OlloAudio S4



Re: OlloAudio S4

Indlægaf Sweppesfetterlein » 3. feb 2019, 14:19

Se de frekvenskurver som Claus har postet både irriterer og glæder mig, da jeg langt henad vejen var HELT 100% sikker på at lossen var neutral - for der stod jo så meget omkring professionel mixing og hvorledes Radiohead og andre artister har arbejdet sammen med dem - plus det faktum at der rent faktisk medfølger den pandekageflade frekvenskurve med i kassen! For saten da...jeg må se at lære det. Man kan ikke stole på hi-fi producenter...uanset hvor rare de end virker.
Når det så er sagt. så ændrer det absolut intet ift mine følelser overfor lossen og dens kunnen. Jeg elsker den lyd! Til gengæld så kan jeg yderligere erfare at Audioquest mere eller mindre laver den hovedtelefon jeg gerne ville have lossen skulle have været til at begynde med: over øret! Jep, jeg tror satme jeg skal have mig en høg!
Smør til folket!
Sweppesfetterlein

 
Indlæg: 745
Tilmeldt: 4. jul 2017, 23:18
Geografisk sted: Aalborg

Re: OlloAudio S4

Indlægaf CHIbsen » 3. feb 2019, 14:39

I går fortsatte jeg min Van Halen tur med "Diver Down". Det bedste man kan sige om den plade er, at den lagde op til "1984". Så Diver Down blav til The Who "Quadrophenia". The real me er et af mine ynglingsnumre. Og S4'erne formår at gengive John Entwistle's bas med både saft, kraft og detalje. Hvad er The Who uden Entwistle allestedsnærværende bas. Hans bas spil er ligeså mageløs som Eddie's guitarspil. Meget overbevisende. Så overbevisende at det endte med en bestilling af en b-stock med perlemorsplader ved min ynglings hoved-fi pusher.
Så jeg tænker det er meget godt, at jeg aldrig fik meldt ud, at jeg i den første uge synes at S4'er var den hidtige mest opreklameret kande jeg længe havde været udsat for -det havde jo været fjollet at skulle tage sådan en tilbage igen... :-)
Pachanko Constellation Miniâ–şViolectric DHA V590â–şSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: OlloAudio S4

Indlægaf Claus-DK » 3. feb 2019, 14:55

Sweppesfetterlein skrev:Se de frekvenskurver som Claus har postet både irriterer og glæder mig, da jeg langt henad vejen var HELT 100% sikker på at lossen var neutral - for der stod jo så meget omkring professionel mixing og hvorledes Radiohead og andre artister har arbejdet sammen med dem - plus det faktum at der rent faktisk medfølger den pandekageflade frekvenskurve med i kassen! For saten da...jeg må se at lære det. Man kan ikke stole på hi-fi producenter...uanset hvor rare de end virker.
Når det så er sagt. så ændrer det absolut intet ift mine følelser overfor lossen og dens kunnen. Jeg elsker den lyd! Til gengæld så kan jeg yderligere erfare at Audioquest mere eller mindre laver den hovedtelefon jeg gerne ville have lossen skulle have været til at begynde med: over øret! Jep, jeg tror satme jeg skal have mig en høg!


Det har vist mere at gøre med hvilke forbehold der tages når man måler, målemetoden har meget at sige for det færdige resultat..
Ollos målinger er kompenseret for loudness effekter, er blevet tilføjet på deres side.

Man kan også måle og kompensere for hvordan vores ører rent faktisk opfatter lyd, vi er fra naturens side ikke en mikrofon, vores ører hører bedst omkring barnegråd og samtale frekvenser..en mikrofon er ikke den er ligeglad med om det er torden eller en gaffel der glider henover en tallerken, den opfanger/måler i absolut lydstyrke, sådan er ører ikke...

Derfor er målinger temmelig værdiløse, specielt med tanke på at de fleste rent faktisk også hører forskelligt med højre og venstre øre..
Man kan bruge målinger, men det er mere på et personligt plan, hvor man ved at studere den man kan lide, kan finde noget der mindre om det, men har man nogle knækkede lyttehår og det har vi alle, så er den lyd væk, som i totalt fraværende i vores "mikrofoner"..

Hvilket i yderste konsekvens gør at bare et minimalt ryk af en spids på en kurve kan registreres meget forskelligt fra øre til øre..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: OlloAudio S4

Indlægaf Mortenhoe » 3. feb 2019, 15:32

I ender Ollo sammen med at have et par. ;-) Jeg skulle have meldt mig pĂĄ turen.
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

Re: OlloAudio S4

Indlægaf CHIbsen » 3. feb 2019, 16:03

Mortenhoe skrev:I ender Ollo sammen med at have et par. ;-) Jeg skulle have meldt mig pĂĄ turen.
Mon ikke ollo, der er en Ollo til dig :)

Tapatalk
Pachanko Constellation Miniâ–şViolectric DHA V590â–şSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: OlloAudio S4

Indlægaf Claus-DK » 3. feb 2019, 16:14

I er ollosammen Ikko riddig klĂĄge ruller1 ruller1 ruller1
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: OlloAudio S4

Indlægaf Sweppesfetterlein » 3. feb 2019, 17:14

Claus-DK skrev:
Sweppesfetterlein skrev:Se de frekvenskurver som Claus har postet både irriterer og glæder mig, da jeg langt henad vejen var HELT 100% sikker på at lossen var neutral - for der stod jo så meget omkring professionel mixing og hvorledes Radiohead og andre artister har arbejdet sammen med dem - plus det faktum at der rent faktisk medfølger den pandekageflade frekvenskurve med i kassen! For saten da...jeg må se at lære det. Man kan ikke stole på hi-fi producenter...uanset hvor rare de end virker.
Når det så er sagt. så ændrer det absolut intet ift mine følelser overfor lossen og dens kunnen. Jeg elsker den lyd! Til gengæld så kan jeg yderligere erfare at Audioquest mere eller mindre laver den hovedtelefon jeg gerne ville have lossen skulle have været til at begynde med: over øret! Jep, jeg tror satme jeg skal have mig en høg!


Det har vist mere at gøre med hvilke forbehold der tages når man måler, målemetoden har meget at sige for det færdige resultat..
Ollos målinger er kompenseret for loudness effekter, er blevet tilføjet på deres side.

Man kan også måle og kompensere for hvordan vores ører rent faktisk opfatter lyd, vi er fra naturens side ikke en mikrofon, vores ører hører bedst omkring barnegråd og samtale frekvenser..en mikrofon er ikke den er ligeglad med om det er torden eller en gaffel der glider henover en tallerken, den opfanger/måler i absolut lydstyrke, sådan er ører ikke...

Derfor er målinger temmelig værdiløse, specielt med tanke på at de fleste rent faktisk også hører forskelligt med højre og venstre øre..
Man kan bruge målinger, men det er mere på et personligt plan, hvor man ved at studere den man kan lide, kan finde noget der mindre om det, men har man nogle knækkede lyttehår og det har vi alle, så er den lyd væk, som i totalt fraværende i vores "mikrofoner"..

Hvilket i yderste konsekvens gør at bare et minimalt ryk af en spids på en kurve kan registreres meget forskelligt fra øre til øre..

Uha ja jeg har også læst hvor meget lydsignaturen kan skifte alt efter placering auf skallos...og hvis man så fifler med puder eller blot har et underligt kranie, så kan disse ting fluktuere helt vanvittigt meget.
..meeeen geg tror da det må komme an på en prøve Claus - især hvis din finske ven er indehaver af en Carbon bandit. Så synes jeg da bare han skal sende den til Danmark mettevuns musik17
Smør til folket!
Sweppesfetterlein

 
Indlæg: 745
Tilmeldt: 4. jul 2017, 23:18
Geografisk sted: Aalborg

Re: OlloAudio S4

Indlægaf Sweppesfetterlein » 4. feb 2019, 23:08

Når min finske ven bliver færdig med at sammenligne bøffer og lave et par målinger..ja så sender han skisme nathøgen til nordjylland musik15
Glæder mig til at høre los og høg side om side. Man burde sågar starte ud med noget The Animals eller blot Floyd's Animals? Der er dyr nok derude...
Smør til folket!
Sweppesfetterlein

 
Indlæg: 745
Tilmeldt: 4. jul 2017, 23:18
Geografisk sted: Aalborg

Re: OlloAudio S4

Indlægaf Ostebaronen » 18. feb 2019, 23:43

Har fået disse hovedtelefoner på besøg igennem vores tour, som Claus har været så venlig at arrangere. Har for nyligt haft Hyland Saturn på besøg og man må godt nok sige at disse Ollo Audio S4 er en helt anden hovedtelefon sammenlignet med. Hvor Ollo virker mere robuste og designet til at få en del flere tæv. Lydmæssigt er de også meget forskellige, hvor jeg måske foretrækker den fra Ollo mere end den fra Hyland.

Design og komfort

De har et simpelt design. Med et par fede features, som jeg endnu ikke har set på andre hovedtelefoner. Det at der er et fint lille hak til at hjælpe med at skrue nye puder på er genialt lavet. De aftagelige kabler er ikke noget nyt på mange hovedtelefoner, men meget rart. Derved, kan man nemt skifte til et andet kabel, måske med en balanceret udgave eller hvad man nu lyster. Det medfølgende kabel lider en del af mikrofoni, da det er svøbt i noget stift tech-flex. Her havde en anden type stof nok været en del bedre. Kommer kablet til at køre lidt hen ad min t-shirt eller mit skrivebord kan det høres ret højt. Altid noget det kan skiftes.

Komforten fra de medfølgende puder var jeg ikke super glad for. De er alt for stive, så fik hurtigt fundet et par Brainwavz HM5 puder frem gemt i en af mine skuffer. Meget bedre! Fik ikke lige prøvet mine Lawton Audio Angle pads, men umildbart ville de også passe fint på. Med HM5 puderne er der pludselig mere plads til ørene og mine ører rører ikke ved driverne længere. De røde stykker filt der følger med bør du nok glemme alt om, medmindre du slet ikke kan lide diskant. De tager alt for meget af toppen af den, hvis du spørger mig. HM5 puderne synes jeg også gør soundstage en lille smule større og siden de er læder puder kommer der også lidt mere fylde på bass og diskanten bliver ikke dæmpet ligeså meget. Det er ikke de helt vilde forskelle, man skal lytte godt efter. Men det meste af min tid med Ollo Audio S4 har været med HM5 puderne på.

Komforten fra headband er ganske udemærket, ingen hotspots på mit hoved og der er mere plads at give af, så der er plads til ret store hoveder. Det er nemt at justere, bare klask hovedtelefonerne på hovedet og hiv lidt i dem og de kommer hurtigt på plads. Det er bare en simpel elastik der har nok modstand til at holde form når hovedtelefonerne sidder på hovedet. Det meste af trykket kommer alligevel rundt om ørene, så det er der det meste af trykket vil være alligevel. I forhold til Sennheiser HD800, som jeg normalt lytter på, så finder jeg dem ganske komfortable. Synes dog ikke de forsvinder på hovedet som HD800, da de trykker lidt mere på ørene. De vejer også en smule mere end HD800, men det er ikke meget. De to metal bøjler skal man nok ikke pille for meget ved når man lytter, for de ringer ret meget hvis man får bumpet dem.

Alt i alt er jeg meget positiv over for komforten. Ligeledes bliver der brugt nogle fornuftige og forholdsvis lækre materialer.

Lyden

Det meste af min lytning er foregået på min Chord Mojo og som tidligere nævnt med HM5 puder påmonteret.

Disse hovedtelefoner ment til brug i studie til mixing mv. Det er slet ikke meningen at de skal lyde sjovt, men de skal lyde neutralt og afslørende. Det mål vil jeg mene Ollo Audio har fuldført med S4. De har en over-all lydsignatur, som er meget neutral og flad. Med det mener jeg at frekvenskurven er ganske flad og der stikker umildbart ikke noget ud. Min personlige præference er normalt noget der mere ligner en V-kurve, selvom det ofte farver lyden og måske ikke helt er hvad kunstneren havde i sinde da de mixede musikken. Så ud af posen savner jeg måske lidt diskanten.

Diskanten får dem til at virke lidt mørke i tonen. Mest pga. jeg er vant til at lytte på HD800, som jeg ikke vil karakterisere som en neutral hovedtelefon. Men den mangler ikke! Detaljerne er der. Den er måske bare ikke ligeså sprudlet og markant som på andre hovedtelefoner. Dårlige indspilninger afslører den nemt, især hvis de er mixet dårligt. Det er f.eks. meget nemt at høre på det meste gamle Iron Maiden eller f.eks. Red Hot Chilli Pepper's Californication. Selvom de afslører de dårlige indspilninger, så er de meget nemme at lytte til. Ingen sibilans. Ingen ører der bløder!

Mellemtonen. Yep, den er der, godt med detaljer. Flot gengivelse af stemmer og akustiske guitarer. Kom til at sætte lidt Supertramp Breakfast In America på og hele albummet var hørt i løbet af ingen tid. Eller sådan føltes det i hvert fald. Lera Lynn - My Least Favorite Life lyder rigtig godt. Der er god detaljerigdom og dejligt luftigt. Slash - Vocalise lyder også rigtig fedt, man kan virkelig høre detaljerne på guitaren. På den rene guitar kan man nemt høre at der er en lille bitte smule crunch når han giver den gas. Snarky Puppy - Lingus lyder også rigtig godt, der er ikke så meget andet der bløder ind i mellemtonen, så den forsvinder ikke, som på mine Audio Technica ESW9 bass kanoner, den er heller ikke lidt distanceret som på mine Denon D5000. Den er godt balanceret mellem diskant- og bass-områderne.

Bassen er ganske god. Der er fin smæk på når der skal være det. Mit go-to nummer for at teste punch, Rage Against the Machine - Take the Power Back, lyder fedt på disse hovedtelefoner. Der er godt med punch på stortrommerne og god rytme i bassen. bel_air.obj af Eero Johannes, stikker helt ned i kælderen og der er god fylde på bassen og den er stram. Bassen er der når den skal være der og den går dybt når den skal det.

Soundstage er af en mellem størrelse. Ikke en "inde i hovedet"-oplevelse, men den stikker heller ikke synderligt meget ud. Scenen er heller ikke voldsomt dyb, det lyder ofte som om musikerne står på en linie ved siden af hinanden. Det lyder dog ikke unnaturligt. Ligeledes lidt ligesom med mine Grado 325i kommer man ganske tæt på scenen, dog ikke helt op hvor kunstnerern står og drypper sved ned på en. Alt på denne scene er ganske flot gengivet. Der er god seperation mellem instrumenterne. Det er nemt at skelne dem fra hinanden. En ting der er super farligt ved dem er at man alt for nemt kommer til at skrue alt alt for højt op for lyden, fordi der netop ikke stikker noget ud som får en til at skrue ned.

Til omkring 2000 kr (289 EUR pĂĄ Ollo's hjemmeside), vil jeg mene man fĂĄr meget hovedtelefon for pengene!

Tak for lĂĄn!
Mmm... Ost...
Ostebaronen

Brugeravatar
Code Poet
 
Indlæg: 2481
Tilmeldt: 17. maj 2011, 10:00
Geografisk sted: Søllerød

Re: OlloAudio S4

Indlægaf CHIbsen » 24. feb 2019, 19:55

Ostebaronen skrev:... De to metal bøjler skal man nok ikke pille for meget ved når man lytter, for de ringer ret meget hvis man får bumpet dem.


I afdelingen for ligegyldig info, og spørg ikke hvorfor, men jeg sad en aften og tog tid på hvor lang tid jeg kunne få dem til afgive lyd. Cirka 13 sekunder.

-og tak for en interessant anmeldelse thumbs
Pachanko Constellation Miniâ–şViolectric DHA V590â–şSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: OlloAudio S4

Indlægaf Claus-DK » 24. feb 2019, 19:58

Flot min rekord er kun 11...
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: OlloAudio S4

Indlægaf friisand » 23. mar 2019, 10:41

Hva’ så.....er Ollos rejse slut? En mdr siden vi har hørt nogle lytteindtryk.
friisand

 
Indlæg: 128
Tilmeldt: 2. aug 2011, 22:14
Geografisk sted: Terndrup 9575

Re: OlloAudio S4

Indlægaf Ostebaronen » 7. maj 2019, 21:02

Ollo rejsen er slut ja. Vil du have dem forbi til lĂĄns?
Mmm... Ost...
Ostebaronen

Brugeravatar
Code Poet
 
Indlæg: 2481
Tilmeldt: 17. maj 2011, 10:00
Geografisk sted: Søllerød

Re: OlloAudio S4

Indlægaf Pedeskov » 7. aug 2019, 17:35

Pedeskov

Brugeravatar
 
Indlæg: 95
Tilmeldt: 19. sep 2018, 11:24

ForegĂĄende

Tilbage til Hovedtelefoner

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 7 gæster