OlloAudio S4



OlloAudio S4

Indlægaf Claus-DK » 26. okt 2018, 13:54

Der er umiddelbart slet ingen grund til at sende dem på tour, for de er slet ikke til at få af kraniet igen..
Komforten er ikke mindre end fantastisk, sjældent har jeg oplevet så behagelig en hovedtelefon, måske SBCHP1000 meeeeen jeg er sq ikke sikker.

Mit første lydindtryk er: "Dem her skal jeg lytte noget mere til, jeg skal have mere af det her" lige ud af kassen på med Dire Straits og man behøver ikke mere for at blive i godt humør, det kunne lige så vel have været Stones, Queen eller hvad jeg nu ellers lytter meget til, for jeg tror de her gutter kan håndtere det meste, men det må jeg lige finde ud af og sange er jo lange, når man hører det hele og det gør man når det lyder godt, jeg har slet ikke skippet, hørte første sang til ende..

Mere senere, men i har virkelig noget at glæde jer til her..

De er i en flot Grado kasse, Pizza style, tingene er pakket i genbrugspapir, så den neutrale kasse er ikke fordi man er nærig men mere et budskab om at man ikke vil ødelægge verden med plastik, det kan sådan en gammel hippie som mig godt lide.

Der er bare intet der ikke tiltaler mig ved de her, jeg ender med at holde dem mere end 2 uger og diske mig selv for alt fremtid !!! FÃ…RK ruller1

ikke mere tid skal lytte nu..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: OlloAudio S4

Indlægaf Claus-DK » 26. okt 2018, 14:11

BTW. Wanted dead or alive kører faktisk lige nu, den passer godt til...

Trækker den med min nye shanlin MO og en audinst amp HP, det lyder fremragende.

Der er sådan nogle røde stof skiver foran driverne, de skal ikke være der..
Med dem undgår man lyttetræthed uden får man bedre lyd, men flere detaljer, hvilket kan give træthed i hjernen.

I følge Rok (Ollo audio) skulle de røde skiver give dem en meget flad frekvensgang, uden er de audiophile, et mirakuløst stykke stof kunne man fristed til at kalde det..
Jeg var glad for lyden med de røde skiver, men kan godt mærke at jeg smiler lidt mere uden.

Lige nu hører jeg en af mine alltime favoritter..
Temaet fra MASH, Suicide is Painless
Fremført af Manic Streetpreachers er det en kraftfuld en sang og en der er fyldt med små gaver når man lytter efter, mange gange oplever jeg at når den går op i fart, at det bliver lidt for voldsomt og lige der er forskellen på en god hovedtelefon og en bedre hovedtelefon, det bliver ikke for voldsomt det bliver bare mere intenst, som det hele tiden var planen..

ABC Jackson Five:
Jeg er meget vant til mine q-JAYS, jeg danser altid til det nummer, uanset hvor jeg er, det er nogle gange et problem, men det liv der er og q-JAYS tempo gør det svært at lade være, det kan de her ikke, ikke helt. Jeg vipper med foden, men bordet bliver der ikke danset på.
MÃ¥ske lidt unfair for intet er hurtigere end balancerede enheder, det er en umulig konkurrence for en dynamisk driver, de har alle odds imod sig.
Hvad de tilføjer i stedet for er mere varme og mere kød på knoglerne, det er jo også dejligt.

Everybody hurts REM.
Nu sidder jeg sikkert snart og tuder, hvis ikke er de ikke gode nok, der er et eller andet med den sang der bare rammer mig lige i hjertet, så Niagara falls godkendt...
Inden jeg bliver alt for trist og snøftende må jeg hellere komme videre.

Tid til Stones Wild horses
Dejligt nummer med den helt specielle behandling af guitaren, som gør Stones musik bedre end det meste, det er lige mig.
Det er sådan et nummer der giver en følelse af tilbageholdt glæde, man er lige ved at eksplodere, det kræver dynamik og kontrol, man holdes fint tilbage og det hele sker bare lidt langsommere end hjernen vil have det og det er kunsten i dette nummer.

U2: When love comes to town
Ben E King of U2, så rykker vi, det er bare et godt nummer at slutte af med for det efterlader mig opladt og fuld af energi og så er jeg helt tosset med både Edge og Ben E King, det er kunst på spader. Alt er som det skal være og på rette plads.

De bliver ikke dårlige af at man lytter mere til dem.. thumbs
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: OlloAudio S4

Indlægaf Sweppesfetterlein » 27. okt 2018, 08:43

Det er sgu godt at høre Claus og virkelig spændende læsning, tak for en super opstart på kobøjder odysséen rullw3
Jeg glæder mig til at stifte bekendtskab med den. Jeg har også et par bøffer og laks jeg kan sammenligne den med.
Smør til folket!
Sweppesfetterlein

 
Indlæg: 745
Tilmeldt: 4. jul 2017, 23:18
Geografisk sted: Aalborg

Re: OlloAudio S4

Indlægaf Claus-DK » 27. okt 2018, 11:42

Jeg får ikke lavet en skid, går bare og lytter til Stones..

Smid din adresse, så jeg kan få dem ud af huset og få mit liv tilbage..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: OlloAudio S4

Indlægaf Claus-DK » 27. okt 2018, 15:49

Så prøver jeg lige igen
Vedhæftede filer
Oloo kasse åben.jpg
Kassen åben
Oloo kasse åben.jpg (75.06 KiB) Vist 9973 gange
ollo kasse.jpg
Kassen
ollo kasse.jpg (227.51 KiB) Vist 9973 gange
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: OlloAudio S4

Indlægaf Mataugust » 27. okt 2018, 21:15

Det var ikke meget jeg ku' se af billeder. Mere sådan et 'indkørsel forbudt i sort/hvid skilt'
Audioquest Diamond-->
Denafrips Ares -->
Cambridge CXC --> Luxman LV-107u --> HL Adapterboks--> AKG K701/Grado GS100/Philips A5pro
Thorens TD320 -->Trichord Dino -->
Mataugust

Brugeravatar
 
Indlæg: 2748
Tilmeldt: 25. sep 2011, 22:37
Geografisk sted: Slagelse

Re: OlloAudio S4

Indlægaf Claus-DK » 29. okt 2018, 14:34

Mig på vej hjem fra Posthuset
Vedhæftede filer
cry-baby.png
Mig på vej hjem fra Posthuset
cry-baby.png (34.61 KiB) Vist 9947 gange
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: OlloAudio S4

Indlægaf Sweppesfetterlein » 1. nov 2018, 18:40

:shock:
Hvad er det lige for noget sort magi der er rullet ind for døren? Det er sgu helt bananas det her...

Jeg havde egentlig lovet mig selv at vente med at skrive indtil weekenden, men jeg bliver sgu lige nød til at sige et eller andet, selvom jeg ærligt talt er lidt målløs.
Jeg glemte selvfølgelig alt om at sætte Bon Jovi på - man har jo ikke tid til at fifle rundt i bunker af plader og cd'er, når man nu har pakket kobøjdersadlen ud af sin miljøvenlige indpakning. Musik!!!!

Haps ruller1 og uden I lagde mærke til det slettede jeg lige en halv sides penge af rådvilde oder til Ollo...
Jeg bliver altså lige nød til at holde mig i skindet, men det er meget svært. Jeg kan allerede komme med en lille spoiler: Det her er vanvittig god hovedtelefon og jeg er allerede meget forelsket.
Der er ikke blot en almindelig los nænænæh det er en vaskeægte OL-Los rullw3
Smør til folket!
Sweppesfetterlein

 
Indlæg: 745
Tilmeldt: 4. jul 2017, 23:18
Geografisk sted: Aalborg

Re: OlloAudio S4

Indlægaf Claus-DK » 1. nov 2018, 19:22

Billede
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: OlloAudio S4

Indlægaf Sweppesfetterlein » 3. nov 2018, 15:58

Jeg tror jeg er ved at have skudt mig ind på den her bandit, og jeg må ærligt talt indrømme, at det har fået mig til at se lidt anderledes på hvordan bøffer sådan generelt set præsenterer lyd. Hvadfornogetvrøvl!?!???
Ja erm...Ol-Lossen har sgu gjort mig helt filosofisk i tilgangen her, men det er kun fordi jeg aldrig har hørt en tilsvarende kande før.

Stor ord ja, men de er ikke desto mindre helt igennem sandfærdige.
Men for at starte med de rent fysiske attributter af henrivende slovensk los:

Den er virkelig smuk på en Lucky Luke og John Wayne ved lejrbålet-agtig manér, hvilket dog ikke kunne være længere fra de associationer jeg får når jeg propper den på nødden...men mere om det senere.
Det eneste list kinky træk fra designets side af er de røde næsten pink-farvede indersider af kopperne. Liggende på bordet med ydersiden af kopperne kiggende mig direkte i fjæset er det dog skønheden af det sorte metal og det varme træ der tiltrækker øjnene.
Komfort-mæssigt er man i himmelen...dog med den indsigelse at det nok for mange mere vil føles som en stor on-ear kande. Ørene hviler i disse to yderst komfortable 'fuglereder' der til trods for sin magelighed dog aldrig helt forsvinder på ørene.
Oven i kobøjderhatten er den både let at bære og let at drive. Din mobilos vil kunne få den til at synge.

Overstående er dog peditesser når man mødes af lyden. Jeg har altid fået at vide, at neutrale bøffer ville være søvnindbydende og zzzzzzzzzzzzzzz: 'Der findes ingen neutrale hovedtelefoner....men hvis du nogensinde finder én, så er den kedelig'...med mindre det selvfølgelig er en dedikeret musikproducent man står og snakker med over køkkendisken.

Ol-Lossen lyder ikke som nogen anden kande i min stald...og jeg har efterhånden en del - og lyttet på endnu flere. Ingen lyder som den her og det mener jeg på den mest flatterende måde muligt.
Hvad der først slog mig med lossen var dens fænomenale detaljerigdom. Det føltes helt tosset i og med at musikken også blev leveret elegant og naturligt på en måde jeg kun nikker genkendende til, når jeg lytter til min HE500.
Jeg havde aldrig i livet troet at neutralitet i en kande ville medføre dette niveau af detaljer, men jeg tror på den anden side godt jeg forstår hvorfor. Jeg tror der foregår en del maskering af frekvenser, når vi lytter på farvede kander - uanset hvor meget vi nu nyder dem når vi lytter på dem - lige så vel som frekvenser også kan træde i baggrunden for hinanden og derigennem skabe en uligvægtighed/minutiøs ubalance i præsentationen. Videnskaben fortæller os også, at når vi 'zoomer' ind på specifikke registre (basso fx), mentalt, ja så mister vi evnen til at opfatte resten af lydspektrummet præcist.
Det er dog først, når man får en bøf som Ol-Lossen ind ad døren, at ovenstående begynder at give mening, for hold nu helt op hvor er det mærkeligt at høre nye detaljer ved musik, nu når man er kommet så langt på sin kanderejse. Lossen leverer dem med en lethed og elegance, at man må klø sig lidt i skægget af og til.

Umiddelbart er den alt hvad man normalt forbinder med en HD600...bortset fra at man også kan høre hip hop og moderne musik på den. Den er neutral. Du får hvad der blev indspillet, så hvis der er godt med bas i mixet - ja så får du godt med basso via lossen...og den kan sgu både række dybt og høøøjt hvis der er brug for det. På den anden side set, så gør den heller ikke dårligt produceret musik uudholdeligt, for der er ingen tryk på diskanten...overhovedet. Den er flad som resten af pandekagen.
Jeg har spillet stort set samtlige genrer jeg kender til og lossen følger med som en regulær sonisk mis.
Jeg kan godt mistænke hvad jeg personligt vil kalde for et semi-åbent design for at hjælpe med basresponset, da en mere åben fætter har langt mindre håndgribeligt at drøne basluft op imod. Denne facet ved kanden er også med til at gøre scenen ekstremt fokuseret og lettere intim.

Eneste lille minus? Jeg ville ønske at kopperne var lidt større. Var de fx på størrelse med en K701, ja så tror jeg OLLO havde slagtet bøfbranchen i første hug. Det mener jeg vitterligt. Jeg har ikke begreb om hvor svært det er at ramme en frekvenskurve, der er flad som en pandekage...men det er første gang jeg ser det og også første gang jeg prøver effekten af selvsamme. Oplevelsen er overhovedet ikke som man forestiller sig forinden! Tro mig ruller1

Ol-Lossen er uden sammenligning den mest naturligt detaljerede bøf jeg nogensinde har haft fornøjelsen af at hilse på. Den er intet mindre end en øjenåbner for undertegnede, og jeg kan kun på det varmeste anbefale den til bøfbetvingere verden over.

3musik

Badoum-chi og cue Kristian med billederne: viewtopic.php?f=38&p=108011#p108011
Smør til folket!
Sweppesfetterlein

 
Indlæg: 745
Tilmeldt: 4. jul 2017, 23:18
Geografisk sted: Aalborg

Re: OlloAudio S4

Indlægaf Claus-DK » 3. nov 2018, 16:24

Prøv lige at fjerne de røde skiver..

De har noget af den samme magi som der findes i DX1000, den der måde kvindestemmer bliver serveret på gør et eller andet ved musikken.
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: OlloAudio S4

Indlægaf Sweppesfetterlein » 3. nov 2018, 16:51

Det er hermed gjort thumbs

Nu har jeg aldrig lyttet til dx1000 men jeg tager dit ord for det Claus. Jeg kan ikke få den af nødden! Den spiller virkelig alt hvad jeg smider efter den med en helt unik naturlighed, som jeg så småt er ved at blive afhængig af.
Som jeg nævnte før: hvis de laver en udgave med samme lyd men med større kopper, ja så aftroner de hd800 som vel er den "dynamiske neutrale kongekande". Folk der normalt går efter hd800 går også efter dens 'neutralitet' hvorefter de så propper dupont og dupont på dyret for lige at komme det nøk tættere på målet. Ol-Lossen leverer målet som udgangspunkt.

At den så lyder svimlende godt imens den gør alt dette tekniske hurlumhej til UG, ja det er for mig hovedsagen. Jeg har aldrig haft at gøre med så alsidig kande før. Det er vitterligt en altmuligmand.
Smør til folket!
Sweppesfetterlein

 
Indlæg: 745
Tilmeldt: 4. jul 2017, 23:18
Geografisk sted: Aalborg

Re: OlloAudio S4

Indlægaf Sweppesfetterlein » 3. nov 2018, 17:09

Uden rødt filt er det måske min nye yndlingskande. LUFT! Og de ellers så behagelige fuglereder forsvundet, pist væk!!!
Samme lyd bare med luft, mere åben scene og øget komfort rulle2

Jeg må snart slappe lidt af her. Jeg bliver nød til at vinde den her magiske kande...ellers så må jeg sgu købe den for egen strøm. Hvad er det lige den koster igen?
Smør til folket!
Sweppesfetterlein

 
Indlæg: 745
Tilmeldt: 4. jul 2017, 23:18
Geografisk sted: Aalborg

Re: OlloAudio S4

Indlægaf Claus-DK » 3. nov 2018, 17:37

359 Øvro
Jeg har hørt rygter om at der snart kommer tilbud på dem hos en dansk forhandler.
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: OlloAudio S4

Indlægaf Claus-DK » 3. nov 2018, 17:48

Jeg sidder og tænker lidt på at den skulle lyde identisk med den lukkede version med filt og være audiophil uden, lidt salgs snak for så præcist er der ikke noget filt der er, men bortset fra det.

Så ville det da være et hit, hvis deres lukkede hovedtelefon, faktisk lyder præcis ligedan, det må jeg have fundet ud af..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: OlloAudio S4

Indlægaf Sweppesfetterlein » 4. nov 2018, 10:46

Det er jo fuldstændig gak gak det her...

Jeg har ikke sovet så forfærdelig meget i nat. Lossen holdt mig oppe med plader som jeg kender som min egen baglomme. Ikke desto mindre er jeg gang på gang blevet leveret med nye detaljer - nye facetter ved min yndlingsmusik.
Fik jeg nævnt hvor absurd detaljeret den er? Hvorledes man hører trommekantens ping, den ru overflade af bas guitarens strenge, manden der hoster i baglokalet, forstærkerstøj, stemmers krakelerende overgange samt alt det du troede du vidste hvordan sku' lyde...nu lyder HELT rigtigt. Det er ligefrem svært at skifte tilbage til andre bøffer, fordi de simpelthen ikke lyder lige så naturligt og 'korrekte'.
Det er svært at forklare til folk der ikke har lyttet på lossen, for der er vitterligt ingen anden bøf derude jeg kender til, der lyder tilsvarende. Den er aldrig kedelig - aldrig skinger - aldrig mørk/kold/varm/etc med mindre at indspilningen er det...og selv der lyder lossen sgu også som en kodyl musikleverandør.

Jeg må og skal eje denne kande! Den er biens knæ på steroider...den lyder svimlende godt og så er den måske den eneste kande jeg vil anbefale at mixe på.
Smør til folket!
Sweppesfetterlein

 
Indlæg: 745
Tilmeldt: 4. jul 2017, 23:18
Geografisk sted: Aalborg

Re: OlloAudio S4

Indlægaf Sweppesfetterlein » 4. nov 2018, 14:50

Det er lidt sådan en kande som folk bare bliver nød til at høre selv. For den lyder både som sin frekvenskurve ser ud og så alligevel ikke - men det er igen fordi den kan spille den dybe bas og gengive de høje hornregistre helt perfekt.
Det er en 'jeg sælger satme mine bøffer og køber den i stedet for'-slags bøf. Den trumfer bare alt hvad jeg har lyttet på af dynamiske kander i naturlighed og detaljer. Du får ALT serveret på én gang og med stor lethed. Du sidder ved sidden af musikerne i studiet/på scenen. Du kan røre ved dem og mærke deres ånde i nakken.

Jeg har dog fundet én ting jeg ikke er vild med. Der er ikke angivet left/right på kopperne, så det er helt op til kablet at vise hvad der er hvad...og der skal man saftsuseme frem med stjernekikkert og mikroskop for at i sidste ende placere bøffen auf skallos! Det er lidt irriterende om aftenen...men så kan man jo bare lade være med at tage den af i første omgang.
Nå ja jeg er yderligere også én af de der mærkelige mennesker der foretrækker lange 3-5 meter ledninger med mindre det er til transportabel brug. Jeg kan godt lide at 'have snor' i alle livets facetter...kandeuniverset ligeså.

Ellers er der faktisk ikke noget negativt at sige om lossen. Den spiller medrivende og med en klarhed, der fuldstændig har taget denne lytter med storm. Den får mig til at gennemgå alle mine gamle plader for nu liiiige at tjekke hvordan Cream/Dylan/Funkadelic/Napalm Death/Michael Jackson/Ravel/Wu-Tang Clan/Genesis/Nick Drake/Psyched Up Janis/Stooges/Bowie/etc lyder over den slovenske højlandslos.
Den er fabelagtig.
Smør til folket!
Sweppesfetterlein

 
Indlæg: 745
Tilmeldt: 4. jul 2017, 23:18
Geografisk sted: Aalborg

Re: OlloAudio S4

Indlægaf Sweppesfetterlein » 5. nov 2018, 19:29

Så er der også gjort lidt reklame på head-fi for lossen: https://www.head-fi.org/threads/ollo-au ... 663/page-3
rullw3
Man er som sædvanlig helt blæst bagover med denne bøf, når man hører det første nummer efter en lang pause med musik. Den er bare genial.
Lyttede til en sær blanding af avantgarde jazz, dream-pop og elektronisk i går aftes og alt fra dybe subsoniske synthesizer basdrøn til dimlende kildrende bækkener blev gengivet med en naturlighed der simpelthen overgår nogen anden kande jeg har i hytten. Planars kan give dig mere af et decideret 'live-feel' og en større scene samt en langt bedre basgengivelse...men jeg har stadig ikke hørt én der lyder så naturligt som lossen.
Jeg ved godt jeg hele tiden benytter ordet 'naturlig' til at beskrive denne kande...men det er bare så altoverskyggende en facet ved den at alt andet lydmæssigt nærmest indordner sig derefter.
Dig!! Ja dig! Du har brug for at lytte på lossen lige mettevuns!
Smør til folket!
Sweppesfetterlein

 
Indlæg: 745
Tilmeldt: 4. jul 2017, 23:18
Geografisk sted: Aalborg

Re: OlloAudio S4

Indlægaf Claus-DK » 5. nov 2018, 20:11

Er det Friisand du mener ?? thumbs thumbs
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: OlloAudio S4

Indlægaf Sweppesfetterlein » 5. nov 2018, 21:12

Også ham ja!
Jeg synes i det hele taget at samtlige bøfentusiaster derude burde lytte til lossen...om ikke andet så bare en enkelt gang. Det er sgu en oplevelse.
Smør til folket!
Sweppesfetterlein

 
Indlæg: 745
Tilmeldt: 4. jul 2017, 23:18
Geografisk sted: Aalborg

Næste

Tilbage til Hovedtelefoner

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 16 gæster

cron