OlloAudio S4



Re: OlloAudio S4

Indlægaf Claus-DK » 17. jan 2019, 12:54

Et eller andet sted spurgte kvik, hvilken musik de lyttede til nede hos Ollo.

I grow up as a drummer. My dad way a pro for 35 years. He says we only have a house to live in due to music he was doing on the side. So this kinda shaped my life, obviously. As a young boy I was listening to Elvis Presley and learned drummin myself along with twist and shout. Then I got into grunge with Perl Jam and later on I started to listening to all genres. Even a bit classical.

Nowdays I have my own projects with numerous bands where I perform as a recording artist on drums and mixing engineer/producer. I honestly do’t care about the genre anymore. As long as it’s a quality music I am into it.
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: OlloAudio S4

Indlægaf Vejgaard666 » 17. jan 2019, 16:35

Claus-DK skrev:Der kommer snart nogle puder der vil sparke komforten 7-8 trin opad, noget af det lækreste bløde jeg har prøvet.
Er også ved at få designet en lille clips/klemme dims man kan sætte på bøjlerne, de kan godt være lidt larmende..

Jeg har fået nogle andre der også passer og er større, men det er de her i skal vente på, hvis i spørger mig..



Hej Claus.

Mht. de nye puder, er det så nogle man skal købe ved siden af eller bliver de produceret sådan fremover?

Overvejer kraftigt at investere i et par


Sent from my iPhone using Tapatalk
Vejgaard666

Brugeravatar
 
Indlæg: 52
Tilmeldt: 30. sep 2018, 08:23

Re: OlloAudio S4

Indlægaf Claus-DK » 17. jan 2019, 17:08

Det er ikke noget jeg kan få dem til at smide på fra fabrikken, så det er nogle der skal købe ved siden af..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: OlloAudio S4

Indlægaf Vejgaard666 » 17. jan 2019, 17:25

Ok. Når jeg forsøger at svare på beskeder så popper denne op. Billede


Sent from my iPhone using Tapatalk
Vejgaard666

Brugeravatar
 
Indlæg: 52
Tilmeldt: 30. sep 2018, 08:23

Re: OlloAudio S4

Indlægaf Claus-DK » 17. jan 2019, 17:54

hmm jeg har fĂĄet den besked og svaret, det er nok lige serveren der faldt ud et kort sekund..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: OlloAudio S4

Indlægaf Claus-DK » 19. jan 2019, 23:09

Fik lige en mĂĄling fra den finske vildmark.
det er Nighthawk der sammenlignes med Ollo S4.
Som Jussi udtrykker det sĂĄ er de ens bortset fra at NH har en (et ord jeg ikke bruger) diskant..
Vedhæftede filer
OlloS4vsNighthawk.jpg
OlloS4vsNighthawk.jpg (123.79 KiB) Vist 8045 gange
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: OlloAudio S4

Indlægaf zenny » 20. jan 2019, 00:10

OlloAudioS4 (ĂĄben dynamisk hovedtelefon)

Beskrivelse :
Vi starter i kablets ende - Solidt mini jack stik med fjeder aflastning, brun flettet ledning der deler sig og bliver orange og ender i to 2,5 mm jack stik - en til hver kop.
Selve hovedtelefonen er bygget op omkring to sorte metalfjedre der holder et mørkebrunt læder hovedbånd med indlagt læderbånd der har elastik i midten. Kopperne er af mørkebrunt træ og med stofpuder samt sort gitter udvendigt i kopperne.Hovedtelefonen er relativ let og kopperne kan dreje og vinkles lidt i den bolt der holder dem.

Indtryk :
Lyden er behagelig og med en god bund, fin mellemtone og diskant uden løft, Jeg opfatter lydbilledet som udstrakt uden deciderede huller i frekvensgangen og diskanten har ikke antydninger af spids diskant i den musik jeg spiller.
Cowon Plenue D driver den fint og musikken er Peter Gabriel 'Live fra Athens' lyder frisk og detaljeret.
Huawei P20 L og Tidal kører bare derudaf med Hanne Boel 'Boel Best' stemmerne og detaljerne er på plads.
Kombo'en Hifiman HM 601 slim lineout og Vorzuge amp driver Ollo'en rigtigt godt, bunden falder til ro og der er plads til at finde nye detaljer i musikken, sjovest med fx Swan Lee og Bob Marley som man har spillet tusindvis af gange men her var der der bare lækker lyd og nye detaljer serveret på et sølvfad.

Konklusion :
Jeg synes at de spiller dejligt blødt, med en fast bund og lidt til den mørke side selvom de kommer fra et firma med fokus på professionelle kunder i musik branchen så giver de en lækker og forførende lyd fra sig uanset hvad jeg smed efter dem - lyden faldt til ro og der blev plads i lydbilledet med en god forstærkning.

Plusser : Komfortable og lette hovedtelefoner med detaljeret og forførende lyd. Unika design af natur materialer.

Minusser : Stofpuderne passer bedst til et 'normal størrelse' øre, metalbøjlerne 'synger med' ved berøring, der er mikrofoni i kablet ved berøring.

Tak for lån og et spændende og forførende bekendtskab / Zenny rulle4
zenny

 
Indlæg: 275
Tilmeldt: 11. maj 2011, 21:52

Re: OlloAudio S4

Indlægaf CHIbsen » 26. jan 2019, 11:49

Så er jeg i gang med at lytte til S4'erne. Jeg hentede dem Torsdag morgen, og havde dem med ude på arbejdet. her høstede de fin anerkendelse. Selvom de er åbne, så lækker de ikke særlig meget lyd. Ved moderat lydstyrke tænker jeg godt de kan bruges i et kontormiljø.
I går fik jeg lånt The complete EMI recordings med Sviatoslav Richter, og sidder her fra morgen af og lytter til Beethovens Piano Sonatas nr 2. Som den gode tour deltager jeg forsøger at være, startede jeg ude med S4'eren. Men selvom den er åben, så er den ikke åben åben som en Grado. Jeg blev ikke fanget af musikken, så skiftede til S4R. De gør de bedre med denne indspilning. Flere detaljer i toppen, der gør spillet interessant. Så var jeg forbi K240DF som gør det noget bedre, men endte med sr80 woodie. Nu begynder det godt nok også og suse mere i baggrunden, så overvejde at vende tilbage til K240DF, men blev jeg indfanget af musikken så jeg bliver ved Gradoen.
Det er musikken der skal bestemme Hovedtelefonen og ikke Hovedtelefonen der bestemmer musikken. For år tilbage lod jeg anlægget bestemme musikken. Det er en stor fejl, som dræber alt det dragende ved denne hobby.
Tænker nok jeg skal finde musikken jeg vll nyde sammen med S4 i løbet af de næste 2 uger, for de har helt sikkert kvaliteter.
Pachanko Constellation Miniâ–şViolectric DHA V590â–şSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: OlloAudio S4

Indlægaf Claus-DK » 26. jan 2019, 11:58

God og sund indstilling, flere bøffer så kan man lytte til alt musik..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: OlloAudio S4

Indlægaf CHIbsen » 26. jan 2019, 12:03

Det er nemlig helt korrekt :)

Tapatalk
Pachanko Constellation Miniâ–şViolectric DHA V590â–şSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: OlloAudio S4

Indlægaf CHIbsen » 31. jan 2019, 23:31

En lille status herfra.
Har prøvet med Josef Suk "Early recordings" - duer ikke
Mahler's Kindertotenlieder med bĂĄde Christa Ludwig og senere med Dietrich Fischer-Dieskau - duer ikke.
Var forbi biblioteket her til aften og lånte AneBrun med The Swedish Radio Symphony Orchestra "Live at Berwaldhallen". Aner ikke hvad hun er for en, men musikken er faktisk ok. Endte med at høre nummeret "The light from one" en 8 gange, mens jeg skiftede mellem S4, S4R og Hyland. Hyland gengiver musikken med klart det største rum. Men det der undrede mig mest er, at der ikke er forskellen på størrelsen af rummet mellem S4 og S4R. S4R minder mest om de Hovedtelefoner jeg elers lytter til. Flere detaljer i toppen med S4R. Men det virker til at den nedre halvdel af frekvenserne er bedre defineret med S4. Trommer og klaver står bedre i lydbilledet. Men de fejler altså lidt på en noget kedelig gengivelse af hendes stemme. Hvis jeg skal lytte til AneBrun på en Ollo, så bliver det S4R.
Men så faldt det hele på plads. Van Halen's debutplade. Hold nu op den lyder fin over S4'erne. Eruption har aldrig lydt bedre. Mit ynglingsnummer på den plade har altid været Ice Cream Man. Tænker faktisk at en cranked Marshall næsten ikke kan lyde bedre. Og så bliver man mindet om mixet på de tidlige Van Halen plader. Der er godt skruet ned for Bas og Trommer, Eddies guitar helt over i venstre side. Hvilket gør det lidt en udfordring at få den til at lyde ordentlig i bilen. Føren for masser af guitar...
Pachanko Constellation Miniâ–şViolectric DHA V590â–şSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: OlloAudio S4

Indlægaf Claus-DK » 1. feb 2019, 01:18

80er musik er de ogsĂĄ gode til
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: OlloAudio S4

Indlægaf CHIbsen » 1. feb 2019, 19:04

7musik med det lille "ogsĂĄ" indikere du jo, ganske korrekt, at 1'eren er fra '78 7musik
S4'erne og jeg er nu rigtig gode venner, sĂĄ dag 2 fejres med Van halen "II". Og de der tidlige plader varer jo ikke mere en 35 min, sĂĄ mon ikke jeg ogsĂĄ nĂĄr "Women and Children First" i dag.
Pachanko Constellation Miniâ–şViolectric DHA V590â–şSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: OlloAudio S4

Indlægaf CHIbsen » 1. feb 2019, 21:07

For sevan! Nu nĂĄr jeg ogsĂĄ "Fair Warning" musik15
Det er meget sjovt at sidde og høre hvordan indspilningen og Eddies guitarlyd ændrer sig lidt fra plade til plade. Den er dog stadig hårdt lagt i venstre side.
Gengivelse er behagelig, detaljeret og medrivende. Jeg har ogsĂĄ siddet og sammenlignet lidt med Verisonix. Og selvom de er lukkede, sĂĄ har de ligesĂĄ meget rum som S4'erne. Som jeg fornemmer ikke, at de er konstrueret som ĂĄbne for at forbedre rummet.
Når jeg tidligere sammenlignede AKG K270 med K280. Den ene lukket, den anden åben, men ellers har de samme opbygning, så har jeg lidt den samme oplevelse, som når jeg sammenligner S4 med S4R. Den åbne er lidt fyldigere i øvre bas nedre mellemtone, mens den lukkede er lysere i toppen. Dette er ikke en general betragtning, bare noget jeg har lagt mærke til ved de to sæt søskende.
Pachanko Constellation Miniâ–şViolectric DHA V590â–şSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: OlloAudio S4

Indlægaf kvik » 1. feb 2019, 21:59

Har du overvejet at lege med crossfeed? Har en lille dims (hardware crossfeed) du evt kan låne, men der er også software plugins til formålet. Tænker på kommentaren omkring guitar hårdt lagt i venstre side.
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: OlloAudio S4

Indlægaf CHIbsen » 1. feb 2019, 22:36

For mig skal Eddies guitar ligge i venstre side. Alt andet vil være sært. Lidt ligesom at Black Celebration skal høres i første udgaven ;-)
Men har tidligere nydt at bruger meier crossfeed filter i foobar. Synes også engang jeg har fundet diagrammet på nettet. Er det ikke bare en stak modstande af den rigtige værdi der skal loddes sammen(?).
Pachanko Constellation Miniâ–şViolectric DHA V590â–şSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: OlloAudio S4

Indlægaf kvik » 1. feb 2019, 23:19

Jo, glemmer du er solderslinger af femte grad :ugeek: :grin: Zigis forærede mig den herunder, før han byggede den avancerede Meier-version. Har beholdt den, fordi den viste sig at fungerede godt.
simple.JPG
simple.JPG (199.65 KiB) Vist 7856 gange
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: OlloAudio S4

Indlægaf CHIbsen » 1. feb 2019, 23:35

Den er fin den der. Laver Zigis en meier version?
Pachanko Constellation Miniâ–şViolectric DHA V590â–şSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: OlloAudio S4

Indlægaf kvik » 1. feb 2019, 23:48

Han har lavet et par stykker af nedenstĂĄende storebror til den ovenfor.
advanced.JPG
advanced.JPG (165.28 KiB) Vist 7848 gange
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: OlloAudio S4

Indlægaf CHIbsen » 3. feb 2019, 11:56

Kunne godt være man skulle se om man kunne få sådan en loddet sammen engang.
Pachanko Constellation Miniâ–şViolectric DHA V590â–şSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

ForegåendeNæste

Tilbage til Hovedtelefoner

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 6 gæster

cron