en gang at få den samme vare igen, min norske kollega købte også nogle "hoved-grej No1" bare med hans eget label på..Han har fået 8 ud af 10 retur, med fejl på.
Jeg har været anderledes heldig og har vist haft et sæt hvor kablet var dårligt, så ikke noget af betydning og jeg har solgt flere enheder..
Vores produkter er købt samme sted, samme sælger jeg har købt 100 fejlfri enheder og min arme kollega købte 25 hvor de fleste var dårlige.

Da jeg startede min biks, havde jeg er ret god næse for at finde ting der både var gode og holdbare, ud af 400 par Takstar, har jeg fået 2 sæt tilbage og det ene var kørt over af kunden´s bil, men jeg fik så sjov en mail om det at garantien underlig nok holdte ;-)

en anden årsag er min mundkurv, jeg har jo selv lavet regler om at butikker ikke skal skrive om deres produkter og alt hvad jeg køber af den slags vil i sagens natur være potentielle varer i min butik, det gør det også meget mindre sjovt (og meget mere svært at sælge tingene også) for mig at købe nyt, når jeg ikke kan flashe mine indkøb

Så af alle mulige andre grunde, der ikke har så meget med høretelefoner at gøre, er jeg ikke så aktiv i ali´s hovedtelefon afdeling mere, jeg er dog ret aktiv i deres outdoor afdeling hvor jeg køber en masse fiskegrej og der minder billedet lidt om elektronik for omkring 10 år siden.
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Billig Villy fra Østens Land (Frække bøffos, in-ears osv

Indlægaf Sweppesfetterlein » 29. jul 2018, 08:21

Tak for uddybende info Claus.

Edith: ku godt se ud som om junglen blot vokser.
Smør til folket!
Sweppesfetterlein

 
Indlæg: 745
Tilmeldt: 4. jul 2017, 23:18
Geografisk sted: Aalborg


Tilbage til Hovedtelefoner

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 16 gæster