"Undervurderede" kander (oversete/misforstĂĄede/obskure)



"Undervurderede" kander (oversete/misforstĂĄede/obskure)

Indlægaf Sweppesfetterlein » 10. aug 2018, 17:39

Ja det er lidt af en labyrint bare det at indhegne en eller anden forståelse omkring ordet undervurderet...dét vælger jeg dog helt at være op til jer derude.

Grunden bag er simpel: måske kan man finde en gemt juvel...måske endda billigt! Jeg har læst mange af disse tråde rundt omkring på nettet og synes ofte de er spændende pga deres fokus på bøfferne der af en eller anden grund står lidt i skyggen.

Jeg vil lægge ud med....drumroll....nahh folk der har læst mine sidste par indlæg ved også udemærket, at undertegnede er faldet helt pladask for K240. Umiddelbart er det en bøf som næsten er gået i et med tapetet i sit meget lange produktionsliv...men ja der er en grund til at banditten stadig sælges. Den nævnes bare sjældent efter min mening.
Hvis du udelukkende hører hip hop og dub-step, så er det muligvis ikke lige kanden for dig...men alle jer andre der får mere end 400 kr i lommepenge? I burde prøve den på et tidspunkt.

Hvad har I af kandidater og mulige anbefalinger til de danske hovedtelefonbetvingere?
Smør til folket!
Sweppesfetterlein

 
Indlæg: 745
Tilmeldt: 4. jul 2017, 23:18
Geografisk sted: Aalborg

Re: "Undervurderede" kander (oversete/misforstĂĄede/obskure)

Indlægaf Claus-DK » 10. aug 2018, 18:36

Phillips HP1000, den tidligere topmodel 890 var ogsĂĄ skigo
AKG 601
Mitchell and Johnson GL1.
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: "Undervurderede" kander (oversete/misforstĂĄede/obskure)

Indlægaf CHIbsen » 10. aug 2018, 18:43

Sweppesfetterlein skrev:Ja det er lidt af en labyrint bare det at indhegne en eller anden forståelse omkring ordet undervurderet...dét vælger jeg dog helt at være op til jer derude.

Grunden bag er simpel: måske kan man finde en gemt juvel...måske endda billigt! Jeg har læst mange af disse tråde rundt omkring på nettet og synes ofte de er spændende pga deres fokus på bøfferne der af en eller anden grund står lidt i skyggen.

Jeg vil lægge ud med....drumroll....nahh folk der har læst mine sidste par indlæg ved også udemærket, at undertegnede er faldet helt pladask for K240. Umiddelbart er det en bøf som næsten er gået i et med tapetet i sit meget lange produktionsliv...men ja der er en grund til at banditten stadig sælges. Den nævnes bare sjældent efter min mening.
Hvis du udelukkende hører hip hop og dub-step, så er det muligvis ikke lige kanden for dig...men alle jer andre der får mere end 400 kr i lommepenge? I burde prøve den på et tidspunkt.

Hvad har I af kandidater og mulige anbefalinger til de danske hovedtelefonbetvingere?
Jeg har en ekstra k240 sextet (600 ohm) liggende du gerne må få besøg af.
-og da jeg har fĂĄet den billigt holder jeg mig til trĂĄdens emne

En af mine foretrukne pt er mine k141 (600 ohm). Jeg gav vist 100kr for mine. Jeg har så monteret et sæt Brainwavz puder og dermed konverteret dem fra on-ear til over-ear. De er et nøk mere behagelige at have på end k240.

Tapatalk
Pachanko Constellation Miniâ–şViolectric DHA V590â–şSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: "Undervurderede" kander (oversete/misforstĂĄede/obskure)

Indlægaf Sweppesfetterlein » 10. aug 2018, 20:08

Det lyder spændende:) Jeg havde muligheden for at bytte mig til et par for et lille stykke tid siden men endte med at vælge en dt770, som jeg dog er yderst velfornøjet med...jeg har dog efterfølgende været nysgerrig på den. Har læst mange gamle head-fi rotter omtale sexteten i helt euforiske vendinger.

Frækt over ear mod du har lavet på 'lillebroderen'. Jeg var virkelig tæt på at købe en k141 over dba for en rum stykke tid siden...umiddelbart tror jeg også den var sat til en vovse. På daværende tidspunkt var jeg dog i en anden boldgade mentalt og ville af med alle mine bøffer til fordel for 'the one to rule them all'...hvilket jo er noget vrøvl hvis man tilbringer lidt længere tid i denne hobby.
Der findes dog efter min mening den perfekte bøf til øjeblikket/sangen/albummet/klimaet.

Edith: Det behøver ikke være billige kander som så. Tænker også der findes meget dyre af slagsen...Ultrasones edition serie fx? Bortset fra Japan som åbenbart elsker den (farverne måske?).
Senest rettet af Sweppesfetterlein 10. aug 2018, 20:27, rettet i alt 1 gang.
Smør til folket!
Sweppesfetterlein

 
Indlæg: 745
Tilmeldt: 4. jul 2017, 23:18
Geografisk sted: Aalborg

Re: "Undervurderede" kander (oversete/misforstĂĄede/obskure)

Indlægaf Sweppesfetterlein » 10. aug 2018, 20:23

Claus-DK skrev:Phillips HP1000, den tidligere topmodel 890 var ogsĂĄ skigo
AKG 601
Mitchell and Johnson GL1.


Spændende udvalg der Claus. Den sidstnævnte er vel lidt i samme boldgade som sexteten? Er diskanten ikke elektrostatisk?
Der var en 890 til salg over dba for 400 kr i et stykke tid. Jeg var ved at købe den adskillige gange men var lidt afskrækker pga de mange anmeldelser der taler om dårlig byggekvalitet kombineret med at det også er en gammel herre efterhånden.
Jeg fortryder lidt nu. Va faen...400kr?
Smør til folket!
Sweppesfetterlein

 
Indlæg: 745
Tilmeldt: 4. jul 2017, 23:18
Geografisk sted: Aalborg

Re: "Undervurderede" kander (oversete/misforstĂĄede/obskure)

Indlægaf CHIbsen » 10. aug 2018, 20:39

Sweppesfetterlein skrev:Det lyder spændende:) Jeg havde muligheden for at bytte mig til et par for et lille stykke tid siden men endte med at vælge en dt770, som jeg dog er yderst velfornøjet med...jeg har dog efterfølgende været nysgerrig på den. Har læst mange gamle head-fi rotter omtale sexteten i helt euforiske vendinger.

Frækt over ear mod du har lavet på 'lillebroderen'. Jeg var virkelig tæt på at købe en k141 over dba for en rum stykke tid siden...umiddelbart tror jeg også den var sat til en vovse. På daværende tidspunkt var jeg dog i en anden boldgade mentalt og ville af med alle mine bøffer til fordel for 'the one to rule them all'...hvilket jo er noget vrøvl hvis man tilbringer lidt længere tid i denne hobby.
Der findes dog efter min mening den perfekte bøf til øjeblikket/sangen/albummet/klimaet.

Edith: Det behøver ikke være billige kander som så. Tænker også der findes meget dyre af slagsen...Ultrasones edition serie fx? Bortset fra Japan som åbenbart elsker den (farverne måske?).
Jeg tænker da det var den k141 jeg endte med at købe...
Jeg går faktisk og venter på at posten levere den godt brugte dt990 jeg lige har købt for en billig penge. Du har jeg skrevet så meget positivt om den.

Tapatalk
Pachanko Constellation Miniâ–şViolectric DHA V590â–şSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: "Undervurderede" kander (oversete/misforstĂĄede/obskure)

Indlægaf Sweppesfetterlein » 10. aug 2018, 20:40

Så er der simpelthen dømt dobbeltindlæg fra min side af, for hvad i alt der er helligt er det lige jeg har gang i her? Glemmer at nævne min Ultrasone hfi-15g i en tråd der praktisk talt er som skræddersyet til den?
Det er sgu for galt...

Edith: hah kan se jeg blev ninjaet!
Smør til folket!
Sweppesfetterlein

 
Indlæg: 745
Tilmeldt: 4. jul 2017, 23:18
Geografisk sted: Aalborg

Re: "Undervurderede" kander (oversete/misforstĂĄede/obskure)

Indlægaf CHIbsen » 10. aug 2018, 20:42

Claus-DK skrev:Phillips HP1000, den tidligere topmodel 890 var ogsĂĄ skigo
AKG 601
Mitchell and Johnson GL1.
Enig med K601. Jeg har fornyelig trukket mine frem af fjernlager og ind i aktiv tjeneste igen. Den er fin. Den har ikke den samme wow faktor som k701. Tilgengæld bliver den heller ikke irriterende.

Hvad er forskellen pĂĄ GL1 og GL2?

Tapatalk
Pachanko Constellation Miniâ–şViolectric DHA V590â–şSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re:

Indlægaf Sweppesfetterlein » 10. aug 2018, 20:44

CHIbsen skrev:
Sweppesfetterlein skrev:Det lyder spændende:) Jeg havde muligheden for at bytte mig til et par for et lille stykke tid siden men endte med at vælge en dt770, som jeg dog er yderst velfornøjet med...jeg har dog efterfølgende været nysgerrig på den. Har læst mange gamle head-fi rotter omtale sexteten i helt euforiske vendinger.

Frækt over ear mod du har lavet på 'lillebroderen'. Jeg var virkelig tæt på at købe en k141 over dba for en rum stykke tid siden...umiddelbart tror jeg også den var sat til en vovse. På daværende tidspunkt var jeg dog i en anden boldgade mentalt og ville af med alle mine bøffer til fordel for 'the one to rule them all'...hvilket jo er noget vrøvl hvis man tilbringer lidt længere tid i denne hobby.
Der findes dog efter min mening den perfekte bøf til øjeblikket/sangen/albummet/klimaet.

Edith: Det behøver ikke være billige kander som så. Tænker også der findes meget dyre af slagsen...Ultrasones edition serie fx? Bortset fra Japan som åbenbart elsker den (farverne måske?).
Jeg tænker da det var den k141 jeg endte med at købe...
Jeg går faktisk og venter på at posten levere den godt brugte dt990 jeg lige har købt for en billig penge. Du har jeg skrevet så meget positivt om den.

Tapatalk


Snydepels..
Nå men så længe den gik til et godt hjem - sågar en vaskeægte AKG connoisseur - ja så er det vel ok rulle6
DT990? Uha den kan du godt glæde dig til. Jeg glæder mig også til at komme hjem og lytte til den. Det er satme en god hovedtelefon.
Smør til folket!
Sweppesfetterlein

 
Indlæg: 745
Tilmeldt: 4. jul 2017, 23:18
Geografisk sted: Aalborg

Re:

Indlægaf Claus-DK » 10. aug 2018, 21:17

CHIbsen skrev:
Claus-DK skrev:Phillips HP1000, den tidligere topmodel 890 var ogsĂĄ skigo
AKG 601
Mitchell and Johnson GL1.
Enig med K601. Jeg har fornyelig trukket mine frem af fjernlager og ind i aktiv tjeneste igen. Den er fin. Den har ikke den samme wow faktor som k701. Tilgengæld bliver den heller ikke irriterende.

Hvad er forskellen pĂĄ GL1 og GL2?

Tapatalk


SĂĄ vidt jeg kan se er GL2 en ĂĄben version af GL1, udover det mĂĄ jeg melde pas, GL1 er identisk med den verisonix model vi har.
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: "Undervurderede" kander (oversete/misforstĂĄede/obskure)

Indlægaf CHIbsen » 10. aug 2018, 21:28

Claus-DK skrev:
CHIbsen skrev:
Claus-DK skrev:Phillips HP1000, den tidligere topmodel 890 var ogsĂĄ skigo
AKG 601
Mitchell and Johnson GL1.
Enig med K601. Jeg har fornyelig trukket mine frem af fjernlager og ind i aktiv tjeneste igen. Den er fin. Den har ikke den samme wow faktor som k701. Tilgengæld bliver den heller ikke irriterende.

Hvad er forskellen pĂĄ GL1 og GL2?

Tapatalk


SĂĄ vidt jeg kan se er GL2 en ĂĄben version af GL1, udover det mĂĄ jeg melde pas, GL1 er identisk med den verisonix model vi har.
Ahh. Ok. Det var lykkedes mig at forvirre mig selv lidt.

Men så er jeg spændt på hvad du vil svare Sweppesfetterlein på spørgsmålet om GL1 er i samme boldgade som sexteten

Tapatalk
Pachanko Constellation Miniâ–şViolectric DHA V590â–şSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: "Undervurderede" kander (oversete/misforstĂĄede/obskure)

Indlægaf Sweppesfetterlein » 10. aug 2018, 21:39

Det var blot undertegnede der blandede tingene sammen. Jeg tænkte på k340 rulle4
Smør til folket!
Sweppesfetterlein

 
Indlæg: 745
Tilmeldt: 4. jul 2017, 23:18
Geografisk sted: Aalborg

Re: "Undervurderede" kander (oversete/misforstĂĄede/obskure)

Indlægaf CHIbsen » 10. aug 2018, 21:46

Sweppesfetterlein skrev:Det var blot undertegnede der blandede tingene sammen. Jeg tænkte på k340 rulle4
Ok. Det giver jo også mere mening og også et spørgsmål jeg har funderet over.

Tapatalk
Pachanko Constellation Miniâ–şViolectric DHA V590â–şSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: "Undervurderede" kander (oversete/misforstĂĄede/obskure)

Indlægaf Sweppesfetterlein » 10. aug 2018, 21:51

Det er sgu fjollet jeg blandede dem sammen, da jeg i et godt stykke tid sĂĄ laaaangt efter k340.
Kunne stadig godt tænke mig at prøve den.....og k1000, k501, k612 osv ruller1
Smør til folket!
Sweppesfetterlein

 
Indlæg: 745
Tilmeldt: 4. jul 2017, 23:18
Geografisk sted: Aalborg

Re: "Undervurderede" kander (oversete/misforstĂĄede/obskure)

Indlægaf Claus-DK » 10. aug 2018, 21:56

Jeg har ikke lyttet nok til sextetten til at kunne foretage nogen sammenligning.
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: "Undervurderede" kander (oversete/misforstĂĄede/obskure)

Indlægaf CHIbsen » 10. aug 2018, 22:11

Sweppesfetterlein skrev:Det er sgu fjollet jeg blandede dem sammen, da jeg i et godt stykke tid sĂĄ laaaangt efter k340.
Kunne stadig godt tænke mig at prøve den.....og k1000, k501, k612 osv ruller1
Mine K501 ligger pt på fjernlager. Som et led i vores allesammens dannelsesrejse kan vi da overveje at udveksle kander på et eller andet tidspunkt hvor fornyelse er påkrævet for ikke at blive drevet ud i tåbeligheder

Tapatalk
Pachanko Constellation Miniâ–şViolectric DHA V590â–şSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: "Undervurderede" kander (oversete/misforstĂĄede/obskure)

Indlægaf Sweppesfetterlein » 10. aug 2018, 22:13

Det lyder som en god idé thumbs
Jeg har dog kun q701 og omtalte k240 af akg kander ;-)
Smør til folket!
Sweppesfetterlein

 
Indlæg: 745
Tilmeldt: 4. jul 2017, 23:18
Geografisk sted: Aalborg

Re: "Undervurderede" kander (oversete/misforstĂĄede/obskure)

Indlægaf CHIbsen » 10. aug 2018, 22:21

Sweppesfetterlein skrev:Det lyder som en god idé thumbs
Jeg har dog kun q701 og omtalte k240 af akg kander ;-)
Min dannelsesrejse bør for en stund begive sig lidt væk fra akg... for så at vende tilbage med fornyet styrke. Eller noget.

Tapatalk
Pachanko Constellation Miniâ–şViolectric DHA V590â–şSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re:

Indlægaf kvik » 10. aug 2018, 22:36

CHIbsen skrev:Mine K501 ligger pt pĂĄ fjernlager.

Fjernlager som i Norge? NĂĄ, nej, der er K400 :-)
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: "Undervurderede" kander (oversete/misforstĂĄede/obskure)

Indlægaf Sweppesfetterlein » 10. aug 2018, 22:39

Hah den er modtaget!
Dannelsesrejsen skal vel også et smut forbi planarbøffer på et tidspunkt - har måske allerede været der?

En lidt billig afstikker der faktisk godt kan minde lidt om k240 lydmæssigt er førnævnte hfi-15g. Den er også verdens mest komfortable on-ear kande thumbs
Smør til folket!
Sweppesfetterlein

 
Indlæg: 745
Tilmeldt: 4. jul 2017, 23:18
Geografisk sted: Aalborg

Næste

Tilbage til Hovedtelefoner

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 12 gæster

cron