Hyland Headphones "Saturn"



Re: Hyland Headphones "Saturn"

Indlægaf CHIbsen » 21. nov 2018, 22:04

Link to engraving done by the nearby protolab
Pachanko Constellation Miniâ–şViolectric DHA V590â–şSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: Hyland Headphones "Saturn"

Indlægaf CHIbsen » 26. nov 2018, 23:46

Down Town Rækker Mølle sidder der en meget tilfreds mand, der har modtaget sine Hyland Saturn Hovedtelefoner :-)
Pachanko Constellation Miniâ–şViolectric DHA V590â–şSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: Hyland Headphones "Saturn"

Indlægaf CHIbsen » 4. jan 2019, 12:46

Hyland er stadig mit første valg til meget af det musik jeg hører i tiden. Men indimellem har jeg taget mig i at overveje, om jeg ikke skulle skifte til en af de mange andre gode alternativer jeg har liggende i skuffen. Heldigvis har jeg inden jeg når til at skifte dem, givet volumenknappen det nøk, så den kommer om og står på den rigtige placering når det gælder Hyland. Hvilket er stort set ligeså langt omme, som når jeg lytter til 600ohms bøffer.
Ved lav lydstyrke så lyder de ok, men ikke sådan jeg-skal-lige-høre-nummeret-færdig-før-jeg-går-i-seng. Og det vil sige, så lyder de jo ikke ok. Hvorfor skal man nøjes med en mellem god fornøjelse. Så kunne man jo ligeså godt vælge en hvilke som helst anden hovedtelefon, eller begynde at lytte til vold komprimerede mp3'er.
Og det er ikke fordi at lyden bliver voldsom når man skruer op. Trommehinderne står ikke og blafrer under en voldsom belastning. Eller Diskanten slår en ihjel som det kan ske hvis man er frisk med lydstyrken med en Grado. Med Hyland bliver lyden derimod fuldstændig fri af Hovedtelefonen. Og Violinen eller Kalveret står omkring en. Og så er det at man glemmer man var på vej ud på crosscyklen.
Så er de i min verden fænomenale.
Pachanko Constellation Miniâ–şViolectric DHA V590â–şSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: Hyland Headphones "Saturn"

Indlægaf kvik » 16. jan 2019, 13:02

Der sker ting og sager derovre :-)

new headband assembly 1.jpg
new headband assembly 1.jpg (80.52 KiB) Vist 7884 gange
new headband assembly 2.jpg
new headband assembly 2.jpg (123.69 KiB) Vist 7884 gange
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Hyland Headphones "Saturn"

Indlægaf Claus-DK » 16. jan 2019, 13:15

Ha jeg har set dem færdige i går aftes, skulle hilse fra Alex..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Hyland Headphones "Saturn"

Indlægaf kvik » 16. jan 2019, 13:29

Kan godt lide, at han produktudvikler, ved ikke helt, hvad jeg skal mene om det nye look, ser temmeligt industrielt ud, som han ogsĂĄ selv kommenterer det.
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Hyland Headphones "Saturn"

Indlægaf Claus-DK » 16. jan 2019, 15:16

Det ser meget pænere ud på et hoved, de flade stænger ligger ret fladt og stritter ikke som en lygtepæl..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Hyland Headphones "Saturn"

Indlægaf CHIbsen » 16. jan 2019, 18:36

Jeg må indrømme jeg er med kvik. Det ser lidt spøjst ud. Og jeg får associationer med nogen af de hovedtelfoner man kan finde på aliexpress. Det er selvfølgelig fint, at det ser godt ud. når de sidder på hovedet. men der ser jeg jo dem ikke selv. Så jeg vil prioritere, at de ser godt ud, når de ligger på bordet eller er på en stander. Endnu ikke fan, men er åben for at jeg kan blive det.
Pachanko Constellation Miniâ–şViolectric DHA V590â–şSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: Hyland Headphones "Saturn"

Indlægaf Claus-DK » 16. jan 2019, 18:57

Der er noget "mekano" over den.
Der er løst en masse Grado problemer med den model, så fra den vinkel er det i min optik et stort fremskridt..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Hyland Headphones "Saturn"

Indlægaf Kolind » 18. jan 2019, 00:25

3musik Hyland in tha house! 3musik

Det blev nu min tur til at give Hyland en tur. Det blev henover jul og nytår og en alt for travl periode her først i januar,
så jeg fik slet ikke lyttet nær så meget som jeg kunne tænke mig. Samtidigt også forstyrret af ankomst af den blege Ollo som også krævede lidt opmærksomhed.
Vi er derfor endt ud i et rent Hyland VS Grado opgør!


Lad os starte med udseendet:
Det åbenlyse er jo at de er meget inspirerede af Grado. Det er for mig både godt og skidt. Godt fordi det er velafprøvet og et klassisk udseende med træ, læder og metal - En forbedring ift. Grados skrøbelige lorteplast enddog!
Det dårlige er jo så at de mere eller mindre også har komforten fra Grado som jo er notorisk ringe. Disse er dog en anelse lettere, så det hjælper en anelse. Samtidigt er puderne også lidt blødere.
Jeg havde egentligt en forventning om at det måtte være de almindelige Grado bowls (de store GS1000). Her tager jeg dog fejl - De ligner, men det er en kina-knockoff. Når det så er sagt, føles de rarere i brug fordi de er lidt anderledes i fastheden.

Puderne
Puderne er lavet i en enkelt type skum, hvor de normale store grado bowls er opbygget som en sandwich af 3-4 lag af mindst to forskellige typer skum som gør at de er lidt stivere, men stadig giver sig på en lækker måde. Grado versioen sidder klart bedre fast omkring koppen pga. det hårde skum nederst. Hyland puden lider lidt under ikke at sidde super godt fast - Jeg havde et par gange hvor den satte sig lidt skævt eller faldt halvevejs af fordi koppen drejede sig og lige fik et skub skråt på. Ikke super kritisk, men Grado ser faktisk ud til at have tænkt sig om da de designede puden.
Grado versionen er klart den som har den højeste kvalitet som sådan, men reelt er hyland puden en anelse mere komfortabel for mig fordi grado puden har en fast kant hvor mit øre går på, hvorved den trykker lidt mere dér - YMMV

Kablet
Kablet på Hyland er dødirriterende - Måske er mit hoved for stort?, men splittet imellem kopperne sidder simpelthen for tæt ved kopperne. De er svære at tage af og på fordi det går imod hagen og man skal sørge for at placere det når de skal på. En ærgelig 'fejl'. Samtidigt er splittet også ret klodset lavet med et meget langt stykke lidt stift krympeflex.
Udover splittet er kablet dog lækkert nok lavet :)

Konstruktionen
Konstruktionen virker rimeligt solid. Dog er der hvor pinden sidder fast i hovedbåndet lige løst nok - De snurrer rundt og op og ned hver gang man tager dem af. Det er helt klart ikke noget som kan klares lige i et snuptag med en hånd. De er faktisk lidt fustrerende i den sammenhæng.
Materialerne er dog lækre. Træet er flot, gitteret er rigtigt fint lavet og ikke mindst gaflen er meget fint lavet i metal. Noget som Grado kunne lære lidt af, inden de praler mere af deres 100 år gamle plastik-støbemaskiner igen.



Lyden
Al lytning er klaret fra AudioGD 10.32 dac/amp - Musikken er primært nyerere rock/indie.

Det åbenlyse igen er jo den direkte sammenligning med Grado nu hvor udseendet slægter så meget på.
Jeg har selv et sæt RS2 på hånden, så det er ganske oplagt at lave en sammenligning.
Den umiddelbare konklusion er dog at de måske nok ligner en Grado, men de lyder ikke rigtigt særligt Grado 'in your face'.

Jeg kan godt lide lyden fra dem. Jeg tænker at nogle formentligt vil råbe på mere bas. Bevares - Bassen er der og for mig lyder det lækkert og veldefineret, men den er ikke så fremtrædende. Dette skyldtes nok også at toppen er lidt fremhævet med lækker klar diskant.
Hihat mm lyder aldeles strålende. I sammenligning lyder RS2 lidt rå i kanten. Hyland får det til at lyde helt ubesværet. RS2 vinder på mellemtonen og på lidt mere punch i bunden og noget mere energi i lyden - Men jeg er også glad for Grado-stilen.
Der er klart større lydbillede og en mere balanceret præsentation hos Hyland - De er faktisk virkeligt gode.
Det er super imponerende hvad en gut i sit værksted har præsteret.
Der er udemærket bas, dog uden så meget punch. Samtidigt har de også en udemærket mellemtone og en super lækker crisp top som gør det aldeles strålende uden at ramme det skærende. Nogle vil måske mene at den rammer lige knap ned i at være skinger i toppen - Det er nok en smagssag. Jeg er helt klart til det.

Når det så er sagt, rammer vi lidt et problem. For grunden til at jeg accepterer den horrible komfort hos Grado, er for at få deres lidt specielle lyd. Men når jeg så ikke får den alligevel, men stadig får de varme og ømme ører, hvad så?
Jammen kunne jeg så ikke lige så godt vælge K701 f.eks? Eller en anden fin full-size bøf som BÅDE er komfortabel og lyder godt?

Derfor gjorde jeg det eneste fornuftige med denne bøf - Jeg smed et sæt 'L-pads' på dem, og sikke en forandring. Vi kom af med det lidt distancerede og fik lyden helt op i fjæset ala. regulær Grado. Bassen træder lidt mere i karakter. Lyden kommer lidt tættere på - Det hele bliver lidt mere intenst.
Jo - De mister lidt af den lækre top og lydbilledet, men de får en del mere karakter og berettigelse i mine øjne. Med bowls lyder de lidt ala en varmere basset K701. Med L-pads får de lidt af grado-stilen i lyden. De har ikke helt 'magien' fra Grado, men de har en mere clean lyd. De er fuldt ud på højde med RS2 - Toppen er blødere men faktisk mere veldefineret. I bunden får de lidt rigeligt i den øvre bas måske, men det har sin charme i noget musik.
I direkte sammenligning med RS2, får RS2 et lidt groft udtryk men en noget upoleret lyd. Grado'en kan noget lidt særligt for mig og spiller lidt musik virkeligt godt. Hyland'en er en bedre all-rounder. De er markant mere alsidige. Der kan Grado'en let blive en man trækker frem til nogle enkelte albums hvor de lige rammer stemningen. Jeg ville ikke kunne leve med Grado som min eneste hovedtelefon, men det kunne jeg såmænd nok overleve med Hyland.
Skulle jeg vælge en af de to i det lange løb, ville jeg snuppe Hyland'en. Godt klaret Hyland!


Jeg har lagt et sæt billige 'Grado-style L-pads' med i kassen, hvis de næste på touren skulle få lyst til at prøve det samme.
EDIT: Nej det glemte jeg sĂĄ naturligvis da jeg pakkede dem ned igen :roll: beklager. De ligger stadig pĂĄ mit skrivebord derhjemme.
Grej
- Indsæt i dine tanker her en sej sætning efter eget valg..
Kolind

Brugeravatar
 
Indlæg: 1643
Tilmeldt: 1. apr 2011, 13:02
Geografisk sted: Holbæk

Re: Hyland Headphones "Saturn"

Indlægaf kvik » 18. jan 2019, 15:40

Tak for nyttige indtryk/beskrivelser hidtil i tråden. Jeg begynder at få lyst til et sæt Hyland.
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Hyland Headphones "Saturn"

Indlægaf CHIbsen » 18. jan 2019, 16:09

Herlig anmeldelse. Tænker at vi langt hen af vejen deler smag :-)
Pachanko Constellation Miniâ–şViolectric DHA V590â–şSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: Hyland Headphones "Saturn"

Indlægaf Kolind » 18. jan 2019, 23:37

Den 'fejl' jeg mĂĄske har begĂĄet i min anmeldelse er at sammenligne med Grado RS2 - For de er mest ens af udseende.
Jeg vil dog vedholde at den burde have en anden konstruktion som tillod noget mere komfort. Hvis man skal overleve Grado komforten skal man også belønnes med Grado-lyden, og det bliver man altså ikke helt her. Det er nærmere lyd som i mange andre full-size bøffer. Så jo - De er gode, men jeg syntes at de havde haft mere berettigelse hvis de havde haft en anden konstruktion. Med grado-konstruktionen vil jeg hellere have en Grado, til mit brug, hvor jeg har 10 fine sæt at skifte imellem alt efter humør og musik. Skulle jeg begrænse mig noget mere ift antal af bøffer, så jo måske kunne de være interessante for mig. Teknisk set syntes jeg at de har bedre kvaliteter end f.eks RS2. RS2 rammer til gengæld lige en rar klang og præsentation til noget musik, som gør den speciel - Det har Hyland'en ikke rigtigt. Det er en godt lydende bøf i en lidt ukomfortabel indpakning, men for mig mangler den stadig berettigelse.
Grej
- Indsæt i dine tanker her en sej sætning efter eget valg..
Kolind

Brugeravatar
 
Indlæg: 1643
Tilmeldt: 1. apr 2011, 13:02
Geografisk sted: Holbæk

Re: Hyland Headphones "Saturn"

Indlægaf Ostebaronen » 29. jan 2019, 23:15

Her er lidt om min oplevelse med Hyland Saturn.

Flotte håndlavede hovedtelefoner skåret i sapele træ, som har en dyb brun farve. Der er ingen tvivl om at de er håndlavede, dog ikke på den der måde hvor du for første gang skulle lave noget i sløjdtimen i folkeskolen, men derimod ganske fint håndværk. Umildbart første indtryk er at de er lette som en fjer. De kan måske forekomme lidt skrøbelige, men det er de ikke. Hårdt træ og metal bøjle, det er vægten der gør det. Jeg er ganske imponeret hvor flot Alex har fået monteret gitrene.
De minder meget om Grado hovedetelefoner i opbygningen, og kommer med nogle Grado G-cush kloner som ørepuder. De er meget komfortable pga. de er så lette, men G-cush puderne lukker ikke tæt om ørene på mig, så der lækker en del lyd ud. De tager dog fint imod andre Grado puder, så jeg har prøvet lidt forskelligt, lidt mere om det senere.
Kablet, som nogle andre også har pointeret, er jeg ikke vildt begejstret for. Det er stift pga. det flex sleeving som er blevet brugt. Ligeledes er der blevet brugt alt for meget krympeflex, som gør det stift ved Y-splittet, men også ved stikket, så det er svært at komme det i lommen. Andre materialer, f.eks. parachord i stedet for flex sleeving, ville være bedre og mere smidigt. Y-splittet burde i mit tilfælde også være længere nede, det sider helt oppe i halsen på mig.

Alt i alt er de komfortable, pånær kablet, som jeg er sikker på man kan få Alex til at lave anderledes, ellers ser det ikke svært ud at selv skifte det.

Jeg har primært testet med lyden fra min Chord Mojo. Har ikke prøvet med Aune S6, som jeg ofte lytter på, da single ended performance på den er lidt mangelfuld.

Over-all lydsignatur er lys. De er langt fra at være bass-head hovedtelefoner, så er bass du leder efter bør du nok kigge et andet sted hen. Med det sagt, så har de bass. Den går dog ikke super dybt og den har ikke specielt meget tyngde. Man kan tune lidt på mængden ved at komme nogle andre puder på såsom Grado L-cush eller Sennheiser HD414 (coin-mod) padds på. Derved kommer enhederne helt tæt på ørene og lukker mere tæt. Hvorimod, de medfølgende G-cush kloner, på mit hoved, distancerer driverne fra ørene, men lukker ikke tæt.
Det er vidst også begrænset hvor meget bass man kan generere, hvis hovedtelefonen er en piv-åben konstruktion. Så det forekommer mig slet ikke som en overrakselse.
Samlignet med mine Grado SR325i, så har Grado'en overhånd på det punkt. Der er mere punch og bare generelt en større mængde bas end hvad Saturn kan præstere. Umildbart går de dog lige dybt.

Hvis man lytter til dårligt indspillet Thrash, Black Metal eller lignende genrer, skal man måske lige genoverveje om Hyland Saturn er et godt valg. Der var en del numre, hvor jeg blev nødt til at slå væk fordi jeg blev spiddet af nåle i mine ører. Det meste musik spiller dog uden problemer og generelt set finder jeg ikke Hyland Saturn sibilant. Derimod er der lukket godt op for detaljerne på alle punkter. Men der er bare det enkelte nummer hvor enten der bliver spillet på en lys guitar hvor distortion er skruet op på max. eller hvor trommeslageren har fundet sin indre mongol styrke frem og går amok på slagtøjet for fulde drøn. Det kan dog også opleves på SR325i, dog synes jeg Saturn er lidt mindre tilgivende.

Akustiske guitarer, strygere og vokaler lyder ganske flot pĂĄ Saturn. Lytter ikke sĂĄ ofte til klassisk musik, men det lyder altsĂĄ bare godt pĂĄ de her hovedtelefoner. Man fĂĄr alle detaljerne med, der er godt med luft mellem instrumenterne sĂĄ man nemt kan skelne mellem dem.
En ting som overrasker mig rigtig meget er at i forhold til SR325i, så finder jeg Saturn mere åben og har en større sound stage. Hvor SR325i har en lille scene og hvor jeg føler jeg er helt oppe sammen med bandet, så har Hyland en lidt mere distanceret tilgang og lyden kommer lidt længere væk fra scenen. De lyder mindre indelukket.

Overordnet synes jeg det er en rigtig fin hovedtelefon. De er dejligt lette og der er god hul igennem til lyden. Stor detaljegrad og klarhed. De har dog denne her lidt lysere præsentation og ikke de store mængder bas. I forhold til mine SR325i så lyder Grado'en nærmest som en lukket hovedtelefon! Det havde jeg slet ikke forventet. Lidt mere smæk på bass siden, så havde jeg været solgt.

Numre som får mine øre til at bløde på Saturn
Legion Of The Damned - Slaves of the Southern Cross
Enblood - Oblivious Hate
Abysmal Torment - Second Death
Temple of Void - A Watery Internment

Geniale numre pĂĄ Saturn
KAUAN - Lahja
Haken - The Architect
Snarky Puppy - Xavi
Fu Manchu - Shift Kicker
Mmm... Ost...
Ostebaronen

Brugeravatar
Code Poet
 
Indlæg: 2481
Tilmeldt: 17. maj 2011, 10:00
Geografisk sted: Søllerød

Re: Hyland Headphones "Saturn"

Indlægaf Claus-DK » 29. jan 2019, 23:21

Åhh hvor er det dejligt at læse nogle indtryk fra dig, det har jeg savnet helt vildt, tak.
9musik 9musik
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Hyland Headphones "Saturn"

Indlægaf HylandHeadphones » 30. jan 2019, 13:46

Thank you all so much for the impressions!

I thought I would drop by and give a sneak preview of my latest build - these are some product shots for my website of the Saturn V1.0. I've tried to address the majority of criticisms and feedback I have had on them so far. For the moment I am sticking with the Grado style pads, for me I feel at this point that the lightness on the head is a worthwhile trade for pads that touch the ears lightly.
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
HylandHeadphones

 
Indlæg: 9
Tilmeldt: 15. nov 2018, 15:03

Re: Hyland Headphones "Saturn"

Indlægaf HylandHeadphones » 30. jan 2019, 13:47

Hmm linking to pics on google photos hasn't worked, damn you technology!
HylandHeadphones

 
Indlæg: 9
Tilmeldt: 15. nov 2018, 15:03

Re: Hyland Headphones "Saturn"

Indlægaf HylandHeadphones » 30. jan 2019, 13:50

I will try again in a mo...
HylandHeadphones

 
Indlæg: 9
Tilmeldt: 15. nov 2018, 15:03

Re: Hyland Headphones "Saturn"

Indlægaf HylandHeadphones » 30. jan 2019, 14:02

Here we go, this should work:
Vedhæftede filer
DSC05940 edit.jpeg
DSC05940 edit.jpeg (36.14 KiB) Vist 7629 gange
DSC05935 edit.jpeg
DSC05935 edit.jpeg (72.55 KiB) Vist 7629 gange
DSC05930 edit.jpeg
DSC05930 edit.jpeg (74.87 KiB) Vist 7629 gange
HylandHeadphones

 
Indlæg: 9
Tilmeldt: 15. nov 2018, 15:03

Re: Hyland Headphones "Saturn"

Indlægaf HylandHeadphones » 30. jan 2019, 14:03

And a few more:
Vedhæftede filer
DSC05968 edit.jpeg
DSC05968 edit.jpeg (82.78 KiB) Vist 7629 gange
DSC05959 edit.jpeg
DSC05959 edit.jpeg (74 KiB) Vist 7629 gange
DSC05942 edit.jpeg
DSC05942 edit.jpeg (52.56 KiB) Vist 7629 gange
HylandHeadphones

 
Indlæg: 9
Tilmeldt: 15. nov 2018, 15:03

ForegåendeNæste

Tilbage til Hovedtelefoner

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 13 gæster