Sennheiser HD58X Jubilee



Sennheiser HD58X Jubilee

Indlægaf Sweppesfetterlein » 16. okt 2018, 17:57

Bimmelim rulle2
Haps for en småkage der kom ind med 4 toget rullw3 Det var dog ikke den sædvanlige velkomst man nu engang forventer med Sennheiser i og med at den luksuriøse hatteagtige æske manglede. Næ her får man blot en lille fin papæske til bøffen. Så meget desto bedre hvis I spørger mig, da jeg aldrig bruger æskerne til noget andet end støvopsamling, hvilket de til gengæld klarer til UG.
Det var dog ikke blot der man blev mødt af 'anderledes toner' fra den tyske bøfmanufaktør, for selve bøffen ser også mærkelig ud med dens tildækkede drivere - noget jeg ikke synes er passende til en jubilæums udgave der hylder den legendariske daddyo der startede hele denne kult indenfor bøfverdenen, som så igen satte endnu flere mini-brancher igang. Rørforstærkere har fx haft kronede dage efter denne Sennheiser gren er sprunget ud.

Ellers er det business as usual med hd58X: samme design, samme byggekvalitet og så er dens specifikationer stort set de samme som man finder hos hd660s - en kande jeg vel at mærke aldrig har lyttet til selv.

Lydmæssigt har det været lidt af en gyng-gang-gyng-gang bare de få timer jeg har haft den indenfor døren. Den første time lå jeg og chillede og tænkte at den egentlig mindede mig gevaldig meget om kaffebøffen over alle: hd650/6XX. Laidback, afslappet og en kende mørk i spyttet. Efter endnu en 5 minutter hvor jeg ihærdigt forsøgte at overbevise mig selv om at bibeholde den stock, besluttede jeg mig så i stedet for til at proppe Bo Hanssons udødelige Sagan Om Ringen på playlisten.
Det her er en skive jeg kender ud og ind - selv de små mikroskælv fra hammond orgelet kan jeg huske og jeg ved fx også at denne plade kommer med sin helt egen scene. Det er kort sagt en fremragende plade at sætte på for at få en fornemmelse for hvor panoramisk og dybdegående en bøf man har at gøre med. -Med hd58X var den helt forkert...altså scenen. Den lød sådan lidt småforstoppet og nærmest holdt lidt tilbage, hvilket egentlig giver meget god mening, når man tænker på at kopperne er dækket til med en gang gråt skum.
Nå jeg kunne sgu ikke dy mig længere, så jeg smadrede en kuglepen og brugte den lange tynde skriverolfert til at poppe ydergrillen af begge kopper, vel at mærke efter jeg havde taget puderne af. Operationen tog 2 minutter fra start til slut....og så skete der noget magisk!
Min lejlighede begyndte at smelte og luften begyndte at lugte af vĂĄd ost...nahhh jeg pjatter!
Men jeg fik da min scene! Og klarhed og luft og...ja den samme signatur men vigtigst af alt sĂĄ har man pludselig fĂĄet sig en Ă…BEN hovedtelefon...som den sjovt nok ogsĂĄ er annonceret som musik11
Den lyder fantastisk nu musik17

Jeg er som sagt just begyndt på en lang rejse med denne kande, men jeg vil dog allerede vove pelsen og sige, at den trumfer min forgående yndling i 6 serien, hd600. Hvorfor? Meget simpelt egentlig: større og bedre defineret scene, mere klar i spyttet samt den skønne tilføjelse af underbas ruller1 Subbas for de mere internationalt bevendte af jer derude.
Jeg tror jeg holder her...men ja det kunne da være spændende at høre fra andre Massdrop kursister i kandeland.
Smør til folket!
Sweppesfetterlein

 
Indlæg: 745
Tilmeldt: 4. jul 2017, 23:18
Geografisk sted: Aalborg

Re: Sennheiser HD58X Jubilee

Indlægaf Claus-DK » 16. okt 2018, 19:46

vĂĄd ost lugter ikke..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Sennheiser HD58X Jubilee

Indlægaf Sweppesfetterlein » 16. okt 2018, 20:49

Der kommer helt klart an pĂĄ temperaturen af vandet man fugter den med :grin:

Lille update: bassen er genial! Så hut jeg hvisker ikke så prominent som 650eren men mere raffineret og så rækker den dybere. Ift 600eren som jeg just har solgt, ja så er der slet ingen konkurrence. The Orb's nyeste skive starter med 'The End Of The End' og det er hurtigt blevet min nye go-to litmus test for basso på bøffer. Den dykker hvirvlende gennem samtlige frekvenser mennesket kan opfange...ja og så lyder det også megasvedigt 1musik 600eren ruller af ret hurtigt, hvilket blev tydeligt hvis jeg efterfølgende skiftede over til fx pro2900, som måske er den bedste dynamiske bas jeg har hørt. Skifter man over til he500 er det som om bassen rammer endnu et detaljeplateau og man kan næsten mærke konturerne af de individuelle baskrusninger i luften.
HD58X kommer overraskende tæt på pro2900, dog ikke i nærheden af Hifimanden, men det er nok til at gøre dette nummer kodylt hjertevarmende. Bas på en neues facon für die spritzbilisten und sjippetovsentusiasten:
https://m.youtube.com/watch?v=HZgYmR2IYLo
Smør til folket!
Sweppesfetterlein

 
Indlæg: 745
Tilmeldt: 4. jul 2017, 23:18
Geografisk sted: Aalborg

Re: Sennheiser HD58X Jubilee

Indlægaf Sweppesfetterlein » 19. okt 2018, 20:31

Har virkelig fået lyttet til meget forskelligt musik på min nye Sennheiser kande, men her i aften har jeg yderligere besøg af en kammerats hd650 så jeg kan sammenligne direkte...hvilket jeg har gjort i et par timer nu. Umiddelbart matcher resultaterne fuldstændig hvordan jeg husker hd6xx, som jeg havde inde for døren her for nylig:
HD58X er mere detaljeret selvom det godt kan virke omvendt til at begynde med da 650erens mellemtoner er skruet i vejret...men lytter man godt efter så er der mere at hente fra opkomlingen i form af mikrodetalje og bækkenaura (bækkener og horn lyder rigtige over 58x), - den har en større og bedre defineret scene og så rækker den dybere i bassen og strækker sig længere i diskanten uden at lave et par Beyer hop (klar og detaljeret uden boost).
Lyder stadig som en 6er fra Sennheiser...bare med bedre opløsning og præsentation per mine præferencer.

Når alt det her er sagt, så tror jeg stadig det er meget få danskere der vil kunne høre forskel. Vi er nede i peditesser her.
Smør til folket!
Sweppesfetterlein

 
Indlæg: 745
Tilmeldt: 4. jul 2017, 23:18
Geografisk sted: Aalborg

Re: Sennheiser HD58X Jubilee

Indlægaf Sweppesfetterlein » 19. okt 2018, 22:18

ruller1
Skiftede lige om til min Q701 og jeg skal da lige love for der skete noget anderledes!
Er du vimmer for en bytter. AKGen er stadig helt klart min favorit, men den har også været i husholdningen i et stykke tid nu...men Sennheiseren er sgu stadig en lækker bøf og så er den uden tvivl mere af en altmuligmand, da Q701 vitterligt ikke bryder sig om dårligt produceret musik...især moderne musik der ofte kan være lidt 'hot' bliver næsten uudholdeligt.
Sennheiseren derimod kan fĂĄ The Sex Pistols til at svinge.
Smør til folket!
Sweppesfetterlein

 
Indlæg: 745
Tilmeldt: 4. jul 2017, 23:18
Geografisk sted: Aalborg

Re: Sennheiser HD58X Jubilee

Indlægaf Sweppesfetterlein » 18. nov 2018, 19:18

Jeg har lidt overset denne kande den seneste tid - mest af alt pga lossens ankomst men nok lige så meget fordi, at jeg synes Sennheiserens kabel er for kort. Jeg kan under alle omstændigheder ikke ligge og chille i sofaen med den og det er faktisk lige præcis dét den er købt for! Ellers havde jeg holdt mig til q701...men ja Sennheisere har altså denne måde at sidde på nødden på, der muliggør henslængte manere i sofaen uden at skulle bekymre sig om at bøffen flytter sig.

Men....jeg har fået kinesisk post!! Nihau og ren soyalykke! Derfor er jeg just på vej hjem i posseren for endelig at kunne forlænge hd58Xs bøfradius. Det bliver en hyggern aften.
Smør til folket!
Sweppesfetterlein

 
Indlæg: 745
Tilmeldt: 4. jul 2017, 23:18
Geografisk sted: Aalborg

Re: Sennheiser HD58X Jubilee

Indlægaf Sweppesfetterlein » 18. nov 2018, 21:02

Hmmm...

Det var sgu ikke lige det jeg havde ventet. Har siddet med Sennheiseren på nødden en god time nu og jeg må indrømme, at det har været lidt af en flad fornemmelse. Nu har jeg også brugt weekenden i selvskab med min pro2900, som bare lyder skidegodt ud af min lille Xduoo Nano D3....meeen synes nu alligevel det er voldsomt.
Hvor Ultrasonen skaber et stort ekstremt detaljeret rum med helt skalpel-agtig instrument placering, virker det mere som om musikken foregår i hovedet med Sennheiseren - mere "dovent" og knap så klar i spyttet. Jeg tør slet ikke tænke på hvordan det havde føltes hvis jeg havde vendt hjem til min gamle hd600 - som har en endnu mindre scene.
Alright jeg har også lyttet rigtig meget på min q701, he500 og den famøse los, så man må vel forvente en eller anden form for omstillingsproces. Især når alle disse kander har betydelig større scene end hd58X for slet ikke at tale om hd6 seriens.
'Hjerneomstillingen tak!'
'Va sku det være?'
'En nummer 32 med ekstra scene - hold gerne igen med osten'
Smør til folket!
Sweppesfetterlein

 
Indlæg: 745
Tilmeldt: 4. jul 2017, 23:18
Geografisk sted: Aalborg

Re: Sennheiser HD58X Jubilee

Indlægaf CHIbsen » 18. nov 2018, 21:22

Interessant trĂĄd :-)
Regner du med at du tager kampen med omstillingen? og tør du så lytte til pro2900/q701 igen?
Pachanko Constellation Miniâ–şViolectric DHA V590â–şSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: Sennheiser HD58X Jubilee

Indlægaf Sweppesfetterlein » 18. nov 2018, 22:38

Omstillingen lod ikke vente særlig længe på sig. Det viser sig at det blot var en blokeret synapse i venstre hjerneskuffe, der forpludrede den soniske oversættelse og ligefrem renderede diskanten i en jargon jeg umiddelbart ikke helt forstod. Der skulle dog blot to plader til og vupti så var synapsen geninstalleret og i fuld galop.
Først var det dub klassikeren Super-Ape af The Upsetters, en plade der lyder direkte forfærdeligt over q701. Herfter blev det lidt af en kultklassiker fra det gamle progressive Italien, Semiramis Dedicato A Frazz - en plade der bare er balls to the wall hård rock med masser af gymnastiske øvelser undervejs - leveret med en nonchalance og en skøn melodi på læben....og så er de allesammen under 16 da pladen blev indspillet (måske er guitaristen 16?).
Men produktionen er sgu noget skur-agtig..hvilket lidt giver pladen en charme jeg bestemt ikke vil være foruden. Jeg har faktisk rigtig mange plader der lyder sådan, Super-Ape inkluderet, så det er sgu sprødt at have en kande som Sennheiseren der ikke fremhæver de brodne kar unødigt.

For lidt at spille djævlens advokat her, så er jeg ret sikker på at jeg vil foretrække overstående skiver med pro2900...men den koster også det dobbelte (og lyder som om den burde koste endnu mere).
Smør til folket!
Sweppesfetterlein

 
Indlæg: 745
Tilmeldt: 4. jul 2017, 23:18
Geografisk sted: Aalborg

Re: Sennheiser HD58X Jubilee

Indlægaf Sweppesfetterlein » 20. dec 2018, 19:05

Jeg tror måske lidt det var placebo tidligere da jeg fjernede skummet fra kopperne. Bare det billede i mit hoved af sennheiser driveren tror jeg bidrog til de store forskelle (jeg troede jeg hørte). Sad og legede lidt i går aftes og synes ikke jeg ku høre forskel, så har faktisk besluttet mig for at beholde dem i for at beskytte de noget nøgne driver (set ift 6 seriens andre kander).
Smør til folket!
Sweppesfetterlein

 
Indlæg: 745
Tilmeldt: 4. jul 2017, 23:18
Geografisk sted: Aalborg

Re: Sennheiser HD58X Jubilee

Indlægaf Vejgaard666 » 22. dec 2018, 20:46

Sweppesfetterlein skrev:Bimmelim rulle2
Haps for en småkage der kom ind med 4 toget rullw3 Det var dog ikke den sædvanlige velkomst man nu engang forventer med Sennheiser i og med at den luksuriøse hatteagtige æske manglede. Næ her får man blot en lille fin papæske til bøffen. Så meget desto bedre hvis I spørger mig, da jeg aldrig bruger æskerne til noget andet end støvopsamling, hvilket de til gengæld klarer til UG.
Det var dog ikke blot der man blev mødt af 'anderledes toner' fra den tyske bøfmanufaktør, for selve bøffen ser også mærkelig ud med dens tildækkede drivere - noget jeg ikke synes er passende til en jubilæums udgave der hylder den legendariske daddyo der startede hele denne kult indenfor bøfverdenen, som så igen satte endnu flere mini-brancher igang. Rørforstærkere har fx haft kronede dage efter denne Sennheiser gren er sprunget ud.

Ellers er det business as usual med hd58X: samme design, samme byggekvalitet og så er dens specifikationer stort set de samme som man finder hos hd660s - en kande jeg vel at mærke aldrig har lyttet til selv.

Lydmæssigt har det været lidt af en gyng-gang-gyng-gang bare de få timer jeg har haft den indenfor døren. Den første time lå jeg og chillede og tænkte at den egentlig mindede mig gevaldig meget om kaffebøffen over alle: hd650/6XX. Laidback, afslappet og en kende mørk i spyttet. Efter endnu en 5 minutter hvor jeg ihærdigt forsøgte at overbevise mig selv om at bibeholde den stock, besluttede jeg mig så i stedet for til at proppe Bo Hanssons udødelige Sagan Om Ringen på playlisten.
Det her er en skive jeg kender ud og ind - selv de små mikroskælv fra hammond orgelet kan jeg huske og jeg ved fx også at denne plade kommer med sin helt egen scene. Det er kort sagt en fremragende plade at sætte på for at få en fornemmelse for hvor panoramisk og dybdegående en bøf man har at gøre med. -Med hd58X var den helt forkert...altså scenen. Den lød sådan lidt småforstoppet og nærmest holdt lidt tilbage, hvilket egentlig giver meget god mening, når man tænker på at kopperne er dækket til med en gang gråt skum.
Nå jeg kunne sgu ikke dy mig længere, så jeg smadrede en kuglepen og brugte den lange tynde skriverolfert til at poppe ydergrillen af begge kopper, vel at mærke efter jeg havde taget puderne af. Operationen tog 2 minutter fra start til slut....og så skete der noget magisk!
Min lejlighede begyndte at smelte og luften begyndte at lugte af vĂĄd ost...nahhh jeg pjatter!
Men jeg fik da min scene! Og klarhed og luft og...ja den samme signatur men vigtigst af alt sĂĄ har man pludselig fĂĄet sig en Ă…BEN hovedtelefon...som den sjovt nok ogsĂĄ er annonceret som musik11
Den lyder fantastisk nu musik17

Jeg er som sagt just begyndt på en lang rejse med denne kande, men jeg vil dog allerede vove pelsen og sige, at den trumfer min forgående yndling i 6 serien, hd600. Hvorfor? Meget simpelt egentlig: større og bedre defineret scene, mere klar i spyttet samt den skønne tilføjelse af underbas ruller1 Subbas for de mere internationalt bevendte af jer derude.
Jeg tror jeg holder her...men ja det kunne da være spændende at høre fra andre Massdrop kursister i kandeland.


Tog du kun ydergrillen af eller fjernede du ogsĂĄ skummet?
Har hørt at hullet til driveren skal dækkes med “et eller andet” så der ikke kommer støv derind.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Vejgaard666

Brugeravatar
 
Indlæg: 52
Tilmeldt: 30. sep 2018, 08:23

Re: Sennheiser HD58X Jubilee

Indlægaf Sweppesfetterlein » 22. dec 2018, 21:09

Som jeg skrev i det sidste indlæg inden dit, så fjernede jeg til at starte med skummet og troede jeg hørte stor forskel...men efter at have leget med det her den anden aften, så er jeg ret sikker på at det blot var placebo.
Mener også at Solderdude har bekræftet, at frekvenskurven er den samme med og uden skum.
Smør til folket!
Sweppesfetterlein

 
Indlæg: 745
Tilmeldt: 4. jul 2017, 23:18
Geografisk sted: Aalborg

Re: Sennheiser HD58X Jubilee

Indlægaf Vejgaard666 » 24. dec 2018, 00:39

Sweppesfetterlein skrev:Som jeg skrev i det sidste indlæg inden dit, så fjernede jeg til at starte med skummet og troede jeg hørte stor forskel...men efter at have leget med det her den anden aften, så er jeg ret sikker på at det blot var placebo.
Mener også at Solderdude har bekræftet, at frekvenskurven er den samme med og uden skum.


My bad. Det er ikke altid man får læst alle indlæggene inden man svarer. Og så er jeg forresten vild med dine anmeldelser!


Sent from my iPhone using Tapatalk
Vejgaard666

Brugeravatar
 
Indlæg: 52
Tilmeldt: 30. sep 2018, 08:23

Re: Sennheiser HD58X Jubilee

Indlægaf Sweppesfetterlein » 24. dec 2018, 12:51

Hey no worries, jeg laver den ofte selv.
Tak for komplimentet - ryger lige ned i baglommen!
Smør til folket!
Sweppesfetterlein

 
Indlæg: 745
Tilmeldt: 4. jul 2017, 23:18
Geografisk sted: Aalborg

Re: Sennheiser HD58X Jubilee

Indlægaf Sweppesfetterlein » 29. dec 2018, 13:29

Jeg venter pt på den originale hd 580 precision. Så den til salg over dba og kunne sgu ikke rigtig dy mig. Umiddelbart synes jeg også det er lidt cool at have nogle lidt anderledes bøffer i hytten. Ja anderledes og anderledes, den originale hd 580 er vel bare en hd 600 på nær ydergrillen. Jeg havde en hd600 lige inden jeg købte min hd 58X..så ja det virker egentlig lidt fjollet det jeg har gang i.

...meeen nu var hd600 også min yndling indenfor 6serien inden jeg mødte 58X, så jeg glæder mig faktisk lidt til at have et "direkte sammenligningsgrundlag"..under andet navn ruller1
Det kan altså hurtigt blive lidt af en jungle, når bøffer skifter navn op igennem tiden..ligesom Ultrasones PRO550 som nu hedder DJ 1 Pro. Så er det sgu nemmere at hitte ud af når de bare propper et i/e/s bagved original navnet.

Sennheiser dog har vel sat en ny standard i vrøvlet ved ligesom at oppe det til en helt ny dimension, når de fx i samarbejde med Massdrop fejrer THE DADDYO bag selskabets nuværende status, hd580, ved at lave en billig ny udgave kaldet hd58X Jubilee. Dette gør de så ved at sætte helt nye drivere i som både udseendemæssigt og rent præstationsmæssigt læner sig langt mere opad hd660s og hd700. Forvirret endnu? Ikke helt?
Den nye Jubilee er den absolut ypperligste kande Sennheiser nogensinde har lavet til folk der kan lide deres Ivan Basso. Hvis den originale hd 580 lyder som hd 600, som jeg tror den gør, så er det lidt af en uvending lydmæssigt...men da ikke én jeg er ked af musik17
HD58X er stadig min yndlingskande i 6 serien...jeg har bare svært ved at forstå familietræet ruller1
Smør til folket!
Sweppesfetterlein

 
Indlæg: 745
Tilmeldt: 4. jul 2017, 23:18
Geografisk sted: Aalborg


Tilbage til Hovedtelefoner

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 15 gæster

cron